Logic Pro 9.1.2
Kaikki ääneen ja musiikin tekoon liittyvä.
-
Re: Logic Pro 9.1.2
Viesti Kirjoittaja kultagal »
9.1.3 ja loppui tuo vanhojen projektien kaatuilu. Jotain kehnoa oli siis edellisessä päivityksessä.
-
Viesti Kirjoittaja luca »
Toi L.A. scoring srtings vaikuttaa varsin vakuuttavalta. Saakohan sitä Euroopasta, vaiko pitääkö tilata jenkeistä?
-
Viesti Kirjoittaja piipelipaapeli »
Mulla on alkanut ilmenemään Logic 9:ssä näiden viimeisimpien päivitysten myötä outoa oireilua:
Välillä vaikuttaa siltä, kuin Logic vaihtaisi logiikkansa komentojen ja klikkailujen suhteen tyystin toiseenlaiseen tilaan, esim. regionin tuplaklikkaus ei avaakaan pianorollia pääikkunan alalaitaan, vaan erilliseen ikkunaan. Näppäinkomennot ei toimi, vaan komennot täytyy (esim. save) käydä klikkailemassa valikoista ymvs.
Outoa.
Välillä vaikuttaa siltä, kuin Logic vaihtaisi logiikkansa komentojen ja klikkailujen suhteen tyystin toiseenlaiseen tilaan, esim. regionin tuplaklikkaus ei avaakaan pianorollia pääikkunan alalaitaan, vaan erilliseen ikkunaan. Näppäinkomennot ei toimi, vaan komennot täytyy (esim. save) käydä klikkailemassa valikoista ymvs.
Outoa.
-
Viesti Kirjoittaja jpq »
Mulla en muista olenko tänne kirjoittanut vielä 9.1.3 tekee niin että exs24 kaataa Logicin kesken soundin latauksen eli heittää mut Logicista ihan ulos. Harmittaa kun osin EXs24än mukana tulleiden soundien takia kuitenkin ostin kuten budjetilla liikun ja kuitenkin noissakin on parempia joukossa kun muualta multa vielä löytyy.(Vibrafoni yksi esimerkki periaateessa helposti samplattavasta mutta kun muut sampleni liian vähistä nuoteista räikeästi eli e,f,e,f,e,f tyypin vuorottelu voi kuulostaa tosi pahalta....... ja lista pitkä et tuo vähemmän tarvittu soundi itselle mutta silti....)
Viimeksi muokannut jpq, 27.11.2010 klo 17.23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Viesti Kirjoittaja johannesw »
piipelipaapeli kirjoitti:Mulla on alkanut ilmenemään Logic 9:ssä näiden viimeisimpien päivitysten myötä outoa oireilua:
Outoa.
Mielenkiintoista, eihän näppiksen kieli (LogicPro->pref->KeyCommands->options->presets...) oo vaihtunut, mulla oli kerran hypännyt päälle "u.s. with numerickey pad", eikä pikakomennot toimineet kuten ennen, tosin ei kyllä tommosia kummallisuksia. Samaa temppuilua tuli aikoinaan, kun ite koneen keili oli vaihtunut.... "omppu -> systemPref. -> language&text...)
-
Viesti Kirjoittaja spiidi78 »
<tekninen spekulaatio>
Tuli muuten yksi päivä mieleeni tuosta ysin huomattavasti parantuneesta vakaudesta.. Näinköhän Logicin moottori on tehty ysissä pelkästään OSX:n omilla rajapinnoilla (Core Foundation, Cocoa)? Kaatuilun yllättävän loppumisen selittäisi aika hyvin se, että muistia hallitaan nykyään reference countein, eikä perinteisellä tyylillä, jossa on riskinä se, että softa kaatuu kun jo vapautettua muistia osoitetaan.
</tekninen spekulaatio>
Tuli muuten yksi päivä mieleeni tuosta ysin huomattavasti parantuneesta vakaudesta.. Näinköhän Logicin moottori on tehty ysissä pelkästään OSX:n omilla rajapinnoilla (Core Foundation, Cocoa)? Kaatuilun yllättävän loppumisen selittäisi aika hyvin se, että muistia hallitaan nykyään reference countein, eikä perinteisellä tyylillä, jossa on riskinä se, että softa kaatuu kun jo vapautettua muistia osoitetaan.
</tekninen spekulaatio>
-
Viesti Kirjoittaja Petri Alanko »
Meniköhän se niin, että tilaat jenkkilän sivuilta, mutta tuote kuitenkin tulee Euroopan "jostakin" välivarastosta. Ainakaan en maksellut mitään asiaankuulumattomia kirjastoa hoidellessani.luca kirjoitti:Toi L.A. scoring srtings vaikuttaa varsin vakuuttavalta. Saakohan sitä Euroopasta, vaiko pitääkö tilata jenkeistä?
Niin juu ja preffit pois jos Logic vetelee pystyyn. Vanha kikka jeesaa edelleen.
Viimeksi muokannut Petri Alanko, 18.1.2011 klo 23.48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- - -
Petri Alanko
Petri Alanko
-
Viesti Kirjoittaja Stargazers »
Mitä tämä tarkoittaa? Siis jos Logic jumittaa, ko? Ja mitä on preffit? Asetukset (preferences)? Sori jos tyhmä kysymys vanhoille Logic-konkareille, Logiciin itse siirryin vasta viime perjantaina...Petri Alanko kirjoitti:Niin juu ja preffit pois jos Logic vetelee pystyyn. Vanha kikka jeesaa edelleen.

"You must be the change you want to see in the world." - M. Gandhi | http://painlessdestiny.bandcamp.com/
-
Viesti Kirjoittaja jpq »
Nyt kun olen tutkaillu alkaa tuntua että logicin exs24 ja nykyisin myös rob papen bluen kanssa on yksi plugari joka ongelmoi onneksi sitä ei usein tarvitse olisipa vaan taitoa itse tehdä vastaava (oskilloskooppi plugari) niin tekisin ehkä joskus onkin en tiedä vaan koska jää aikaa koodaukselle.
-
Viesti Kirjoittaja spiidi78 »
Mitä tuo plugin siis tekee? Piirtää aaltomuotoa?jpq kirjoitti:olisipa vaan taitoa itse tehdä vastaava (oskilloskooppi plugari) niin tekisin ehkä joskus onkin en tiedä vaan koska jää aikaa koodaukselle.
-
Viesti Kirjoittaja jpq »
Sitä justiinsa. ja olen käytellyt siihen tätä:
http://www.kvraudio.com/get/971.html
ps. ei ole ainakaan piankaan budjettia ostaa kaupasta...
http://www.kvraudio.com/get/971.html
ps. ei ole ainakaan piankaan budjettia ostaa kaupasta...
-
Viesti Kirjoittaja Petri Alanko »
Juu, sori, asetukset siis, niitä tarkoitin. Tuli jotenkin niin takaraivosta vanha jälleenmyyjiltä opittu lause. ;-)Stargazers kirjoitti:Mitä tämä tarkoittaa? Siis jos Logic jumittaa, ko? Ja mitä on preffit? Asetukset (preferences)? Sori jos tyhmä kysymys vanhoille Logic-konkareille, Logiciin itse siirryin vasta viime perjantaina...Petri Alanko kirjoitti:Niin juu ja preffit pois jos Logic vetelee pystyyn. Vanha kikka jeesaa edelleen.
En itse ole joutunut turvautumaan tuohon kuin ehkä viimeksi seiskalogicista kasiin siirtyessäni. Harvemmin ne enää kuraantuvat, toista oli 9-systeemin aikaan.
- - -
Petri Alanko
Petri Alanko
Palaa sivulle “Audio ja musiikki”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka