Keskustelua tavaroiden yleisestä hintatasosta ja ajankohtaisista tarjouksista. Tälle alueelle myös ilmoitukset varastetuista tavaroista ja mahdolliset kimppatilaukset.
skip kirjoitti:Halpaa on kuin banaani! Tekisi kyllä mieli laittaa omaan MBP:hon 8 gigaa, vaikka kai niille rahoille muutakin käyttöä olisi.
Samalla linjoilla. Olin jo täyttämässä tilausta kun mietin että kyllä ohjelmani pyörii 4gb muistilla ihan hyvin ja 8gb kasvattais vain virtuaali kikkeliä omalla kohdallani. Nyt vaa sit mietin että mitä jos nyt on se tilaisuus saada muistia halvalla ja jälkeen päin harmittaa.
skip kirjoitti:Halpaa on kuin banaani! Tekisi kyllä mieli laittaa omaan MBP:hon 8 gigaa, vaikka kai niille rahoille muutakin käyttöä olisi.
Samalla linjoilla. Olin jo täyttämässä tilausta kun mietin että kyllä ohjelmani pyörii 4gb muistilla ihan hyvin ja 8gb kasvattais vain virtuaali kikkeliä omalla kohdallani. Nyt vaa sit mietin että mitä jos nyt on se tilaisuus saada muistia halvalla ja jälkeen päin harmittaa.
Mulle taas saattaisi tulla ihan tarpeeseen, mutta silti mietityttää. Köyhän opiskelijan arkea…
Itse tilasin Bootstepistä Kingstonin 8G kitin 106e ja risat posteineen, taisi olla ihan viimeinen sillä alennetulla hinnalla, nyttemmin 117e. Mitään eroa en ole huomannut 4gig->8gig nopeudessa mutta eiköhän ne lisä rammit tunnu sitten kun pyörittää vähän raskaampaa tavaraa koneessa.
Eilen tuli sähköposti Multitronicista että kirjeenä lähtenyt tilaus tulemaan. TIlasin iMaciin 18.1. kaksi kahdeksan gigan settiä (yht. siis 4 x 4 gigaa) posteineen hintaan 174,40€. Saas nähä miten hinnat taas sahailee tässä lähitulevaisuudessa.
K@rtsa kirjoitti:Itse tilasin Bootstepistä Kingstonin 8G kitin 106e ja risat posteineen, taisi olla ihan viimeinen sillä alennetulla hinnalla, nyttemmin 117e. Mitään eroa en ole huomannut 4gig->8gig nopeudessa mutta eiköhän ne lisä rammit tunnu sitten kun pyörittää vähän raskaampaa tavaraa koneessa.
Itse heitin viime viikolla sisään yhden 4 GB:n kamman ja nyt on total = 6 GB. Tuo teho/nopeusero tuli vasta eilen illalla esille, kun asensin WIN 7 Ultimate 64-bittisen Parallelsiin. Molemmat puolet toimivat kuin natiivit ja potkua riittää vielä esim videoihin, kuvaohjelmiin jne. Eli kyllä tuo 8 GB tulee vielä näkymään hyötynä. Peruskäytössä sitä eroa ei kyllä huomaa.
Murphy's Rule - Never Argue With A Fool, People Might Not Know The Difference
Te jotka olette lisänneet muistia niin kertokaapas, jos teillä on vaikka 8GB muistia niin paljonko OS X haukkaa siitä kun koneen käynnistää ja mitään isompia ohjelmia ei ole auki, eli varaako käyttis muistia omaan käyttöön enemmän jos sitä on enemmän?
Nyt näyttäisi olevan Multironicilla 88,20€ 8GB setti.
Viimeksi muokannut jannu93, 24.1.2011 klo 20.46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
jannu93 kirjoitti:Te jotka olette lisänneet muistia niin kertokaapas, jos teillä on vaikka 8GB muistia niin paljonko OS X haukkaa siitä kun koneen käynnistää ja mitään isompia ohjelmia ei ole auki, eli varaako käyttis muistia omaan käyttöön enemmän jos sitä on enemmän?
Nyt näyttäisi olevan Multironicilla 88,20€ 8GB setti.
Näyttää iMacissä olla käynnistyksen jälkeen olla 7.01g vapaana ja sama näyttää olevan MBP 13" (2009) eli sen n 1gigan OS x vie, samalla lailla oli kuin koneissa oli se 4gigaa. Nyt idle tilassa on 6,70g jäljellä. Suuri plussa oli kun päivitin MBP muistin siihen maksi 8gigaan siirsin sitten vaan MBP muistit iMac.iin näin ollen sain sillä 100e tavallaan molemmille koneille muistit päivitettyä siihen 8gigaan.
Mielenkiintoista kun näitten 8g kittien hinnat laskevat kuin lehmän häntä, ja Apple Storessa on edelleen 554e (muistaakseni) sama setti
Viimeksi muokannut K@rtsa, 24.1.2011 klo 22.21. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Rahat lopussa? Liity CasCardiin ja ansaitset puhdasta rahaa suorittamalla tehtäviä ja saat samalla ostovinkkejä sinua kiinnostavista aiheista jotka voit valita itse http://www.cascard.com/liity/VYsrCyqJxK
Ilmari123 kirjoitti:Pitäisikö ostaa, 30mb vapaana gigasta
OS X pytkii aina käyttämään muistista mahdollisimman suuren osan. Eli vapaan muistin vähyys ei välttämättä ole huono merkki. Vaikka ainahan muistia on hyvä olla enemmän.
"If you have to go to sea, it's better to be a pirate than join the navy." -Jobs
Ilmari123 kirjoitti:Pitäisikö ostaa, 30mb vapaana gigasta
OS X pytkii aina käyttämään muistista mahdollisimman suuren osan. Eli vapaan muistin vähyys ei välttämättä ole huono merkki. Vaikka ainahan muistia on hyvä olla enemmän.
Niinpä, vapaalla muistilla ei juuri mitään tee. En tiedä mikä kone tai käyttis on kyseessä mutta kyllä gigalle varmasti kelpaisi yksi tai kaksi kaveria.
KTA-MB1066K2/8G @ 83.70€ multritronicilla. Itse tilasin eilen ja sillo makso 88.20€ noh enpä ala 5 euron takia säätämään tilausta. Varasto sanoo 4 mutta eipä omat ole ainaskaan vielä lähtenyt matkalle silti.
edit. Hyvä palvelu multitronicilla. Sähköposia laitoin seku vain kun yrittänyttä ei laiteta ja muistit lähti tuolla halvemmalla hinnalla sittenkin.
Viimeksi muokannut jomppeli, 26.1.2011 klo 12.06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
jomppeli kirjoitti:
edit. Hyvä palvelu multitronicilla. Sähköposia laitoin seku vain kun yrittänyttä ei laiteta ja muistit lähti tuolla halvemmalla hinnalla sittenkin.
Peukku ylös multitronicille. Itse muutaman kerran sieltä tilannut ja pelkkää hyvää sanottavaa firmasta.
Mistä tällä hetkellä mahtaisi saada halpaanhintaan 8GB setin 1067MHz muistia 2010 MBP:lle? Crucialilta halvin näyttäisi olevan 94,79 € posteineen tällä hetkellä. Mitkään kupongit ei toimi ja toimitusvaihtoehtonakin on näköjään enää vain 7 €:n UPS Express.
EDIT: Mitähän pirua. Corsairilla taas lukee, että tuo on 204-pin! Tuotekoodi on Verkkokaupalla sama kuin mikä on Corsairin sivulla eli onkohan Verkkokaupalla nyt väärä tieto?
Joku apuun selkeentämään tilannetta.
Viimeksi muokannut rantom, 25.2.2011 klo 21.57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Immu kirjoitti:OK. Kovasti paljon kiitoksia tiedosta!
Ei mitään, kiitos sinulle tiedosta. Säästinpähän ainakin n. 30 € seuraavaan, halvimpaan 8 Gt-pakettiin verrattuna (vaikkei varsinaista tarvetta ylimääräiselle muistille ollutkaan).
Kiitos Rantomille infosta. Tällä hetkellä näyttää siis siltä, että uusin SODIMM-typpi kannattaa tilata Crucialilta. Luotettava firmahan se on, joten eipä tuossa mitään. Pari kertaa olen tilannut, eikä valittamista.
Rowan Atkinson on johtanut anglikaanista kirkkoa vuodesta 2002.
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012