No voi helvata. Olen sieltä parit kamerat ostanut. Kaikki toimi hienosti.muumio kirjoitti: Vastikään meni legendaarinen NY-Camera.net -niminen saksalainen halpa nettikauppa konkkaan, ja monilla jäi sinne rahat sisään eikä laitteita ikinä kuulunut.
Mac hinnat Thomann/Saksa Halpaaaaa..
Perusasioita jokaiselle Applen tuotteiden käyttäjälle, muun muassa iCloud ja muut pilvipalvelut
-
Re: Mac hinnat Thomann/Saksa Halpaaaaa..
Viesti Kirjoittaja eskofot »
SCSI Probe & SyQuest 44
-
Mistähän edusta tässä on nyt kyse? Nezmarktin alvillinen hinta kuljetuksineen 529,– Applestoren alvillinen hinta kuljetuksineen 519,–Jone-51K kirjoitti: http://www.netzmarkt.de/thomann/iw_smb_ ... &x=12&y=12
Satasen ero Stockmannin hintaan.. oh why oh why oh why..
Y-tunnuksen omaavat (firmat) saavat paketin verottomasti postiin ja yrittäjän tulee itse huolehtia ALV maksamisesta "manuaalisesti" jälkikäteen verottajalle. Muistaahan tämän kaikki maksaa..muistaahan..
Jone
SCSI Probe & SyQuest 44
-
Viesti Kirjoittaja Pastori »
Ne on pelästyny tätä keskustelua ja nostanu hintoja ettei koko varasto menis jonnekin kylmään pohjolaan.
PowerBook 165c
-
Viesti Kirjoittaja Jone »
Se etu syntyy tekstinymmärryksestä..Seuraavan tarviketilauksen ...Satasen ero Stockmannin hintaan..Verojärjestelmämme mahdollinen hyväksikäyttö..eskofot kirjoitti: Mistähän edusta tässä on nyt kyse? Nezmarktin alvillinen hinta kuljetuksineen 529,– Applestoren alvillinen hinta kuljetuksineen 519,–
Rautalankaa ja aikaa tai Baikal suuhun..
-
- Vuoden Homppulainen 2009
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
Jos vanhat merkit pitää paikkansa niin alle 10 %. Ellei nimenomaan Minissä sitten ole halvan hinnan vastapainoksi pikkasen parempi kateprosentti, että eurojakin jäisi viivan alle.strong kirjoitti:. Paljonko tuosta suomalaisesti Macminin hinnasta jää myyjäliikkeelle katetta? 20%?
Rowan Atkinson on johtanut anglikaanista kirkkoa vuodesta 2002.
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
-
Sori, mutta jotenkin vaikuttaa siltä että taitaa olla Sinulla tuo "verotusjärjestelmämme mahdollinen hyväksikäyttö" suurempi insentiivi kuin saavutettu taloudellinen etu.Jone-51K kirjoitti: Se etu syntyy tekstinymmärryksestä..Seuraavan tarviketilauksen ...Satasen ero Stockmannin hintaan..Verojärjestelmämme mahdollinen hyväksikäyttö..
Rautalankaa ja aikaa tai Baikal suuhun..
SCSI Probe & SyQuest 44
-
Molemmat ovat todella tärkeitä. Pitää löytää ne keinot meillekin käyttöön jolla saavutetaan sama hintataso muiden maiden kanssa ja oma maa saa kaiken tulon. Ero ei ole suuri noin kun noita muutaman satasen maccejä kattelee. Mutta itte oon ostanu nyt 2 kpl DP G5 ja niissä jo ero tekee paljon RAHAA!
Ja jos nää verotus hommelit on näin päin takapuoli niin ei tästä nyt ainakaan hyvää seuraa. Järjestelmä kuntoon ja aukottomaksi on minun kanta. Loppupeleissähän me kaikki paikataan omilla veroillamme sitä "vajetta" joka meille syntyy. Ehkä se suomen mac kaupassa on promillen luokkaa, mutta kun taas KAIKKI tälläiset lasketaan yhteen...
Jone
nyt mie vi**u pyrin suomen kuninkaaksi ja pistän hommat kondikseen![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Ja jos nää verotus hommelit on näin päin takapuoli niin ei tästä nyt ainakaan hyvää seuraa. Järjestelmä kuntoon ja aukottomaksi on minun kanta. Loppupeleissähän me kaikki paikataan omilla veroillamme sitä "vajetta" joka meille syntyy. Ehkä se suomen mac kaupassa on promillen luokkaa, mutta kun taas KAIKKI tälläiset lasketaan yhteen...
Jone
nyt mie vi**u pyrin suomen kuninkaaksi ja pistän hommat kondikseen
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
"saavutetaan sama hintataso muiden maiden kanssa"
hoh hoijaa. Miten olis jos mentäis vaikka Filippiinien kanssa samaan palkkatasoon.
Vai hintasäännöstelyäkö tässä haetaan?
Vai onko hienointa vain kotimaan verojen kierto. Ja silti, jokainen meistä on saanut ilmaisen koulutuksen, toiset montakin. Tiet, koulut, terveydenhoidon jne. Mutta veroja ei haluta maksaa. Kuka tän maan kustannukset maksaa sitten. Vai pitääkö palveluja leikata voimakkaasti, jotta päästään maailman parhaisiin palkkoihin ja alhaisimpiin veroihin.
"jos nää verotus hommelit on näin päin takapuoli"
Mä en jaksa ymmärtää tätä jatkuvaa kitinää siitä, kun pitää maksaa ALV:t ja tuloverot ja kiinteistöverot ja kunnallisverot.
Jos nykysysteemi ei miellytä, seuraavissa vaaleissa on äänestettävä sellaisia jotka homman muuttaa tai ruvettava itse kansanedustajaksi, joka ne muuttaa.
Minä olen saanut verorahoilleni erinomaisen paljon vastinetta. Ja siksi maksan veroni sen mukaan mitä pitääkin. Enkä kitise olemattomista tai mieti keinoja, miten ALV:n vois kiertää.
hoh hoijaa. Miten olis jos mentäis vaikka Filippiinien kanssa samaan palkkatasoon.
Vai hintasäännöstelyäkö tässä haetaan?
Vai onko hienointa vain kotimaan verojen kierto. Ja silti, jokainen meistä on saanut ilmaisen koulutuksen, toiset montakin. Tiet, koulut, terveydenhoidon jne. Mutta veroja ei haluta maksaa. Kuka tän maan kustannukset maksaa sitten. Vai pitääkö palveluja leikata voimakkaasti, jotta päästään maailman parhaisiin palkkoihin ja alhaisimpiin veroihin.
"jos nää verotus hommelit on näin päin takapuoli"
Mä en jaksa ymmärtää tätä jatkuvaa kitinää siitä, kun pitää maksaa ALV:t ja tuloverot ja kiinteistöverot ja kunnallisverot.
Jos nykysysteemi ei miellytä, seuraavissa vaaleissa on äänestettävä sellaisia jotka homman muuttaa tai ruvettava itse kansanedustajaksi, joka ne muuttaa.
Minä olen saanut verorahoilleni erinomaisen paljon vastinetta. Ja siksi maksan veroni sen mukaan mitä pitääkin. Enkä kitise olemattomista tai mieti keinoja, miten ALV:n vois kiertää.
iMac 24" 4,5K, pari Mac miniä, iPhone 13, iPad 2021, Watch SE 2022 ja kaikenlaista muuta. FiMUG ry jäsen
-
No just. En enää tiedä halutaanko tässä tahallaan ymmärtää väärin vai vittuilla. Suurin osa varmaan osaa lukea ja on ymmärtänyt mistä tässä nyt on kyse. MacFinn: lue koko show ja ymmärrä kokonaisuus..
Sama hintataso tuossa tarkoittaa esim. tarpeeksi isoa ja hyvää tukkuria joka mahdollistaa määräostot ja sen myötä sisäänhankintahinnan asettumisen kohdelleen ja vaikuttaa näin kuluttajahintoihin. Vaikkapa pohjoismaille sama tukkuri. Se toimii muillakin aloilla ihan ok. Se on myös esim.hyvän jälleenmyyntiorganisaation kehittämistä, joka tuo kuluttajalle lisäarvoja kuten tietoa, taitoa, palvelua eikä pelkkää laitteen välitystä. Nämä meillä täällä on vähän päin vittua kaikki! On toki olemassa myös jotain hyvääkin.
Ja kyllä! Verotus on meillä takapuoli jos valtiota on mahdollisuus kusettaa näin. Edelleen korostan seikkaa että systeemissä on pahoja reikiä enkä niitä käyttämään, sillä se on rikokseksi luokiteltavaa puuhaa. On vain kaksi varmaa hommaa elämässä, kuolema ja verot, eli turha on tapella vastaan.
Nyt ajatusta isommalle ja pienin viila takaisin hyllyyn..
Jone
Sama hintataso tuossa tarkoittaa esim. tarpeeksi isoa ja hyvää tukkuria joka mahdollistaa määräostot ja sen myötä sisäänhankintahinnan asettumisen kohdelleen ja vaikuttaa näin kuluttajahintoihin. Vaikkapa pohjoismaille sama tukkuri. Se toimii muillakin aloilla ihan ok. Se on myös esim.hyvän jälleenmyyntiorganisaation kehittämistä, joka tuo kuluttajalle lisäarvoja kuten tietoa, taitoa, palvelua eikä pelkkää laitteen välitystä. Nämä meillä täällä on vähän päin vittua kaikki! On toki olemassa myös jotain hyvääkin.
Ja kyllä! Verotus on meillä takapuoli jos valtiota on mahdollisuus kusettaa näin. Edelleen korostan seikkaa että systeemissä on pahoja reikiä enkä niitä käyttämään, sillä se on rikokseksi luokiteltavaa puuhaa. On vain kaksi varmaa hommaa elämässä, kuolema ja verot, eli turha on tapella vastaan.
Nyt ajatusta isommalle ja pienin viila takaisin hyllyyn..
Jone
-
Viesti Kirjoittaja Tuppu »
Powermacceja ja cinema displayita saa thomannilta nykyään selkeästi halvemmalla kuin apple storesta. Ja thomann nosti juuri kaikkien laitteidensa takuun 3 vuoteen (helmikuun 2005 alusta), joten hyvän takuunki saa. Eli vaikka applen 1 vuoden takuu loppuukin sitten vuoden jälkeen, niin thomannin takuu jatkuu vielä 2 vuotta, vaikka ei ottaisikaan apple carea. Ensin säästää jo ostohinnassa satasen pari ja toiset pari kun ei tarvitse ostaa apple carea. Tietenkin laitteen saattaa sitten joutua lähettämään thomannille vaihdettavaksi/korjattavaksi, mutta hyvä homma silti.
Itse ajattelin tuossa, että saatan tilata joko 1-2kpl 20" cinema displayta tai 1kpl 23" cinema displayn. Hinnat ovat hyvät.
20" thomann: 755 euroa, apple store: 839 euroa. säästö -> 84 euroa
23" thomann: 1444 euroa, apple store: 1589 euroa. säästö -> 145 euroa
Tuossa ei ole otettu huomioon 20 euron thomannin kuluja. Ne voi sitten laskea laitteen hinnaksi sen perusteella, tilaako mm. jotain muutakin samalla. Vaikka tilaisi pelkästään tuollaisen monitorin, säästö on sitä luokkaa, että tilaan ennemmin tuolta kuin apple storesta.
Itse ajattelin tuossa, että saatan tilata joko 1-2kpl 20" cinema displayta tai 1kpl 23" cinema displayn. Hinnat ovat hyvät.
20" thomann: 755 euroa, apple store: 839 euroa. säästö -> 84 euroa
23" thomann: 1444 euroa, apple store: 1589 euroa. säästö -> 145 euroa
Tuossa ei ole otettu huomioon 20 euron thomannin kuluja. Ne voi sitten laskea laitteen hinnaksi sen perusteella, tilaako mm. jotain muutakin samalla. Vaikka tilaisi pelkästään tuollaisen monitorin, säästö on sitä luokkaa, että tilaan ennemmin tuolta kuin apple storesta.
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka