Yhdysvaltojen hinnat ovat sitä mitä ne ovat. Siellä maksetaan myös vakuutuksista reilusti enemmän mitä täällä, ja jopa TV:n käyttämisestä (kaapeliTV joka on käytännössä pakollinen) vajaata satasta kuukaudessa. Meikäläisittäin aika kalliin oloisia laskuja, mutta paikallisittan hinta vain on se mikä se on. Sama jos Norjassa kännykäliittymät olisivat ilmaisia datan osalta ja muuten samanhintaisia kuin Suomessa. Kylläpä Suomen 30€ TotaaliMax -paketti tuntuisi sikäläisittäin ylikalliilta, vaikka täällä kauhistellaan USA:n hintoja kun iPhonen peruspaketti AT&T:n kanssa maksaa minimissään 2v kytkyllä 60$/kk. Suhteellista kaikki. Eikä iPhonen (tai oikeastaan minkään muunkaan) omistaminen ole kansalaisoikeus, niin kauan kuin eletään kapitalistisessa maailmassa.
Minusta Jailbreakkia tai unlockkia käyttävän joukon suuruudella ei ole mitään merkitystä palvelun tekijälle. Ehdot ovat samat jokaiselle, ja kun vastuuvapaussopimuksen allekirjoittaa jokainen niin eipä siinä itkut auta vaikka itkijöitä olisi kuinka monta. Tietysti ihmiselle on luonnollista valittaa että taho X sotki minun puhelimeni, vaikka itse sössi tekemällä virheen jailbreakkaamisessa ja koko ajatuskin lähti siitä, että itse halusi säästää ostamalla lukitun vehkeen. Syyllistä on vaan niin mukava etsiä jostain muualta kuin sieltä peilistä, ja onneksi ihan huuteluksihan tämä onkin vain jäänyt. Kukaan ei kai vielä ole mitään oikeusjuttua nostanut, ja täten teoriassa voinut lopettaa koko jailbreak-unlock -palvelua.
No, tilanne on minusta kuitenkin ihan hyvä. Äänekkäin vähemmistö vain on myös se näkyvin, eli nämä joille on käynyt vähän huonompi mäihä tai rapatessa roiskuu -tyylinen vähinko. Tyytyväiset lataavat jailbreakit ja unlockit, asentavat ne ja jatkavat matkaansa vihellellen.[/quote]
Hei,
Ensin kiitos kattavasta hintavertailusta,joku siitä varmasti hyötyy. Itse en ota kantaa kenenkään rahoihin, talouteen,rikkauteen ,köyhyyteen tai tarpeeseen säästää ja siksi hankkiutua laittomiin viritelmiin..se ei oikein sovi tälle palstalle

Toiseksi..en tiedä että kuka on "Itse sössinyt" näissä BB 6.15:n mahdollisissa akku / gsp ongelmissa...käyttäjä vai suunnittelija..ehkäpä molemmat..tämä vaihtoehto lohduttaneen?
Voisin kyllä väittää että 6.15 sössittiin siellä muskelinörtin pajassa vai mitä? Maailmanlaajuisesti tähän BB 6.15:seen päätyneitä ei ihan vähän ole.
Kolmanneksi...tuo "itse sössiminen" ei välttämättä tunnu hyvältä ilmaisulta ajatellen muitakin lukijoita jotka kantapäänkautta hommia aloitelevat. No onneksi me viheltelevät iphoneharrastajat emme pienistä loukkaannu ...luulen.
Ps. Ei kai muskelinörtti ole sun veli? No rauhoitutaan nyt ,kyl myö tästä selvitään ja apu tulee aikanaan