Tyylikäs. Ja varsin tyylikkäät kuvat. Mietitkö pitkään mihin kohtaan tarkennat koskettimet?Jone kirjoitti:Linssiin tarttui Philips urku vuodelta 1967 (jossa uskomattoman hieno ääni) ja värikäs kaiutin.
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
Viesti Kirjoittaja Tauvo »
Tyylikäs. Ja varsin tyylikkäät kuvat. Mietitkö pitkään mihin kohtaan tarkennat koskettimet?Jone kirjoitti:Linssiin tarttui Philips urku vuodelta 1967 (jossa uskomattoman hieno ääni) ja värikäs kaiutin.
Viesti Kirjoittaja Jone »
Juurikin tuota opettelin vähän manuaalisesti ja uruista keskellä hieman liimauksistaan pullistunut nappuloiden pelti tuntui otolliselta kohdalta sillä muissa kohdistuksissa se pullistuma taas näytti sitten vääristymältä.Tauvo kirjoitti:Tyylikäs. Ja varsin tyylikkäät kuvat. Mietitkö pitkään mihin kohtaan tarkennat koskettimet?Jone kirjoitti:Linssiin tarttui Philips urku vuodelta 1967 (jossa uskomattoman hieno ääni) ja värikäs kaiutin.
Viesti Kirjoittaja Esa66 »
Esa66 kirjoitti:Jos tuo kaiutin, on vuodelta -67, niin mä olen vanha setä.....
Vähän kuin Esa?Jone kirjoitti:Moinen on muuten ok silmälle.Esa66 kirjoitti:Jos tuo kaiutin, on vuodelta -67, niin mä olen vanha setä.....
Kjäh kjäh, olenki 66 syntynyt= ei nautintoaTauvo kirjoitti:Vähän kuin Esa?Jone kirjoitti:Moinen on muuten ok silmälle.Esa66 kirjoitti:Jos tuo kaiutin, on vuodelta -67, niin mä olen vanha setä.....
Viesti Kirjoittaja Maza »
Kyllä mä olen sitä mieltä, että jos tuo pömpeli olisi tavallinen harmaa, olisi se paljon rumempi. Etenkin, kun silloin se olisi täynnä suunnittelemattomia töhryjä. Olisi tuohon tietysti voinut maalata jonkun kauniin saaristomaisemankin.Tauvo kirjoitti:Turun rumin...
Olen vain allerginen noille Jenkkityylisillie usa-graffiteille, joissa lukee amerikkaa... Yhden nähtyään, ei halua nähdä nähdä loppuja...Maza kirjoitti:Kyllä mä olen sitä mieltä, että jos tuo pömpeli olisi tavallinen harmaa, olisi se paljon rumempi. Etenkin, kun silloin se olisi täynnä suunnittelemattomia töhryjä. Olisi tuohon tietysti voinut maalata jonkun kauniin saaristomaisemankin.Tauvo kirjoitti:Turun rumin...
Viesti Kirjoittaja Maza »
Viesti Kirjoittaja hatey »
Harvinaisen nerokas mielipide. Kun olet menossa hautaamaan niitä elävältä, lähetä yv. Minä tulen mukaan hautaamaan niitä.Tauvo kirjoitti:Olen vain allerginen noille Jenkkityylisillie usa-graffiteille, joissa lukee amerikkaa... Yhden nähtyään, ei halua nähdä nähdä loppuja...Maza kirjoitti:Kyllä mä olen sitä mieltä, että jos tuo pömpeli olisi tavallinen harmaa, olisi se paljon rumempi. Etenkin, kun silloin se olisi täynnä suunnittelemattomia töhryjä. Olisi tuohon tietysti voinut maalata jonkun kauniin saaristomaisemankin.Tauvo kirjoitti:Turun rumin...
Myös tagien tekijät pitäisi haudata elävältä.
Näin teen. Omat lapiot vaan mukaan...hatey kirjoitti:Harvinaisen nerokas mielipide. Kun olet menossa hautaamaan niitä elävältä, lähetä yv. Minä tulen mukaan hautaamaan niitä.Tauvo kirjoitti:
Myös tagien tekijät pitäisi haudata elävältä.
Viesti Kirjoittaja darthmother »
Viesti Kirjoittaja redhat »
Täältä löytyy Rokit 6 mutta mustana. T-kaupasta ja DLX:sästä saa nuita valkoisia Rokitteja.Jone kirjoitti:Esa66 kirjoitti:Jos tuo kaiutin, on vuodelta -67, niin mä olen vanha setä.....Se on pari vuotta vanha KRK pönttö. Moinen on muuten ok silmälle. Valkoinen pianolakattu eikä ees iso kooltaan ja ok soundi. En tiedä tosin saako noita enää ku oo missään ollu näkyvillä. Rokit 6 taisi olla malli.
Joo voi olla ettei ihan siihen riitä noiden erottelukyky. Kamulla on noi just musakäytössä ja siinä oikein jep ilman subiakin. Mulla on itsellä monitorikäytössä vanhaa(hyvää) USA sarjaa KRK V6 pari ja KRK S12 subi ja niissä riittää sit jo jutut tarkkailuun. Tuo Rokit-sarja on pikkasen "kovan" kuuloinen läheltä kuultuna omaan korvaan, mut komia se on ja kelpuuttaisin siksi kotiani vaan kun en kuuntele kokonani yhtään mitään pömpeleitä. Luureilla tosin salaa joskus vähän..redhat kirjoitti:Täältä löytyy Rokit 6 mutta mustana. T-kaupasta ja DLX:sästä saa nuita valkoisia Rokitteja.Jone kirjoitti:Esa66 kirjoitti:Jos tuo kaiutin, on vuodelta -67, niin mä olen vanha setä.....Se on pari vuotta vanha KRK pönttö. Moinen on muuten ok silmälle. Valkoinen pianolakattu eikä ees iso kooltaan ja ok soundi. En tiedä tosin saako noita enää ku oo missään ollu näkyvillä. Rokit 6 taisi olla malli.
Musakuunteluun ihan jepa, ostin studiomonitoreiksi ja siinä tuli virhe. Liikaa korostusta matalilla taajuksilla miksauskäyttöön.
Viesti Kirjoittaja amanita »
Viesti Kirjoittaja mokkkelo »
Sopii hyvin toi rakeisuus tuohon ylempään kuvaan. Onko mistä päin maailmaa otettu?amanita kirjoitti:Aperturella parantelin muutamaa otosta.
Saggön saari Pohjois-Ahvenanmaalla. Virallisia reittejä ei saareen ole, kokenut löytää.mokkkelo kirjoitti:Sopii hyvin toi rakeisuus tuohon ylempään kuvaan. Onko mistä päin maailmaa otettu?amanita kirjoitti:Aperturella parantelin muutamaa otosta.
Viesti Kirjoittaja Mikael K. »
Saarikuva on hieno. Siinä on herkkyyttä. Samalla rakeisuus muistuttaa pointillismista. Kyllä sinulla on selvästi valokuvauksellista ja taiteellista silmää.amanita kirjoitti:Aperturella parantelin muutamaa otosta.
Kiva fiilis tosiaan Ålannin kuvassa.Mikael K. kirjoitti:Saarikuva on hieno. Siinä on herkkyyttä. Samalla rakeisuus muistuttaa pointillismista. Kyllä sinulla on selvästi valokuvauksellista ja taiteellista silmää.amanita kirjoitti:Aperturella parantelin muutamaa otosta.
Viesti Kirjoittaja KunkkuJ »
Tuo kyllä auttaa elämässä, kun tiedostaa oman tilansa. Tosin et sinä aivan nolla ole, aivan selvästi tiedät joitakin perusasioita valokuvauksesta. Kyllä se siitä!Tauvo kirjoitti:(Toisaalta, mitä minä mistään tiedän)...
Esitän nöyrän kiitokseni ymmärtäväisestä asenteesta Kunkulle täältä maan tasalta.KunkkuJ kirjoitti:Tuo kyllä auttaa elämässä, kun tiedostaa oman tilansa. Tosin et sinä aivan nolla ole, aivan selvästi tiedät joitakin perusasioita valokuvauksesta. Kyllä se siitä!Tauvo kirjoitti:(Toisaalta, mitä minä mistään tiedän)...
Viesti Kirjoittaja Mikael K. »
Ei varmasti teekään. Se on vain minun oma impressioni siitä millä tavalla värillinen kohina vaikuttaa minussa. Eivätkös ne taidesuuntaukset ole lähellä toisiaan ajallisesti? Pointillismiahan kutsutaan myös neoimpressionismiksi. Suurin ero kaiketi noilla taidemuodoilla oli impressionismin hetkellisyys ja pointillismin harkittu siveltimen ja värien käyttö. Valokuvaus on kyllä hyvin lähellä impressionismia, kun sen avulla saa tallennettua tilanteen tunnelman ja hetkellisyyden lyhyessä ajassa.Tauvo kirjoitti: Sen verran haastan Mikaelia kinalla, että rae valokuvassa sisänsä ei kyllä tee kuvasta pointillisen suuntauksen edustajaa. Rae on valokuvassa aika hyvä ja toimiva, yleinenkin tehokeino. Itse kyllä lähtisin lokeroimaan tunnelman puolesta kuvan enemmänkin impressionistin tuotokseksi. Impressionismin alkusykäyksen kapinahenkeä en tässä tarkoita, vaan ihan sitä kevyttä ja kuulasta ilmaisua.