Pitäisi jälleen ruveta suunnittelmaan uusia autoteippauksia, enkä enää jaksaisi niitä valokuvan päälle suunnitella. 3D:nä olisi jotenkin helpompaa hahmottaa lopputulos heti ja voisin kuvitella sen olevan helpompaakin.
Jo vanhemmissakin autopeleissä on ollut mahdollisuus suunnitella auton ulkonäkö kokonaan värejä, maalauksia ja teippauksia myöten. Olisiko tuollaisia vastaavia ohjelmistoja olemassa autoteippausten suunnitteluun? Tai onko joku käyttänyt jotain peliä tuohon tarkoitukseen. Eihän se tarvitse muuta kuin, että peliin voisi ladata omia kuvia käytettäväksi. Itse olen pelkästään konsolipuolella pelaillut, eikä niihin kyllä mitään kuvia ladata, mutta entä mac tai pc puolella?
3D-ohjelmia en ole oikeastaan ollenkaan käyttänyt, enkä missään tapauksessa ala autoa piirtämään alusta asti.
Autoteippauksen suunnittelu
Kuvankäsittely, taitto ja typografia
10 viestiä
• Sivu 1/1
-
Autoteippauksen suunnittelu
Viesti Kirjoittaja designer »
-
Re: Autoteippauksen suunnittelu
Viesti Kirjoittaja squirrel »
Tietysti jos hankit jostain auton mallinnuksen ja siihen heität "teippaukset" riippuu tosin vähän ohjelmasta että miten se kannattaisi tehdä.
Mutta jos heität photoshop extended versioon 3d mallinnuksen voit siinä suoraan brushailla auton kylkeen.. mikä tietysti ilman piirtopöytää voi olla vähän heikohkoa... ehkä..
Deviant artista esim saattaisi saada helposti ilmaisen 3d mallinnuksen autosta.. tiedä sitten.
Mutta jos heität photoshop extended versioon 3d mallinnuksen voit siinä suoraan brushailla auton kylkeen.. mikä tietysti ilman piirtopöytää voi olla vähän heikohkoa... ehkä..
Deviant artista esim saattaisi saada helposti ilmaisen 3d mallinnuksen autosta.. tiedä sitten.
Viimeksi muokannut squirrel, 25.11.2010 klo 14.06. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
Viesti Kirjoittaja jiik »
Maya + Photoshop / Illustrator -yhdistelmällä saa kätevästi tekstuurit (=teippaukset) maalailtua. Tartteet vain hyvän automallinnuksen ja Maya osaa tehdä "fotarimäpin" haluamastasi pintamuodosta, jota pystyy siis Photoshopilla tai Illuraattorilla maalailemaan. Fotarissa / Illussa käsitelty fotarimäppi päivittyy automaattisesti takaisin Mayaan, jossa teippaus näkyy 3d-näkymässä. Tästä näkymästä osaava tekee kyllä hyvinkin nättejä kuvia.
Huono puoli tuossa Maya / Fotari / Illu -yhdistelmässä on hinta, Mutta jos homma on ammattimaista, niin eipä sekään ongelma..
Toisaalta onpa kaikista noista 30 päivän koeversiotkin olemassa, joten hopi hopi![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
Edit: toinen huono puoli, et tosiaankin tarttet valmiin hyvän automallinnuksen.. kookkeli auttanee tässä.. tai sitten ei..
Huono puoli tuossa Maya / Fotari / Illu -yhdistelmässä on hinta, Mutta jos homma on ammattimaista, niin eipä sekään ongelma..
Toisaalta onpa kaikista noista 30 päivän koeversiotkin olemassa, joten hopi hopi
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
Edit: toinen huono puoli, et tosiaankin tarttet valmiin hyvän automallinnuksen.. kookkeli auttanee tässä.. tai sitten ei..
Viimeksi muokannut jiik, 25.11.2010 klo 16.30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Siemens ja Neste fuusioituvat, mikä uuden konsernin nimeksi?
- Siemens-Neste Oyj
- Siemens-Neste Oyj
-
Viesti Kirjoittaja designer »
Jees. Kiitos avuista. Totesin, että tuo perinteisesti säädetty valokuvan päälle tehty malli otti voiton. Loppujen lopuksi siinä on vähiten säätöä ja riittää vedoksen tekemiseen. Ja kyseessä ei ollut mikään piirrosprojekti, vaan mainosteippausten suunnittelu autoon.
-
Viesti Kirjoittaja pkMac »
Toki teet teippaussuunnitelman vektorigrafiikkana siltä osin kuin mahdollista niin, että teippaaja pystyy hyödyntämään suunnitelmasi teippauksen käytännön toteutuksessa?designer kirjoitti:Jees. Kiitos avuista. Totesin, että tuo perinteisesti säädetty valokuvan päälle tehty malli otti voiton. Loppujen lopuksi siinä on vähiten säätöä ja riittää vedoksen tekemiseen. Ja kyseessä ei ollut mikään piirrosprojekti, vaan mainosteippausten suunnittelu autoon.
-
Viesti Kirjoittaja Fixx »
Eikös auto ole sen verran monimutkainen geometria että ne vektorit on kuitenkin muutaman sentin aina pielessä?
-
Viesti Kirjoittaja BugsBunny »
Se teippaaminen on kuitenkin käsityötä, se miten tarra passaa hankalille, kaareville pinnoille jne on kuitenkin teippaajan ammattitaidosta kiinni. Ite tein aikanaan suunnitelmat yhdelle automerkille eli kaikkien jälleenmyyjien esittelyautoihin. Huomasin, että mitä väljemmin sen suunnittelee, sen parempi.
Edit: Valokuvan päälle Freehandilla ne tehtiin siihen aikaan.
Edit: Valokuvan päälle Freehandilla ne tehtiin siihen aikaan.
Viimeksi muokannut BugsBunny, 7.12.2010 klo 9.08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Viesti Kirjoittaja Hakksa »
Muutamiin pakettiautoihin on tullut teippaukset suunniteltua.
Yleensä olen hankkinut auton blueprintin ja Illustratorissa piirtänyt auton edestä, takaa ja sivuilta.
Siihen päälle sitten olen suunnitellut teippauksen.
Varmasti löytyy helpompiakin tapoja ja 3D:llä saa hienoa jälkeä, mutta tällä tyylillä olen tähän asti pärjännyt.
Yleensä ei ole aikaa tai edes tarvetta realistiselle 3D mallinnuksille ja tämä blueprint riittää hyvin.
Yleensä olen hankkinut auton blueprintin ja Illustratorissa piirtänyt auton edestä, takaa ja sivuilta.
Varmasti löytyy helpompiakin tapoja ja 3D:llä saa hienoa jälkeä, mutta tällä tyylillä olen tähän asti pärjännyt.
Yleensä ei ole aikaa tai edes tarvetta realistiselle 3D mallinnuksille ja tämä blueprint riittää hyvin.
-
Viesti Kirjoittaja Opa »
Olisko vinkkiä osoitteesta mistä noita blueprinttejä vois latailla?Hakksa kirjoitti:Muutamiin pakettiautoihin on tullut teippaukset suunniteltua.
Tai niin no, "blueprinttejä"? Tarkoitan nyt kumminkin valmiita vektorikuvia.
Viimeksi muokannut Opa, 1.1.2011 klo 15.43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Viesti Kirjoittaja Hakksa »
Kyllähän noita googlella etsimällä löytyy jonkin verran, ilmaisia ja maksullisia.Opa kirjoitti:Olisko vinkkiä osoitteesta mistä noita blueprinttejä vois latailla?
Tai niin no, "blueprinttejä"? Tarkoitan nyt kumminkin valmiita vektorikuvia.
Muistan yhden 3D-mallinnus foorumin missä oli tarjolla ilmaiseksi varsin laaja ja kattava määrä "blueprinttejä".
Olen vain hukannut osoitteen, laitan linkin jos muistuu mieleeni.
Yleensä autot joihin teippaukset on tullut suunniteltaviksi, ovat olleet uusia ja olen hankkinut automallin esitteen PDF-tiedostona.
Olen sitten avannut PDF-tiedoston Illustratoriin ja kopioinut sieltä viivapiirroskuvat jos eivät ole kuvana siellä taitossa.
10 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Kuva ja graafinen suunnittelu”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka