Jonkkis kirjoitti:Mail-sovellus ei poista sähköposteja gmailista (pelkästään mail-sovelluksesta)?
Pop-accountti käytössä. Pitkään ollu tää ominaisuus, mutta jos sen nyt sitten säätäisi kuntoon.
Laita IMAP. POP on ihan kuraa ainakin jos multa kysytään.
Ja POPin avulla ei tosiaan sähköpostit poistu Gmailista, sillä se vain lukee uudet postit gmailista missä taas IMAP osaa myös kertoa Gmailille jonkin viestin poistetun.
Olen suhteellinen tuore Macintosh ympäristön ylläpitäjä ja nyt olen törmännyt levyjako -kirjautumisongelmaan Snow Leopard käyttöjärjestelmässä.
Kun yritän kirjautua samba serveriin joka tukee -plain password- muotoa, snow leopard ei hyväksy (oikeaa) salasana ja homma jää siihen. Olen suorittanut koneelle seuraavat toimenpiteet:
Tämä auttoi aiemmissa käyttöjärjestelmissä mutta ei enään Snow leopardissa. Kiusallinen ongelma johon en ole löytänyt ratkaisua. Toivottavasti apua löytyisi täältä?
Poisti ilmeisesti ainoastaan dock:sta eli siitä työkalupalkista joka todennäköisesti on alhaalla? Mene katsomaan Ohjelmat -kansiosta ja raahaa se takaisin.
Ei kun ne on siis kokonaan poistettu ei löydy enää siis finderista.. :S
Sherukka kirjoitti:Poisti ilmeisesti ainoastaan dock:sta eli siitä työkalupalkista joka todennäköisesti on alhaalla? Mene katsomaan Ohjelmat -kansiosta ja raahaa se takaisin.
Dodiih. Ostin foorumilaiselta ssd kovalevyn ja kysyn miten pitää edetä kun saan sen. Kovalevy kiinni koneeseen ja kone käyntiin. Missä vaiheessa kovo formatoidaan ja miten? Sit kun olen saanut käyttiksen asennettua niin pitääkö asentaa 10.6.6 combo päivitys tai asentuuko päivitykset kun palautan time machinella?
jomppeli kirjoitti:Dodiih. Ostin foorumilaiselta ssd kovalevyn ja kysyn miten pitää edetä kun saan sen. Kovalevy kiinni koneeseen ja kone käyntiin. Missä vaiheessa kovo formatoidaan ja miten? Sit kun olen saanut käyttiksen asennettua niin pitääkö asentaa 10.6.6 combo päivitys tai asentuuko päivitykset kun palautan time machinella?
Heti kun levy on koneen sisällä ja kone kasassa, käynnistät koneen C pohjassa asennuslevyltä ja formatoit levyn. Sitten asennat Snow Leopardin ja asennuksen jälkeen kone kysyy TIme Machine varmuuskopiota josta palauttaa. Kun palautus on tehty sinun täytyy vielä ajaa päivitykset, ne eivät varmuuskopiolla ole.
Viimeksi muokannut kallekilponen, 31.1.2011 klo 21.12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"If you have to go to sea, it's better to be a pirate than join the navy." -Jobs
jomppeli kirjoitti:Dodiih. Ostin foorumilaiselta ssd kovalevyn ja kysyn miten pitää edetä kun saan sen. Kovalevy kiinni koneeseen ja kone käyntiin. Missä vaiheessa kovo formatoidaan ja miten? Sit kun olen saanut käyttiksen asennettua niin pitääkö asentaa 10.6.6 combo päivitys tai asentuuko päivitykset kun palautan time machinella?
Heti kun levy on koneen sisällä ja kone kasassa, käynnistät koneen C pohjassa asennuslevyltä ja formatoit levyn. Sitten asennat Snow Leopardin ja asennuksen jälkeen kone kysyy TIme Machine varmuuskopiota josta palauttaa. Kun palautus on tehty sinun täytyy vielä ajaa päivitykset, ne eivät varmuuskopiolla ole.
Ahaa se menee noin. Noh kysytään vielä selvyyden vuoksi. Onko nuo applen combo päivitykset semmoisia että kun sen asennan niin tulee kaikki? Tai pitääkö windows tyyliin asentaa jokainen erikseen. 10.6.2 , 10.6.3 , 10.6.4 jne.jne.?
jomppeli kirjoitti:Onko nuo applen combo päivitykset semmoisia että kun sen asennan niin tulee kaikki? Tai pitääkö windows tyyliin asentaa jokainen erikseen. 10.6.2 , 10.6.3 , 10.6.4 jne.jne.?
Combon idea on nimenomaan se että siinä tulee kaikki muutokset alkuajoista lähtien.
Edit: eli viimeisin kombopaketti riittää.
Viimeksi muokannut Pis, 31.1.2011 klo 22.06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
jomppeli kirjoitti:Onko nuo applen combo päivitykset semmoisia että kun sen asennan niin tulee kaikki? Tai pitääkö windows tyyliin asentaa jokainen erikseen. 10.6.2 , 10.6.3 , 10.6.4 jne.jne.?
Combon idea on nimenomaan se että siinä tulee kaikki muutokset alkuajoista lähtien.
Edit: eli viimeisin kombopaketti riittää.
Edit: mutta itse tuohon projektiisi liittyen, en tiedä miksi ei riittäisi vain palautus timemachinelta, kun ollaan buutattu asennus-dvd:ltä. Miksi pitäisi asentaa Snow Leopard ja sitten tehdä palautus ja päivitykset.
Edit: höh, lainasin vaikka piti muokata
Viimeksi muokannut Pis, 31.1.2011 klo 22.09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nyt meni mulla ohi mitä tarkoitat tuolla miksi tehdä palautus / päivitys. Ostin siis käytetyn SSD.n joka saapunee ylihuomena hyvällä tuurilla kun asun täällä korvessa. Sen formatoin niin kait siihen on pakko asentaa SL eninkun voi mitään time machinelta palauttaa.?
Pis kirjoitti:
Edit: mutta itse tuohon projektiisi liittyen, en tiedä miksi ei riittäisi vain palautus timemachinelta, kun ollaan buutattu asennus-dvd:ltä. Miksi pitäisi asentaa Snow Leopard ja sitten tehdä palautus ja päivitykset.
Edit: höh, lainasin vaikka piti muokata
Koska Time Machine varmuuskopiolla ei ole käyttöjärjestelmää. Ja levy on muualta peräisin, pitäähän se ensin tyhjentää.
"If you have to go to sea, it's better to be a pirate than join the navy." -Jobs