Mulla on nettiselauskoneena tämmönen iBook 600 hz vuodelta 2004, jonka kovalevy menee täyteen ajoittain. Mutta jos välillä sammutankin koneen, enkä pistä vain nukkumaan, tilaa saattaa olla hups, jäljellä melkein gigan verran. Pitääkö kone siis ajoittain sammuttaa? Ongelma ei kyllä sillä poistu. Kovalevy on ”täynnä” parin viikon välein. Luulen että käyttis "luulee" koviksen olevan täynnä. Ongelma siis tapahtuu vaikkei koneelle olisi lisätty mitään tilaa vievää tavaraa. Selailtu nettiä vain. Onyxillä olen kanssa suoritellut scriptejä, auttaa hetken verran.
Tämmösen koneen myyn kaverille pois (tämä ei siis ole myynti-ilmoitus) varmaan satasella kun uusi MacBook Pro tulee. Varmaan aika oikea hinta, ku MacSell ehdotti amerikkalaiseksi hinnaksi 70 dollaria. Onhan tuossa kuitenkin Airportti ja ehjä laturi.
iBook ja kovalevyn kumma täyttyminen
Keskustelua kannettavista
8 viestiä
• Sivu 1/1
-
iBook ja kovalevyn kumma täyttyminen
Viesti Kirjoittaja T-P »
Viimeksi muokannut T-P, 9.2.2011 klo 14.28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Re: iBook ja kovalevyn kumma täyttyminen
Viesti Kirjoittaja dev null »
Ihan hatusta vedän arvion, että kun sammutat koneen, niin virtuaalimuistitiedostot poistetaan samalla ja näin levyltä vapautuu tilaa. Sitten kun käytät konetta niitä tiedostoja luodaan uusia tarpeen mukaan ja levy täyttyy pikkuhiljaa.T-P kirjoitti:Mulla on nettiselauskoneena tämmönen iBook 600 hz vuodelta 2004, jonka kovalevy menee täyteen ajoittain. Mutta jos välillä sammutankin koneen, enkä pistä vain nukkumaan, tilaa saattaa olla hups, jäljellä melkein gigan verran.
-
Viesti Kirjoittaja Hepo »
Vuoden 2004 kone kyllä pitäisi olla nopeampi kuin 600kHz. Kannattaa tarkistaa omppuvalikosta paljonko siinä on muistia. Mulla on 512Mt muisti myynnissä iBook G4:n.
MacBook Pro13" mid 2012 16GB 480GB SSD
MacBook3.1 | 2.2GHz Intel Core 2 Duo | 4GB | 640GB | 12/2007
iPhone 5S 32GB + iPad2 32 GB Wi-Fi 3G + iPod Nano 3gen ja 6gen + ATV3
-
Viesti Kirjoittaja T-P »
Niin tää olikin tämmönen, ehkä tosiaan vähän vanhempi kuin 2004 mallin kone. Nettikoneena verraton.
800 MHz Power PC G4
Muistin 640 Mt DDR SDRAM
800 MHz Power PC G4
Muistin 640 Mt DDR SDRAM
-
Viesti Kirjoittaja Hount »
Verraton nettikone? Itselläni on Dell D430 jonka 1,2 GHz Core2Duo jonka prosessorin asettamalla 800 MHz:aan ei voi sanoa että surffaaminen olisi mitenkään nautittavaa vaikka koneessa onkin 2GB DDR2:sta ja nopea SSD-levy.T-P kirjoitti:Niin tää olikin tämmönen, ehkä tosiaan vähän vanhempi kuin 2004 mallin kone. Nettikoneena verraton.
800 MHz Power PC G4
Muistin 640 Mt DDR SDRAM
iBookissa on pieni resoluutio, keskinkertainen akkukesto, huono näyttö ja auttamattoman hidas prosessori nykysivustoille.
- Hount
-
Viesti Kirjoittaja T-P »
Kyllä tällä mailit lukee ja levyt ostaa netistä. Youtubepätkät nykii mut hyvä hinta laatusuhde toimii. Maksoin 250e kolme vuotta sitten ja mahtavasti on toiminut olohuoneen sohvakoneena. Tietty kun uus mac book pro tulee, olen äimän käkenä.
-
Viesti Kirjoittaja Hepo »
Vaimon 1GHz ibook on kanssa ihan verraton kirjoitus ja nettikäytössä. Olisin jo ostanut uudemman mutta ei kuulemma tarvitse. Nyt pitää appiukolle löytää toinen ibook, kun ei vaimolta saanut tota.T-P kirjoitti:Kyllä tällä mailit lukee ja levyt ostaa netistä. Youtubepätkät nykii mut hyvä hinta laatusuhde toimii. Maksoin 250e kolme vuotta sitten ja mahtavasti on toiminut olohuoneen sohvakoneena. Tietty kun uus mac book pro tulee, olen äimän käkenä.
Winkkari koneita ei voi verrata, käyttis tappa aina kaiken uuden tehon pois.
MacBook Pro13" mid 2012 16GB 480GB SSD
-
Viesti Kirjoittaja Hount »
!? Siis mitä? Äidilläni on 1,33GHz iBook täysillä muisteilla (1,5 GB) ja olen jo pitkään katsellut uutta konetta tuon tilalle, kun ei oikein surffailu ole enää mielekästä. Flash viimeistään tappaa kaiken nautinnonHepo kirjoitti:Vaimon 1GHz ibook on kanssa ihan verraton kirjoitus ja nettikäytössä. Olisin jo ostanut uudemman mutta ei kuulemma tarvitse. Nyt pitää appiukolle löytää toinen ibook, kun ei vaimolta saanut tota.T-P kirjoitti:Kyllä tällä mailit lukee ja levyt ostaa netistä. Youtubepätkät nykii mut hyvä hinta laatusuhde toimii. Maksoin 250e kolme vuotta sitten ja mahtavasti on toiminut olohuoneen sohvakoneena. Tietty kun uus mac book pro tulee, olen äimän käkenä.
Winkkari koneita ei voi verrata, käyttis tappa aina kaiken uuden tehon pois.
Ilmeisesti teillä (jotka väitätte iBookkia verrattomaksi nettikoneeksi) on
a) aikaa odottaa.. ja odottaa...
b) flash blokattu / asentamatta?
c) ei tietoa paremmasta?
Vista on hidas, XP ja 7 ihan käytettäviä hitaillakin koneilla. Fsecuren tms. viruksen asentamalla saa kyllä mehut loppumaan hitaista koneista, mutta kevyitäkin virustorjontoja löytyy.
Esimerkkinä käyttämäni D430 oli/on Debian + XFCE combolla, Windows 7 on hieman raskaampi. 1,2 GHz (dualcore) riittää jo täysin sujuvaan flash surffailuun.
- Hount
Viimeksi muokannut Hount, 14.2.2011 klo 2.49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
8 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka