Näin siirryn itsekin passiiviseuraajasta aktiivisempaan suuntaan tällä foorumilla. Tässä on arvonta itselläni meneillään laitehankinnan suhteen. Tätä on toki eri foorumeilla puitu paljonkin, nyt puisin tästä näkökulmasta. Eli lyhyt kysymys kuuluu, kumman sinä ottaisit? Perustelut toki kiinnostavat erityisesti.
MBP 13,3" 1595€
• 8 gb RAM
• 500 gb / 7200 rpm + SSD-hybridi
• AirPort Extreme
• Super Drive
http://www.mac.fi/verkkokauppa/client/view/58081/1
MBA 13,3" 1532,86€
• 4 gb RAM
• 128 gb Flash
• AirPort Extreme
• Super Drive
Edu-shopista on tämä.
Kumman valitsisit; MBP 13,3" vai MBA 13,3"?
Keskustelua tavaroiden yleisestä hintatasosta ja ajankohtaisista tarjouksista. Tälle alueelle myös ilmoitukset varastetuista tavaroista ja mahdolliset kimppatilaukset.
12 viestiä
• Sivu 1/1
-
Kumman valitsisit; MBP 13,3" vai MBA 13,3"?
Viesti Kirjoittaja ipzq »
Viimeksi muokannut amanita, 16.2.2011 klo 14.37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Otsikko kuvaavammaksi.
Syy: Otsikko kuvaavammaksi.
-
Re: Kumman valitsisit?
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Oma valintani tällä hetkellä on MPB, ja syinä siihen isompi kuvalevyn kapasiteetin tarve, FireWire 800 liitännän tarve sekä taustavalaistu näppäimistö.
Jos noita puutteita ei Airissa olisi, valitsisin kyllä mieluiten sen…![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
Jos noita puutteita ei Airissa olisi, valitsisin kyllä mieluiten sen…
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
"If you have to go to sea, it's better to be a pirate than join the navy." -Jobs
-
Viesti Kirjoittaja Pis »
Mä en luultavasti osaisi päättää. 13" MBA:ssa on vähemmän Air-ideaa kuin 11", joten miksei samantien MBP. Toisaalta MBP-mallistoon taas on todennäköisesti muutaman kuukauden sisällä tulossa päivitys, joten en mä sitäkään ottaisi. Sanotaan MBA.
-
Viesti Kirjoittaja mcpko »
Mulla on jo MBP ja ottaisin mielelläni ton Airin, helpompi kuljettaa mukana.
-
Viesti Kirjoittaja The h »
Jos ainoa kone, niin Pro. Pöytäkoneen kumppaniksi Air.
Itselläni oli ensin ainoana koneena Macbook. Se riitti kaikkeen normaalikäyttöön erinomaisesti. Nyt elellään Imacin ja Airin symbioosissa, jossa Air hoitaa kaiken kodin ulkopuolisen käytön, ja kotona hurjastellaan pöytäkoneella.
Dropbox/Mobile Me tms. siihen väliin, ja elämä hymyilee
/h
Itselläni oli ensin ainoana koneena Macbook. Se riitti kaikkeen normaalikäyttöön erinomaisesti. Nyt elellään Imacin ja Airin symbioosissa, jossa Air hoitaa kaiken kodin ulkopuolisen käytön, ja kotona hurjastellaan pöytäkoneella.
Dropbox/Mobile Me tms. siihen väliin, ja elämä hymyilee
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
/h
iMac 21,5" 2009 - Still going strong...
Macbook Air & MacBook Pro
iPodit Nano ja Touch
iPad 2
iPad Mini
iP 6
Macbook Air & MacBook Pro
iPodit Nano ja Touch
iPad 2
iPad Mini
iP 6
-
Viesti Kirjoittaja p-veli »
Kerro vähän mitä aiot koneella tehdä? Mulle riittäisi kotikoneeksi 11" Air hyvinkin. Töissä taas kaikki prosessoriteho on tarpeen, kun asiakias odottaa ja kone rendaa...
iBook 14", iPod 20 Gt
-
Viesti Kirjoittaja Jim-Bone-Eye »
Meitsi komppaa. Jos tulee ainoaksi koneeksi niin siinä tapauksessa MBP. Itse hommasin tuon 11" MBA:n 27" iMacin seuraksi. On kyllä erittäin kompakti, kulkee kätevästi mukana ja potkuakin riittää. Tulee jonkin verran tehtyä tien päällä kuvankäsittelyä. iMac + MBA = <3The h kirjoitti:Jos ainoa kone, niin Pro. Pöytäkoneen kumppaniksi Air.
Dropbox/Mobile Me tms. siihen väliin, ja elämä hymyilee![]()
/h
Viesti Kirjoittaja KöpiM »
Valitsisin MBP:n mutta en tuota, vaan ihan perusmallin 250 gigan kovolla ja 4 gigan RAMmeilla.
Päivittäisin itse kovon ja RAMmit tarpeen mukaan. Huom. Kovo on noin 130e (Seagate Momentus XT 500 gb)+ muistit 100e (esim. Crucialin nettikaupasta), joten siinä säästäisit itse paljon rahaa.
Päivittäisin itse kovon ja RAMmit tarpeen mukaan. Huom. Kovo on noin 130e (Seagate Momentus XT 500 gb)+ muistit 100e (esim. Crucialin nettikaupasta), joten siinä säästäisit itse paljon rahaa.
Viimeksi muokannut KöpiM, 25.1.2011 klo 19.08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Viesti Kirjoittaja TId »
Itse valitsisin MBP:n. Valintaani vaikuttavat tasan kaksi tekijää: 1) Aina mukana kulkeva superdrive 2) Paremmat liitännät.
Jos ei käytä paljoa superdrivea ja liitännöille ei hirveämmin ole tarvetta niin miksikäs ei MBA. Itselläni on melkein aina liitännät omassa MBP:ssa täynnä. Ei tulisi mieleenkään, että pärjäisi niillä liitännöillä mitä MBA:ssa on, kun tämäkin tekee jo melkein tiukkaa. Superdriven tarve on yleensä muotoa ex tempore, eli aina ei voi ennalta sanoa milloin sitä tulee tarvitsemaan. Sitten jos superdrive ei ole mukana niin tilanne on hieman voi voi.
Jos ei käytä paljoa superdrivea ja liitännöille ei hirveämmin ole tarvetta niin miksikäs ei MBA. Itselläni on melkein aina liitännät omassa MBP:ssa täynnä. Ei tulisi mieleenkään, että pärjäisi niillä liitännöillä mitä MBA:ssa on, kun tämäkin tekee jo melkein tiukkaa. Superdriven tarve on yleensä muotoa ex tempore, eli aina ei voi ennalta sanoa milloin sitä tulee tarvitsemaan. Sitten jos superdrive ei ole mukana niin tilanne on hieman voi voi.
-
-
Viesti Kirjoittaja ipzq »
Kiitos kommentoijille! Laitan lyhyesti pisteen omalta osaltani tälle ketjulle, ettei täysin irralliseksi ja arvottomaksi jäisi. Täysin toinen kysymys on sitten se, onko meikän sepustuksista lisäarvoa yhtään mihinkään.....
Arvokasta lisäinfoa sain teidän vastanneiden näkemyksien kautta. Pro sai tässä "tarkastelussa" enemmän ääniä, toisaalta perustelut olivat ansiokkaita molempien puolesta. Oma päätös laitehankinnan suhteen on nyt tehty, päädyin Airiin. Tärkeimpänä perusteluna ennen kaikkea "kakkoskonemainen" käyttö, vaikka Air ainoaksi kotona olevaksi koneeksi tuleekin - ainakin toistaiseksi.
Toimitusta odotellen, ipzq,
Arvokasta lisäinfoa sain teidän vastanneiden näkemyksien kautta. Pro sai tässä "tarkastelussa" enemmän ääniä, toisaalta perustelut olivat ansiokkaita molempien puolesta. Oma päätös laitehankinnan suhteen on nyt tehty, päädyin Airiin. Tärkeimpänä perusteluna ennen kaikkea "kakkoskonemainen" käyttö, vaikka Air ainoaksi kotona olevaksi koneeksi tuleekin - ainakin toistaiseksi.
Toimitusta odotellen, ipzq,
-
Re: Kumman valitsisit; MBP 13,3" vai MBA 13,3"?
Viesti Kirjoittaja Ilmari123 »
MBP olisi minun valintani. Siinä on parempi prossu ja enemmän levytilaa. Tosin jos minulla olisi joku parempi pöytäkone esim. iMac niin ottaisin MBAn.
Rahat lopussa? Liity CasCardiin ja ansaitset puhdasta rahaa suorittamalla tehtäviä ja saat samalla ostovinkkejä sinua kiinnostavista aiheista jotka voit valita itse http://www.cascard.com/liity/VYsrCyqJxK
12 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Kauppapaikan keskustelu ja hintavinkit”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka