Olen melko lailla aloittelija tällä foorumilla ja esim. InDesignin kanssa, joten älkää lytätkö..

Eli ongelmani on seuraavanlainen. (..kuten mainittua -aloittelija InDesignissa)
Olen tehnyt kaverilleni ja hänen yhden miehen mikroyritykselle mainoksen lehteä varten InDesignissa. Mitoiltaan 70mm leveän ja 100mm korkean. Olen tuonut Photoshopista muokkaamani kuvan, joka on 300dpi ja yli megan kokoinen CMYK-väreissä.
Tuodessani kuvan InDesigniin se istuu mukavasti mainokseen. Eli se näyttää todella hyvältä ja terävältä. Tulostaessani mainoksen PDF-muotoon kuva kärsii kuitenkin todella pahasti, eli siitä tulee pelkkää pikselimössöä vähänkin sitä suurennettaessa.
Olen koittanut optimoida kaikki mahdolliset vaihtoehdot maan ja taivaan väliltä PDF-asetuksissa ja myös InDesignissa. En keksi enää mitään syytä mistä moinen ongelma voisi johtua.
Eli kuva on todella suurikokoinen ja korkealaatuinen, InDesignissa kaikki näyttää hyvältä ja Display performance on High Quality Display. PDF-asetuksissa käytän High Quality Printtiä, kuvan pakkausasetuksia olen käyttä'nyt jo joka kohdassa kuten kaikkia muitakin asetuksia.
..Joten jos joku osaisi hieman minua asiassa neuvoa, koska homma ei ole varmastikaan mistään suurista asioista enää kiinni..Omalle osaamiselle vain nyt tällä hetkellä kovin mahdoton.
ps. ..ja mainintana jos sillä on merkitystä, InDesignin versio on CS4