hmm.. 17" kalleinkin malli on taatusti helevetin paljon halvempi kuin mitä 21" Eizon kuvaputki yksin maksoi joskus -95 huomioimatta edes 15vuoden elinkustannusindexin vaikutusta.. so??dasb00t kirjoitti:Onko ollut missään hintaspekulaatiota?
Nostalgisointia koneista (jaettu Uuden MacBook Pron odottelusta)
-
Re: Uuden MacBook Pron odottelu
Viesti Kirjoittaja jooojooo »
-
Nostalgisointia koneista (jaettu Uuden MacBook Pron odottelusta)
Viesti Kirjoittaja Peitsamo »
-

-
Viesti Kirjoittaja Mailia »
Eikö sinulla ollut aika vasta vain alle kuuden vuoden kokemus koneista?jooojooo kirjoitti:..niimpä.. * miettii mihin nykynuoret laittavat ne sadattuhannet eurot jotka me 80-90-luvulla törsättiin aataminaikuisiin tietokoneisiin, kännyihin ja ensimmäisiin videotykkeihin sun muuhun ...?? 8) - no joo liksat ei oo paljon nouseet mutta keskustasta sai ostettua yhdenkuun liksalla noin 10m2 - kun tuohon nykyään taidetaan tarvita vuoden liksa...(
-
ja yhä käytän meiliserverinä aktiivisesti . erästä 486Compaqia ihan vaan näyttääkseni epäilijöille että siinä pyörii win XP !!!
-
Viesti Kirjoittaja Micael »
Joko olet (ollut) osapuilleen miljonääri tai sitten muistat vuoden/koneen väärin. Mutta olen lähes varma, että et hankkinut 80286-prossulla varustettua PC:tä vuonna 1984.jooojooo kirjoitti:..koneista...?? kun tulin intistä 84 hankin ekan Pc ni.. - on muuten tallessa tuo 286nen ja sitä ennen jo tehtiin demoja commodorella..voi aikoja .. haha
ja yhä käytän meiliserverinä aktiivisesti . erästä 486Compaqia ihan vaan näyttääkseni epäilijöille että siinä pyörii win XP !!!
Demoskenen katsotaan saaneen pitkälti alkunsa C-64 -ympäristöstä 1001 Crew:n ja muiden innoittamana, mutta vasta noin vuosina 1985-1986.. Ennen vuotta '84 ei Commodorella (Pet/Vic-20/64) tehty kuin maksimissaan minimaalisia kräkki-introja.
Ja itse aiheesta: huhut vellovat, että huomenna tulisi tosiaan päivityksiä. Toivotaan parasta, edellisestä päivityksestä onkin aikaa!
-
Viesti Kirjoittaja mac_tumpelo »
Kyllä on ollut mahdollista kun 286 prossu julkaistiin 1.2.1982Micael kirjoitti:Joko olet (ollut) osapuilleen miljonääri tai sitten muistat vuoden/koneen väärin. Mutta olen lähes varma, että et hankkinut 80286-prossulla varustettua PC:tä vuonna 1984.jooojooo kirjoitti:..koneista...?? kun tulin intistä 84 hankin ekan Pc ni.. - on muuten tallessa tuo 286nen ja sitä ennen jo tehtiin demoja commodorella..voi aikoja .. haha
Demoskenen katsotaan saaneen pitkälti alkunsa C-64 -ympäristöstä 1001 Crew:n ja muiden innoittamana, mutta vasta noin vuosina 1985-1986.. Ennen vuotta '84 ei Commodorella (Pet/Vic-20/64) tehty kuin maksimissaan minimaalisia kräkki-introja.
Ja itse aiheesta: huhut vellovat, että huomenna tulisi tosiaan päivityksiä. Toivotaan parasta, edellisestä päivityksestä onkin aikaa!
-
Viesti Kirjoittaja dasb00t »
Mielenkiintoista. Itse ostin 286 koneen vuonna 1990. Se oli silloin kova sana ja maksoi yli 10000 markkaa.mac_tumpelo kirjoitti:
Kyllä on ollut mahdollista kun 286 prossu julkaistiin 1.2.1982

-
Viesti Kirjoittaja kari.patila »
Puhe olikin hinnasta. 1984 286-kotitietokoneet olivat hintaluokassa $3000 - $6000. Joku voi muistaa silloisen valuuttakurssin tarkastikin, mutta luulisin kysessä olevan kymmenien tuhansien markkojen ostoksen.mac_tumpelo kirjoitti:Kyllä on ollut mahdollista kun 286 prossu julkaistiin 1.2.1982Micael kirjoitti:Joko olet (ollut) osapuilleen miljonääri tai sitten muistat vuoden/koneen väärin. Mutta olen lähes varma, että et hankkinut 80286-prossulla varustettua PC:tä vuonna 1984.jooojooo kirjoitti:..koneista...?? kun tulin intistä 84 hankin ekan Pc ni.. - on muuten tallessa tuo 286nen ja sitä ennen jo tehtiin demoja commodorella..voi aikoja .. haha
-
Viesti Kirjoittaja illuzion »

-
Viesti Kirjoittaja Stobex »
Vuonna 1990 muutettiin mamman kanssa Tokioon ja kyllä tuolloin kotikoneena oli 386 jossa 387 matikkaprossu. Hongkongissa työkoneena 1991 oli 486SX ja rinnalla joku UNix joka oli omakotitalon kokoinen. (Edit: oli pakko kaivaa vanhoja palkkakuitteja - 1990 liksa oli 25.400mk/kk, ja muistini mukaan eka kannettava maksoi n.48.000mk samoihin aikoihin)dasb00t kirjoitti:Mielenkiintoista. Itse ostin 286 koneen vuonna 1990. Se oli silloin kova sana ja maksoi yli 10000 markkaa.Prossujen kehitystahti ei ollut päätähuimaava ilmeisesti tuohon aikaan.
Edit2 patilalle - 1984 bailattiin ankarasti Moskovassa kesällä - taaloja vaihdettiin koska ruplalla jonka markka kurssi oli n.8 ei tehnyt mitään ja tuolloin taala maksoi noin 6 markkaa. Reissu rahoitettiin värikkäillä kuvallisilla adidas-muovikasseilla joista velivenäläiset maksoi semmosta 10 ruplaa kpl!! ( 80 markkaa / kassi)
Mutta aiheeseen - odottaa mailia saksasta ja DHL kuskia MBP kainalossa!
2x240gb SSDvertex2 |Toughpower 2000W |Hailea+Na **OsX,W7,Linux Pinguy
-
Re: Nostalgisointia koneista (jaettu Uuden MacBook Pron odot
Viesti Kirjoittaja Samipetteri »
Tulostimeksi hankin hieman myöhemmin HP:n DeskJet 500C:n. Oikein väritulostin, hintaa en muista mutta kallis se oli...
-
Viesti Kirjoittaja pmalm »
Itsekin aloin tuota asiaa miettimään, ja jokin 386 kone mulla oli ennen kuin siirryin -89 applen kelkkaan. Eli kyllä noi -286 koneet tais olla 80-90 luvun taitteessa jo normilaitteita. Tosin alkaa tuosta olla jo sen verta pitkä aika ja lukematon määrä koneita mennyt käsien läpi ettei tarkkaan enään muista tuon ajan hinta ym. tietoja.dasb00t kirjoitti:Mielenkiintoista. Itse ostin 286 koneen vuonna 1990. Se oli silloin kova sana ja maksoi yli 10000 markkaa.mac_tumpelo kirjoitti:
Kyllä on ollut mahdollista kun 286 prossu julkaistiin 1.2.1982Prossujen kehitystahti ei ollut päätähuimaava ilmeisesti tuohon aikaan.
-
Viesti Kirjoittaja ER »
Minä ostin käytetyn AT:n (286) joskus 88-89 eikä se ollut enää ihan kuuminta hottia. Muistin määrää en muista, mutta kovalevyn koko tuossa Atarin(!) nimellä kulkeneessa koneessa oli päivitetty massiiviseen 40 megaan!dasb00t kirjoitti:Mielenkiintoista. Itse ostin 286 koneen vuonna 1990. Se oli silloin kova sana ja maksoi yli 10000 markkaa.mac_tumpelo kirjoitti:
Kyllä on ollut mahdollista kun 286 prossu julkaistiin 1.2.1982Prossujen kehitystahti ei ollut päätähuimaava ilmeisesti tuohon aikaan.
-
Re: Nostalgisointia koneista (jaettu Uuden MacBook Pron odot
Viesti Kirjoittaja umpio »
Tämän talon ensimmäisen tietokoneen hintaa aloin tässä miettiä, mutta löytyi kuitti ensimmäisestä omasta koneesta, jonka ostin -91 kun olin Tampereella opiskelemassa datanomiksi. 13 100 mk, ja tuolla hinnalla sain itselleni 386 -tason koneen ja näytön. Se oli kova raha opiskelijalle siihen(kin) aikaan. Muistaakseni kyse oli SX -mallista, eli budjettiluokassa mentiin. Muistimäärää en muista, enkä kovon kokoa.
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu laitteista”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka