carrbon kirjoitti:Pari N8 -räpsyä mökillä / matkalla pois. Joo, "horisontti vinossa" kun piti nopeasti näpsästä auton ikkunan läpi 8)
N8_013.jpg
N8_010.jpg
Laadukkaita kuvia todellakin. Tuolla suloisen hauvan takana on mukava rivistö, ainakin pari samppanjapulloa tunnistan, sitä keltaista leskeä nimittäinkin.
Kiitos, vähän oli vaikeuksia koiralla pysyä paikoillaan kun käyttäytyy edelleen kuin vauhko pentu vaikka 10v ja risat jo plakkarissa. Juu, tuo tavara on äiteen lempparia. Siitä nuo rivitkin
Viimeksi muokannut carrbon, 8.1.2011 klo 0.22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tauvo kirjoitti:Näkee kyllä, että Nokia on valovuoden edellä Applea puhelinten kameroissa.
Ilman henk. koht. kokemusta iPhonien kuvanlaadusta en halua sanoa juuta tahi jaata, mutta monituisten aikaisempien kamerakännyköiden sekä nyt tämän yksilön perusteella voin sen verran sanoa että aikas perskeleen hyvä vehje kännykameraksi tuo N8. Me likey very much.
Mulla oli joskus N70, siinä oli ihan kökkö "kamera" mutta tässä iLuuri 2G:ssä ei edes ole kameraa, se on niin surkea, ettei sitä edes voi sanoa kameraksi lainausmerkeissä.
Bass is Like Duct Tape: it Fixes Everything
Elmarit, Summarit ja pipo
MC-raato - FC-pilviWeikot
Tauvo kirjoitti:Näkee kyllä, että Nokia on valovuoden edellä Applea puhelinten kameroissa.
Ilman henk. koht. kokemusta iPhonien kuvanlaadusta en halua sanoa juuta tahi jaata, mutta monituisten aikaisempien kamerakännyköiden sekä nyt tämän yksilön perusteella voin sen verran sanoa että aikas perskeleen hyvä vehje kännykameraksi tuo N8. Me likey very much.
Mulla oli ennen Nokian E90 ja siinäkin oli paljon parempi kamera kuin tuossa iPhonessani. Nuo näyttää jo ihan peruskameralla (Canon 1D) kuvatuilta kuvilta.
hatey kirjoitti:Mulla oli joskus N70, siinä oli ihan kökkö "kamera" mutta tässä iLuuri 2G:ssä ei edes ole kameraa, se on niin surkea, ettei sitä edes voi sanoa kameraksi lainausmerkeissä.
Parasta iPhonen kamerassa on se, ettei koskaan tiedä etukäteen kuinka huonolta kuva näyttää...
Viimeksi muokannut Tauvo, 8.1.2011 klo 0.37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mulla oli ennen Nokian E90 ja siinäkin oli paljon parempi kamera kuin tuossa iPhonessani. Nuo näyttää jo ihan peruskameralla (Canon 1D) kuvatuilta kuvilta.
Vaikkakin kuulin inahduksen sarkasmia, olen Canon-kuvaajana vetävinäni herneen nenään ja sanon et ei 1D mikään peruskamera ole! N8 ottaa kyllä kännykäks hyviä kuvia, mutta ei nyt ihan järkkärilaatua. Tuossa ulkokuvassa ei ole mitään vikaa, sisäkuvassa näkyy kohinaa ja värien haalistumista vasemmalla. Kivoja kuvia, muuten. iPhone 4:kään ei kyllä välttämättä yllä tuohon laatuun, varsinkaan sisällä, vaikka sekin on kännykameraksi melko hyvä.
G4-power kirjoitti:
Vaikkakin kuulin inahduksen sarkasmia, olen Canon-kuvaajana vetävinäni herneen nenään
Se oli enemmänkin pieneksi kiusaksi suunnattu tuonne Kunkulle, hän kun pitää myös noista "naisten kameroista"
Onhan se Canonkin ihan hyvä, itse kyllä kuvaan työkuvat Nikonilla. Optiikassa ainakin Canonilla näyttäisi olevan kiinnostava valikoima, mutta kun on ikänsä käyttänyt jotain tiettyä merkkiä ja tottunut sen näytön logiikkaan ja käyttäytymiseen yleensä, on hyvin vaikea kuvitella vaihtavansa...
Tauvo kirjoitti:Nuo näyttää jo ihan peruskameralla (Canon 1D) kuvatuilta kuvilta.
Sinä ja sinun peruskamerasi! Ja minä kun luulin, että ymmärtäisit jotakin valokuvauksesta ja kameroista...
Tämän foorumin Mikael K. ja häntä hännystelevä Kunkku ovat eräänlaisia nykyajan käärmeöljykauppiaita tällä "torilla". Heidän sanomisiaan on kaikilla oikeus kommentoida - Hanttapuli
G4-power kirjoitti:
Vaikkakin kuulin inahduksen sarkasmia, olen Canon-kuvaajana vetävinäni herneen nenään
Se oli enemmänkin pieneksi kiusaksi suunnattu tuonne Kunkulle, hän kun pitää myös noista "naisten kameroista"
Onhan se Canonkin ihan hyvä, itse kyllä kuvaan työkuvat Nikonilla. Optiikassa ainakin Canonilla näyttäisi olevan kiinnostava valikoima, mutta kun on ikänsä käyttänyt jotain tiettyä merkkiä ja tottunut sen näytön logiikkaan ja käyttäytymiseen yleensä, on hyvin vaikea kuvitella vaihtavansa...
Joo ymmärrän täysin, en muistanutkaan, että Kunkku oli Kanuunamiehiä.
Itse valitsin Canonin juuri tuoteperheen monipuolisuuden ja tuttuuden takia. Sisaruksilla on lisäksi kolme muuta Canonia joten objektiiveja ym. on mahdollista lainailla jne. Nikonin kanssa teknisesti aika lailla tasoissa, käytössä on hieman eroja.
Eiköhän se ole aika sama, kuvaako Canonin tai Nikonin huippumalleilla, kuvan laatu ei ole enää kamerasta kiinni. Syystä tai toisesta olen mieltynyt Canoniin ja nämä nykyiset runkoni (1DsMk2 j 1DMk2) pysyvät käytössäni luultavasti vielä pitkään. Ovat toki isokokoisia ja painavia, mutta hyvin tehtyjä, kestäviä, kosteutta ja tärinää sietäviä.
Kuvatkaa te vaan niillä neitikameroillanne, jos ne kerran tuntuvat sopivan pikku kätösiinne paremmin. 8)
Tämän foorumin Mikael K. ja häntä hännystelevä Kunkku ovat eräänlaisia nykyajan käärmeöljykauppiaita tällä "torilla". Heidän sanomisiaan on kaikilla oikeus kommentoida - Hanttapuli
KunkkuJ kirjoitti:Eiköhän se ole aika sama, kuvaako Canonin tai Nikonin huippumalleilla, kuvan laatu ei ole enää kamerasta kiinni. Syystä tai toisesta olen mieltynyt Canoniin ja nämä nykyiset runkoni (1DsMk2 j 1DMk2) pysyvät käytössäni luultavasti vielä pitkään. Ovat toki isokokoisia ja painavia, mutta hyvin tehtyjä, kestäviä, kosteutta ja tärinää sietäviä.
Kuvatkaa te vaan niillä neitikameroillanne, jos ne kerran tuntuvat sopivan pikku kätösiinne paremmin. 8)
Itse pidän Nikonissa siitä "työkalun"-tunteesta. Se on vähän kulmikkaampi kaikessa... Kytkimet ja toiminnot siinä ovat vuosien saatossa tulleet niin tutuiksi, että pystyy muuttamaan säätöjä samalla kun katsoo etsimen läpi, eikä tarvitse jokaista asetusta muuttaessa miettiä miten se nyt tehtiinkään.
Canonin L-sarjan kakkulathan ovat loistavia. Makuasiahan tämä on, mutta koen sen Canonin muotoilun vähän liian tuulitunnelissa tehdyksi.
Tykkäsin ennen kovasti Canonin monista malleista, mutta se vähän hiipui siinä vaiheessa, kun Canon otti käyttöön sen oman automaattitarkennuksensa. Toki Nikonillakin oli muutamat ihan kivat mallit, mutta ne ei oikein tuntuneet samalla tavalla omilta. Etenkin silloin käsitarkennuksen aikaan, jolloin ne Nikkorit olivat kaikki vasenkätisiä. Onneksi oli muitakin kuin nuo kaksi merkkiä, ja on edelleen.
Enivei, ne on eri miehet kun ottaa hyviä kuvia ja ne mitkä vaan kinastelee kahden eri merkin paremmuudesta.
Ylempi miellyttää silmää enemmän. Liian pieneksi menee alemmassa
Juu ja omaan silmään kuvan target on tuo keskellä kävelevä nainen, joka alemmassa kuvassa sitten katoaa massaan lopullisesti. Ei oikein hyvä näin amatöörin katsontakannalta koettuna
Viimeksi muokannut Peitsamo, 8.1.2011 klo 21.57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Niin, tossa minusta jos ajattelee kuvan luonnetta, niin tuotanoin, ihmisten leikkely pitäisi oikeastaan tehdä sitten sillälailla että se ei näytä virheeltä, vaan tietoiselta kuvakerronnalliselta valinnalta, ok?
Eli tietty ei-satunnaiselta näyttävä ihmisten ruumiinosien leikkely rajauksella korostaa kuvan viestiä erityisen kiireeisistä ihmisistä, sekasorrosta, vauhdista.... Ok? Eli jos pää leikataan niin ei hipoilla ohimoa, vaan vedetään kunnolla otsa halki. Toiselta henkilöltä pitäisi saada katkaistua jalka juuri polvesta, kolmannelta kyynerp'äästä ja pisteeksi iin päälle vielä joltain kaula poikki.
Homman juju on tietty se että kun ollaan opittu ensin välttämään kuvan perusvirheet, voidaan alkaa käyttää sitä ajatusta siinä kuvaamisessa, eli hallitusti osataan käyttää virheitä luomaan täydellinen kuva.
Jep, kaikkea muuta kluin helppoa, mutta sitten kuvat onkin fantastisia.
Just joku aika sitten luin hankkimastani valokuvauksen oppaasta, jotta roppaa ei saa katkoa nivelien kohdalta. Höh, Jama puhuu ihan toista. Niin tai näin, tykkään eka kuvasta enemmän.
On mahdotonta olla masentunut, jos sinulla on ilmapallo! -Nalle Puh-
Itse taas pidän enemmän jälkimmäisestä, juurikin sen "kiireisen kaupungin kuhina" vaikutelman takia ja siksi, ettei tuo kaveri näytä olevan lukittu näkymättömän laatikon reunaan seisomaan yhdellä jalalla.
"If you have to go to sea, it's better to be a pirate than join the navy." -Jobs
Tottahan se on ettei nivelin kohdalta saa katkoa. Näyttää jotenkin tökeröltä. Sama sääntö pätee myös elokuva / videokuvauksessa.
Jos ihminen olisi tarkoitettu etenemään juoksemalla, ei evoluutio olisi kehittänyt meille liikkumista varten polttomoottorikäyttöisiä kulkimia, eikä fossiilisia polttoaineita. - Hatey http://sisainenaani.com