KunkkuJ kirjoitti:Keep it simple, stupid. Minulle tuo kehotus merkitsee kuvien siirrossa sitä, etten edes ajattele jonkun piuhan kiinnittämistä kameran ja tietokoneen välille. MacPron kanssa käytän Sandiskin Extreme Firewire-lukijaa, Macbookin kanssa Express-paikkaan tulevia lukijoita. Kuvat siirrän raahaamalla ne ajan perusteella merkittyihin kuvakansioihin. Nopeaa ja helppoa!
Minulle taas, että piuhan vaan väliin, ei tarvitse korttia kamerasta kaivella ja altistaa ulkomaailmalle. Toki fw-lukija olisi nopeampi mutta yleensä kuvasiirrossa ei ole niin tulenpalava kiire.. (Mulla olis muuten myynnissä fw400-lexar-cf-lukija jos jotakuta kiinnostaa... nykyinen kamera kuvaa sd-kortille.)
KunkkuJ kirjoitti: Nykyisillä kovalevyjen hinnoilla en ymmärrä tuota "epäonnistuneiden" kuvien poistamista. Vai onko teillä puolet epäonnistuneita? En minä ainakaan jaksa alkaa käymään kuvia läpi vain tarkoituksena etsiä joku epäonnistunut kuva ja poistaa se. Poistan sitten joskus, jos kohdalle osuu kuvankäsittelyn yhteydessä.
No kun paha tapa on ottaa varmuuden vuoksi muutama ylimääräinen ja sit viel vähä. Kolme neljäsosaakin vois heittää pois kun on abaut sama aihe kuitenkin monessa peräkkäin. Kyllä noista kertyy kovalevynpainoa ajan myötä. Toki surkeimmat osaa heittaa jo heti kuvaamisen jälkeen kamerasta, jos tilaisuus on niin tylsä ettei ole muuta tekemistä.. tai kiire muualle..
Missähän tuolla MASissa sanotaan ettei Aperturea saa käyttää työtöissä? Ei se ainakaan hevin osu silmiin..