DrDoom kirjoitti:Sami.H kirjoitti:JTG kirjoitti:Nokia N8 on ollut toistaiseksi paras väline käännyttämiseen.
Joo satuin kokeilemaan kyseistä kapistusta ja ihan kylmät väreet tuli kaikesta siitä kökköydestä
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
Tosin omistajakin sanoi että "ei tämä mikään iPhone kuitenkaan ole"
![Omppu [?]](./images/smilies/omppu.gif)
Näin sitä ihmisten mieltymykset eroavat toisistaan. Itse pidän N8:ia huomattavasti parempana laitteena kuin iPhonea mm seuraavista syistä: FM-lähetin. Ei johtojen kanssa pelailua autossa kun haluan kuunnella mp3:ia. Kamera, kerrankin sitä tasoa, että tulee käytettyä oikeasti paljon. Noksun Panorama-ohjelma vielä bonuksena mukavoittaa kuvailua. GPS ääniopastuksella. Näkyy massamuistina liitettynä tietokoneeseen.
Jos joku valikko aukeaa mikrosekunnin viiveellä, niin sillä ei yksinkertaisesti ole mitään merkitystä. En kuulu niihin käyttäjiin, jotka hivelevät laitteitaan ja saavat jotain kiksejä ulkonäöstä tms epäolennaisuudesta. Laitteet on tehty käytettäviksi ja mielestäni N8 on huomattavasti parempi puhelin juurikin ominaisuuksien (ja hinnan) puolesta. Ja tämä(kin) on tietty makuasia, mutta mielestäni iPhone on epäkestävä lasinen rimpula, eikä kestä yhtä hyvin normaalia käyttöä kuin alumiininen (ja gorillalasinen) N8.
Webbiselain on ainoa asia, jonka olen havainnut olevan parempi iPhonessa kuin N8:ssa. Sekin saattaa muuttua tällä viikolla, kun Noksuun tulee iso päivitys. Ja Myös Opera Mobile on osoittautunut riittävän hyväksi korvaajaksi puhelimen omalle selaimelle.
Selkeästi tosiaan käyttötottumukset vaikuttaa tässä kohtaa kaikista eniten. Minä en arvosta FM-lähetintä minään ja GPS:n ääniohjauskin on turha, varsinkin kun Nokian koko karttasysteemi oli ärsyttävän vaikea ja epälooginen. Kamera onkin parempi, mutta mulla on kamerakin erikseen, eli hyöty about nolla. iPhonella tulee kuvattua jopa enemmän Hipstatmaticin takia.
Webselain on tosiaan Nokiassa myös huonompi kuten mainitsitkin, mutta vielä suurempi ero minulle on sähköpostissa. Kun nämä laitteet ovat työkaluja ja sitä kautta lähinnä mailin käyttöä niin iPhone pyyhkii lattiaa N8:n sähköpostiominaisuuksilla. Valikoiden mikrosekunttien ero ei mullekaan merkitse mitään, mutta kun bugien ja vikojen määrä sai vaihtamaan Nokian pois. Se ei vaan ole nii hyvä käyttää.
iPhone tuntuu minustakin paljon herkemmältä, mutta kumpaakaan en ole rikki saanut joten ei tuohon ole oikeen mitään kunnollista mielipidettä. Molemmat ovat tippuneet ja ehjänä pysyneet.
Näkökulma Mazan pohdintaan: Jos esittelee puhelintaan esimerkiksi nyt vaikka sille N8 käyttäjälle ja saa kyseisen henkilön näin hylkäämään alle vuoden vanhan puhelimen vain sen takia, että esitelty tuote on parempi, voidaan puhua käännytyksestä. Vaikka raja onkin häilyvämpi kuin näissä periteisissä vastakkainasetteluissa, niin selkeästi kuitenkin on tossa tilanteessa päässyt vaikuttamaan toisen mielipiteeseen laitteesta ja siten siis käännytetty. Toisaalta, nämä tuotteet kyllä myyvät itse itsensä jos vaan antaa niille mahdollisuuden. Ei siihen paljoa muuta tarvita kun antaa oma kapistus kokeiltavaksi.