Pitääkö mac koneet jotenkin puhdistaa tms? W aikoina ajoin cc cleanerin aika ajoin. Vuoden käytön jälkeen mac koneeni on selvästi alkanut hidastella. Varsinkin iphoto on aina ensin laitettava avautumaan hetkeksi ennenkuin sen voi ottaa käyttöön. Nyt myös muut ohjelmat, esim mail, on alkanut miettiä. Ilosen värinen hyrrä pyörii näytössä.
Photoshop myös sammui yhtäkkiä vaan kesken työnteon, "kohtasi yllättävän ongelman, ohjelma suljetaan".
Piti avata uudelleen. Kone on mac pro ja tilaa on koska olen siirtänyt ulkoiselle kovolle koko ajan tiedostoja.
Mac Pro hidastelee
Täällä voit kysyä mistä tahansa Mac-ongelmasta, jos et löydä vastausta muualta.
10 viestiä
• Sivu 1/1
-
Mac Pro hidastelee
Viesti Kirjoittaja fk59 »
Viimeksi muokannut kallekilponen, 13.1.2011 klo 18.29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: otsikko kuvaavammaksi ja siirto sopivalle alueelle
Syy: otsikko kuvaavammaksi ja siirto sopivalle alueelle
-
Re: koneen hidastuminen
Viesti Kirjoittaja Mika73 »
-
Re: Mac Pro hidastelee
ajoin ohjelmasta niitä eri hommia läpi ja muuta ei tapahtunut kuin että kone on nyt vieläkin hitaampi. mikäköhän mahtoi mennä pieleen.
-
Viesti Kirjoittaja iTommi »
Olisiko kiintolevy hajoamassa? Kokeile kloonata järjestelmälevysi toiselle levylle. Samalla kone voi muutenkin nopeutua.
-
onko macin kovot yleensä kovin herkkiä hajoamaan? Joka kerran kun jotain ongelmaa selvitetään niin aina ensin tulee ehdotus että kovo taitaa olla hajoamassa? Hajoavatko ne siis jatkuvasti kaikille????
-
Viesti Kirjoittaja Machist »
Samoja kovoja näissä on kuin pc-koneissa ja hajoaahan näitä aina...fk59 kirjoitti:onko macin kovot yleensä kovin herkkiä hajoamaan? Joka kerran kun jotain ongelmaa selvitetään niin aina ensin tulee ehdotus että kovo taitaa olla hajoamassa? Hajoavatko ne siis jatkuvasti kaikille????
Kannattaa hieman tarkkailaa järjestelmää syökö joku prosessi tehoja/muistia yms..
Onyx on yleensä autanut siivouksessa, mutta harvoin tulee noita "windows" ongelmia että järjestelmä hidastuisi ja pitäisi siivoilla sen takia.
Tarkista myös että kaikki ohjelma/käyttis päivitykset on sisässä..
Mulla on vm08 Mac Pro ja ei ole suurempia ongelmia/ hidasteluja ollut..
-
Viesti Kirjoittaja KunkkuJ »
Minulla sama ongelma, Mac Pron tehot alkoivat hiipua kesken kuvankäsittelyn. Ja just silloin, kun työn alla on iso ja tärkeä kuva. Onneksi sain tallennettua kuvatiedoston, vaikka se kestikin useita minuutteja. Tallennuksen jälkeen vasta tarkistin kuvatiedoston koon. Se oli 1,17Gt. Voiko tuolla kuvakoolla olla jotain tekemistä asian kanssa?
8)
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
Tämän foorumin Mikael K. ja häntä hännystelevä Kunkku ovat eräänlaisia nykyajan käärmeöljykauppiaita tällä "torilla". Heidän sanomisiaan on kaikilla oikeus kommentoida - Hanttapuli
-
taikasauva työkalu esim lopettaa joskus yhtäkkiä photarin ja sulkee sen. Vikaa pitää etsiä...
Muutkin on hitaita mutta tämä ison työn sulkeutuminen ei ole mukavaa.
Muutkin on hitaita mutta tämä ison työn sulkeutuminen ei ole mukavaa.
-
Viesti Kirjoittaja LuxI »
Minulla on ollut samoja hidasteluongelmia viimeisimmän ohjelmistopäivityksen (Mac OS X 10.6.6) jälkeen. Pääasiassa hidastelu näkyy joidenkin ohjelmien erittäin hitaana käynnistymisenä (esim. Firefox, iPhoto, MS Word jne). Itselläni menee joskus jopa kolme minuuttia Firefoxin käynnistämiseen ja rantapallon tuijotteluun (Chrome on onneksi käynnistynyt nopeammin).
Onyx:a olen kokeillut (+ kaikki ohjelmani ovat ajantasalla), mutta tilanne on ollut sama sitten viime OSX-päivityksen jälkeen. Ennen tätä koko kone on toiminut kuin ajatus. Mitähän pitäisi tehdä?
Onyx:a olen kokeillut (+ kaikki ohjelmani ovat ajantasalla), mutta tilanne on ollut sama sitten viime OSX-päivityksen jälkeen. Ennen tätä koko kone on toiminut kuin ajatus. Mitähän pitäisi tehdä?
-
Viesti Kirjoittaja miljoonanviulu »
Moro
Samanlaisia ongelmia monella (minä mukaan lukien). Ei kai tässä muu auta kuin odotella 10.6.7?
Samanlaisia ongelmia monella (minä mukaan lukien). Ei kai tässä muu auta kuin odotella 10.6.7?
10 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka