![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Seuraava projekti olisikin saada nämä kaksi iMacia synkkaamaan tietty kansio(-t) ja/tai tiedostot keskenään, niin että tuottaessani uusia tiedostoja tai tehdessäni muutoksia olemassa oleviin tiedostoihin jommassa kummassa laitteessa (tai vaikka Macbook Prossa), niin nämä muutokset synkronoituisivat automaattisesti paikallisissa koneissa.
Olen testannut aikaisemmin TeamViewer tyyppistä etäkäyttöohjelmaa, mutta tämä ei nyt tuo näppärästi ratkaisua tähän tarpeeseen, koska haluaisin nimenomaan että homma toimisi automaattisesti enkä joutuisi aina ottamaan yhteyttä etäkoneeseen. Ajatus olisi että luodessani esimerkiksi uuden PAGES dokumentin, niin tallentaessani sen tiettyyn kansioon, systeemi automaattisesti tajuaisi että ko. kansio synkataan kahden tai useamman koneen kanssa ja tekisi tämän automaattisesti. Tarve siis koskee lähinnä perus OFFICE tyyppisiä tiedostoja, enkä tarvitse TeamViewer tyyppistä etäkäyttösovellusta.
Olen ollut erittäin tyytyväinen DROPBOX sovellukseen, mutta tallentaminen vain sinne ei ole ratkaisu tähän, koska haluan saada tiedostot käyttöön myös offline-tilassa erityisesti kannettavalla. Toisaalta pelkästään Dropboxiin tallentaminen ei ole mielestäni luotettava keino, vaan haluan että tiedostot ovat koneellani joka tekee automaattisesti Timemachine varmistukset.