(Ostettu..): SCSI Kiintari (tai zip asema) ja SIMM muistia
Muut kuin Applen valmistamat tuotteet.
Alueen säännöt
Ole hyvä ja tutustu Hopeisen Omenan kauppapaikan sääntöihin (6.1.2017) ennen uuden ilmoituksen tekemistä.
Ole hyvä ja tutustu Hopeisen Omenan kauppapaikan sääntöihin (6.1.2017) ennen uuden ilmoituksen tekemistä.
10 viestiä
• Sivu 1/1
-
(Ostettu..): SCSI Kiintari (tai zip asema) ja SIMM muistia
Viesti Kirjoittaja acaija »
Romppeet ostettu..
Viimeksi muokannut acaija, 19.2.2011 klo 8.14. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
Re: O: SCSI Kiintari ja SIMM muistia
Viesti Kirjoittaja jhalmu »
Ei pahus, just tuli heitettyä pois vuosien säilytyksen jälkeen. Tuolta voi kysyä: http://www.globalg.net/
Macbook Air 15" M4 england-sky-gray
Macbook Pro 16" i9
MacBook Air 13" i5 w/ Fedora/macos 15.5
Mac Mini Pro M4
MacBook Air 13,3" M2
Macbook Pro 16" i9
MacBook Air 13" i5 w/ Fedora/macos 15.5
Mac Mini Pro M4
MacBook Air 13,3" M2
-
Viesti Kirjoittaja homenamsi »
Minulta löytyisi molempia, muistien osalta en takaa kovin paljon ylimääräisiä.acaija kirjoitti:Kokeillaas täältä jos joltain sattuis löytymään nurkista.
SCSI Kiintolevy max. 9gigaa
SIMM muistia 72pin max. yht. 128mb
Voi myös ehdottaa paikkaa mistä noita mahdollisesti löytää enää, mielellään Turun suunnalta tai joku nettikauppa. Kirppareita käyty jo useampi kiertämässä.
SCSI-levyjä on 50-pinnisiä niin puoli kuin täyskorkeita, 8 GB ja isompia SCA- ja 68-pin liitäntäisiä.
Kerro ensin se liitäntätoiveesi, niin katson mitä löytyy.
-
Oho! 
Manuaali sanoo, että 50-pinninen on tuo SCSI liitäntä. Noita muisteja myös on ilmeisesti eri korkuisia, niin lyhyemmän mallin pitäisi mahtua.
Kyseessä siis E-mun Esi 2000 sampleri.

Manuaali sanoo, että 50-pinninen on tuo SCSI liitäntä. Noita muisteja myös on ilmeisesti eri korkuisia, niin lyhyemmän mallin pitäisi mahtua.
Kyseessä siis E-mun Esi 2000 sampleri.
-
Viesti Kirjoittaja george »
Hei,
Minulla on ainakin yksi SCSI-levy, 50 pin, 1,25 Gt, Seagate ST31200N. Voi olla muitakin, kun ehdin etsiä. Sen sijaan 72 pinnisiä muisteja on useita.
Ota yhteyttä, jos kiinnostaa.
terv,
george
Minulla on ainakin yksi SCSI-levy, 50 pin, 1,25 Gt, Seagate ST31200N. Voi olla muitakin, kun ehdin etsiä. Sen sijaan 72 pinnisiä muisteja on useita.
Ota yhteyttä, jos kiinnostaa.
terv,
george
Mac-käyttäjä vuodesta 1987 lähtien, entinen fimuglainen.
Mac Pro v.1.1 2x2,66 GHz/GF 8800 GT/8 Gt/2 Tt, lisäksi muutama vanhempi Mac ja PC sekä PC-Mac-kannetteva Fujitsu
Mac Pro v.1.1 2x2,66 GHz/GF 8800 GT/8 Gt/2 Tt, lisäksi muutama vanhempi Mac ja PC sekä PC-Mac-kannetteva Fujitsu
-
Kyllä kiinostaa, tuolla oli muutama melkein samanlailla merkattu Seagaten kiintolevy toimivien listalla. Riippuu toki paljon pyynti on?george kirjoitti:Minulla on ainakin yksi SCSI-levy, 50 pin, 1,25 Gt, Seagate ST31200N. Voi olla muitakin, kun ehdin etsiä. Sen sijaan 72 pinnisiä muisteja on useita.
Ja selvitin hieman lisää tietoa, tuolla SIMM:n korkeudella ei olekaan väliä kuin lisäefektikorttia asennettaessa, jota en tuohon asenna.
Tässä tarkempi lainaus, mutta ilmeisesti siis perus 72-pin SIMM käy, kunhan ei ole ECC.
Ja kiintolevyn ei pitäisi tarvita enempää virtaa kuin 1.7 amperia / 12 volttia. Avasin myös itse laitteen äsken ja kiintolevyn pitäisi mahtua hyvin tuohon diskettiaseman päälle kunhan ei ole yli 5cm paksu.All of these samplers require RAM SIMMs that have the following characteristics:
* 72-pin SIMM
* 70 nS or faster access time
* Parity or Non-Parity design
* EDO or Non-EDO (Extended Data Out)
* Glass Epoxy material, manufactured to JEDEC specifications
Most 72-pin SIMMs are standard configuration and are compatible. There is one particular and rare style of SIMM called "ECC" type RAM has a different circuit design that will not work with E-MU samplers.
-
Toki jos Turusta löytyy niin on aina plussaa, joku 20e + postit on varmaan ok kiintolevystä ja muisteista?
2x32mb, 1x64mb tai 2x64mb olisi hyvä, 1gt tai enemmän kiintolevyltä riittää. Huima muutos tämän hetkiseen 4mb ram + 1.44mb disketteihin.
Niin ja tosiaan mulle kelpaa kiintolevyn sijasta SCSI väyläinen zip asemakin jokusella levyllä.
2x32mb, 1x64mb tai 2x64mb olisi hyvä, 1gt tai enemmän kiintolevyltä riittää. Huima muutos tämän hetkiseen 4mb ram + 1.44mb disketteihin.
Niin ja tosiaan mulle kelpaa kiintolevyn sijasta SCSI väyläinen zip asemakin jokusella levyllä.
Viimeksi muokannut acaija, 2.2.2011 klo 20.46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Re: O: SCSI Kiintari (tai zip asema) ja SIMM muistia
Viesti Kirjoittaja george »
Kovalevy on mitoiltaan normaali 3,5 tuuman levy. En tiedä tunnetko SCSI-levyjä. Niillä on ID-numerot ja joissain tapauksessa tarvitaan myös terminaattori. Se voi olla itse levyssäkin. En tiedä. mitä ohjelmia levyni sisältää, joten se olisi jollain tavalla tyhjenettävä, ja formatoiava sopivaksi käyttöön. Levyn tiedot:
http://www.seagate.com/ww/v/index.jsp?n ... age=Legacy
Muisteista sanoisin, että suuruusluokka niillä on 4 - 8 Mt minun kohdallani. Paljonkohan laitteesi maksimimuisti on? Montako paikkaa on muisteille? Ennenvanhaan rammit olivat aika pieniä.
george
http://www.seagate.com/ww/v/index.jsp?n ... age=Legacy
Muisteista sanoisin, että suuruusluokka niillä on 4 - 8 Mt minun kohdallani. Paljonkohan laitteesi maksimimuisti on? Montako paikkaa on muisteille? Ennenvanhaan rammit olivat aika pieniä.
george
Mac-käyttäjä vuodesta 1987 lähtien, entinen fimuglainen.
-
Maksimi muisti on 128mb, 2:x64mb SIMM:llä, 2 paikkaa tuosta myöskin vain löytyy.
2x32mb, 20e tarjottu, löytyy paikkakunnalta. Odottelen myös erään ATK-liikkeen vastausta jahka kerkeävät katsomaan "romut" läpi, josko löytyisi SIMM:iä ja SCSI ZIP-asema.
Tuon kiintolevyn luulisi toimivan kun ainakin ST31230N on e-mulla testattu toimivaksi kyseisen laitteen kanssa. Mutta palailen tuossa ensiviikolla YV muodossa jos vielä on tarvetta. Tuntuu vaan vähän tyhmältä lähteä postin kautta säätämään laitetta mikä maksaa postikulujen verran.
edit. niin ja tuo formatointi onnistuu itse samplerila, joka muuttaa sen erikoiseen muotoon, mitä ei tietokoneella pysty lukemaan sen jälkeen.
2x32mb, 20e tarjottu, löytyy paikkakunnalta. Odottelen myös erään ATK-liikkeen vastausta jahka kerkeävät katsomaan "romut" läpi, josko löytyisi SIMM:iä ja SCSI ZIP-asema.
Tuon kiintolevyn luulisi toimivan kun ainakin ST31230N on e-mulla testattu toimivaksi kyseisen laitteen kanssa. Mutta palailen tuossa ensiviikolla YV muodossa jos vielä on tarvetta. Tuntuu vaan vähän tyhmältä lähteä postin kautta säätämään laitetta mikä maksaa postikulujen verran.

edit. niin ja tuo formatointi onnistuu itse samplerila, joka muuttaa sen erikoiseen muotoon, mitä ei tietokoneella pysty lukemaan sen jälkeen.
Viimeksi muokannut acaija, 3.2.2011 klo 21.02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Viesti Kirjoittaja Torsten »
Moi! Scsi levy löytyy: Applen 4gt, zippi asema sisäisenä ja ulkoisena, simmejä kai 32mt kampoina.
T:Torsten
T:Torsten
10 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Ostetaan muuta tietotekniikkaa”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka