Kuinka vanha luuri, meidän nelonen on joskus joulukuun keskivälillä ostettu?
-118 taitaa olla jo aika surkea signaali? Tarttis minunkin löytää komero jossa riittävän huono signaali.
Minulla myös Sonera (= Telefinland) 3GS:ssä ja mielestäni pääkaupunkiseudulla todella paljon surkeampi operaattori.
EDIT: Kävin nyt kellarissamme kokeilemassa ja edelleen pirun hyvä signaali ja speedtestillä data liikkuu normaalisti.
Soneralla kulkeva iPhone 3GS tippui siellä pois 3G -verkosta.
Viimeksi muokannut Sherukka, 23.1.2011 klo 21.41. Yhteensä muokattu 6 kertaa.
Eipä ole tuttavapiirissä muilla ko. puhelinta. Toivonmukaan ei minullakaan enää pian..
Siis pointti oli että saan nopeuden tippumaan paikasta riippumatta...
Mukava puhelinhan toi muuten on, mutta 600€ laitteelta odotan ainoastaan priimaa. 50€ nokialiselta hyväksyn pienet bugit yms, mutta en tämänhintaiselta...
jouhka kirjoitti:Eipä ole tuttavapiirissä muilla ko. puhelinta. Toivonmukaan ei minullakaan enää pian..
Siis pointti oli että saan nopeuden tippumaan paikasta riippumatta...
Mukava puhelinhan toi muuten on, mutta 600€ laitteelta odotan ainoastaan priimaa. 50€ nokialiselta hyväksyn pienet bugit yms, mutta en tämänhintaiselta...
Mun pointtini oli kokeilla ihan toisen valmistajan laitteella.
Jos sulla oikeasti on ongelmia signaalin kanssa niin olet oikeutettu vaihtamaan laitetta, tuo on katos siinä tapauksessa 100% rautavikainen, eli vaihda vielä kerran (kyllä se vaihtamalla paranee!).
Elät haavemaailmassa jos oikeasti luulet että rahalla saa laatua, se on mennyttä se aika oli kyseessä elektroniikka tai autot.
Viimeksi muokannut Sherukka, 24.1.2011 klo 17.49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hieman taajaman ulkopuolella sai puhelun katkeamaan yhden sormen painalluksella. Jännä sinänsä että kämmenotteella puhelu ei katkennut, mutta kumpikaan puhelun osapuoli ei kuullut toistaan...
Tänään yhteydessä telefinlandiin antenniongelman tiimoilta. Kysyin onko nyt perusteet sopimuksen purkamiselle, koska uusi puhelin ei antanut toivottua parannusta tilanteeseen. Vastaukseksi sain, että takaisin huoltoon.. Kysyin että mitä jos myös tuleva uusi puhelin jatkaa samaa ongelmaa, onko silloin perusteet sopimuksen purkamiselle. Perustelin vielä kysymystäni sillä, etten halua että ostamani puhelin on suurimman osan elinkaarestaan huollossa. Asiakaspalvelijan mukaan sopimusta ei pureta vaan puhelin lähetetään aina huoltoon?!
Kysyin vielä että onko mahdollista, että veisin puhelintani viikonvälein huoltoon, johon hän tokaisi että onhan minulla vuoden takuu.. Eli vuoden puhelin tulisi pyörimään huoltokierteessä ja takuun loputtua minulle jää niinsanotusti luu vetävään käteen.
A-I-V-A-N V-I-T-U-N K-Ä-S-I-T-T-Ä-M-Ä-T-Ö-N-T-Ä!
Nyt katson puhelimen tilanteen, kun tulee huollosta ja aion olla yhteydessä kuluttajavirastoon, josko sieltä saisi apua..
Toivotaan että sinulla on parempi tuuri tällä kertaa. Kännykkäkauppa on kyllä Suomessa aina tappio kuluttajalle paitsi tiettyjen mallien kanssa jossa toimittaja tulee oikeasti vastaan (tiedän ainakin että N8:in kanssa näin pitäisi olla). Onko kukaan oikeasti saanut takuukorjattua kännykkänsä, itse tiedän vain kieltävistä päätöksistä ja kyseessä ei ole ollut Applen puhelin? Tuntuu siltä että markkinatalous vie oikeusturvaa 10-0 (vai mikä se oikea sana olisi).
Viimeksi muokannut Sherukka, 24.1.2011 klo 18.09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
En tiedä onko tämä verkkovika tjsp. Mutta kaveri tuossa oli eilen illalla soitellut siinä alta kympin pintaan niin oli mennyt suoraan vastaajaan.
Käytössä 4, 4.1 fw:llä ja jb tehty ja saunalahti. Kytky vapaa malli eli unlock ei käytössä. Kuitenkin tänään ja eilen vastailin ihan normaalisti. Oliskohan vaan ollut joku hetkellinen jumitus...
Onko kenelläkään kokemusta onko ollut hyötyä käyttää puhelin huollossa kenttäongelmien takia?
Itseeni lähinnä kyrsii se kun esim. töissä pihalla täydet 3G:t ja sitten sisällä 3 tolppaa 3G:ssä. Mutta kun alkaa käyttään nettiä niin tipahtaa Edgeen kun käyttämistä jatkaa niin puhelin saa taas 3 tolppaa 3G:tä ja sitten se taas hiipuu ja tipahtaa Edgeen? Kyseessä siis sama paikka ja puhelin samassa kohtaa. Kuuluvuutta selkeesti olisi ja veikkaan että jollain toisella puhelimella olisi täydet kentät sisälläkin. Toi iPhone4 on vaan liian herkkä. Ja käytössä siis Applen Bumperi.
edit. puhelin on hankittu ensimmäisten joukossa.
Viimeksi muokannut wiljis, 2.2.2011 klo 16.41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
No nyt on taas haettu puhelin huollosta ja sama jatkuu... Tosin nyt huonomman verkon alueella saa kokonaan pois verkosta. Puhelut katkeaa rennolla otteella ja nettiin turha edes yrittää. Noo, hyvää Apple laatua. Onhan tää jo kolmas puhelin.
Jos laite käy huollossa monta kertaa eikä toimivaa tuotetta saada tarjottua niin kaupanpurku pitäisi jo onnistua. Vaatii luultavasti soiton kuluttajaviranomaisille, mutta eiköhän tuo luonnistu.
Jänniä hommia nää. Ei ole kertaakaan puhelu katkennut enkä ole saanut kertaakaan kenttiä puhtaalle nollalle yrittämälläkään. Äskenkin puhuin semmosen tunnin mittasen puhelun ilman mitään ongelmia. Voisko operaattorilla olla tikku ristissä missä jouhka asuu jos kerta menee poikki puhelut ja netti tahmaa.? Asun lapissa pienessä kylässä ja oletan että jouhka asuu jossain kaupungissa johon luonnollisesti operaattorit panostaa verkoissa enemmän.
Vko 26/2010 ja vko 1/2011 nyt käytössä ja eivät pätki puhelut. Ilman Bumperia kyllä kentät heittelee mutta aina toimivat.
Näin Helsinki-Espoo akselilla.
Tue Hesan kerjäläisiä. Osta heille junalippu Mikkeliin ihmettelemään Qi latausta Kalkutan lentoaseman lisäksi...
toi on aika outoa, koska mulla ei nelosen kaa oo ollu mitään ongelmia vantaa/helsinki alueella, eikä myöskään kittilä/levi alueella. En tiedä onks toi mun puhelin joku ihme vai mistä johtuu mutta joka tapauksessa ei mitään ongelmia missään..
Huomenna soittokierrosta operaattorin suuntaan, josko sopimuksen purku nyt vihdoin onnistuisi ja mikäli pyytävät lähettämään taas huoltoon, niin sitten kuluttajaviranomaisiin.
Tämä puhelin ei nimittäin minun toimestani enää lähde huoltoon.
Onko applelle mitään numeroa, mistä voi tiedustella onko antenniongelmaan olemassa parannusta tai ratkaisua.
En äkkiseltään löytänyt mitään numeroa...
mikahdi kirjoitti:toi on aika outoa, koska mulla ei nelosen kaa oo ollu mitään ongelmia vantaa/helsinki alueella, eikä myöskään kittilä/levi alueella. En tiedä onks toi mun puhelin joku ihme vai mistä johtuu mutta joka tapauksessa ei mitään ongelmia missään..
Viime kesänä 3G oli Helsingissä aivan tukossa, mutta nyt toimii taas loistavasti. Ei ole tällä erää kertaakaan pätkäissyt tai muutenkaan tukehtunut datakäytössä.
Mun 4:ssa on sellainen ongelma että 3g verkko näyttäisi olevan ylhäällä mutta siltikään data ei liiku mihinkään suuntaan. Tätä tekee ihan jatkuvasti, eli data liikkuu hyvin minuutista tuntiin ja sitte jumittaa eikä liiku enään mihinkään suuntaan. Jumitusta saattaa kestää pitkiäkin aikoja.
Rimmon kirjoitti:Mun 4:ssa on sellainen ongelma että 3g verkko näyttäisi olevan ylhäällä mutta siltikään data ei liiku mihinkään suuntaan. Tätä tekee ihan jatkuvasti, eli data liikkuu hyvin minuutista tuntiin ja sitte jumittaa eikä liiku enään mihinkään suuntaan. Jumitusta saattaa kestää pitkiäkin aikoja.
Liittymä on saunalahti totaalimax
Kannattaa kysäistä Saunalahdelta oletko sellaisella alueella missä on liikaa käyttäjiä. Lappeenrannan yliopistoalueella tekee juuri tuota, eli täydet tolpat 3G:tä, mutta käyttäjiä on niin paljon ettei juuri kukaan pääse verkkoa oikeasti käyttämään.
Kuukauden verran olen käyttänyt nelosta ja täytyy kyllä sanoa, että kuuluvuuden kanssa ei ole ollut mitään ongelmia. Vähintään yhtä hyvin on toiminut kuin HTC desire HD, ellei jopa paremmin. Edes Thaimaasta ei edellisviikolla löytynyt katvealueita, jossa ei olisi kuulunut.
3G yhteys on joskus aavistuksen takkuillut, mutta tämähän ymmärtääkseni on tullut bugina uuden firmiksen myötä ?
Elisan verkossa(saunalahti) olen ja asun helsingin ytimessä.
No niin kissaa pöydälle. Onko iP4:ssa huonompi antenni kuin muissa älypuhelimissa? (jos käytetään siis jonkinlaista suojakuorta, jolla korjataan tämä rakenteellinen ongelma)
Meillä käytetään nakuna ja paljon paremmin toimii, ei pätkinyt pääkaupunkiseudulla *koskaan*, ja koska puhelinta ei tarvitse bootata jotta toimisi vakaasti. PS. Et tästä saa totuutta irti ilman että itse lähdet kokeilemaan, itselläni vahva mutu että ongelmat ovat pikemmin verkoissa kuin yksittäisissä puhelimissa.