Oletko kokeillut käynnistää laitteen uudelleen? Jospa joku ohjelmistasi ei jostain syystä vapauta muistia oikein? Kuitenkaan läheskään kaikilla ei ole tollasta ongelmaa. Iltasanomien sivutaisikin olla aika julmetun pitkä. Oletko kokeillut avata uuteen ikkunaan kiinnostavan uutisen ja sulkea sitten kun olet lukenut?dunkel kirjoitti:Hepo kirjoitti:Itse en ole tehnyt sen kummempia testejä mutta huomasin, että kun tahkoan esim. Iltalehden tai Ilta-Sanomien uutis-sivuja niin kun klikkaan lukemaan tarkemmin jotakin uutista niin takaisin tullessa imutetaan uudelleen koko sivu. Ainakin minun lukutyylillä tämä ei toimi ollenkaan![]()
iPadin ärsyttävimmät...
-
Re: iPadin ärsyttävimmät...
Viesti Kirjoittaja Hepo »
MacBook3.1 | 2.2GHz Intel Core 2 Duo | 4GB | 640GB | 12/2007
iPhone 5S 32GB + iPad2 32 GB Wi-Fi 3G + iPod Nano 3gen ja 6gen + ATV3
-
Viesti Kirjoittaja Hanttapuli »
Olen ihmetellyt tätä samaa. Aivan kuin aiempi/aiemmat sivut eivät jäisi ollenkaan välimuistiin.Hepo kirjoitti:Oletko kokeillut käynnistää laitteen uudelleen? Jospa joku ohjelmistasi ei jostain syystä vapauta muistia oikein? Kuitenkaan läheskään kaikilla ei ole tollasta ongelmaa. Iltasanomien sivutaisikin olla aika julmetun pitkä. Oletko kokeillut avata uuteen ikkunaan kiinnostavan uutisen ja sulkea sitten kun olet lukenut?dunkel kirjoitti:Hepo kirjoitti:Itse en ole tehnyt sen kummempia testejä mutta huomasin, että kun tahkoan esim. Iltalehden tai Ilta-Sanomien uutis-sivuja niin kun klikkaan lukemaan tarkemmin jotakin uutista niin takaisin tullessa imutetaan uudelleen koko sivu. Ainakin minun lukutyylillä tämä ei toimi ollenkaan![]()
-
Viesti Kirjoittaja Stargazers »
Ihan mielenkiinnosta, minkälaisia tiedostoja koetat siirtää nettiin ja mitä kautta, nettiselaimellako siis? Minkälaiseksi etäpäätteeksi siis tarvitsisit laitetta?dunkel kirjoitti:Olen nyt veivannu iPadia viikon verran ja ylitse muiden tällä hetkellä nousee ärsytyksissä tuo typeristä typerin ei-voi-ladata-tiedostoja nettiin tai nettisivulta blokkaus.
EDIT: Lainaukset meni väärille henkilöille vahingossa.
-
Viesti Kirjoittaja Taavi »
Vaikka kysymys ei ollut minulle osoitettu. Niin itse haluaisin esim. tallettaa sähköpostin liitteenä tulleen valokuvan .jpg tai äänitiedoston .mp3 iPadiin ja katsoa/kuunnella sitä sieltä jatkossa. Onko tuo mahdollista?Stargazers kirjoitti:Ihan mielenkiinnosta, minkälaisia tiedostoja koetat siirtää nettiin ja mitä kautta, nettiselaimellako siis? Minkälaiseksi etäpäätteeksi siis tarvitsisit laitetta?dunkel kirjoitti:Olen nyt veivannu iPadia viikon verran ja ylitse muiden tällä hetkellä nousee ärsytyksissä tuo typeristä typerin ei-voi-ladata-tiedostoja nettiin tai nettisivulta blokkaus.
EDIT: Lainaukset meni väärille henkilöille vahingossa.
LISÄYS: Lisäksi jos äänittelen jotain iPadilla ja haluaisin lähettää lopputuloksen nettiin tai liittää sähköpostiin ilman synkkausta iTunesin ja pöytäkoneen kautta? Onnistuuko jotenkin?
-
Viesti Kirjoittaja kari.patila »
Sähköpostin liitteenä onnistuu tai Dropboxiin tms. Tiedostojen lataus netistä ei pääsääntöisesti onnistu, valokuvia ja PDF-tiedostoja lukuunottamatta. Muitakin poikkeuksia voi olla, muttei nyt tule mieleen. Nettiin lähetys sitten vaatii jotain aivan muuta, mistä en osaa sanoa mitään. Tämä voisi toimiakin:Taavi kirjoitti:LISÄYS: Lisäksi jos äänittelen jotain iPadilla ja haluaisin lähettää lopputuloksen nettiin tai liittää sähköpostiin ilman synkkausta iTunesin ja pöytäkoneen kautta? Onnistuuko jotenkin?
http://itunes.apple.com/us/app/ftp-on-t ... 79936?mt=8
EDIT: USB Disk ainakin toistaa videot, luultavasti myös musiikit. Apple on musiikintuottajien kanssa niin tiukkojen sopimusten takana, ettei tallennus suoraan iPodiin onnistu.
-
Viesti Kirjoittaja dunkel »
No totta kai mutta eihän iPadin osto nyt NIIN iso juttu ole, että sitä käydään renkkaamassa. Ihan ok laite mutta on siinä enemmän ärsyttäviä ominaisuuksia kuin kaikissa aikaisemmissa tämän tuvan Apple-laitteissa yhteensä (ja niitä on paljon!).kari.patila kirjoitti:Eikös näistä ärsyttävistä asioista olisi päässyt selville jo ennen laitteen ostoa kokeilemalla? Aika suuri osa valituksista yleensä tuntuvat koskevan sellaisia asioita jotka ovat olleet jokaisen iOS:n käyttäjän tiedossa jo reilun vuoden.
Ja vaikka tämä ei tähän topikkiin kuulu niin mistä helkkarista ostaja (esim. minä) tietää mitkä ominaisuudet on jossakin iOS:sässä olleet tiedossa jo reilun vuoden? Ei kai tämä nyt mikään DX-kerho ole, jossa näpelöidään käyttiksiä? Ja toinen juttu, joka ei sekään tähän topikkiin kuulu mutta kummastuttaa minua kovasti on, että tuntuu siltä kuin osa ottaisi herneen nenukkiin jos sanoo jotakin kielteistä iPadista tai Applesta. Voisi luulla, että osa kirjoittajista saa provikkaa Applelta. Onhan se nyt vaan niin, että nuo yllä mainitut iPad-ärsykkeet ovat ihan pellejä vaikka voissa paistaisi
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Kaj63 »
Kai tähän joku vastinekin olisi, vai onko?
-
Viesti Kirjoittaja delic »
Mistä tarjouksista mahdat puhua, juuri koitin nopeasti sekä koneella, että iPhonella finnairin sivua ja sain kaiken saman sisällön kumpaankin?Kaj63 kirjoitti:Ärsyttävänä näin täysin untuvikkona omppumaailmassa olen havainnut esim Flashin puute...Finnairin tarjouksiakaan en pääse surffaamaan kun vaatii sen.
Kai tähän joku vastinekin olisi, vai onko?
laita vaikka se url tähän mikä on ongelma.
Ainoa flash mitä näen tuolla sivulla on noi etusivun rullaavat kohdekaupunki/hinta alk. ja se näkyy iphonessa ilman tuota animaatiota, eli informaatio on sama.
-
-
-
Viesti Kirjoittaja Macco »
Flashia ei saa näkymään iPadilla.Kaj63 kirjoitti:Flash ongelmalle sit ei kai ole mitää ratkaisua?
-
Viesti Kirjoittaja tosikko »
Paitti Jailbreakilla?Macco kirjoitti:Flashia ei saa näkymään iPadilla.Kaj63 kirjoitti:Flash ongelmalle sit ei kai ole mitää ratkaisua?
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
-
Viesti Kirjoittaja MasBe »
Jos silläkään..tosikko kirjoitti:Paitti Jailbreakilla?Macco kirjoitti:Flashia ei saa näkymään iPadilla.Kaj63 kirjoitti:Flash ongelmalle sit ei kai ole mitää ratkaisua?
Edit: nii frash.. Ei sekää kaikkeen taivu
Apple iMac late 2012
Apple iPhone 5 16Gb White
Apple iPad 2 32Gb WiFi Musta
Apple iPod Nano 8Gb Musta
-
Viesti Kirjoittaja jepsfrost »
Onko kukaan kokeillut tuota Skyfire selainta, pitäs flash toimia. 4 min kohdalla videossa katsoo flash videota. Vai eikö ole täällä saatavana? Itellä kun ei Ipadia oleMacco kirjoitti:Flashia ei saa näkymään iPadilla.Kaj63 kirjoitti:Flash ongelmalle sit ei kai ole mitää ratkaisua?

http://www.skyfire.com/product/ipad
-
Viesti Kirjoittaja Macco »
Ei siinä varsinaisesti toimi Flash, vaan Flash-videot (huom. vain videot) muunnetaan Skyfiren palvelimella iPadin ymmärtämään muotoon. Ja mitä olen Hompustakin lukenut, niin lukuisissa paikoissa ei tuokaan systeemi pelaa.jepsfrost kirjoitti:Onko kukaan kokeillut tuota Skyfire selainta, pitäs flash toimia. 4 min kohdalla videossa katsoo flash videota. Vai eikö ole täällä saatavana? Itellä kun ei Ipadia oleMacco kirjoitti:Flashia ei saa näkymään iPadilla.Kaj63 kirjoitti:Flash ongelmalle sit ei kai ole mitää ratkaisua?
http://www.skyfire.com/product/ipad
-
Viesti Kirjoittaja tekerolant »
-
- aivan turha kaapeliveivaaminen, joka paikassa joutuu käyttämään kaapelia. Viime vuosisadalla, 1998, otettiin muualla käyttöön Bluetooth. Se olisi hyvä.
- iTunes-pelleily, jos iPadiin haluaa matskua tulee ne ensin hakea tietsikalla, sieltä iTunesiin, sieltä kaapelilla iPadin. Onnistuu jos onnistuu. Käsittämätöntä sontaa kun iSync voisi hoitaa saman.
- mahdoton tiedostojen käsittely, ei voi järjestää tiedostoja, tehdä albumeja tms. Paranoidia?
- ei pysty lataamaan netistä kamaa iPadiin, eikä iPadista nettiin. Mitä tähän nyt voisi sanoa? Ei kai mitään, prkle.
Nuo jos saisi korjattua niin olisi kiva juttu
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)

Harmi kun ei voi siirtää QuickTime-leffaa iPadiin
![Surullinen [:(]](./images/smilies/icon_sad.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Mansku »
ehkä kannattaisi käyttää esim. softia, joihin voi siirtää wifillä? jailbreakilla voit koittaa tuota bluetoothia, leffan siirtoon menee enemmän aikaa kuin leffa kestäädunkel kirjoitti:Nyt on iPadia veivattu jo pidempään ja tällä hetkellä top-ärsytykset on nämä:
- aivan turha kaapeliveivaaminen, joka paikassa joutuu käyttämään kaapelia. Viime vuosisadalla, 1998, otettiin muualla käyttöön Bluetooth. Se olisi hyvä.
- iTunes-pelleily, jos iPadiin haluaa matskua tulee ne ensin hakea tietsikalla, sieltä iTunesiin, sieltä kaapelilla iPadin. Onnistuu jos onnistuu. Käsittämätöntä sontaa kun iSync voisi hoitaa saman.
- mahdoton tiedostojen käsittely, ei voi järjestää tiedostoja, tehdä albumeja tms. Paranoidia?
- ei pysty lataamaan netistä kamaa iPadiin, eikä iPadista nettiin. Mitä tähän nyt voisi sanoa? Ei kai mitään, prkle.
Nuo jos saisi korjattua niin olisi kiva juttu![]()
Harmi kun ei voi siirtää QuickTime-leffaa iPadiin
-
Täytyy katsoa löytyykö mitään systeemiä. Vähän kyllä hämää mikä logiikka on systeemin taustalla, kyllähän tiedostojen siirto yms. järjestely on melko peruskauraa ja sen puuttuminen halvaannuttaa arkikäytön.Mansku kirjoitti: ehkä kannattaisi käyttää esim. softia, joihin voi siirtää wifillä? jailbreakilla voit koittaa tuota bluetoothia, leffan siirtoon menee enemmän aikaa kuin leffa kestää
Juu varmasti löytyy keino kräkätä juttu mutta se on vähän peeceenörde-juttuja.
-
Viesti Kirjoittaja mike.mcfin »
Eikös dropbox toimisi sinulla ihan nappiin tuohon mitä tarvitset?dunkel kirjoitti:Täytyy katsoa löytyykö mitään systeemiä. Vähän kyllä hämää mikä logiikka on systeemin taustalla, kyllähän tiedostojen siirto yms. järjestely on melko peruskauraa ja sen puuttuminen halvaannuttaa arkikäytön.
Juu varmasti löytyy keino kräkätä juttu mutta se on vähän peeceenörde-juttuja.
Siirtyy langattomasti eikä tarvi mitään jailbreikkiä. Voit viritellä millaisia kansiorakenteita sitten haluatkaan kuville ja muille tiedostoille eikä tarvi koskea iTunesiin.
-
Korostan samalla yhtä asiaa - iPad on hyvä ja tykki, olen tyytyväinen ja suosittelen. Helkkarin kätevä. Mutta kyllä ärsyttää nää tietyt jutut ...
-
Dropbox on kyllä parasta mitä ainakin iPhoneen saa, itse siirrän sillä kaikki muut tiedostot paitsi musan ja videotiedostot, nopein mahdollinen tapa siirtää tiedostoja luurin ja koneen välillä langattomasti.dunkel kirjoitti:Dropbox? Täytyy kokeilla. Kiitos vinkistä!
Korostan samalla yhtä asiaa - iPad on hyvä ja tykki, olen tyytyväinen ja suosittelen. Helkkarin kätevä. Mutta kyllä ärsyttää nää tietyt jutut ...
Sanoit että iPadiin ei voi ladata mitään netistä? mitä haluat ladata? iPhonelle saa ainakin vaihtoehtoisia selaimia millä voi ladata netistä suurimman osan mitä kotikoneellakin, eriasia sitten, että mitä niillä tekee iPadissa? Itse olen koittanut esim downloads ohjelmaa, mutta eipä sitä ole tullut käytettyä kun sen testin, että koitin miten toimii, availee rarrit, zipit, videot, eri kuvatiedostot, tekstitiedostot, you name it.
-
En ole mikään hurja nettifriikki mutta silti olen iPadin kanssa törmännyt näihindelic kirjoitti: Sanoit että iPadiin ei voi ladata mitään netistä? mitä haluat ladata? iPhonelle saa ainakin vaihtoehtoisia selaimia millä voi ladata netistä suurimman osan mitä kotikoneellakin, eriasia sitten, että mitä niillä tekee iPadissa? Itse olen koittanut esim downloads ohjelmaa, mutta eipä sitä ole tullut käytettyä kun sen testin, että koitin miten toimii, availee rarrit, zipit, videot, eri kuvatiedostot, tekstitiedostot, you name it.
- en voi uploadata jollekin foorumille tms. palvelulle kuvaa, joka minulla on iPadissa
- en voi tallettaa joltakin nettisivulta löytynyttä tiedostoa vaikkapa ääntä tai ei-pdf-dokumenttia
- tms.
Totta kai, ongelman voi kiertää. Spostaan linkin itselleni ja sitten kotona tumputan tiedoston pöytäkoneelta tai läppäriltä. Vähän tuntuu vanhanaikaiselta, heh hee.
-
Viesti Kirjoittaja heikkipekka »
Kaapelit on kyllä niin eilistä. iPad sopii muuten paljon paremmin Mac-käyttäjälle kuin Windows-käyttäjälle, ainakin maksullisen MobileMe:n avulla. iPhone ja iPad saa yhteystiedot, kalenterimerkinnät ja Safarin kirjainmerkit langattomasti netin kautta Maciltä, ja kaikki muutokset ja uusien tietojen lisäykset päivittyy takaisin Maciin.dunkel kirjoitti:- aivan turha kaapeliveivaaminen, joka paikassa joutuu käyttämään kaapelia. Viime vuosisadalla, 1998, otettiin muualla käyttöön Bluetooth. Se olisi hyvä.
MobileMen mukana tulee myös pilvitiedostopalvelu iDisk, mutta Dropbox on huomattavasti näppärämpi, monipuolisempi ja nopeampi kaiken kaikkiaan. Sitä minäkin suosittelen. Voi jakaa kansioita yhteisesti käytettäväski toisten käyttäjien kanssa (myös Windows) ja isojen tiedostojen jakaminen onnistuu antamalla linkki pilvipalvelussa sijaitsevaan tiedostoon.
-
Tässä yksi niistä lukuisista tuohon tiedostojen lataukseen http://itunes.apple.com/us/app/power-do ... 76810?mt=8dunkel kirjoitti:En ole mikään hurja nettifriikki mutta silti olen iPadin kanssa törmännyt näihindelic kirjoitti: Sanoit että iPadiin ei voi ladata mitään netistä? mitä haluat ladata? iPhonelle saa ainakin vaihtoehtoisia selaimia millä voi ladata netistä suurimman osan mitä kotikoneellakin, eriasia sitten, että mitä niillä tekee iPadissa? Itse olen koittanut esim downloads ohjelmaa, mutta eipä sitä ole tullut käytettyä kun sen testin, että koitin miten toimii, availee rarrit, zipit, videot, eri kuvatiedostot, tekstitiedostot, you name it.
- en voi uploadata jollekin foorumille tms. palvelulle kuvaa, joka minulla on iPadissa
- en voi tallettaa joltakin nettisivulta löytynyttä tiedostoa vaikkapa ääntä tai ei-pdf-dokumenttia
- tms.
Totta kai, ongelman voi kiertää. Spostaan linkin itselleni ja sitten kotona tumputan tiedoston pöytäkoneelta tai läppäriltä. Vähän tuntuu vanhanaikaiselta, heh hee.
Taas iPadissa olevan kuvan uppaaminen esim tänne hopeiseen omppuun toimii kätevästi nimenomaan dropboxilla, saat dropboxista kopioitua kuvan linkin ja voit laittaa tuohon img kohtaa sen linkin, näin esimerkkinä.
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka