Olen vakavasti harkitsemassa PC:n vaihtoa iMac-koneeseen, jota tulisin (kuten nykyistä PC:tä) käyttämään musiikin tekemiseen. Koska budjetti on rajallinen hankkisin mieluiten sen halvimman karvalakkimallin, eli 21.5 tuuman iMac, 3,06 GHz i3 prossu ja 4 Gt muistia. Kysymys kuuluukin, riittääkö ko. koneessa potku musiikin työstämiseen?
Askarruttaa lähinnä siksi, että työkaluina käytän pääasiassa erilaisia virtuaali-instrumentteja (esim. Spectrasonics Omnisphere, Trilian, Stylus RMX), jotka ovat melkoisia teho/muistisyöppöjä. Sekvensserinä on Cubase 5 Essential.
iMac / i3 / 4 Gt - Riittääkö tehot musan tekemiseen?
Kaikki ääneen ja musiikin tekoon liittyvä.
8 viestiä
• Sivu 1/1
-
iMac / i3 / 4 Gt - Riittääkö tehot musan tekemiseen?
Viesti Kirjoittaja drystone »
-
Re: iMac / i3 / 4 Gt - Riittääkö tehot musan tekemiseen?
Viesti Kirjoittaja Blank^ »
Riittää, kun sitä käyttää niin, että se riittää. Ts. riippuu ihan puhtaasti siitä, kuinka suurta määrää instansseja käytät softa-instrumenteista ja muista plug-ineista ja miten hyvin ohjelmoija on näiden tehonkäytön optimoinut.
Jos haluaa pelata varman päälle, eli että tehoa on mielummin liikaa kuin liian vähän, niin silloin kannattaa ostaa kerralla markkinoiden tehokkainta kärkeä ja tällä hetkellä mielellään neliytimistä tai suurempaa.
Onko tuosta PC:stä loppunut teho tai muisti kesken?
Joku muu voinee kertoa kyseisten softa-instrumenttien saavutetuista instanssimääristä raudalla x.
Jos haluaa pelata varman päälle, eli että tehoa on mielummin liikaa kuin liian vähän, niin silloin kannattaa ostaa kerralla markkinoiden tehokkainta kärkeä ja tällä hetkellä mielellään neliytimistä tai suurempaa.
Onko tuosta PC:stä loppunut teho tai muisti kesken?
Joku muu voinee kertoa kyseisten softa-instrumenttien saavutetuista instanssimääristä raudalla x.
Viimeksi muokannut Blank^, 15.2.2011 klo 11.47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Viesti Kirjoittaja Jone »
Mulla 2,4Ghz i5 ja 4Gt muistia ja noi samat softat läppärissä. Tyytyväinen olen ollut ja prossu ei lopu mutta muistia saisi olla lisää. Sitä se tekee macin omalla raudalla isoissa puuhissa että musa "menee kuulumattomiin" ja kasautuu puskuriin ja sitten ryöpsähtää sieltä helevetillisenä kertymänä kerralla sekunnissa ulos. Tämän taitaa eniten aiheuttaa mulla Superior Drummer. Spectrasonicsin softat toimii jopa kiitettävästi.drystone kirjoitti:Olen vakavasti harkitsemassa PC:n vaihtoa iMac-koneeseen, jota tulisin (kuten nykyistä PC:tä) käyttämään musiikin tekemiseen. Koska budjetti on rajallinen hankkisin mieluiten sen halvimman karvalakkimallin, eli 21.5 tuuman iMac, 3,06 GHz i3 prossu ja 4 Gt muistia. Kysymys kuuluukin, riittääkö ko. koneessa potku musiikin työstämiseen?
Askarruttaa lähinnä siksi, että työkaluina käytän pääasiassa erilaisia virtuaali-instrumentteja (esim. Spectrasonics Omnisphere, Trilian, Stylus RMX), jotka ovat melkoisia teho/muistisyöppöjä. Sekvensserinä on Cubase 5 Essential.
-
Kiitos kommenteista! Tuo 2,4Ghz i5 vastannee suunnilleen 3,06Ghz i3 prossua, vai olisko jopa enemmän potkua? Ajattelinkin, että muistin kanssa saattaa tulla raja vastaan isommissa projekteissa, mutta sitähän saa sitten myöhemmin kaupasta lisää, joten eipä tulisi sikäli ongelmaa. Prosessoriteho ei taida olla ykkösprioriteetti musiikin tekemisessä, ainakaan niin kauan kuin pelataan midillä. No, valaiskaa kokematonta jos menee metsään. Eipä ylimääräisestä tehosta ikinä haittaakaan ole.Jone kirjoitti:Mulla 2,4Ghz i5 ja 4Gt muistia ja noi samat softat läppärissä. Tyytyväinen olen ollut ja prossu ei lopu mutta muistia saisi olla lisää. Sitä se tekee macin omalla raudalla isoissa puuhissa että musa "menee kuulumattomiin" ja kasautuu puskuriin ja sitten ryöpsähtää sieltä helevetillisenä kertymänä kerralla sekunnissa ulos. Tämän taitaa eniten aiheuttaa mulla Superior Drummer. Spectrasonicsin softat toimii jopa kiitettävästi.
Ja mainittakoon, että syynä uskonnon vaihtamiseen on täysi tyytymättömyys Windows Vistaan sekä halu päästä eroon ylimääräisistä lisälaitteista ja piuhoista. Ja seikkailunhalu myös
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
Viimeksi muokannut drystone, 15.2.2011 klo 14.56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Noi synat just tarttee tehoa ja pirusti. Jos se on ihan pelkkä sampleja sylkevä vekotin niin syö muistia, mutta jos on sample+joku synteesi+omat efektit jne niin alkaakin prossu maistumaan. MIDI-liikenne ei syö tehoa juuri yhtään, mutta äänenmuodostus plugarilla taas syö. Mutta tosiaan tehoa on nykykoneissa iha ok ja "jäädyttämällä" raitoja saa prossulle lisää pelitilaa. Huolellinen ja päämääräinen työskentelytapa auttaa jo paljon.drystone kirjoitti:Prosessoriteho ei taida olla ykkösprioriteetti musiikin tekemisessä, ainakaan niin kauan kuin pelataan midillä. No, valaiskaa kokematonta jos menee metsään. Eipä ylimääräisestä tehosta ikinä haittaakaan ole.
-
Viesti Kirjoittaja JimInDreams »
Joo mulla on ja tuon superior drummerin kanssa ongelmia, muuten saa olla plugareita auki tod paljon mutta superior lagaa välillä koko koneen jumiin.
tai sitten tuo viimeisin logic päivitys on se joka bugeilee.
Viimeksi muokannut JimInDreams, 15.2.2011 klo 15.27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mac Pro 8x2,8ghz 8 gb . Apogee . Genelec . Logic 9
-
Mulla Superior on Nuendo 5 ja Cubase 6 ja sekoilee molemmissa, eli kyl se siinä rumputtimessa on "vika".JimInDreams kirjoitti:Joo mulla on ja tuon superior drummerin kanssa ongelmia, muuten saa olla plugareita auki tod paljon mutta superior lagaa välillä koko koneen jumiin.
-
Juuri tämän halusinkin kuullaJone kirjoitti:Mutta tosiaan tehoa on nykykoneissa iha ok ja "jäädyttämällä" raitoja saa prossulle lisää pelitilaa. Huolellinen ja päämääräinen työskentelytapa auttaa jo paljon.
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
8 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Audio ja musiikki”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka