Maza kirjoitti:Mikael K. kirjoitti:Tuli mieleen: mitä merkitsee olla turkulainen leicisti? Ei siis oikeasti vaan leikisti. Sen olen kuullut, että jokainen savolainen haluaa olla enemmän stadilainen kuin stadilaiset itse. Sitä en ymmärrä, että joku haluaa olla leikillään turkulainen. Olisiko tuollainen ihminen sitten oikeasti raumalainen tai porilainen? Josko heitä hävettää moinen? Tai kenties vielä pahempi ilmiö: Jos se onkin tamperelainen, joka on saanut potkut kaupungin johtopaikoilta ja haluaa kostaa ja on leikisti turkulainen.
Aiheellista pohdintaa. Leikisti turkulainen on vähän outolintu, se joko on tai ei ole. Ei ole välimallia. Vaikka minä olen oikeastaan vain leikisti turkulainen, en ole täällä syntynyt. Olen kuitenkin asunut täällä jo viidellä vuosikymmenellä ja osa juuristani on syvällä Portsan maaperässä. Uskallankin sanoa olevani turkulainen, mutta puoliksi karjalainen. Joka on aiheellinen lisäys.
Ja haluaisin kovasti olla Leicisti.
... Hmmm... Jos kahvilan nurkan takana asuvalla Leiccivällä oli tarkoitus vihjata mahdollisesta asuinpaikastani, osui se kyllä kieltämättä hyvin lähelle
Varmaan tarkoitat sitä kahvilaa, joka on siinä Denniksen talossa, entisen Down Townin, nykyisen Kukan naapurissa?
Olen kyllä syntynyt Turussa, mutta olen meidän suvun ainoa joka sellaista taakkaa kantaa. Näen Parvekkeelta Kukan tupakkipaikan höyryt komeasti, mutta ihan siihen kahvilaan asti eivät niskani taitu...
Edit: Olen välillä miettinyt missä haluaisin asua jos Turun sisällä muuttaisin. Tämä kun on jo kolmas osoite tällä kadulla, eikä täältä osaa lähteä. Raunistula oli mukava asua, Uittamolla oli hauskaa opiskeluaikoina. Nyt on kiva kun on lähes niin keskellä kuin voi olla, mutta kuitenkin ainoat kaupunginosat Turussa joissa on ns. munaa ovat ehkä kuitenkin Portsa ja Raunistula.
Se saattaa olla epämahdollista.