Käytän päivittäin Adobe Creative Suite 5:n ohjemia, pääsääntöisesti Photoshopia, InDesignia, Illustratoria, Flashia ja Dreamweaveria, joten koneen pitäisi siis jaksaa pyörittää näitä hyvin. Ongelma on, että likviditeetti tulee vastaan, ja joudun ostamaan joko MacBookin tai halvimman MacBook Pron, mutta nyt kysymys kuuluukin, että kumman?
Onko MacBookissa jotain, mitä Pron ostajana jäisin katumaan? Vai onko Prossa kaikki sama kuin karvalakkiversiossakin, mutta kehittyneempänä? Keskusmuistia ainakin näyttäisi olevan 4gb, eli jos noita ohjelmia aikoo pyörittää, niin ei varmaan kannata harkita pienempää? Tallennustilaa on vain 250gb, koituuko se myöhemmin ongelmalliseksi? Kun miettii että samalla rahalla saisi jo aika hyvän PC:n niin kannattaako Maciin satsaus? (Ehkä hölmö kysymys, kun täältä en ehkä saa kovin puolueetonta vastausta...

Olen ajatellut ostaa koneen 13 tuumaisena, koska minulle kannettavuudella on merkitystä. Hommaan sitten ulkoisen näytön, näppiksen ja hiiren, kun työskentelen noilla ohjelmilla. Onkohan noiden koneiden välillä eroa liitännöissä? Huomasin, että MacBookissa ei olekaan muistikortinlukijaa, joka taasen Prosta löytyy. Jos jotain muita tällaisia huomioita on, niin mielelläni kuulisin senioreilta. Muuten käyttöni on kyllä aika basicia raporttien kirjoittelemista, sähköpostin lukemista ja surffailua jne.
Tähän saa muutenkin kertoa, jos on jotain, mitä pitäisi tietää tai huomioida ennen koneen ostamista, koska kuten otsikossa lukee, niin olen todella aloittelija näissä jutuissa. Kiitos jo etukäteen kaikille vastaajille!