Kokemuksia Fedexin toiminnasta Suomessa
-
Kokemuksia Fedexin toiminnasta Suomessa
Viesti Kirjoittaja iCook »
Kiinasta eBayn kautta tilattu lähetys, viihde-elektroniikkaapa tietysti. Lähetys lähti Kiinanmaalta 6. tammikuuta ja siellä näyttää pysähtyneen muutamassa eri pisteessä Fedexin lähetysseurannan mukaan. Samainen seuranta kertoo, että Kiinasta matka on jatkunut Kazastanin kautta Pariisiin ja sieltä Vantaa, Finland 10. tammikuuta aamulla. Sen jälkeen ei mitään. Ei minkäänlaista merkintää seurannassa puhumattakaan yhteydenotosta Fedexiltä minun suuntaan.
Siis mitä? Paketti matkaa Kiinasta Suomeen pyöreästi neljässä päivässä ja jäljet katoavat Vantaalle reilu viikko sitten. Fedexin asiakaspalveluun en ole päässyt puhelimitse vielä läpi. Ei ole ollut aikaa jonottaa virka-aikaan tarvittavaa, ilmeisesti aika julmetun pitkää aikaa.
Onko muilla vastaavia kokemuksi Fedexistä suomen päässä? Myös ideoita asian ratkaisemiseksi otan vastaan. Minne voin ottaa yhteyttä paketin saamiseksi?
Kiitos jos joku jaksoi lukaista.
-
Re: Kokemuksia Fedexin toiminnasta Suomessa.
Viesti Kirjoittaja Tauvo »
Oliko sinulla tilaajan tiedoissa puhelinnumerosi? Voivat tietty tuurilla soittaakin sinulle? Neuvoisin pommittamaan sähköpostia asiakaspalveluun? Yleensä kuriirifirmoissa ollaan aika huonosti vastaamassa puheluihin ja sitten kun vastaavat kertovat vaan, että kuskit ovat kierroksella ja asia selviää vasta kun palaavat.
Onpa minulle niinkin käynyt, että satuin huomaamaan kuinka pakettini status muuttui yhtäkkiä sellaiseksi, että toimistusta olisi muka yritetty, mutta en ollut paikalla. Silloin soitin samalla sekunnilla kyseisen firman konttoriin ja tuurilla sain ihmisen puhelimeen, että pääsin kertomaan kuinka nyt kyllä kuski hommasi vaan itselleen kahvipaussin. Tuli paketti tunnin sisällä puhelusta. Eli ilmeisesti heillä on kuitenkin kuskien numerot?
Ota tuosta nyt sitten selvää. Olen hengessä mukana ja odottelen itse toista pakettia ameriikasta ja toista Englannista...
-
Kyllä tiedoissani oli puhelinnumero kun tuotteen myyjä sen halusi, että paketti saadaan varmasti toimitettua minulle ajallaan. Jotenkin nyt haiskahtaa pahemman kerran tuo kuriirin touhu ja eipä minulla oikein ole mahiksia lähteä Vantaalta itse Oulusta käsin pakettiakaan hakemaan. Enkä sitä tietenkään tekisikään kun kerran maksan siitä, että homma hoituu. Ei vaan näytä hoituvan.Tauvo kirjoitti:Nuo on vähän arvoituksellisia nuo kuriirifirmat. Itselleni tulee yleensä UPS:llä ja heillekin tuntuu olevan ylimääräisen vaativaa soittaa asiakkaalle ja kertoa, että paketti olisi tulossa, oletko kotona vai töissä ja mihin aikaan? Pomon sieltä saa kiinni ja hän ei pysty kuskien päähän kaivautumaan ja se on siksi tuurista kiinni. Yleensä olen käynyt itse varikolta noutamassa pakettini siinä n. 15-30min välissä, kun autot palaavat kierrokselta ja paikka on menossa/mennyt kiinni.
Oliko sinulla tilaajan tiedoissa puhelinnumerosi? Voivat tietty tuurilla soittaakin sinulle? Neuvoisin pommittamaan sähköpostia asiakaspalveluun? Yleensä kuriirifirmoissa ollaan aika huonosti vastaamassa puheluihin ja sitten kun vastaavat kertovat vaan, että kuskit ovat kierroksella ja asia selviää vasta kun palaavat.
Onpa minulle niinkin käynyt, että satuin huomaamaan kuinka pakettini status muuttui yhtäkkiö sellaiseksi, että toimistusta olisi muka yritetty, mutta en ollut paikalla. Silloin soitin samalla sekunnilla kyseisen firman konttoriin ja tuurilla sain ihmisen puhelimeen, että pääsin kertomaan kuinka nyt kyllä kuski hommasi vaan itselleen kahvipaussin. Tuli paketti tunnin sisällä puhelusta. Eli ilmeisesti heillä on kuitenkin kuskien numerot?
Ota tuosta nyt sitten selvää. Olen hengessä mukana ja odottelen itse toista pakettia ameriikasta ja toista Englannista...
Tosiaan ei sieltä ihan helpolla ainakaan näytä ketään puhelimeen saavan. Pimpelipopelitaustamusaa olen joitakin kymmeniä minuutteja jaksanut kuunnella, mutta ei saakeli... asiakas on aina väärässä.

Laitoin jo mailia osoitteeseen asiakaspalvelu@fedex.com. Lieneekö tuokaan osoite oikea, kun en sitä oikein onnistu tuolta fedexin sivuilta löytämään? http://www.fedex.com/fi/contact/
-
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja egoste »
Tulee Suomeen ja perille nopeammin kuin muilla kuriiri firmoilla. Joskus tullut mieleen, että tullaavatko ollenkaan kun hoituu niin nopeasti... ja en ole muulla lailla missään tekemisissä firman kanssa...
-
-
Lieneekö sitten niin, että Fedexillä priorisoidaan yritysten lähetysten kuljetus?egoste kirjoitti:Omalla ja firman kohdalla Fedex on toiminut paremmin, kuin se vanhan junan vessa.
Tulee Suomeen ja perille nopeammin kuin muilla kuriiri firmoilla. Joskus tullut mieleen, että tullaavatko ollenkaan kun hoituu niin nopeasti... ja en ole muulla lailla missään tekemisissä firman kanssa...
-
Kits! Kokeillaan tuonnekin samalla postilla.Tauvo kirjoitti:Kokeiles tuota sähköpostia...
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
- Ylläpitäjä
Tai sitten sun lähetyksen kohdalla on ollut jotain outoa, kuten joku paperi esim. laskun kopio hukassa tai sitten vaan joku tullin henkilö on tekemässä lisätarkistuksia tmv... Kiinan lähetyksissä kun on usein aivan väärät arvot tavaroille.iCook kirjoitti:Lieneekö sitten niin, että Fedexillä priorisoidaan yritysten lähetysten kuljetus?egoste kirjoitti:Omalla ja firman kohdalla Fedex on toiminut paremmin, kuin se vanhan junan vessa.
-
- Ylläpitäjä
-
Viesti Kirjoittaja hatey »
Elmarit, Summarit ja pipo
MC-raato - FC-pilviWeikot
-
- Ylläpitäjä
-
Tietenkin jotain tällaista aina voi sattua. Olisi vaan kiva jos asiakkaalle vaivauduttaisiin ilmoittamaan missä mennään. Olkoonkin ongelmia tullin tai jonkin muun kanssa, mutta ikävä odotella lähetystä tietämättä yhtään onko se tulossa huomenna vai maaliskuussa klo 10.07.egoste kirjoitti:Tai sitten sun lähetyksen kohdalla on ollut jotain outoa, kuten joku paperi esim. laskun kopio hukassa tai sitten vaan joku tullin henkilö on tekemässä lisätarkistuksia tmv... Kiinan lähetyksissä kun on usein aivan väärät arvot tavaroille.iCook kirjoitti:Lieneekö sitten niin, että Fedexillä priorisoidaan yritysten lähetysten kuljetus?egoste kirjoitti:Omalla ja firman kohdalla Fedex on toiminut paremmin, kuin se vanhan junan vessa.
![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)
-
-
Muistatko yhtään oliko kyse viikoista vai päivistä?Tauvo kirjoitti:Tuli mieleen, että minulla joskus joku lähetys seisoi tullausjonossa aika kauan. Voi siis olla siitäkin kiinni. Soittelivat vielä ennen kuin suostuivat laskemaan sen eteenpäin...
-
Viesti Kirjoittaja Istok »
Itsellä on FedExin kautta tullut tullattavaa tavaraa niin jenkeistä, kuin Hong Kongista ja pari viimeistä kertaa FedExiltä soitettiin, että mulle olisi tulossa paketti, joka vaatii tullauksen ja halusivat selvittää, hoitavatko he tullauksen puolestani vai haluanko hoitaa itse. Molemmissa tapauksissa paketti oli seurannan mukaan vasta tulossa Suomeen, kun sain nuo soitot, eli hyvissä ajoin olivat liikkeellä allekirjoittaneen tapauksessa.. Vaikuttaisiko toimintaan sitten verojen määrä, joka oli omalla kohdalla muutamia satasia?iCook kirjoitti:Muistatko yhtään oliko kyse viikoista vai päivistä?Tauvo kirjoitti:Tuli mieleen, että minulla joskus joku lähetys seisoi tullausjonossa aika kauan. Voi siis olla siitäkin kiinni. Soittelivat vielä ennen kuin suostuivat laskemaan sen eteenpäin...
-
Viesti Kirjoittaja Jamac »
Asiaa ei varmaan auttanut se että paketissa oli joku jumalaton konekivääri, sinko, pari kiloa sinitarraa tai panssarivaunun telaketju?hatey kirjoitti:Joskus kävi niin että Englannista tilattu kampe meni Fidji-saarille ja jumittui sinne. Pakeetteri matkusti sinne juuri näppärästi joulu-uusivuosi välillä, eli ketään ei saanut FeDexiltä luuriin. Lähettelin erinäisiä s-posteja heille, mutta ei niitä kukaan vaivautunut vissiin lukemaan, kun ei ainakaan vastausta tullut. Katselin vain netistä kun paketin matka eteni Pariisin kautta Manilaan, sieltä Australiaan ja lopulta jumitti Fidji-saarille. Kun uusivuosi oli ohi sain suomen FeDexiltä jonkun langanpäähän, joka voivotteli asiaa ja sanoi ettei voi oikein mitään kun se paketti on nyt oikeassa paikassa Fidji-saarilla. Paketti tagissa kun oli koodattuna FJ, eikä FI. Heidän mukaansa kaikki on ok, ei ole heidän vikansa että Fidji-saarilta ei löydy Porvoota. Lopulta soitin Englantiin ja paketin lähettäjäfirma meni paikalliseen FeDexin konttoriin reklamoimaan, niin lopulta sitten FeDex lähetti paketin suomeen. No sittenhän tulli kiinnostui asiasta, kun pakeetteri tuli Euroopan ulkopuolelta, ja pakeetteri jäi makaamaan Hesa-Vantaan Siipitielle, kun kieltäydyin maksamasta siitä veroa. Taas erinäisiä s-posteja ja puhelinsoittoja, kunnes tulli uskoi, että pakeetteri oli alunperin lähtenyt Englannista. Pakeetterin matka Englanti-Fidji-Suomi kesti vähän reilu kuukausi.
-
Jaa-a. Voi kun nyt muistaisi, mutta vähän sellainen kutina on että puolessa välissä viikkoa tuli ilmoitus, että tullausta tarvitaan ja silloin kyseltiin tavaroiden hintoja jne... Seuraavalle viikolle se paketin tuleminen lopulta venähti.iCook kirjoitti:Muistatko yhtään oliko kyse viikoista vai päivistä?Tauvo kirjoitti:Tuli mieleen, että minulla joskus joku lähetys seisoi tullausjonossa aika kauan. Voi siis olla siitäkin kiinni. Soittelivat vielä ennen kuin suostuivat laskemaan sen eteenpäin...
-
Mailiin vastattiin ja ilmoitettiin, ettei pakettini sijaintia tiedetä. Se on siis hävinnyt. Noh, nyt vaan odotellaan ja ihmetellään mitä seuraavaksi...
-
Viesti Kirjoittaja Jamac »
Oliko paketissa lentopallo?iCook kirjoitti:Edistystä tai jotain?
Mailiin vastattiin ja ilmoitettiin, ettei pakettini sijaintia tiedetä. Se on siis hävinnyt. Noh, nyt vaan odotellaan ja ihmetellään mitä seuraavaksi...
-
Nyt pitää myöntää, että hilsettä hipoo mennessään. Pystytkö tarkentamaan?Jamac kirjoitti:Oliko paketissa lentopallo?iCook kirjoitti:Edistystä tai jotain?
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
Viesti Kirjoittaja heilei »
Arvelisin, että tässä on kyse elokuvahistorian kuuluisimmasta lentopallosta, Wilsonista: http://www.imdb.com/title/tt0162222/synopsisiCook kirjoitti:Nyt pitää myöntää, että hilsettä hipoo mennessään. Pystytkö tarkentamaan?Jamac kirjoitti:Oliko paketissa lentopallo?iCook kirjoitti:Edistystä tai jotain?
(Jamac voinee oikaista, jos meni metsään... )
-
Niinpä tietenkin. Anteeksi moukkamaisuuteni. Wilson, ei kaikkea voi muistaa.heilei kirjoitti:Arvelisin, että tässä on kyse elokuvahistorian kuuluisimmasta lentopallosta, Wilsonista: http://www.imdb.com/title/tt0162222/synopsisiCook kirjoitti:Nyt pitää myöntää, että hilsettä hipoo mennessään. Pystytkö tarkentamaan?Jamac kirjoitti:Oliko paketissa lentopallo?iCook kirjoitti:Edistystä tai jotain?
(Jamac voinee oikaista, jos meni metsään... )
-
-
Nyt on hyvä vertailla firmoja. Mulle soitettiin tänään UPS:ltä tullausta varten. Saa nähdä koska toimitetaan. Katsoin piruuttaan missä paketti on ja jäljet näyttäisi loppuvan Kentuckyn Louisvilleen. No, mulla on aikaa odotella...iCook kirjoitti:Ratkesihan se tämäkin. Oli paketti reippaan viikon missä lienee, Suomessa kumminkin. Muutama maili ja puhelinsoitto ja nyt on lähetys perillä. En kyllä ihan täysin ymmärrä miksi asiakkaalle jätetään tällaisen hoitaminen ja paketin metsästäminen. Mietin vaan milloinkahan olisin saanut lähetyksen jos en olisi itse ollut niin hanakasti sen perään kyselemässä?
-
Viesti Kirjoittaja jlaxxx »
Veikkaan että sama status sullakin.
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka