Onhan toki myönnettävä, bamsse ja kumppanit, ettei softa pysty tarjoamaan vielä kaikkia pankkiasioinnin perustoimintojakaan - ikävästi avainlukujakin palaa vinhaa kyytiä - mutta tilapäiseen reissukäyttöön käypänen.
Ehkä lopultakin käyttökelpoisin toiminto on tuo pankkiautomaattien etsintä -napikka, sen käyttökin kun onnistuu ilman sisäänkirjautumista.
Viimeksi muokannut macister, 21.9.2010 klo 15.13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mikäköhän mahtaa olla ongelmana, kun ei meinaa tähän päästä kirjautumaan sisään? Kai sinne pystyy 3g yhteyden kanssa kirjautumaan vai pelkästään wlan?
EDIT Ei auttanut vaikka kokeili WLANissa. Ilmoittaa vaan, että "Tekninen vika" ja yritä myöhemmin uudelleen ja joku puhelinnumero. Pitää vissii alkaa soittelee sinne.
Toimiiko muilla tuo sisäänkirjautuminen?
Viimeksi muokannut Clarenz, 1.10.2010 klo 8.14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Apple historiani:
iPod Nano 1G 2G ja 3G | iPhone 3G, iPhone 4, iPhone 5, iPhone 6, iPhone X | iPad 2 |AppleTv
Käytössä:
iPhone 11 pro, Apple Watch 6 GPS, iPad Air 2 ja AppleTV 4K
Clarenz kirjoitti:Mikäköhän mahtaa olla ongelmana, kun ei meinaa tähän päästä kirjautumaan sisään? Kai sinne pystyy 3g yhteyden kanssa kirjautumaan vai pelkästään wlan?
EDIT Ei auttanut vaikka kokeili WLANissa. Ilmoittaa vaan, että "Tekninen vika" ja yritä myöhemmin uudelleen ja joku puhelinnumero. Pitää vissii alkaa soittelee sinne.
Toimiiko muilla tuo sisäänkirjautuminen?
Kyllä ainakin tänään (1.10. klo 15.38) kirjautuminen 3g-yhteydelläkin onnistui. Ja palvelut vaikuttavat muutoinkin toimivan Visa-tiliä lukuunottamatta (teknistä vikaa messuaa palvelu tässä kohtaa).
Liekö tuo eilinen ongelma liittynyt Sammon laajempiin probleemiin eilen/viime yönä (maksuliikenteessä heillä juntturaa).
Oliko tuohon tulossa laskun maksuun viivakoodi skannaus vai muistanko väärin? Jostain muistan lukeneeni tai kuulleeni moisen ominaisuuden tulevan sampopankin sovellukseen.
Macbook Air M3
iPhone 13 pro
Apple Watch Ultra 2
zuki kirjoitti:Oliko tuohon tulossa laskun maksuun viivakoodi skannaus vai muistanko väärin? Jostain muistan lukeneeni tai kuulleeni moisen ominaisuuden tulevan sampopankin sovellukseen.
Minä muistelen lukeneeni jostain saman jutun. Toki miten se toimii, niin se on juttu erikseen. Ei paljon naurata, kun puhelinlaskun maksamisen sijaan tilaatkin Hobi-Hallista traktorin kotipihaan...
zuki kirjoitti:Oliko tuohon tulossa laskun maksuun viivakoodi skannaus vai muistanko väärin? Jostain muistan lukeneeni tai kuulleeni moisen ominaisuuden tulevan sampopankin sovellukseen.
Ovat ainakin miettineet tuollaista viivakoodinlukijaa, joka toteutettaisiin iphonen kameralla. ONhan noita barcode scannereita jo olemassakin eli ei pitäisi olla mitenkään mahdotonta toteuttaa.
Yksi ominaisuus mitä jäin suuresti kaipaamaan androidista pois siirtymisen jälkeen oli jonkun tavallisen pulliaisen tekemä osuusfantti niminen widget sovellus. Haki osuuspankin verkkopankista tilien saldotiedot, jotka siis näkyvät palvelun etusivulla kirjautumisen jälkeen ilman avainluvun syöttöä.
Jotain vastaavaa saisi tulla myös iphonelle, jolla näkisi tilin saldon pikaisesti.
Muuten näitä verkkopankkisovelluksia en puhelimelle kaipaa juuri ollenkaan. Laskujen maksut ja muut isommat jutut tulee aina hoidettua kotikoneelta.
Viimeksi muokannut Dome, 14.1.2011 klo 15.32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nordean ohjelma ei näytä ihan kaikkia Ottoja. Kuvassa lähin Otto on n. 10 metrin päässä... tai sitten se onkin niin ovela, ettei se näytä suotta ihan vieressä olevaa.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Tuo Nordean softa on kyllä aika kuppanen verrattuna Sampopankin ohjelmaan. Liekö ollut mitään testausta ennen ulostamista? Mobiilipankki on suora versio rumasta selainmobiiliversiosta ja hauskasti järjestelmä on englanninkielinen kun puhelimessakin on englanti käyttökielenä, bonuksena välillä tulee vastaan norjaa. Näyttää vähän siltä, että paukut käytettiin tuohon ensimmäiseen menuun ja automaattien näyttämiseen graafiselta puolelta, muuten muistuttaa ihan Android -puolen ilmaiskokeiluversioita.
Norja-bugi on heidän tiedossa, siihen tulossa korjaus. Softa on ollut muissa pohjoismaissa tarjolla jo aiemmin ja Suomi-versioon on unohtunut vieraskielistä koodia.
Dome kirjoitti:Yksi ominaisuus mitä jäin suuresti kaipaamaan androidista pois siirtymisen jälkeen oli jonkun tavallisen pulliaisen tekemä osuusfantti niminen widget sovellus. Haki osuuspankin verkkopankista tilien saldotiedot, jotka siis näkyvät palvelun etusivulla kirjautumisen jälkeen ilman avainluvun syöttöä.
Jotain vastaavaa saisi tulla myös iphonelle, jolla näkisi tilin saldon pikaisesti.
Muuten näitä verkkopankkisovelluksia en puhelimelle kaipaa juuri ollenkaan. Laskujen maksut ja muut isommat jutut tulee aina hoidettua kotikoneelta.
no huhhuh! Mua kyllä hirvittäis, jos ilman avainlukuja sentään..
vesku kirjoitti:no huhhuh! Mua kyllä hirvittäis, jos ilman avainlukuja sentään..
Mitäpä sillä saldolla joku tekisi, se tosiaan näkyy koneellakin ilman avainlukuja, mikä on mielestäni erinomaisen kätevää.
/---
ap
juu, varmaan on kätevää kyllä. Nurmivasaroiden pankissa tietty brassailu varmaan sopii, mutta meikäläiselle sinikaulukselle olis kyllä kauhistus, jos saldo (miinus-jotakin) paukahtais pyytämättä ruudulle
vesku kirjoitti:
Tuo siis ihan OP:n verkkopankin ominaisuus, että saa saldotiedot näkyviin ilman avainluvun syöttämistä. Tietenkään tota ei ole pakko käyttää 8)
Eikä tommoselle softalle kaikilla olekaan käyttöä ymmärrän kyllä. Itse tykkään tietää lähes koko ajan mitä siellä tilillä on rahaa, joten sopi oikein hyvin omaan käyttöön.
Viimeksi muokannut Dome, 17.1.2011 klo 15.32. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Olin jo innoissani, että vihdoinkin Nordea on saanut oman pankkisoftan, mutta p*skanm*rjat... Valikko, josta aukeaa selain ja mobiiliversio verkkopankista. WAP-ohjelmat mahdollistivat tuontasoisen käyttöliittymän vuonna sirppi ja vasara - ainakin melkein... Ennemmin laitan linkin verkkopankkiin työpöydälle, niin säästyy yksi valikko. Ja sitä mobiiliversiota ei jaksa edes katsoa.
Itsekin ilahduin, että viimein se tuli. Pettymys oli kyllä melkoinen kun ohjelman avasi. Köyttöliittymässä on menty sen matalimmankin aidan ali ja karttaohjelma on huvittava, eihän se tunnista edes kaikkia Nordean pankkikonttoreitakaan, automaateista puhumattakaan. Viitsivätkin tuollaista julkaista.
Automaattien osalta Nordeankin luulisi käyttävän Automatia Pankkiautomaatit Oy:n tietokantaa. Mutta se ei tosiaan näytä ihan kaikkia automaatteja. Kun taas esim. http://www.tassa.fi/ näyttää sellaisiakin joita Nordean softa ei näytä.
vesku kirjoitti:
Tuo siis ihan OP:n verkkopankin ominaisuus, että saa saldotiedot näkyviin ilman avainluvun syöttämistä. Tietenkään tota ei ole pakko käyttää 8)
Eikä tommoselle softalle kaikilla olekaan käyttöä ymmärrän kyllä. Itse tykkään tietää lähes koko ajan mitä siellä tilillä on rahaa, joten sopi oikein hyvin omaan käyttöön.
En mä ainakaan saa OP:n verkkopankista mitään tietoja näkymään ilman avainlukuja. Eli onko tuo joku asetuksista laitettava juttu, että pystyy ottamaan pois päältä tuossa tilanteessa tehtävän avainlukukyselyn.
Cathi777 kirjoitti:En mä ainakaan saa OP:n verkkopankista mitään tietoja näkymään ilman avainlukuja. Eli onko tuo joku asetuksista laitettava juttu, että pystyy ottamaan pois päältä tuossa tilanteessa tehtävän avainlukukyselyn.
Heti kun on kirjautunut sisään näkyy sivun oikeassa laidassa tilin saldo, ei näy kyllä mobiiliversiossa, jos sitä käytät.