Mitenkä lie, mahtaako IMacissä tulla ongelmia esim. jäähdytyksen kanssa jos konetta
käytetään pitkäaikaiseen jatkuvaan laskentaan (tyyliin 100% CPU käytössä päiväkausia
putkeen). Mac Pro ei oikein tunnu järkevältä ostokselta tehon/hinnan puolesta (vs. i7 IMac)
tällä hetkellä.
P
iMac ja JATKUVA laskenta
iMac-aiheista keskustelua
9 viestiä
• Sivu 1/1
-
iMac ja JATKUVA laskenta
Viesti Kirjoittaja pahakala »
Viimeksi muokannut kallekilponen, 27.1.2011 klo 20.59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Re: iMac ja JATKUVA laskenta
Viesti Kirjoittaja p-veli »
Valkoinen Core 2 Duo iMac kesti hyvin useat viikonlopun rendaussessiot. Eli 100% CPU noin 60 tuntia putkeen. Jätin koneen työpaikalle rendaamaan niin, että valmiit tiedostot tallentuivat suoraan Dropboxiin. Pystyin siis kotoa valvomaan homman edistymistä.
Luulisin, että uusi alumiinirunko jäähdyttää konetta vielä vanhaa mallia paremmin....
Luulisin, että uusi alumiinirunko jäähdyttää konetta vielä vanhaa mallia paremmin....
iBook 14", iPod 20 Gt
-
Viesti Kirjoittaja tsjlehti »
Pitäis kestää ongelmitta, siihen ne on kuitenkin tehty. Imacin tapauksessa seuraksena on suurella todennäköisyydellä jäähdytyksen melun kasvaminen, mutta tuskin mitään sen dramaattisempaa. Ja jos jäähdytysteho ei riittäisi, prosessorissa on turva tämän varalta ja se hidastaa, jotta lämmöt eivät nouse liiaksi.
Sinällään, jos sitä laskentaa on enemmän kuin harvoin ja se on mahdollista tehdä muulla kuin Applen raudalla, saa tehon halvemmalla ja hiljaisemmin kokoamalla itse yhden tai useamman pc:n.
Sinällään, jos sitä laskentaa on enemmän kuin harvoin ja se on mahdollista tehdä muulla kuin Applen raudalla, saa tehon halvemmalla ja hiljaisemmin kokoamalla itse yhden tai useamman pc:n.
Viimeksi muokannut tsjlehti, 27.1.2011 klo 21.35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Työnantajalleni tuo halvempi ratkaisu on tullut kalliiksi. Tehokas Windowskone on jumittanut jo useammin kuin kerran kesken laskennan ja homma on pitänyt aloittaa aamulla alusta. Vähän on sitä iMaccia ikävä.tsjlehti kirjoitti:Sinällään, jos sitä laskentaa on enemmän kuin harvoin ja se on mahdollista tehdä muulla kuin Applen raudalla, saa tehon halvemmalla ja hiljaisemmin kokoamalla itse yhden tai useamman pc:n.

iBook 14", iPod 20 Gt
-
Viesti Kirjoittaja pahakala »
Hmm, mitenkähän tuulettimen kestävyys pitemmän päälle? Tuohon ei varmaan itse moista pystytsjlehti kirjoitti:Pitäis kestää ongelmitta, siihen ne on kuitenkin tehty. Imacin tapauksessa seuraksena on suurella todennäköisyydellä jäähdytyksen melun kasvaminen, mutta tuskin mitään sen dramaattisempaa.
vaihtamaan...
-
Nuo on niin uusia malleja vielä, että kukaan tuskin osaa antaa kovin tarkkaa ennustetta tuulettimen kestolle.
Itse olen joutunut vaihtamaan tuulettimen ainostaan G4 Quicksilveriin (vm 2002) vuonna 2008. Kone oli aluksi pari vuotta työasemana ja toimii edelleen toimiston serverinä...
Itse olen joutunut vaihtamaan tuulettimen ainostaan G4 Quicksilveriin (vm 2002) vuonna 2008. Kone oli aluksi pari vuotta työasemana ja toimii edelleen toimiston serverinä...
iBook 14", iPod 20 Gt
-
Pystynee. Ja varaosat saanee ostettua Applelta tai jostain mäkkihuollosta, jos tarttee. En hirmuisesti kyl lähtis ite arpomaan kestääkö flektit vai eivätkö. En ainakaan sen mukaan, et kovempaa pyöritystä kannattais välttääpahakala kirjoitti:Hmm, mitenkähän tuulettimen kestävyys pitemmän päälle? Tuohon ei varmaan itse moista pysty vaihtamaan...

-
Eiköhän se imakki sitten ole ihan käypä vaihtoehto, jos ohjelmat eivät pysy toisella vaihtoehdolla kasassa. Ainakin hinta on mukava verrattuna mäkprööhön ja saa näytönkin.p-veli kirjoitti:Työnantajalleni tuo halvempi ratkaisu on tullut kalliiksi. Tehokas Windowskone on jumittanut jo useammin kuin kerran kesken laskennan ja homma on pitänyt aloittaa aamulla alusta. Vähän on sitä iMaccia ikävä.
-
Viesti Kirjoittaja jam1 »
Testasin yhdellä i5 iMacilla parin viikkon ajan 100% kuorma päällä 24/7. Ennen testin alkua koneen lämmöt olivat noin 50C (peruskäyttöä). Tämän jälkeen nostin tuulettimien tehoja hieman iStat menusilla ja pistin koneelle 100% kuorman päälle. Koneen lämmöt itse asiassa laskivat 10C siitä, missä ne olivat olleet ennen testin alkua. Lämmöt eivät nousseet paljoakaan yli 40C testin aikana. Jos desibelien nousu ei siis haittaa, niin lämmön nousun ei pitäisi olla ongelma.
With Mac you can.![Omppu [?]](./images/smilies/omppu.gif)
With Mac you can.
![Omppu [?]](./images/smilies/omppu.gif)
iMac 27" (mid'11 i7 ja Late 2009) | MBP (2018)
9 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka