Indonesiaan on lähtö 5 viikon päästä ja pitäisi ottaa matkavakuutus, vuodeksi varmaan, koskaan reissussa tulee oltua pari kertaa vuodessa ja se on kuulemma halvempaa niin. Olen ollut 4 vuotta ilman matkavakuutusta, kun 18-vuotta täytettyäni olisi oma pitänyt hankkia, mutta eipä ole tullut hommattua kun pääosin on euroopassa pyörinyt. Silloin kun isän kautta oli vakuutus se oli Pohjolan kautta. En myöskään ole minkään vakuutusyhtiön asiakas tällä hetkellä, eli sen takia myöskään ei ole sellaista yhtä tiettyä vaihtoehtoa mielessä.
Eli miltä vakuutusyhtiöltä porukka suosittelee matkavakuutuksen ottamaan? Oletteko huomanneet joitain eroja, jos olette vaihtaneet vakuutusyhtiötä? Kokemuksia muuten matkavakuutuksen toiminnasta? Kiitos.
Matkavakuutus, mutta keneltä?
Sana on (melkein) vapaa.
14 viestiä
• Sivu 1/1
-
Matkavakuutus, mutta keneltä?
Viesti Kirjoittaja Aadee »
MacBook Pro 13,3" ML 2,53Ghz/8Gb/SSD256Gb
iPhone 5 16Gb Black
iPhone 3G S 32Gb White
iPod Shuffle 4.gen 4Gb Silver
iPad 3.gen 4G 16Gb Black
iPhone 5 16Gb Black
iPhone 3G S 32Gb White
iPad 3.gen 4G 16Gb Black
-
Re: Matkavakuutus, mutta keneltä?
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Ennen oli helppoa kun olin SMKJ:n jäsen, liitolla on vakiona matkavakuutus jäsenille. Nyt ostan tarpeen mukaan vakutuuksen yhtiöltä, jonka asiakas muutenkin olen.
Vaikea sanoa, onko noissa vakuutusyhtiöissä todellista eroa noissa.
Vaikea sanoa, onko noissa vakuutusyhtiöissä todellista eroa noissa.
iMac 24" 4,5K, pari Mac miniä, iPhone 13, iPad 2021, Watch SE 2022 ja kaikenlaista muuta. FiMUG ry jäsen
-
Viesti Kirjoittaja gramdel »
Millaista matkavakuutusta olet ajatellu? Pelkkä matkustajavakuutus vai jokin, mikä korvaa matkatavaroitakin?
Pelkän matkustajavakuutushan on kohtuullisen edullinen. Itse katselin vaan hinnat netistä (halvin oli If... 50e luokkaa) yllättävänkin paljon noissa oli prosentuaalisesti hintaeroja, euroissahan se ei ole niin suuri ero toki. Jos liikkuu eksoottisemmissa paikoissa, niin kannattaa varautua siihen, että vakuutuslirpake ei välttämättä sairaalassa kelpaa, vaan hoito pitää maksaa itse, ja periä rahat sitten jälkikäteen vakuutusyhtiöltä. Itse liikuskelin joku aika sitten erilaisissa *stan päätteisissä maissa ei varmastikaan olisi pelkällä kortilla hoitoa saanut, ei tarvetta kyllä ollutkaan.
Jos haluaa vakuuttaa matkatavaroitakin, ~80 €ooh lisää noin suurinpiirtein ihan minimikorvausmäärälläkin. En ole koskaan kokenut matkatavaravakuutusta tarpeelliseksi, kerran tosin varastettiin reppu ja housutkin kun junassa nukuin
/---
ap
Pelkän matkustajavakuutushan on kohtuullisen edullinen. Itse katselin vaan hinnat netistä (halvin oli If... 50e luokkaa) yllättävänkin paljon noissa oli prosentuaalisesti hintaeroja, euroissahan se ei ole niin suuri ero toki. Jos liikkuu eksoottisemmissa paikoissa, niin kannattaa varautua siihen, että vakuutuslirpake ei välttämättä sairaalassa kelpaa, vaan hoito pitää maksaa itse, ja periä rahat sitten jälkikäteen vakuutusyhtiöltä. Itse liikuskelin joku aika sitten erilaisissa *stan päätteisissä maissa ei varmastikaan olisi pelkällä kortilla hoitoa saanut, ei tarvetta kyllä ollutkaan.
Jos haluaa vakuuttaa matkatavaroitakin, ~80 €ooh lisää noin suurinpiirtein ihan minimikorvausmäärälläkin. En ole koskaan kokenut matkatavaravakuutusta tarpeelliseksi, kerran tosin varastettiin reppu ja housutkin kun junassa nukuin

/---
ap
Isomursu kertoo, että delfiinikaksikko oli emo ja poikanen.
http://gramdel.kapsi.fi/
-
No ihan matkustajavakuutusta ajattelin, kun ainoa matkatavara joka voi harmittaa, on vanha Canonin Eos 350D, tosin siitä ei paljoa korvauksia saisi eikä sen hajoaminen nyt kauheasti riipaisisi, varsinkin kun matkalla kiinni on vain kittiobjektiivi.gramdel kirjoitti:Millaista matkavakuutusta olet ajatellu? Pelkkä matkustajavakuutus vai jokin, mikä korvaa matkatavaroitakin?
Jos haluaa vakuuttaa matkatavaroitakin, ~80 €ooh lisää noin suurinpiirtein ihan minimikorvausmäärälläkin. En ole koskaan kokenut matkatavaravakuutusta tarpeelliseksi, kerran tosin varastettiin reppu ja housutkin kun junassa nukuin![]()
/---ap
Oliko ne housut sulla jalassa kun ne varastettiin muuten? 8)
iPhone 5 16Gb Black
iPhone 3G S 32Gb White
iPad 3.gen 4G 16Gb Black
iPhone 5 16Gb Black
iPhone 3G S 32Gb White
iPad 3.gen 4G 16Gb Black
-
Viesti Kirjoittaja gramdel »
Ei sentäänAadee kirjoitti:Oliko ne housut sulla jalassa kun ne varastettiin muuten? 8)

/---
ap
Isomursu kertoo, että delfiinikaksikko oli emo ja poikanen.
-
Viesti Kirjoittaja Sailor_40 »
Mulla ainakin matkatavaravakuutus kuuluu kotivakuutukseen ja vapaa-ajan matka- ja tapaturmavakuutus on erikseen.
Jos koti-irtaimistoa on vähän, bvakuutuksen hintakin on pieni ja tuo vapaa-ajan matka- ja tapaturmavakuutus ei paljoa maksa vuodessa.
Jos koti-irtaimistoa on vähän, bvakuutuksen hintakin on pieni ja tuo vapaa-ajan matka- ja tapaturmavakuutus ei paljoa maksa vuodessa.
iMac 21,5"
iPod Nano 8 GB
iPad 2 32 GB 3G
Lumia 920
iPod Nano 8 GB
iPad 2 32 GB 3G
Lumia 920
-
Viesti Kirjoittaja Miklu »
Ulkomaille matkatessa kannattaa aina ottaa erillinen matkavakuutus. Tai oikeammin kai se on vielä matkustajavakuutus. Se kun on ainoa vakuutus, joka korvaa esim. ambulanssilennon sieltä ulkomailta Suomeen, jos sille on tarvetta. Matkavakuutus voi tuntua kalliilta ja voi kokea, että rahat meni hukkaan, jos mitään ei sattunut ja vakuutusta ei tarvinnutkaan. Mutta jos reissussa sairastuu tai sattuu tapaturma, niin voi voi, äkkiä voi rahat käydä vähiin jos joutuu niitä hoito- tai sairaalamaksuja maksamaan siellä itse.
Useinhan noissa matkustajavakuutuksissa saa jonkin kortin, jolla voi maksaa ne kulut jo siellä paikan päällä. Jos on oma sairauskuluvakuutus, niin ne eivät yleensä kuitenkaan korvaa ulkomailla syntyneitä hoitokuluja. Tapaturmavakuutus taas voi korvata myös muualla kuin Suomessa syntyneitä kuluja, mutta niissäkin pitää yleensä aina ensin itse maksaa ne kulut ja hakea sitten vakuutusyhtiöltä rahansa takaisin. Ja kuten todettua, tapaturmavakuutuskaan ei korvaa esim. sitä ambulanssilentoa Suomeen, se korvataan lähtökohtaisesti vain matkavakuutuksesta. Ja tapaturmavakuutuksissa on yleensä joku vakuutusmäärä, joka on se katto, kuinka paljon korvauksia maksetaan. Matkustajavakuutuksissa ei yleensä ole euromääräistä ylärajaa, ajallinen kylläkin.
Jos itse olisin lähdössä vuodeksi, tai edes vähän pidemmäksi ajaksi kuin muutamaksi viikoksi reissuun, tai suunnittelisin tekeväni reissussa mitään vähänkään extremempää kuin rannalla löhöily ja shoppailu, hankkisin matkavakuutuksen Kilroy Travelsilta. Samoin, jos tietäisin tekeväni parikin pitkää reissua vuoden aikana. Siellä myydään Goudan matkavakuutusta, saa voimaan vuodeksi kerrallaan. On hieman tyyriimpi kuin ns. tavallinen matkavakuutus (en edes tiedä nykyhintaa), mutta sillä Super-versiolla vakuutuksen korvauspiiriin kuuluvat niin sukeltamiset, benji-hypyt, kiipeilyt ym. ns. vaaralliset lajit, jotka yleensä on rajattu matkavakuutusten korvauspiirin ulkopuolelle tavallisissa matkavakuutuksissa.
Jos taas päätyy edullisempaan vaihtoehtoon (eli semmoiseen tavallisempaan versioon), niin kannattaa hieman vertailla niitä ehtoja. Eri yhtiöillä on yllättävän isoja eroja niissä korvauspiireissä ja korvausasiat käsitellään ihan niiden ehtojen mukaan. Jos tietää jotain tekevänsä siellä reissussa, niin kannattaa varmistaa, onko vakuutus voimassa sen tekemisen osalta.
Useinhan noissa matkustajavakuutuksissa saa jonkin kortin, jolla voi maksaa ne kulut jo siellä paikan päällä. Jos on oma sairauskuluvakuutus, niin ne eivät yleensä kuitenkaan korvaa ulkomailla syntyneitä hoitokuluja. Tapaturmavakuutus taas voi korvata myös muualla kuin Suomessa syntyneitä kuluja, mutta niissäkin pitää yleensä aina ensin itse maksaa ne kulut ja hakea sitten vakuutusyhtiöltä rahansa takaisin. Ja kuten todettua, tapaturmavakuutuskaan ei korvaa esim. sitä ambulanssilentoa Suomeen, se korvataan lähtökohtaisesti vain matkavakuutuksesta. Ja tapaturmavakuutuksissa on yleensä joku vakuutusmäärä, joka on se katto, kuinka paljon korvauksia maksetaan. Matkustajavakuutuksissa ei yleensä ole euromääräistä ylärajaa, ajallinen kylläkin.
Jos itse olisin lähdössä vuodeksi, tai edes vähän pidemmäksi ajaksi kuin muutamaksi viikoksi reissuun, tai suunnittelisin tekeväni reissussa mitään vähänkään extremempää kuin rannalla löhöily ja shoppailu, hankkisin matkavakuutuksen Kilroy Travelsilta. Samoin, jos tietäisin tekeväni parikin pitkää reissua vuoden aikana. Siellä myydään Goudan matkavakuutusta, saa voimaan vuodeksi kerrallaan. On hieman tyyriimpi kuin ns. tavallinen matkavakuutus (en edes tiedä nykyhintaa), mutta sillä Super-versiolla vakuutuksen korvauspiiriin kuuluvat niin sukeltamiset, benji-hypyt, kiipeilyt ym. ns. vaaralliset lajit, jotka yleensä on rajattu matkavakuutusten korvauspiirin ulkopuolelle tavallisissa matkavakuutuksissa.
Jos taas päätyy edullisempaan vaihtoehtoon (eli semmoiseen tavallisempaan versioon), niin kannattaa hieman vertailla niitä ehtoja. Eri yhtiöillä on yllättävän isoja eroja niissä korvauspiireissä ja korvausasiat käsitellään ihan niiden ehtojen mukaan. Jos tietää jotain tekevänsä siellä reissussa, niin kannattaa varmistaa, onko vakuutus voimassa sen tekemisen osalta.
Prkl! Päivämäärämerkintään kuuluu piste (.) myös kuukausinumeron perään. Vuoden ensimmäistä päivää ei merkitä 1.1 vaan 1.1.
-
Viesti Kirjoittaja p-veli »
Jotkut Suomessa myytävät matkavakuutukset eivät ole voimassa yli 3000 m:n korkeudessa. Sekin kannattaa tarkastaa matkavakuutusehsdoista.
Viimeksi muokannut p-veli, 26.1.2011 klo 14.25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
iBook 14", iPod 20 Gt
-
Viesti Kirjoittaja Maza »
Minulla on jatkuva matkavakuutus MasterCardissa. Ja sen yhden kerran, kun olisin korvausta hakenut, ei tämä kattanut kyseistä vahinkoa. Tai ei se ollut vahinko, vaan jatkolento peruttiin ja matkaan tuli 19 tunnin viivästys. Eikä siitä siis maksettu mitään korvausta, erillisellä matkavakuutuksella tästä olisi saanut parisen sataa euroa.
Kannattaa tosiaan tutustua vakuutusehtoihin, halvin ei välttämättä ole se paras.
Kannattaa tosiaan tutustua vakuutusehtoihin, halvin ei välttämättä ole se paras.
Meidän planeettaamme ei ole mikään symbolinen kohtu, me ollaan kaikki suuressa sinisessä limousinessa (Jarkko Laine)
-
Viesti Kirjoittaja mikian »
Ettei olisi Nordean MC:n matkavakuutus? Sen ehdot nyt onkin ihan mista sattuu... Itsella on ollut Dinersin vakuutus kaytossa, ainoa ehto etta matka pitaa olla maksettu Dinersilla, muutoin on ehdottomasti mita vertailin halvin niilla korvaussummilla. Ja poikkeuksena moniin muihin vakuutuksiin, se jopa kattaa ammattikayttoon tarkoitetut laitteen (huom. jos sattuu olemaan toiminimi, niin taatusti vakuutusyhtio katsoo tavaroiden kuuluvan helposti ammattikayttoon...).Maza kirjoitti:Minulla on jatkuva matkavakuutus MasterCardissa. Ja sen yhden kerran, kun olisin korvausta hakenut, ei tämä kattanut kyseistä vahinkoa. Tai ei se ollut vahinko, vaan jatkolento peruttiin ja matkaan tuli 19 tunnin viivästys. Eikä siitä siis maksettu mitään korvausta, erillisellä matkavakuutuksella tästä olisi saanut parisen sataa euroa.
Mutta kuten yleensakin, selvita mita tarvitset, ts. mita otat mukaan ja mita aiot matkalla tehda ja kilpailuta. Kaytannossa ilmaistahan se on lahetella tarjouspyynnot netista eri paikkoihin...
Viimeksi muokannut mikian, 26.1.2011 klo 17.22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Viesti Kirjoittaja Code »
Matkustaminen ilman matkavakuutusta jopa euroopassa on riskaabelia hommaa, saati sitten kaukomailla. Jos jotain sattuu niin kustannukset muissa kuin julkisissa sairaaloissa nousevat nopeasti tuhansiin euroihin... Euroopassa julkisen puolen sairaalat (useimmiten) hyväksyvät KELA:sta saatavan EHIC-kortin. Hoidon laatu saattaakin sitten olla jotain muuta kuin kotona...
Esimerkiksi:
- nilkkamurtuman leikkaus n. 5000-10000 euroa
- tehohoitovuorokausi n. 1000 - 3000 euroa
- Alpeilla helikopterievakuointi rinteestä sairaalaan n. 4000 euroa
- ambulanssilento Kanarian saarilta kotimaahan, n. 40 000 - 60 000 euroa (pelkkä kone)
Jos vakuutusta ei ole niin silloin vahingon kärsinyt maksaa itse kaiken, sekä myös hoitaa itse asiansa kohdemassa! Niin kutsuttua konsulikyytiä ei kovin helpolla saa, ja myös se pitää jälkikäteen maksaa itse.
Allekirjoittanut suosii matkatessa eurooppalaista (Pohjola) kattavan verkostonsa takia...
Esimerkiksi:
- nilkkamurtuman leikkaus n. 5000-10000 euroa
- tehohoitovuorokausi n. 1000 - 3000 euroa
- Alpeilla helikopterievakuointi rinteestä sairaalaan n. 4000 euroa
- ambulanssilento Kanarian saarilta kotimaahan, n. 40 000 - 60 000 euroa (pelkkä kone)
Jos vakuutusta ei ole niin silloin vahingon kärsinyt maksaa itse kaiken, sekä myös hoitaa itse asiansa kohdemassa! Niin kutsuttua konsulikyytiä ei kovin helpolla saa, ja myös se pitää jälkikäteen maksaa itse.
Allekirjoittanut suosii matkatessa eurooppalaista (Pohjola) kattavan verkostonsa takia...
-
Viesti Kirjoittaja Jamac »
Vähän alkaa tältä päivältää väsyttää, mutta eikö olisi hienoa jos vakuurtusyhtiön nimi olisi Tuuri.Maza kirjoitti:Minulla on jatkuva matkavakuutus MasterCardissa.
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
Alihankintana printtipuolen graafista materiaalia!
-
Viesti Kirjoittaja Jamac »
Tai Tuurissa.
Mitenkä sen taivutat... Mull aon matkavakuutus Tuurissassa?
Mitenkä sen taivutat... Mull aon matkavakuutus Tuurissassa?
Alihankintana printtipuolen graafista materiaalia!
-
No empä kauheasti lähtenyt seikkailemaan vakuutusasioissa ja hain Pohjolasta Eurooppalaisen-matkavakuutuksen Easy-pakettina, niin samalla sai matkatavaravakuutuksen, tapaturmavakuutuksen ja pienimuotoisen kotivakuutuksen, ja maksoi 26 senttiä enemmän kuin pelkkä matkavakuutus. Ambulanssi- ja arkkulennot kuuluvat vakuutuksen piiriin, eli asiat kunnossa, ja tuo tapaturmavakuutus ja pienimuotoinen kotivaakutus on varsin kätevät, kun olen hieman altis tapaturmille näin kotimaassa. ![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
Mutta kiitos vastanneille.![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
Mutta kiitos vastanneille.
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
Viimeksi muokannut Aadee, 31.1.2011 klo 10.57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
iPhone 5 16Gb Black
iPhone 3G S 32Gb White
iPad 3.gen 4G 16Gb Black
iPhone 5 16Gb Black
iPhone 3G S 32Gb White
iPad 3.gen 4G 16Gb Black
14 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka