Kesällä 2009 ostin 13 tuumaisen MBP-karvalakkimallin. Vaihto tulee ajankohtaiseksi tässä keväällä/kesällä, kunhan vain uudet mallit sieltä tulisivat. Vanha kone lähtee velipojalle, jolla on käytössä jokin iänikuinen HP.
Kunhan ei tarvitse pettyä päivityksen yhteydessä. Hieman turhan paljon ovat keskittyneet iLeluihin ja jättäneet läppärit sivummalle. En epäröi vaihtaa takaisin Windows-koneeseen mikäli Steve yrittää syöttää minulle kilon paskaa
Minä ostin ensimmäisen Mac-koneeni, ensimmäisen oman koneeni (aina ollut esim vanhempien kone jne...), aivan vasta äskettäin Tammikuun 2011 alussa. Kyseessä iMac 27'' i5. Ajattelin että voin sitten myös pelailla tällä, ja saanhan bootcamppiin windowsin jos mac-pelit loppuu kesken. Ja pysyyhän tämä ajantasalla kauenmin kun on hyvät osat.. No nopeastihan tekniikka vanhenee, mutta meilläpäin aina ollut laitteet sieltä huonoimmasta päästä joten eiköhän tämä minun käytössä ole hyvä kone muutamankin vuoden päästä
Ennen iMaciani olen ostanut iPhone4 seuraavana päivänä kun sen Elisa toi vapaana suomeen.
Molempiin ollut todella tyytyväinen. Oikeasti ällistyttävän hyviä tuotteita.
iPhone 4 32GB Musta iMac 27'' i5 iPad 2 32GB Valkoinen MacBook Air 13'' AppleTV 2. gen PowerMac G4 sininen AirPort Express (2nd gen) iPhone 5 32GB Valkoinen iPad mini 16GB Musta iMac G4 17'' USB2 iMac G3 400 MHz PowerPC 750
Muistaakseni 2005 (tai 2006) ostin ensimmäisen Macin, MacMinin. Nyt tuo ressukka on ollut vuodenpäivät kaapissa rikkinäisenä.
Oliskos ollut 2008, kun hankin MacBookin. Tyytyväinen olen ollut, eikä PC-maailmaan ole paluuta. Paitsi töissä on vähän niin kuin pakko. Ja työkaverit ihmettelevät... Enkä ketään en ole saanut vielä käännytettyä. No jokainenhan oman maanalainen paikka kalustaa.
2009 ostin ensimäisen iMacin (24"). 2010 kesällä realisoin iMacin pois ja ostin MBP:n. Viime viikolla hankin Elisalta iPhone 4 luurin.
Työskentelen IT alalla ja muutamalla kollegalla oli käytössä kotona Applen tuotteita ja päätin ostaa ensimmäisen laitteen, jotta voin kokemuksen perusteella sanoa, että ei näistä mihinkään ole. Toisin kävi, koukkuun jäin ja paluutu ei ole näkyvissä
Keväällä 2010 tuli 27" iMac - oon siis ihan uusi käyttäjä. Meni lusikat jakoon isännän kanssa syksyllä, mies halus pitää iMacin ja allekirjoittanut tarvi tietysti oman koneen. Kävin ihmettelemässä läppäreitä, mutta mikään ei iskenyt. Kaikista puuttu omppulogo ja käytettävyys. Meni tilaukseen MBWhite. iPod löyty joululahjapaketista ja nyt kuumeilen iPhonen perään kun nokialainen on sanomassa sopimustaan irti ja takuu meni umpeen pari kk sitten. HTC:tä kovasti tyrkyttävät, mutta ei, ei...
Joskus 90-luvun alussa (1991?) ostin LC 4/40:n (maksoi 9900 mk). Ostin myös 5600 kB:n modeemin (maksoi 2900 mk), jolla pääsi Apple Gardeniin chattailemaan kaverin kanssa, joka oli todella erikoista siihen aikaan. PC-kaveri räpläsi jotain komentokehotteita, minä painelin kuvakkeita hiirellä ja katsoin näyttöä väreinä. Lisäsin keskusmuistin 8 MB:iin, oli se hurjaa (mutta kallista, erityisesti opiskelijalle) silloin. Käyttis taisi olla Os6 tai 7, todella aikaansa edellä PC:hen verrattuna. Yliopistolla oli NeXTit, jotka vasta olivatkin aikaansa edellä joskus 90-luvun puolivälin jälkeen.
Sitten taisi tulla LCIII, sitten joku Performa muistaakseni. Välissä oli PC-kausi jonkun vuoden, kunnes kyllästyin taistelemaan koneen kanssa koko ajan, erityisesti musahommissa. Tämä on nyt kolmas iMac, MacBookkeja on 3 kpl ja 1 MacMini, ym Apple-sälää. Löytyy myös 2 PC:tä ja 1 Linux-kone, mutta niillä vaan leikitään.
2008 elokuussa bookini ostin enkä ole katunut
E:Tuli joskus lapsena vuonna 2004 tai 2005 käytin mummon Macintosh LCtä
Viimeksi muokannut Ilmari123, 11.2.2011 klo 18.07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Rahat lopussa? Liity CasCardiin ja ansaitset puhdasta rahaa suorittamalla tehtäviä ja saat samalla ostovinkkejä sinua kiinnostavista aiheista jotka voit valita itse http://www.cascard.com/liity/VYsrCyqJxK
Ostin ensimmäisen MacBookin (Late 2008) tammikuussa 2009. Jonkin aikaa sitä käytettyäni päätin, että jos mitään merkittävää ei tapahdu, pysyn Applen tietokoneissa. Mitään merkittävää ei ole vielä tapahtunut.
iPhone 3GS:n ostin syksyllä 2009. Melkein välittömästi totesin, että pysyttelen toistaiseksi Applen tuotteissa myös älypuhelinten osalta. Yrityspuhelimena on perus-Nokia.
iPhone 4:n tilasin syksyllä 2010 heti puhelimen tultua Suomen markkinoille. Uusi MacBook Air 11" saapui kotiimme kaksi päivää sitten.
Vanhempi MacBook ja iPhone ovat nyt tyttöystäväni käytössä, joten hänkin on syksyn 2010 aikana siirtynyt tietokoneiden ja puhelinten osalta käyttämään ainoastaan Applea.
Ensimmäinen kokemukseni Applesta on vuoden 1995-1996 ajoilta, mutta sen jälkeen pysyin Windows & Linux maailmassa...
Mutta 12.1.2011 alkoi muutos, Olohuone PC korvautui Mac Minillä ja 13.1.2011 työhuoneen PC korvautui iMac 27" 2.93Ghz 16GB laitteella...
Käytännössä laitteistoa ei vaihdettu nopeuden vuoksi, vaan mukavuus/käytettävyys/design syistä, no oikeastaan en tiedä järkevää perustetta itsekään... Mutta mikä tärkeintä, hankinta ei ole harmittanut ollenkaan.
Ostin iPadin muutama päivä sitten. Applen tietokoneita, designia ja Jobsia olen ihaillut jo monta vuotta. Taloudellinen tilanne on nyt semmonen, että voi "tuhlata" niin päätin sitten tänään tilata iMacin. Kokonaan ei voi wintoosasta vielä luopua, mutta siihen suuntaan olen menossa.
Aloitin 26.1.2011 tämän iPhone 4 taustalta ja minulla ei ole ollutkaan koskaan mitään Applen tuotetta mutta olen tällä hetkellä tähän iphone 4 32Gt puhelimeen vai voiko sanoa tätä puhelimeksi? Jos applen tuotteet on samanlaisia niin pysyn vaihdossani
Joskus viime vuoden lopulla ostin ipod touchin joka on tällä hetkellä ainoa Applen tuote. Täytyy kyllä myöntää, että jopa tämä Ipod touchkin pesee windows koneen 100-0.:O Voin vain kuvitella mihin Applen koneet pystyy jos soittimetkin ovat jo näin mahtavia.
(Macin olisin jo ostanut aikoja sitten jos vain rahaa sellaiseen olisi.)
Ps. Tämäkin on kirjoitettu iPod Touchilla. Tämä vain kuvastaa sitä miten koukussa olen.
Ekaa kertaa käytin iMaciä vuonna 2004 työharjoittelussa WSOY:n arkistossa.
Siitä sitten hakeuduin graafisen alan koulutukseen 2006 (joilloin iMac ja minä jälleen kohtasimme). Sitten 2007 keväällä hankin oman ensimmäisen macin (MacBook 13") ja myöhemmin perheeseen tuli Mac Mini pöytäkoneeksi ja 2009 syksyllä ostin uusimpani (MacBook Pro 15")
Olen nykyään niin vannoutunut macin käyttäjä että vähän pelottaa etten enää osaisi käyttää pc:tä (pakko niitä on välillä käyttää työ puolesta).
Postissa tuli iPad 16Gb WiFi. Vaimolle ostin sen lahjaksi, mutta myönnettäköön että aika paljon tullut sillä itsekin leikittyä. Vaimokin kyllä tykännyt kovasti, eikä ainakaan toistaiseksi kaduta että ostin tämän enkä miniläppäriä.
Nyt on iPadin innoittamana suunnitelmana vaihtaa pöytäkone Appleen seuraavan päivityksen myötä. Jokunen vuosi sitten harkitsin jo iMacia kun pääsin semmoista silloisessa työpaikassa vähän käyttämään, mutta tuolloin eivät rahat riittäneet omaan koneeseen, eikä kiinnostustakaan ollut vielä riittävästi. Mutta nyt olen aika varma että seuraava pöytäkone on iMac.
Vähän yli vuosi on takana Macbookin käyttöä.
Vaihtoon oli syynä tyytymättömyys Windowssiin. Paluuta ei todellakaan näytä olevan, hieno laite. Yhden ainoan kerran on muistaakseni mennyt kone tilttiin.
MacBook12 + iPad air + iPhone 11 + AppleTV + Apple Watch
Syksyllä 2009 marssin Sonera-kauppaan ja laitoin nimeni Iphone-jonotuslistalle. Sieltähän se sitten tuli, viikkojen odottelun jälkeen, mun ihana iPhone 3GS 32GB White. Vieläkin on sen kanssa kuherruskuukausi menossa, ja sen ansiosta ensimmäinen kannettavani oli tietysti näppärä MacBook Pro 13", toukokuussa 2010. Nyt intohimon kohteena on uusi IPad, mutta valkoinen vaiko musta... hmm...
1986 keväällä siirryttiin taittamaan pagemakerilla. Macceja ostettiin jollain puolella miljoonalla markalla, mukaanlukien pari skanneria ja tulostimet.
1990 hankittiin Silicon Graphics asemia ja sitten OSX ja UniX maailmat saivat rinnalle yhä enenevässä määrin Wintoosaa.
2007 tehtiin PC llä maailmanennätys grafiikan vääntämisen tehossa.
Reilu kuukausi sitten tuli ostettua kannettavaksi MB Pro 13", ja eihän tuosta kulunutkaan kovin kauaa kun pöytä-PC sai lähteä talosta ja Mac Mini on tilattu tilalle. 8) Vielä kun tuo iTunes Movie Rentals saapuisi suomeen niin olisi kyllä loistava juttu.
Macin käyttäjäksi minut vakuutti kaikki käytännölliset pikkujutut, joihin kannettavassani törmäsin, ja tämä on kyllä Unix -työkaluineen ja linux-kaltaisuuksineen tuttu ja turvallinen ympäristö (Terminal ftw!). Näistä käytännöllisistä pikkujutuista tulee ensimmäisenä mieleen juuri kosketusalustan kaikki (muokattavat) toiminnot, valtava määrä näppäimistön pikatoimintoyhdistelmiä jne... Yhdeksi käteväksi toiminnoksi mm. PDF:ien lukemiseen osoittautunut itselle Quick Look välilyönnistä + pinch out -touchpadillä. En ole myöskään oikeastaan enää vähään aikaan aukonut sovelluksia perinteisesti hiirellä osoittamalla, vaan Spotlightin kautta...
Yökyöpelinä, pelaajana ja satunnaisena ohjelmoitiharrastelijana myös F.Lux -sovellus on osoittautunut hämärässäollessa käteväksi sovellukseksi.
Itsehän siirryin vasta viime joulukuussa. Enkä voi kuin ihmetellä miksi en ole aikaisemmin niin tehnyt . Tähän mennessä ainakin pelkkää positiivista sanottavaa. Koneena siis Macbook Pro.