Tilasin eilen itselleni mini macin gigan muistilla. Pyöriikö ko. ohjelmistot siinä mitenkä hyvin ja käyttääkö kukaan esim. Flashia?
Teen (yritän) sarjakuvia, mutta mieleni tekisi kokeilla myös animaatioita. Dreamweaver onkin tuttu, saa väsättyä sivut jonne laittaa tekeleitään.
macromedia MX studio
Keskustelua ohjelmista ja Mac App Storesta.
9 viestiä
• Sivu 1/1
-
-
Re: macromedia MX studio
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Oikein mainiosti pitäisi pyöriä...mutta tiedoksi jo etukäteen FreeHand MX:llä on "kaatumatauti" eli kannattaa tallentaa todella usein.
"If you have to go to sea, it's better to be a pirate than join the navy." -Jobs
-
Viesti Kirjoittaja dogmulder »
Dreamweaver MX teki mulla 2000:s vintoosas ihan samaa, saattoi kyl johtua laiskasta koneestakin.kallekilponen kirjoitti:Oikein mainiosti pitäisi pyöriä...mutta tiedoksi jo etukäteen FreeHand MX:llä on "kaatumatauti" eli kannattaa tallentaa todella usein.
BlackBook 2.4 GHz "Penryn" 4 GB ram
Leopard
Leopard
-
Viesti Kirjoittaja optimus prime »
Itse käytän Flash MX 2004:sta omalla 12" powerbookilla ja hyvin toimii, kuten myös muutkin Macromedian ohjelmat.
Ongelmana on tietenkin se, että studiota ei ole suunniteltu oikein yhdelle näytölle käytettäväksi, jonka huomaa varsin hyvin Flashin käyttöliittymästä. Jos kunnolla alat koodaamaan niin osta toinenkin näyttö
ja itse teen sillä hommia 12" näytöllä... Extreeem!
Ongelmana on tietenkin se, että studiota ei ole suunniteltu oikein yhdelle näytölle käytettäväksi, jonka huomaa varsin hyvin Flashin käyttöliittymästä. Jos kunnolla alat koodaamaan niin osta toinenkin näyttö

-
Mul on kyl vanha putki viel jossai jemmassa... täytyy varmaan tyytyä tohon pakettiin ku samaan hintaan ei taida saada vastaavia ohjelmia millään (opiskelijahinta 275e).optimus prime kirjoitti:Itse käytän Flash MX 2004:sta omalla 12" powerbookilla ja hyvin toimii, kuten myös muutkin Macromedian ohjelmat.
Ongelmana on tietenkin se, että studiota ei ole suunniteltu oikein yhdelle näytölle käytettäväksi, jonka huomaa varsin hyvin Flashin käyttöliittymästä. Jos kunnolla alat koodaamaan niin osta toinenkin näyttö![]()
Corellilta ei saa vastaavaa pakettia opiskelijahintaan, winukkaan sais. Ja siinä ei ole ihan vastaavia ohjelmiakaan.
Leopard
Leopard
-
ai nii... jos saa kysyä ni mitäs teet sillä ja hyvin luonnistuu?
Leopard
Leopard
-
Viesti Kirjoittaja optimus prime »
Älä Corelliin koske pitkällä tikullakaan!! se on roskaa koko paketti.
Teen Flashilla nettipuolelle animaatioita, ym. visualisointia. Aika Actionscript voittoista kamaa. Tällä hetkellä on työnalla yks hommeli, jonka käyttöliittymä on lähemmäks 950 pikseliä leveä, joten voit vain kuvitella sen "turhan" työn määrän (zoomailu, ikkunoiden piilotus ym), mutta expose auttaa.
Mutta hyvin toimii ei siinä mitään. Flash Player on aina ollut macille huonosti käännetty, joka on ilmeisesti ihan Macromedialla tiedossa. Toivottavasti Eightball tuo muutoksia.
Illustratoria olen alkanut opetella, koska sattuneista syistä en näe Freehandilla tulevaisuutta. se vaikuttaakin aika toimivalta paketilta, esim värimuutokset leikepöydän kautta flashiin on paremmin hallussa ym..
Teen Flashilla nettipuolelle animaatioita, ym. visualisointia. Aika Actionscript voittoista kamaa. Tällä hetkellä on työnalla yks hommeli, jonka käyttöliittymä on lähemmäks 950 pikseliä leveä, joten voit vain kuvitella sen "turhan" työn määrän (zoomailu, ikkunoiden piilotus ym), mutta expose auttaa.
Mutta hyvin toimii ei siinä mitään. Flash Player on aina ollut macille huonosti käännetty, joka on ilmeisesti ihan Macromedialla tiedossa. Toivottavasti Eightball tuo muutoksia.
Illustratoria olen alkanut opetella, koska sattuneista syistä en näe Freehandilla tulevaisuutta. se vaikuttaakin aika toimivalta paketilta, esim värimuutokset leikepöydän kautta flashiin on paremmin hallussa ym..
-
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Ei kyllä se on vain tuo OS X versio FreeHandista ei ole ikinä toiminut kaatumatta millään koneella.dogmulder kirjoitti:Dreamweaver MX teki mulla 2000:s vintoosas ihan samaa, saattoi kyl johtua laiskasta koneestakin.kallekilponen kirjoitti:Oikein mainiosti pitäisi pyöriä...mutta tiedoksi jo etukäteen FreeHand MX:llä on "kaatumatauti" eli kannattaa tallentaa todella usein.
Toivottavasti asiaan tulee muutosta Adoben oston myötä. (Siis Adobe osti Macromedian.)
"If you have to go to sea, it's better to be a pirate than join the navy." -Jobs
-
Illustrator maksaa yli 600e, että lienee Freehandiin tyytyminen joka tapauksessa. Opiskelijabudjettia kirpaisee aika napakasti jo koko koneen uusiminen.
Leopard
Leopard
9 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka