Boxee? Itse olen arponut Apple TV:n ja Boxee Boxin välillä... huohIIIMacci kirjoitti:timppii kirjoitti:Onko nyt vieläkin näin, ettei 4.2.1:lle ole untethered jailbrakea? Olen googletellut, mutta en ainakaan vielä ole sellaista löytänyt..
No justhan toi Chronicle tiimi ilmotti että moinen olisi julkaisua vaille valmis - oletan nyt että toimii kaikissa iOS laitteissa... Tosin tethered skulaa ihan hyvin... Sähköjohdon päässäkun toi laite on eikä pahemmin ole ollut tarvetta boottailla eli pointtina et sama se onko tethered vai ei... Virta ei pääse loppumaan kuten muissa iOS-laitteissa voi käydä.
Brw: Toi uus media pläyer on Rautaa - xbmp vai mikä se nyt oli....
Apple TV 2
-
Re: Uusi Apple TV
Viesti Kirjoittaja MasBe »
Apple iMac late 2012
Apple iPhone 5 16Gb White
Apple iPad 2 32Gb WiFi Musta
Apple iPod Nano 8Gb Musta
-
Viesti Kirjoittaja IIIMacci »
XBMC for AppleTv, toimii paremmin kuin Plex-Client:MasBe kirjoitti:Boxee? Itse olen arponut Apple TV:n ja Boxee Boxin välillä... huohIIIMacci kirjoitti:timppii kirjoitti:Onko nyt vieläkin näin, ettei 4.2.1:lle ole untethered jailbrakea? Olen googletellut, mutta en ainakaan vielä ole sellaista löytänyt..
No justhan toi Chronicle tiimi ilmotti että moinen olisi julkaisua vaille valmis - oletan nyt että toimii kaikissa iOS laitteissa... Tosin tethered skulaa ihan hyvin... Sähköjohdon päässäkun toi laite on eikä pahemmin ole ollut tarvetta boottailla eli pointtina et sama se onko tethered vai ei... Virta ei pääse loppumaan kuten muissa iOS-laitteissa voi käydä.
http://appletvblogr.com/2011/01/how-to- ... -tutorial/
-
Puhuin siis Boxee Boxista. Boxeelle (joka siis on Plexin tapaan myös XBMC:n pohjalle tehty Media Center) luotu Media Streamer.. Tiedosto- ja tekstitystuki huomattavasti laajempi kuin Apple TV:lle. Ja se kovalevyn lisäämismahdollisuus on hyvä bonusIIIMacci kirjoitti:XBMC for AppleTv, toimii paremmin kuin Plex-Client:MasBe kirjoitti:Boxee? Itse olen arponut Apple TV:n ja Boxee Boxin välillä... huohIIIMacci kirjoitti:timppii kirjoitti:Onko nyt vieläkin näin, ettei 4.2.1:lle ole untethered jailbrakea? Olen googletellut, mutta en ainakaan vielä ole sellaista löytänyt..
http://appletvblogr.com/2011/01/how-to- ... -tutorial/

Apple iMac late 2012
-
Viesti Kirjoittaja Sherman »
Boxee? Itse olen arponut Apple TV:n ja Boxee Boxin välillä... huoh[/quote]MasBe kirjoitti: Brw: Toi uus media pläyer on Rautaa - xbmp vai mikä se nyt oli....
Eihän tuossa ole mitään arpomista jos meinaa leffoja katsella, sen verran rampa ATV2 on, XBMC:lläkin varustettuna. Tosin Boxeen ekat firmisversiot taisivat olla aika kuraa, mutta nyt taitaa jo toimia suht kohtuullisesti.
Ericsson Dialog 4224
-
Eihän tuossa ole mitään arpomista jos meinaa leffoja katsella, sen verran rampa ATV2 on, XBMC:lläkin varustettuna. Tosin Boxeen ekat firmisversiot taisivat olla aika kuraa, mutta nyt taitaa jo toimia suht kohtuullisesti.[/quote]Sherman kirjoitti:Boxee? Itse olen arponut Apple TV:n ja Boxee Boxin välillä... huohMasBe kirjoitti: Brw: Toi uus media pläyer on Rautaa - xbmp vai mikä se nyt oli....
Näinhän se on, kyllä vaaka on kallistunut tuon Boxee Boxin puolelle.. Harmi ettei ainakaan vielä ole iTunes-yhteensopiva kuitenkaan eli mun soittolistat (tai soittolistoja ylipäätänsä) ei tuolle ainakaan vielä saa.. Mutta joo, kyllähän tuo pitäisi käydä tilailemassa..
Apple iMac late 2012
-
Miten niin rampa - laite maksaa satasen ja sillä voi selaa kaikkia tiedotomuotoja mitä on tarvetta, musiikista raw-kuvien kautta mkv-leffoihin ja kaikkee siltä väliltä! Mitä muuta sillä Boxeella voi tehdä - lentääSherman kirjoitti:... sen verran rampa ATV2 on, XBMC:lläkin varustettuna. Tosin Boxeen ekat firmisversiot taisivat olla aika kuraa, mutta nyt taitaa jo toimia suht kohtuullisesti.

-
Viesti Kirjoittaja Fixx »
-
Kyllähän iTunesin lähdekansion voi asetuksista muuttaa myös sinne nassukalle..Fixx kirjoitti:(mulle on jäänyt epäselväksi ns. iTunes-server-juttu: eli saako NASiin jonkun iTunes-server-toiminnon jolloin mediat vois pitää verkkolevyllä?)
Apple iMac late 2012
-
Viesti Kirjoittaja JuhaN »
Onhan noita NASseihin toteutettuja iTunes servereitä, mutta käyttävätten tietääkseni sitä vanhempaa iTunes-jakoa joka ei AppleTV2:n kanssa toimi. AppleTV2:n striimaus perustuu kotijako-toimintoon ja on siis kytköksissä Apple-ID:n kanssa. Jos joku tietää NASsin, joka tukee kotijakoa niin voi sivistää myös allekirjoittanutta.Fixx kirjoitti:(mulle on jäänyt epäselväksi ns. iTunes-server-juttu: eli saako NASiin jonkun iTunes-server-toiminnon jolloin mediat vois pitää verkkolevyllä?)
=)juha
-
Viesti Kirjoittaja Sherman »
1. ulostaa pelkkää 720p60 kuvaa, eli kaikki kotimaiset ja euro DVD ripit, kotivideot, tv-kaista yms 25 fps kuvat nykivät. Ei sulavaa 24p toistoa blu-ray ripeille. Ei full HD tarkkuutta.IIIMacci kirjoitti:Miten niin rampa - laite maksaa satasen ja sillä voi selaa kaikkia tiedotomuotoja mitä on tarvetta, musiikista raw-kuvien kautta mkv-leffoihin ja kaikkee siltä väliltä! Mitä muuta sillä Boxeella voi tehdä - lentääSherman kirjoitti:... sen verran rampa ATV2 on, XBMC:lläkin varustettuna. Tosin Boxeen ekat firmisversiot taisivat olla aika kuraa, mutta nyt taitaa jo toimia suht kohtuullisesti.
2. ei liitäntää massamuistille ken sitä kaipaa
3. jotain muita pieniä tehokkuusongelmia, mm. korkeammilla bitrateilla iskee seinä vastaan jossain 20Mbps tienoilla (blu-ray rippien kanssa ongelma).
ATV2:n vahvuuksia ovat videovuokraus (ei toimi Suomessa paitsi kikkaillen) ja airplay. Porukka tuntuu menevän pähkinöiksi kun kerrankin Applelta saa halvalla rautaa, oli käyttökelpoisuus sitten niin tai näin. Satasella saa esim WD TV liven. Ei sekään tietty mikään täydellinen laite ole, mutta toimii paljon paremmin videotoiston suhteen.
Ericsson Dialog 4224
-
Viesti Kirjoittaja jeppe »
Olen samaa mieltä, että tässä vedätettiin euro-ostajia kyllä vrt esim tuohon vanhempaan AppleTV:hen, joka sekin oli aika hyödytön ainakin Suomessa.Sherman kirjoitti:1. ulostaa pelkkää 720p60 kuvaa, eli kaikki kotimaiset ja euro DVD ripit, kotivideot, tv-kaista yms 25 fps kuvat nykivät. Ei sulavaa 24p toistoa blu-ray ripeille. Ei full HD tarkkuutta.IIIMacci kirjoitti:Miten niin rampa - laite maksaa satasen ja sillä voi selaa kaikkia tiedotomuotoja mitä on tarvetta, musiikista raw-kuvien kautta mkv-leffoihin ja kaikkee siltä väliltä! Mitä muuta sillä Boxeella voi tehdä - lentääSherman kirjoitti:... sen verran rampa ATV2 on, XBMC:lläkin varustettuna. Tosin Boxeen ekat firmisversiot taisivat olla aika kuraa, mutta nyt taitaa jo toimia suht kohtuullisesti.
3. jotain muita pieniä tehokkuusongelmia, mm. korkeammilla bitrateilla iskee seinä vastaan jossain 20Mbps tienoilla (blu-ray rippien kanssa ongelma).
ATV2:n vahvuuksia ovat videovuokraus (ei toimi Suomessa paitsi kikkaillen) ja airplay. Porukka tuntuu menevän pähkinöiksi kun kerrankin Applelta saa halvalla rautaa, oli käyttökelpoisuus sitten niin tai näin. Satasella saa esim WD TV liven. Ei sekään tietty mikään täydellinen laite ole, mutta toimii paljon paremmin videotoiston suhteen.
-
Joo videovuoraus toimii kun on iTunes UKn tunnarit, mutta en mitään nykimistä ole havainnu missään 25fps kamassa. Toi rajallinen tiedoston tuki ratkeaa myös Jailbreakkamalla ja asentamalla esim. Plex tai XBMC-playerin.. XBMC-pläyerissä on aika monta sourcetukea, en tiedä saisko siihen Ethernet-liitännällä olevan ulkoisen kiinni tai sitten jostain micro-usb-usb-adapter... kai sen jotenkin saa viritettyä jos nyt välttämättä tarvii. Verkon kautta nuo saa kuitenkin streemattua niin en keksi syytä miksi pitäis olla vielä erillinen massamuisti siinä telkkarin vieressä rumentamassa asetelmaaSherman kirjoitti:1. ulostaa pelkkää 720p60 kuvaa, eli kaikki kotimaiset ja euro DVD ripit, kotivideot, tv-kaista yms 25 fps kuvat nykivät. Ei sulavaa 24p toistoa blu-ray ripeille. Ei full HD tarkkuutta.IIIMacci kirjoitti:Miten niin rampa - laite maksaa satasen ja sillä voi selaa kaikkia tiedotomuotoja mitä on tarvetta, musiikista raw-kuvien kautta mkv-leffoihin ja kaikkee siltä väliltä! Mitä muuta sillä Boxeella voi tehdä - lentääSherman kirjoitti:... sen verran rampa ATV2 on, XBMC:lläkin varustettuna. Tosin Boxeen ekat firmisversiot taisivat olla aika kuraa, mutta nyt taitaa jo toimia suht kohtuullisesti.
![Enkeli [a]](./images/smilies/angel_smile.gif)
Itse ostin AppleTVn sen takia ettei tarvitse vetää piuhoja iMacistä (DVI-HDMI +Audio) telkkariin ja hyvin tuo on palvellut - heti jailbreakkauksen jälkeen ei ole tarvinnut vetää piuhoja kii telkkariin kertaakaa. Eli job done

-
Jos olen oikein ymmärtänyt, niin tuo Apple TV:n microUSB-liitin ei ole ulkoisia laitteita varten, vaan pelkästään huollon tarpeita varten.. Toki jos se on Jailbreakilla saatu muuhun käyttöön niin seison korjattunaIIIMacci kirjoitti:micro-usb-usb-adapter... kai sen jotenkin saa viritettyä jos nyt välttämättä tarvii. Verkon kautta nuo saa kuitenkin streemattua niin en keksi syytä miksi pitäis olla vielä erillinen massamuisti siinä telkkarin vieressä rumentamassa asetelmaaSherman kirjoitti:1. ulostaa pelkkää 720p60 kuvaa, eli kaikki kotimaiset ja euro DVD ripit, kotivideot, tv-kaista yms 25 fps kuvat nykivät. Ei sulavaa 24p toistoa blu-ray ripeille. Ei full HD tarkkuutta.IIIMacci kirjoitti:Miten niin rampa - laite maksaa satasen ja sillä voi selaa kaikkia tiedotomuotoja mitä on tarvetta, musiikista raw-kuvien kautta mkv-leffoihin ja kaikkee siltä väliltä! Mitä muuta sillä Boxeella voi tehdä - lentääSherman kirjoitti:... sen verran rampa ATV2 on, XBMC:lläkin varustettuna. Tosin Boxeen ekat firmisversiot taisivat olla aika kuraa, mutta nyt taitaa jo toimia suht kohtuullisesti.
ATV2:n vahvuuksia ovat videovuokraus (ei toimi Suomessa paitsi kikkaillen) ja airplay. Porukka tuntuu menevän pähkinöiksi kun kerrankin Applelta saa halvalla rautaa, oli käyttökelpoisuus sitten niin tai näin. Satasella saa esim WD TV liven. Ei sekään tietty mikään täydellinen laite ole, mutta toimii paljon paremmin videotoiston suhteen.![]()

Itse koen, etten haluaisi noita elokuvia striimata tietokoneelta, tällöin kuitenkin joudun Macbookin pitämään hereillä hurisemassa.. ja langaton netti saattaa tulla pullonkaulaksi HD-tason elokuvia katsottaessa. Mieluummin siis pidän kovalevyn tuossa mediatoistimessa kiinni ja käytän sitä vaikka tarvittaessa verkkolevynä tietokoneelle. Eipähän vie turhaan useita gigoja tilaa koneen omalla kovalevyllä.
Apple iMac late 2012
-
Viesti Kirjoittaja Mailia »
Boxee on kyllä ihan hyvä ohjelmisto, ei sen puoleen. Itse olen käyttänyt PC-versiota Alphasta asti ja olen kyllä ollut siihen aina tyytyväinen. Toistaa hyvin kaiken mitä sitä kohti heittää. Suosittelisin kyllä tuota Boxee Boxia AppleTV:n sijaan ihan mielelläni.Sherman kirjoitti:Tosin Boxeen ekat firmisversiot taisivat olla aika kuraa, mutta nyt taitaa jo toimia suht kohtuullisesti.
-
Viesti Kirjoittaja jupasa »
Ei sitä nykimistä ihan kaikella materiaalilla heti näe. Parhaiten sen varmaan huomaa panoroinnissa. Johtuu ymmärtääkseni siitä, että kun 25 fps video sovitetaan 30 fps:ään, niin joka viides freimi näytetään kahteen kertaan. Tässä on varmaan henkilökohtaisia eroja, toisia se häiritsee ja toiset ei sitä huomaakaan. Itseäni se kyllä häiritsee sen verran, etten viitsi koko laitetta ottaa käyttöön.Joo videovuoraus toimii kun on iTunes UKn tunnarit, mutta en mitään nykimistä ole havainnu missään 25fps kamassa. )
Oudosti kyllä Apple TV:n speksien mukaan 50 hz (eli 25 fps) pitäisi olla tuettu:
"Compatible with high-definition TVs with HDMI and capable of 720p 60/50Hz"
Elän vielä siinä toivossa, että tuohon tulisi ohjelmistopäivityksen myötä korjaus.
-
Viesti Kirjoittaja samnyrhi »
Lainataas ketjua pikkuisen vaikka kysymys koskeekin tuota ATV:n kilpailijaa.
Onko Boxee:n kaukosäätimen qwerty näppäimistöstä saatavissa äö malli eli siis skandi näppisleiska? Näyttäisi olevan mielenkiintoinen laite eikä hinnaltakaan paha.
--
Sami
-
Pystyykö iPadiä tai iPhonea käyttää Boxeen remotena? Puskea tavaraa langattomasti iOS-laitteiden läpi ja näpyttää iPädin näppiksellä AppleTVlle?samnyrhi kirjoitti:Moi,
Onko Boxee:n kaukosäätimen qwerty näppäimistöstä saatavissa äö malli eli siis skandi näppisleiska? Näyttäisi olevan mielenkiintoinen laite eikä hinnaltakaan paha.
--
Sami

![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
-
Pystyy, Ei, Miksi näpytellä AppleTV:lle kun käytössä on Boxee? Jatketaan vainIIIMacci kirjoitti:Pystyykö iPadiä tai iPhonea käyttää Boxeen remotena? Puskea tavaraa langattomasti iOS-laitteiden läpi ja näpyttää iPädin näppiksellä AppleTVlle?samnyrhi kirjoitti:Moi,
--
SamiJatketaanko AppleTVstä...
Apple iMac late 2012
-
Boxeeta voi siis ohjata iPadillä ja Phonella ja pian tulee Boxee iPadillekkin. Ja kai voi puhua kilpailijoistakin, kun pitää kumminkin saada jonkinlaista vertauskohdetta laitteelle?IIIMacci kirjoitti:Pystyykö iPadiä tai iPhonea käyttää Boxeen remotena? Puskea tavaraa langattomasti iOS-laitteiden läpi ja näpyttää iPädin näppiksellä AppleTVlle?Jatketaanko AppleTVstä...
-
Totta, tuote nyt vaan on tuplasti AppleTVtä kalliimpi, niin mietityttää että tuoko nuo mainitut asiat niinpaljon lisäarvoa ja eroa esim. just viritettyyn AppleTVhen... riippuu toki käytöstä mutta kuten itse olen asian ilmaissu - olen AppleTVhen enemmän kuin tyytyväinen viimeisempien PLEX ja XMBCn asentamisen myöstä. Ennen sitäMailia kirjoitti:Boxeeta voi siis ohjata iPadillä ja Phonella ja pian tulee Boxee iPadillekkin. Ja kai voi puhua kilpailijoistakin, kun pitää kumminkin saada jonkinlaista vertauskohdetta laitteelle?IIIMacci kirjoitti:Pystyykö iPadiä tai iPhonea käyttää Boxeen remotena? Puskea tavaraa langattomasti iOS-laitteiden läpi ja näpyttää iPädin näppiksellä AppleTVlle?Jatketaanko AppleTVstä...
![Omppu [?]](./images/smilies/omppu.gif)

-
Eli AppleTV:stä pitää tehdä enemmän kuin Boxee Boxista, että siitä saa edes jotain irti? Ei se vieläkään kyllä kuulosta kovin hienolta tuotteelta.IIIMacci kirjoitti:Totta, tuote nyt vaan on tuplasti AppleTVtä kalliimpi, niin mietityttää että tuoko nuo mainitut asiat niinpaljon lisäarvoa ja eroa esim. just viritettyyn AppleTVhen... riippuu toki käytöstä mutta kuten itse olen asian ilmaissu - olen AppleTVhen enemmän kuin tyytyväinen viimeisempien PLEX ja XMBCn asentamisen myöstä. Ennen sitäTV oli vain kankea iOS-boxi keinotekoisella iTunes-riippuvuudella varustettuna.
-
Eikun AppleTVstä pitää tehdä puolet vähemmän niin se on vertauskelpoinen - sillä Boxee maksaa puolet enemmän... Eks Boxee perustu samaan XMBC-playeriin.. asensin just TV-kaista pluggarin... vieläkun olis tunnuksetMailia kirjoitti:Eli AppleTV:stä pitää tehdä enemmän kuin Boxee Boxista, että siitä saa edes jotain irti? Ei se vieläkään kyllä kuulosta kovin hienolta tuotteelta.IIIMacci kirjoitti:Totta, tuote nyt vaan on tuplasti AppleTVtä kalliimpi, niin mietityttää että tuoko nuo mainitut asiat niinpaljon lisäarvoa ja eroa esim. just viritettyyn AppleTVhen... riippuu toki käytöstä mutta kuten itse olen asian ilmaissu - olen AppleTVhen enemmän kuin tyytyväinen viimeisempien PLEX ja XMBCn asentamisen myöstä. Ennen sitäTV oli vain kankea iOS-boxi keinotekoisella iTunes-riippuvuudella varustettuna.

Edit: 2 viikon ilmaiset tunnarit on tilattu.. nyt vaan odotellaan että tonne jotain tallentuu.. huomenna sit lisää.
-
Viesti Kirjoittaja ATomiH »
Eihän tuo n. 100e hintaan mikään huippudiili ole ja ei millään peittoa esim. Boxeeta, mutta pitää muistaa Apple TV:n olevan puolet halvempi. Ehkä tuo WD TV Live olisi ollut fiksumpi vaihtoehto jos pelkästään speksejä katsoo. WD TV Live ei kyllä näytä omaan silmään yhtä hyvältä.

Apple TV kuitenkin hoitaa hyvin sen homman, jota varten sen hommasinkin, katsotaan nyt miten käy pidemmällä aikavälillä.
-
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
-
Viesti Kirjoittaja tgynther »
Kaikki ameerikan serkulta lainatut elokuvat löytyvät iMacin kovalevyltä. Tarvittaessa ne voidaan siirtää verkkokovalevylle säilöön. Haluan katsoa elokuvia ilman iTunesia sekä iMacilta että olohuoneen televisiosta. Kotoa löytyy langaton verkko Airport Extremellä.
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu laitteista”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka