kari.patila kirjoitti: Ehkä tuo aika olisi kannattanut käyttää toisella tapaa?
hheh.. elämä on valintoja.. valitsin perheenperustamisen sijasta polun jolla kierrän maapalloa sukeltaen, lasketellen, harrastaen - elämästä nauttien
ps. oiva havainto -
mutta mikä tällähetkellä rassaa erityisesti on nää macin rotat... aargh.. no kaipa näihin 80-luvulla synnytettyihin featureihin taas tottuu.. ( nim.. vuosikymmenen käyttänyt rottia joissa kunnon makrot joista viimeisin. G700 edustaa kyllä sellaista jota oikeasti kaipaa macillä touhutessa..,((
-tuosta syystä macillä ei viitsi edes nettiä käyttää.. jos rotat olis nykyaikaa parantais se huomattavasti nykymaccien käyttökokemusta Nyt tuon ongelman takia macin käyttö jää ainoastaan sellaisiin sovellusympäristöihin " joita on pakko" macillä tehdä -- pc sitten kaikkeen muuhun
varmaan auttaisi jos saisit lääkityksen viimeinkin kohdalleen Mikä on "macin rotta?" Et oo siis osannut edes hiirtä saada toimimaan? Mitä sää oot ne 50000 tuntia tehny? Jaa, mutta toisaalta eihän se ole kuin vajaa kuus vuotta. Kohtuullinen alku, sanoisin.
(Tiedän, ei pitäis ruokkia mutta kun tuli tuossa vähän kaadettua…)
exlex kirjoitti:Se, että näillä on niin mukava värkkäillä, että menee aikaa hurjasti. Vaimo antoi tänään palautetta, että kun oon liikaa tietokoneenäärellä ja jollain Apple-sivulla (hopeinen omena). Hehehe...
Istuta se vaimo Macin ääreen ja kuttu se tänne kylään, tiäs vaikka innostuisi.
On mahdotonta olla masentunut, jos sinulla on ilmapallo! -Nalle Puh-
Seuraava ei varsinaisesti ole Maceissa itsessään ärsyttävä piirre, mutta niihin liittyvä ärsyttävä asia kuitenkin.
Yleensä kun etsii jotain tiettyyn toimeen sopivaa ilmaissoftaa tai selailee läpi etsien sellaisia pelejä joita voisi hankkia niin monesti törmää tähän "Toimii osX.llä" mainintaan. Noissa on vaan se ongelma et tollainen ei lopulta kerro yhtikäs mitään. Monesti jotain softaa testaillessa huomaakin että se toimisi esim vain intelmaceilla eikä missään ole välttämättä mainittu ettei softa tue PPC arkkitehtuuria.
Hiukan helpottaisi ja nopeuttaisi kyllä etsimistä jos monien pelkkien "osX" mainintojen sijaan viitsisivät mainita vähän tarkemmin asiasta. (Se että peli toimii intelmacilla mutta mainitaan vain "Mac osX" ei hirveästi riemastuta Tigerilla varustetun PPC koneen omistajaa siinä vaiheessa kun pelin on hankkinut jostain)
Katsokaapa vaikka wikipedian artikkeleita peleistä niin windowsit kyllä on monesti eriteltyinä mutta esim osX.n eri versiot eivät ole, saatikka että olisi mainittu onko kyseistä peliä PPC versiona vai vaatiiko intelkoneen.
MacBook Pro:n liittäminen ulkoiseen näyttöön + sälään alkaa nyppimään. Itse liittäminen useimmiten toimii, mutta työpöydön ikoneiden ja esim Adiumin kaverilistan kanssa on joka välissä ikävää sijoittelua.
Se että monet hyvät ohjelmat ei toimi macissa esim. format factory
Ja toinen että jos painaa punaista yläkulmassa, ohjelma ei aina suljeudu. Kaverini löi tracpadia kun ei sulkeutunut
Rahat lopussa? Liity CasCardiin ja ansaitset puhdasta rahaa suorittamalla tehtäviä ja saat samalla ostovinkkejä sinua kiinnostavista aiheista jotka voit valita itse http://www.cascard.com/liity/VYsrCyqJxK
Ilmari123 kirjoitti:Se että monet hyvät ohjelmat ei toimi macissa esim. format factory
Ja toinen että jos painaa punaista yläkulmassa, ohjelma ei aina suljeudu. Kaverini löi tracpadia kun ei sulkeutunut
Tohon auttaa kun muistaa, ettei OS X ole Windowsin paras versio...
Viimeksi muokannut MacFinn, 22.2.2011 klo 19.56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
iMac 24" 4,5K, pari Mac miniä, iPhone 13, iPad 2021, Watch SE 2022 ja kaikenlaista muuta. FiMUG ry jäsen
Kyllä se ehdottomasti on Finder. Aivan käsittämättömän huono tapa hoitaa tiedostoja, ja niin monta hyvää asiaa uupuu joihin Windowssissa on tottunut. Ihan pikkuseikkoja kuten vaikka se, että (tiedostonäkymistä se oikeanpuoleinen, mikä lie nimeltään) ei pysty maalaamaan esim. listan keskeltä muutamaa tiedostoa. Vain alimmasta ylöspäin onnistuu. Luoja miksi näin. Tuhatpäin näitä pieniä raivon partaalle ajavie ominaisuuksia tuntuu olevan.
Uunottaja kirjoitti:Kyllä se ehdottomasti on Finder. Aivan käsittämättömän huono tapa hoitaa tiedostoja, ja niin monta hyvää asiaa uupuu joihin Windowssissa on tottunut. Ihan pikkuseikkoja kuten vaikka se, että (tiedostonäkymistä se oikeanpuoleinen, mikä lie nimeltään) ei pysty maalaamaan esim. listan keskeltä muutamaa tiedostoa. Vain alimmasta ylöspäin onnistuu. Luoja miksi näin. Tuhatpäin näitä pieniä raivon partaalle ajavie ominaisuuksia tuntuu olevan.
Tuplaklikkaa ja sillä toisella klikkauksella maalaat.
Uunottaja kirjoitti:Kyllä se ehdottomasti on Finder. Aivan käsittämättömän huono tapa hoitaa tiedostoja, ja niin monta hyvää asiaa uupuu joihin Windowssissa on tottunut. Ihan pikkuseikkoja kuten vaikka se, että (tiedostonäkymistä se oikeanpuoleinen, mikä lie nimeltään) ei pysty maalaamaan esim. listan keskeltä muutamaa tiedostoa. Vain alimmasta ylöspäin onnistuu. Luoja miksi näin. Tuhatpäin näitä pieniä raivon partaalle ajavie ominaisuuksia tuntuu olevan.
Tuplaklikkaa ja sillä toisella klikkauksella maalaat.
En ymmärrä mitä näkymää tarkoitetaan, mulla coverflow viimeisenä ja muissa onnistuu valinta ilman mitään tuplaklikkausta myös listojen keskeltä?
Totta on että myös Windowsissa kämmättiin kun Filemanagerista luovuttiin.
On tuossa aika paljon omaa vikaa mukana, jos et viitsi opetella käyttämään Maccia Maccina. Kaikki asiat eivät ole 1:1 Windowsin kanssa.
Tämä keskeltä valinta Cover Flow:ssa tapahtuu näin:
Tuo "tyyli ennen tarkoitusta" ajattelutapa pistää välillä ärsyttämään. iMacciin kaipaisin yhtä tai kahta USB-porttia tuohon etupuolelle, mutta eihän niitä voitu ilmeisesti siihen laittaa koska "se ei näyttäisi hyvältä". No, sen vuoksi sitten tuolta iMacin takaa rehottaa hirveä tuhero USB-hubeja, kännykän microUSB-piuhaa, kortinlukijaa ja muuta tingeltangelia, koska erkkikään ei koko ajaa jaksa kurotella tuonne koneen taakse laittamaan niitä paikoilleen ja ottamaan käytön jälkeen pois. Lopputulos on kuin hyvännäköinen nainen, jolta on jäänyt bikiniraja trimmaamatta viimeisen kuuden vuoden ajalta...
Varaosien hinta, ei kannata korjata muuten hyviä koneita kun hinnoittelu on aivan korkeuksista.
+20 vuotta omenoita ja rahaa mennyt tuhottomasti
Hmm... Joo, käyttikset OS X ja iOS ne rokkaa kuten kaikki tietää mutta rauta on samaa "kiinakuraa" kuten kaikilla muillakin merkeillä...
mikaw_ kirjoitti:Käsittääkseni siihen macciin saa kiinni myös muita kuin Applen omia hiiriä.
toimiiko esimerkiksi 10 nappinen hiiri suoraan laittamalla se kiinni koneeseen?
Mitä teet hiirellä. Yritätkö koodata sillä?
Heheh. No ei toimi kyllä Windowsissakaan. Edes MX Revolutioni Windowsissa ei toiminut suoraan, vaan kyllä kiltisti piti asennella Logitechin ohjelma, jotta toimi. Toinen asia on kuka ihme tarvitsee 10 nappia hiireen. En ole koskaan käyttänyt edes peleissä yli 3 nappia, jos scrollia ei lasketa. Itse käytän näppäimistöä, enkä hiirtä erikoiskomentoihin.
MBP 16” | iPhone 13 PRO | iPad mini | Watch 5 | TV - 4 gen http://wheniskeynote.com
(Urheile, niin kuolet terveempänä.)
jpsuominen kirjoitti:Tuo "tyyli ennen tarkoitusta" ajattelutapa pistää välillä ärsyttämään. iMacciin kaipaisin yhtä tai kahta USB-porttia tuohon etupuolelle, mutta eihän niitä voitu ilmeisesti siihen laittaa koska "se ei näyttäisi hyvältä". No, sen vuoksi sitten tuolta iMacin takaa rehottaa hirveä tuhero USB-hubeja, kännykän microUSB-piuhaa, kortinlukijaa ja muuta tingeltangelia, koska erkkikään ei koko ajaa jaksa kurotella tuonne koneen taakse laittamaan niitä paikoilleen ja ottamaan käytön jälkeen pois. Lopputulos on kuin hyvännäköinen nainen, jolta on jäänyt bikiniraja trimmaamatta viimeisen kuuden vuoden ajalta...
niin eli sää siis haluaisit bikinirajan lisäksi myös kainalot rehottamaan Vähän hei omaa aktiivisuutta kehiin, katso vaiks tämän foorumin Näytä Setuppisi -foorumilta mallia (tai älä )
BTW se, että sun kännykkävalmistajasi tarjoaa tuohon pelkkää rumaa micro-USBin päätä, tuskin lienee Applen vika… Mulla on nätti telakka iPhonelleni.
carrbon kirjoitti:Se, ettei tuota MBP:n resoluutiota ole vieläkään saatu nykyaikaiseksi. Jos 13" MBA:ssakin on 'jo' 1440*900, niin miksei MBP:ssä voi olla?
se jäis liian pienenä minun näkökykyni ulkopuolelle. Enkä liene ainoa. Ok, vois olla vaihtoehtona, mutta mulle ei kävisi.
carrbon kirjoitti:Se, ettei tuota MBP:n resoluutiota ole vieläkään saatu nykyaikaiseksi. Jos 13" MBA:ssakin on 'jo' 1440*900, niin miksei MBP:ssä voi olla?
se jäis liian pienenä minun näkökykyni ulkopuolelle. Enkä liene ainoa. Ok, vois olla vaihtoehtona, mutta mulle ei kävisi.
Ei tuo nyt ihan perustelusta mene kun samankokoisessa Airissa se kuitenkin on tuo.
Minun mielestäni taas tuo 1280*800 voisi olla vaihtoehto, ja 1440*900 voisi olla oletus.
Viimeksi muokannut carrbon, 25.2.2011 klo 22.55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Minua ärsyttää open/save dialogit, miksi ihmeessä esim. etsi-toiminto siellä listaa sisällön mukaan, miksi en voi määrätä sitä etsimään defaultisti tiedostonimen mukaan?