Ostanko mac minin?
-
Ostanko mac minin?
Viesti Kirjoittaja biblo »
Olen pc-kannalla vielä ja tiedän että sekin minulle riittäisi mutta toisaalta macmini on tyylikäs.
Käyttöni on levyjen kuuntelu,levyjen polttaminen,surffailu ja semmoinen eli ihan peruskäyttöä.
Minkä hintaiseksi tuollaisen saa minun käyttöön?
Arvostan että kovoa riittää ja muistia.
Kertokaa ihmeessä.
-
Re: Ostanko mac minin?
Viesti Kirjoittaja Redwoodox »
mun tietääkseni minissä on vaan 1 muistipaikka
1gb muistia tekis kyllä minillä eetwarttia
tietenkin jos konetta pitkään pitää nii tehokkaampi malli
on kannattavanpi hankinta
redwoodox suosittelee macceja
-
Viesti Kirjoittaja SamppaM »
-
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Suosittelen. Lähinnä minulla käyttö on irc, netti, musiikin kuuntelu, Wolfenstein ET, America's Army, satunnainen kuvankäsittely sekä videoeditointi. Riittää tuo 512 mt minun käyttooni, mutta tottakai muistia ei ole ikinä liikaa. En vain itse uskalla konetta aukoa ja asentaa. Täytyy joskus ensivuonna katsella uudestaan sitä.
OS X on uskomattoman kätevä kaikkiin yllämainittuihin toimintoihin, siinä on jo yksi syy mistä tuon hinnan pulittaisin.
Itse olin aiemmin Maccia käytellyt opiskelun ja työn puolesta, mutta sellaisen hankkiminen kotikäyttöön hieman pelotti. Aiemmin kun oli lähinnä vain käynnistänyt tarvittavat ohjelmat ja käyttänyt niitä. Hetkeäkään en ole katunut.
-
Viesti Kirjoittaja Kaiutin »
-
Viesti Kirjoittaja k0ssu »
pc kalusto jäi heti tonne nurkkaan samoin mielialalääkitys
Macmini 1.25mhz / 256mem riittää normaali surffailuun.
-
Viesti Kirjoittaja Proi »
Halvimmillaan Lacien ulkoinen P3 USB-levy(alumiininen Porschen design, sopii mainiosti PBookinkin kaveriksiSamppaM kirjoitti:200-300 eurolla saa jo yli 200Gt:n ulkoisen kiintolevyn.
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
MBnetin hintavertailu kertoo lisää, halvimpia saa katsottua kun klikkaa siitä vertailutaulukon yläreunasta "hinnan mukaan".
-
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
800x600 resolla pelailen ja graffat saa laskea aika matalalle, jottei nykimistä olisi ilmassa, mutta minulle riittää. Varsinaista pelaamista varten on itsellä Xbox, joka muuten pitää kaksi kertaa kovempaa meteliä kuin tämä MiniKaiutin kirjoitti:TheKraken: Miten noi pelit pyörii minillä? Millasilla resoilla pelaat ja onko paha nykimistä?

-
Soitin tänään kaupungissa olevaan satacomiin ja siellä sanottiin että heiltä noita macceja saa.
1,25Ghz "karvalakki" luvattiin myydä hintaan 539e ja taas 1,42Ghz hintaan 639e.
Eli päätin tässä että 1-1½kk päästä meikäpoika marssii tuonne macin ostoon!
Ja olettaisin kun tuon ostan niin saan täältä paljon infoa kun täysin nyyppä macisti olen.
Heti alkuun kysymys että onko kenelläkään nokia 445x pro-näyttöä mac minissä kiinni?Kun voi olla ettei heti ole varaa littuun.
-
Viesti Kirjoittaja Rewes »
Oikea valinta. Varmasti autettaan jos osataan. Tervetuloa.biblo kirjoitti:Eli päätin tässä että 1-1½kk päästä meikäpoika marssii tuonne macin ostoon!
Ja olettaisin kun tuon ostan niin saan täältä paljon infoa kun täysin nyyppä macisti olen.
-
Viesti Kirjoittaja tBa »
Ei ole kyseistä näyttöä käytössä mutta siihen miniinhän saat kiinni minkä näytön tahansa. Eli kaikki vanhat vermeet toimii sen kanssa, senkun vaan lyöt töpselit kiinni. Tervetuloa valoisalle puolelle.biblo kirjoitti:
Heti alkuun kysymys että onko kenelläkään nokia 445x pro-näyttöä mac minissä kiinni?Kun voi olla ettei heti ole varaa littuun.
iPod Touch 16GB
-
Viesti Kirjoittaja MacAntti »
biblo kirjoitti:Eli suunnitelma etenee.
Soitin tänään kaupungissa olevaan satacomiin ja siellä sanottiin että heiltä noita macceja saa.
1,25Ghz "karvalakki" luvattiin myydä hintaan 539e ja taas 1,42Ghz hintaan 639e.
Eli päätin tässä että 1-1½kk päästä meikäpoika marssii tuonne macin ostoon!
Mac Miniin saattaa huhujen mukaan olla päivitys tulossa pikapuoliin, jossa muistin määrä olisi tuplattu. Kannattaa seurailla tilannetta.
-
- Vuoden Homppulainen 2006
Viesti Kirjoittaja AppleFarmer »
-
Viesti Kirjoittaja Kurtbyy »
Omat veikkaukseni: mopommassa 1,33 GHz G4 ja Radeon 9600 64 megan muistilla ja RAMmia 512 megaa, tykimmässä 1,67 GHz ja muuten sama.
-
Viesti Kirjoittaja Rewes »
Kuullostaisi aika hyvältä.Kurtbyy kirjoitti:Vedonlyönti käyntiin. Päivittyykö prosessori? Entä näytönohjain?
Omat veikkaukseni: mopommassa 1,33 GHz G4 ja Radeon 9600 64 megan muistilla ja RAMmia 512 megaa, tykimmässä 1,67 GHz ja muuten sama.
-
Minulle riittää tuo minin perusmalli ja tuota pc-sälää on sen verran että saan kyllä tuohon jotain hemujakin.
Esim.1gb muisti.
-
Lähti a64-koneen emo,prossu ja näyttis.
Onko joku kuullut päivityksistä uutta?
-
Viesti Kirjoittaja xforgivenx »
ei tää puoli nyt niin valoisa ole.. listaa monttujen toiminnasta mac minin kanssa: http://www.freewebs.com/themagius/macintoshmini.htmtBa kirjoitti:Ei ole kyseistä näyttöä käytössä mutta siihen miniinhän saat kiinni minkä näytön tahansa. Eli kaikki vanhat vermeet toimii sen kanssa, senkun vaan lyöt töpselit kiinni. Tervetuloa valoisalle puolelle.biblo kirjoitti:
ko. listasta ei kylläkään löydy Nokian 445x:ää..
-
- Vuoden Homppulainen 2009
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
-
Eli 13.7.2005 marssin satacomiin ostamaan mac minin.
Onko jotain mitä pitää muistaa kysyä kun macin ostaa?Esin käyttis tai jotain vai tuleeko kaikki automaagisesti mukaan?
-
- Vuoden Homppulainen 2006
Viesti Kirjoittaja AppleFarmer »
No koneen mukana tulee uusin Mac OS X 10.4, eli tuttavallisemmin Tiikeri. Saat myös mukaan myös iLife 05 paketin sekä tukun muita ohjelmia joten peruskäyttöön et tarvitse ihan heti ostaa mitään.biblo kirjoitti:Nyt se on varmistunut!
Eli 13.7.2005 marssin satacomiin ostamaan mac minin.
Onko jotain mitä pitää muistaa kysyä kun macin ostaa?Esin käyttis tai jotain vai tuleeko kaikki automaagisesti mukaan?
Onnittelut hyvästä valinnasta! Minkälaiseen kokoonpanoon päädyit?
-
Viesti Kirjoittaja xforgivenx »
In the Box
- Mac mini
- Mac OS X, iLife ‘05 and more
- DVI to VGA adapter
- Power cable
- Electronic documentation
mä kerkesin jo lupaa itelleni että tilaan ku tulee ministä uudet mallit ku applestoressakin toimitusaika oli pompsahtanu pariin viikkoon ja nyt se onkin vaan 24h. mitähän tää ny meinaa? että onko niitä uusia versioita tulossa vai ei.. yleensä en ees jaksa odottaa mut luulin jo et ne tulis ihan hetikohta.
-
Viesti Kirjoittaja esc »
"Word that Apple will bump its Mac mini configurations to 512MB of RAM without bumping the price has swirled for months, but sources indicate that any revision to the Mac mini is not expected soon."
:/
Itsekkin hiukan oottelin Mac Minin updatea 512Mb perusmuistin ja 64Mb graffukortin toivossa...
/esc
-
Osittain senkin takia että minulla on kotona 160gb kovo odottamassa ulkoista koteloa(kovo on 8mb välikaakulla) ja rahaa gigan muistia varten.
Tämän ketjun alussa olen kertonut käyttötarpeistani joten olettain noiden nyt alkuun riittävän.
Soittaessani satacomiin he puhuvat jollei 10.4 ole niin saan 10.3.9-käyttiksen ja sitten pystyn tilaamaan halvalla applelta tuon uudemman.
Voiko näin olla?
Ja misäpäin voisi kysellä tyylikkäitä/edullisia kovokoteloita mieluiten fw-liitännällä?
Kiitoksia taas vastauksista.
-
Viesti Kirjoittaja Jouna- »
Eikös jo tähän mennessä Tiger pitäisi ilmaiseksi antaa koneen mukaan ?biblo kirjoitti:Päädyin nyt siihen ihan perusmalliin eli 1,25Ghz,256mb ja 40gb.
Osittain senkin takia että minulla on kotona 160gb kovo odottamassa ulkoista koteloa(kovo on 8mb välikaakulla) ja rahaa gigan muistia varten.
Tämän ketjun alussa olen kertonut käyttötarpeistani joten olettain noiden nyt alkuun riittävän.
Soittaessani satacomiin he puhuvat jollei 10.4 ole niin saan 10.3.9-käyttiksen ja sitten pystyn tilaamaan halvalla applelta tuon uudemman.
Voiko näin olla?
Ja misäpäin voisi kysellä tyylikkäitä/edullisia kovokoteloita mieluiten fw-liitännällä?
Kiitoksia taas vastauksista.
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka