Heitetäänpä tännekin tämä kyssäri, kun tuolla "ohjelmat" osiossa kukaan ei osannut neuvoa ratkaisua eikä kukaan tunnustanut, että olisi edes voikon saanut toimimaan. Ongelma on siis se, että voikko oikolukukomponentti toimii vajavaisesti lumileopardissa. Ohjelmaan ei pysty lisäämään sanoja niin että se osaisi ne huomioida. Tämä sama ongelma on ainakin muutamalla muulla käyttäjällä (ehkä kaikilla koska kukaan ei sanonut ettei ongelmaa olisi). En ole löytänyt ongelmaan myöskään ratkaisua hopeisesta omenasta enkä voikon kotisivulta. En edes ongelman kuvausta joten mahdotonta tietää mikä siinä mättää.
Kysynkin, että tietääkö joku edes mitään tästä pulmasta? ja toinen kyssäri, että toimiiko voikko kenelläkään lumileopardissa oikein, siis niin, että sille voi opettaa sanoja?
Tätä asiaa edellisen kerran kysyessäni en saanut kuin pari hassua vastausta ihmisiltä joilla oli sama ongelma, mutta muuten oli hiljaista. En siis ole onnistunut kuulemaan yhdestäkään ihmisestä jolla voikko toimisi joten en tiedä onko ongelma omassa koneessani vai onko kyseessä yleisempi pugi, josta ei nyt vaan ihmeemmin kylillä huudella.
Jos ette osaa auttaa ongelmassani, niin osaatteko valaista millään tavalla tätä asiaa?
Voikko toimimaan lumileossa?
Täällä voit kysyä mistä tahansa Mac-ongelmasta, jos et löydä vastausta muualta.
9 viestiä
• Sivu 1/1
-
Voikko toimimaan lumileossa?
Viesti Kirjoittaja mikaha »
-
Re: Voikko toimimaan lumileossa?
Viesti Kirjoittaja Pis »
Oletko antanut palautetta?
http://verteksi.net/lab/voikko/#osxspell
-
Viesti Kirjoittaja KunkkuJ »
Onko tuo nyt oikeasti mikään ongelma? Kovin tyytyväinen olen Voikon toimintaan Lumikossa jo nykyään.
Tämän foorumin Mikael K. ja häntä hännystelevä Kunkku ovat eräänlaisia nykyajan käärmeöljykauppiaita tällä "torilla". Heidän sanomisiaan on kaikilla oikeus kommentoida - Hanttapuli
-
No enpä ollut, kun en tiedä onko kyse vain minun ongelmasta vai kaikkien lumileon käyttäjien ongelmasta jota siis täällä yritän kysellä jos vain joku ystävällinen sielu suostuisi kertomaan onko hänellä toimiva voikko lumileossa (sellaista ei vielä ole kuulunut joten olen alkanut epäillä josko se ei toimi kenelläkään tämän kummemmin). Jätin kommentin kuitenkin nyt, kun asiasta vihjaisit ja saa nähdä mitä siitä seuraa.Pis kirjoitti:Oletko antanut palautetta?
-
No tyytyväinen minäkin olen siihen, että lumileoon on joku vaivautunut tekemään oikolukukomponentin, mutta tähän ei saa lisättyä sanoja. Toimiiko voikko sinulla lumileopardissa? tai siis saatko lisättyä siihen sanoja? oikoluvun voikko hoitaa kyllä mallikkaasti, en todellakaan halua moittia voikkoa enkä sen kehittäjiä, mutta itse kyllä kaipaisin "oppivaa" oikolukua. Applea hiukan paheksun meidän suomenkielisten dissaamisesta, mutta ymmärrän kyllä ettei minun paheksumisilla ole mitään merkitystä enkä ole tämän vuoksi luopumassa macin käytöstä kun olen sitä jo vuosia käyttänyt. Toisaalta aikaisemmissa osx:issä soikko toimi myös oppimisen osalta.KunkkuJ kirjoitti:Onko tuo nyt oikeasti mikään ongelma? Kovin tyytyväinen olen Voikon toimintaan Lumikossa jo nykyään.
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Kyllä se mulla muuten toimii, mutta ei opi uusia sanoja, ihan niinkuin sullakin.
iMac 24" 4,5K, pari Mac miniä, iPhone 13, iPad 2021, Watch SE 2022 ja kaikenlaista muuta. FiMUG ry jäsen
-
Ok. Noudatin nimimerkki "Pis":n neuvoa ja kirjoitin viestin kehittäjille ja sieltä tulikin tosi nopea vastaus. Kyse ei siis ole varsinaisesta ongelmasta, vaan ohjelma on vielä siltä osin keskeneräinen. Toisin sanoen tätä sanojen lisäys toiminnetta ei olla vielä ehditty voikon lumileopardiversioon toteuttaa, mutta asia on työn alla tai ainakin mietinnässä ja sellainen on odotettavissa joskaan aikataulusta ei vielä tiedä.MacFinn kirjoitti:Kyllä se mulla muuten toimii, mutta ei opi uusia sanoja, ihan niinkuin sullakin.
Eli vastaus olisi ollut lähempänä kuin uskoinkaan. Olisin voinut kysyä heti aluksi suoraan tekijöiltä sen sijaan että melskasin täällä viesti tolkulla (mistä pahoitteluni). Olen vain tottunut niin luottamaan homppulaisiin, että täällä aina tiedetään kaikki olennaiset maciin liittyvät asiat joten tietenkin tulin tänne kysymyksineni.
-
Viesti Kirjoittaja Hengari »
Yleisön pyynnöstä tein VoikkoSpellServicestä eli tuosta Voikon OS X:n järjestelmän oikolukukomponentista uuden version, jossa nyt on toteutettu tuo omien sanojen oppiminen ja unohtaminen. Se olikin suhteellisen yksinkertainen lisäys.
Oikolukupalikka löytyy http://verteksi.net/lab/voikko/#osxspell. Testattu OS X 10.6:ssa.
Kieliopintarkistusta ei ole palikkaan vielä toteutettu, joten ei kannata ihmetellä sen toimimattomuutta. Luultavasti palikasta on jossain välissä tulossa myös 64-bittinen versio, kun ehdin/jaksan selvittää miksi sillä oli ongelmia Mail.appin kanssa.
Oikolukupalikka löytyy http://verteksi.net/lab/voikko/#osxspell. Testattu OS X 10.6:ssa.
Kieliopintarkistusta ei ole palikkaan vielä toteutettu, joten ei kannata ihmetellä sen toimimattomuutta. Luultavasti palikasta on jossain välissä tulossa myös 64-bittinen versio, kun ehdin/jaksan selvittää miksi sillä oli ongelmia Mail.appin kanssa.
-
Kiitos, kävin jo tätä ilosanomaa ylistämässä tuolla ohjelmat osiossakin.Hengari kirjoitti:Yleisön pyynnöstä tein VoikkoSpellServicestä eli tuosta Voikon OS X:n järjestelmän oikolukukomponentista uuden version, jossa nyt on toteutettu tuo omien sanojen oppiminen ja unohtaminen. Se olikin suhteellisen yksinkertainen lisäys.
9 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka