Minullakin hajosi Macbook Pron lasi ja näyttöön ilmestyi vasempaan reunaan iso ylhäältä alas oleva halkeama. Halkeama on mustalla alueella, ei pikseleiden alueella. Läppäriä on pidetty vain repun pehmustetussa läppäritaskussa, eikä sitä ole tiputettu. Ulkoisesti läppärin kannessa tai muualla ei näy mitään vaurioita.
Kone on vain kuusi kuukautta vanha, ja koska sitä on kuljetettu huolellisesti vain repun läppäritaskussa, vika oli mielestäni tuotteessa. Yllätyksekseni huollon kautta saamani vastaus Applelta oli, että kyseessä on vahingonteko, eikä kuulu takuuseen. Apple ei myöskään antanut minkäänlaisia perusteita siitä miten olen vahingon tehnyt.
Olen todella pettynyt tuotteeseen ja Applen palveluun. Kyllä kannettavan oletetaan kestävän normaalia kuljetusta, varsinkin pehmustetussa repun läppäritaskussa.
Virhevastuun (linkki alla) mukaan "Jos tavaralle on annettu takuu, myyjän on virhevastuusta vapautuakseen osoitettava, että tavaran huonontuminen johtuu todennäköisesti tapaturmasta, tavaran vääränlaisesta käsittelystä tai muusta ostajan puolella
olevasta syystä.".
http://www.kuluttajavirasto.fi/File/d7d ... passa+.pdf
Ainakin tuossa kohdassa Apple on rikkonut virhevastuuta, sillä ei en ole saanut minkäänlaisia perusteita "vahingonteosta". Olen käynyt jo kahdessa huoltoliikkeessä ja keskustellut Applen asiakaspalvelun kanssa. Aionkin seuraavaksi kääntyä Kuluttajaviraston puoleen.
Olen lukenut netistä vastaavia tapauksia ja tuntuu siltä että Apple ei periaatteesta korjaa laseja. Monet tyytyvätkin vain laittamaan viat kotivakuutukseen.