Marssimurtumia, hiertymiä, paleltumia, ja sitten ihan tapaturmia. Itse olin paikalla Haminan esteradalla näkemässä, kuinka yksi palvelus keskeytyi jalanmurtumaan, ja yhdessä metsäepisodissa jossa parin jampan kuulo heikkeni pysyvästi. Näin myös, kuinka atooppisella iholla varustettu tupakaveri heräsi toistuvasti teurastamon näköisestä sängystä, ja veri valui noroina kun jamppa nousi ylös. Yhden sellaisen kaverinkin näin lääkärijonossa jolla ei marssin jäljiltä ollut käytännössä enää ollenkaan nahkaa jalanpohjassa, sukka liimautui kovasti siihen jalkaan kiinni. Yksi siviilin treenituttuni kävi LJK:ssa, mursi jalkansa yhdeksän kuukauden kohdalla, palvelus keskeytyi. Ainakin kaksi muistan joilla on mennyt polvi pysyvästi huonompaan kuntoon intissä. Tietysti siihen päälle olosuhteet jotka altistavat sairauksille. Viruin itse palveluksen aikana yhteensä yli kaksi viikkoa veksissä sairaalasängyssä keuhkoputkentulehduksien ja vastaavan kanssa, ison osan siitä yli kolmenysin kuumeessa. Pieniä vaurioita, tulehduksia, paleltumia, hiertymiä ja vastaavia tulee joka ikiselle jampalle.KunkkuJ kirjoitti:Mistä sinä nyt oikein puhut? Et ainakaan Suomen varusmiespalvelusta.Sleepperi kirjoitti:....... Vieläpä raskasta duunia, jossa tulee paljon fyysisiä vammoja.
Edelleen, yritäpä ehdottaa vuoden pakkotyötä pelkästään naisille, jotain tarpeeksi raskasta että siitä seuraa kaikkea edellämainittua. Se olisi aivan absurdia, mutta jostain syystä miehille voi niin tehdä.