ef0p kirjoitti:Tuntuu, että suurimmat vinkujat täällä on just näitä, jotka vuodesta toiseen odottavat jotain mullistavaa MBP:tä ja laskevat eurojaan. Sit kun ei tuu super spekseillä olevaa 13" konetta tonnin hinta lapulla niin itq.
Tekisivät edes kunnollisen parin tonnin 13" koneen. Nyt 13" koneissa speksit tuntuu laahaavan jäljessä ja mikään ei oikeuta Pro-mainintaan nimessä. Vaikka näyttää pahalta, mutta uskallan kuitenkin asettaa toivoa noihin "nuo ovat low-end mallin tiedot"-väitteisiin.
Kovin lupaavaa ei ole tuo näytönohjaimen tilanne. Itse näytön kanssa en näkisi mitään syytä miksi se 13" Airin näyttö ei olisi edes lisämaksua vastaan saatavilla. Jos taas nämä nykyiset tiedot pitävät turhankin hyvin paikkansa, tuntuu tämä "päivitys" vain katteiden parantamiselta ja wanhan lypsylehmän douppaamiselta. Hiipuvalle kiukaalle heitettävä vesi tuntuu hieman asiakkaiden aliarvioimiselta.
No, toivotaan parempaa, jos sieltä tulisikin oikeasti siedettävä pieni (pienehkö) kone.
Jotenkin tuntuu, että odotetaankohan näihin vehkeisiin vähän liian paljon saatavaksi kaikkea ihmeellistä ja hyvää. Itse en tietotekniikasta / raudasta hirveän hyvin kärryillä ole, mutta niin se taitaa olla useimmilla Maccien käyttäjillä. Sitten on nämä foorumit, joiden osallistujat ovat todella hyvin perillä tekniikasta ja mitä on mahdollisesti tulossa. Nyt morkataan näitä tulevia koneita, vaikka koneita ei ole vielä edes julkaistu. Esimerkiksi haukutaan noita MBA:n prosessoreja?! Mikä niistä tekee sellaisen, että kone on hidas tai muuten kykenemätön webbiselailuun, sähköpostiin, wordiin, exceliin yms? Mihin se lienee tarkoitettukin. Ja onhan tuo koko laitos aivan naurettavan kevyt. Satunnaiset valokuvankäsittelyt kyllä onnistuunee? En jaksa ymmärtää. Ja ainakin itse olen siinä luulossa, että Apple ei ole mikään pelikone, eteenkään pääasiassa. Ja luulen, että kukaan ei sitä jaksa odottaakkaan. Onhan sille noita pelejä, mutta aika murto-osa siitä mitä Windowsin puolelle / PS3 XBox yms.. Ja turha nyt vedota tähän Bootcampista tai muista. On se itselläkin käytössä ja pelaan sen kautta, mutta kyllä tuo oma kone on hankittu pääasiassa ihan muuhun kuin pelaamiseen.
Nyt puhun omista taustoistani ostaessa 27" iMacin. Halusin erinomaisesti toimivan koneen, siihen hyvän takuun, tyylikkään värkin, jossa ei ole erillisiä laatikoita ja johtohärdelliä, hyvän ison näytön hyvällä resoluutiolla. En missään nimessä odottanut, että saisin parasta suorituskykyä pienimmällä mahdollisella rahalla. Noita vehkeitä on PC-puolella ollut ihan tarpeeksi, halvalla on yritetty päästä ja heikosti on mennyt.
Ja tuosta, että tuo MacBook Pro olisi suositumpi kuin perus MacBook. Näin varmasti ainakin tällä foorumilla on, missä lähes kaikki ovat näitä tekniikkawelhoja ja joita kiinnostaa kellotaajuudet yms. Mutta uskaltaisin väittää, että kun otetaan kaikki MacBookin ja MacBook Pron käyttäjät vertailuun, alkaa tuo tekniikkapuoli olemaan hiukan vähemmän tärkeää. Desing & tyylikkyys ja varmaan melkoinen muoti-ilmiö sekä vehkeiden ja ohjelmien hyvä toimivuus on se, joka porukkaa enemmän kiinnostaa. Näin ainakin olen tässä omalla koulullani päätellyt, yhden MB Pron olen nähnyt, perus-Bookkia varmaan kymmenkunta. Ja tässä en nyt väitä, että se perus MacBook olisi tyylikkäämpi kuin Pro, ei minustakaan. Mutta halvempi hintahan siinä vetää tavallisia ihmisiä ostajikseen, joille tuo perus MacBookin on jo kovin kallis ostos. Siksi uskaltaisin väittää, että vaikka joskus Apple tarjoilee vanhempaa tekniikkaa kuin kilpailijat keskimäärin, ei se jaksa myyntilukuihin vaikuttaa kovinkaan paljoa. Aivan vain siksi, että monille on tärkeämpää muut jutut kuin se prosessori ja näytönohjain.
iPhone 6 4,7" 64 Gb
Musical Fidelity M1-HPA & Genelec 4030 & Grado RS1i
Genelec 1238SAM & Meridian 518
Lihapiikki kirjoitti:...Itse en tietotekniikasta / raudasta hirveän hyvin kärryillä ole, mutta niin se taitaa olla useimmilla Maccien käyttäjillä. Sitten on nämä foorumit, joiden osallistujat ovat todella hyvin perillä tekniikasta ja mitä on mahdollisesti tulossa...
Ja tuosta, että tuo MacBook Pro olisi suositumpi kuin perus MacBook. Näin varmasti ainakin tällä foorumilla on, missä lähes kaikki ovat näitä tekniikkawelhoja ja joita kiinnostaa kellotaajuudet yms...
Tämä on Apple-foorumi, tietotekniikka siis tietenkin kiinnostaa meitä perustasoa enemmän.
Suomi24 -tyyppisiltä foorumeilta saa sitten paremman kuvan siitä peruspetterin aivoituksista näistä uusista malleista.
Sulla on siis molemman tyyppiset tietolähteet käytettävissä.
Laptop 15"-i7-8GB-Radeon8770M(2GB) | iMac24" | TimeCapsule | iPhone | IPhone 4 | iPad 1st gen | iPad 2nd gen | iPod Touch 3rd gen
Lihapiikki kirjoitti:Esimerkiksi haukutaan noita MBA:n prosessoreja?! Mikä niistä tekee sellaisen, että kone on hidas tai muuten kykenemätön webbiselailuun, sähköpostiin, wordiin, exceliin yms? Mihin se lienee tarkoitettukin. Ja onhan tuo koko laitos aivan naurettavan kevyt. Satunnaiset valokuvankäsittelyt kyllä onnistuunee? En jaksa ymmärtää.
Tuohon käyttöön ei TODELLA kannata hankkia 2000€ maksavaa MacBook Pro:ta jos sisällä on vielä vanhaa tekniikkaa.
Kyllä minä ainakin odotan että tuolla rahalla saa jotakin muuta kuin maksaa Applen merkistä ja käyttiksestä.
Joillekin tuo riittää, minulle ei.
Itsellä aikomus hankkia ensimmäinen Apple kone jos nuo speksit ovat edes jossakin suhteessa hintaan, ne Mäkit joihin ei saa mattanäyttöä putoavat heti pois laskuista sillä peilinäytöllä en missään nimessä konetta ota.
Asiasta toiseen, Apple Storessa näyttää olevan päivitys käynnissä.
iPhone 12 64GB
iPad (2024) 64GB Wi-Fi, Apple TV 4rd 4K
MacBook Air 2024, Apple Watch 9.0 44mm
Delli kirjoitti:Asiasta toiseen, Apple Storessa näyttää olevan päivitys käynnissä.
Saman huomasin. Toivottavasti tunkevat uudet MBP:t tarjolle. Jännää tulee olemaan, sillä todennäköisesti tulen tilaamaan ensimmäisen Applen tietokoneen ja pähkäily tulee olemaan kova Pron ja Airin välillä. Airistakn tosin sanottu, että uusiutuu kesällä mutta ei jaksa enää odottaa..
Oho. Etteivät vain lataisi jenkkilän yöaikaan kaikkea sinne valmiiksi, että saa sitten helposti iskettyä näkyviin sovittuun aikaan. MacRumorsin foorumilla veikkailtiin 10am Cupertinon aikaan, eli meilläpäin 20:00.
iTupsu kirjoitti:Oho. Etteivät vain lataisi jenkkilän yöaikaan kaikkea sinne valmiiksi, että saa sitten helposti iskettyä näkyviin sovittuun aikaan. MacRumorsin foorumilla veikkailtiin 10am Cupertinon aikaan, eli meilläpäin 20:00.
Sitä minäkin. San Franciscossa uinutaan ja Nykissä kello 06.28.
Osaisikohan joku senverran Saksaa, että kertoisi mitä tuossa näytön koon ja resoluution välissä kerrotaan? Edit. No Google translator osasi senverran, että tarkoittaa ainakin kiiltäväpintaista. Toivottavasti siis anti-glare on vielä edes optiona...
Viimeksi muokannut pilkkakirves, 24.2.2011 klo 13.41. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Osaisikohan joku senverran Saksaa, että kertoisi mitä tuossa näytön koon ja resoluution välissä kerrotaan? Edit. No Google translator osasi senverran, että tarkoittaa ainakin kiiltäväpintaista. Toivottavasti siis anti-glare on vielä edes optiona...
Se on kyllä positiivinen asia. Ja parempi näytönohjain. Samat upgradet saa laittaa silti mitä edelliseenkin malliin olisin laittanut, eli hi-res antiglare näytön ja SSD aseman.
Viimeksi muokannut pilkkakirves, 24.2.2011 klo 13.49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Menee kyllä harkintaan sekin vaihtoehto. Tuntuis vaan oudolta ostaan C2D prossulla varustettu laite, kun SB julkaistiin juuri...
Airi päivitetään kai kesällä ja Jellona kuuluu pakettiin. Jos koittais pärjätä vielä siihen asti ilman konetta... Noh, odotan nyt ainakin huomista julkaisua.
No siis kyllä varmasti Airi päivittyy kesällä tohon SB prossuun. Mutta siiheen tulee se integroitu paska SB GPU mikä tulee huomenna uuteen 13" PRO karvalakkimalliin. Siihen et sitten enää saa erllistä näyttistä usko pois. Säälittävää applelta et 1,06 kg painavassa 11" Airissa on huomenna tehokkaampi näyttis, parempi reso, 128ssd vakiona... Jne
Houkuttelisi kyllä kovasti toi Airi. Olisi todella kätevä kuljettaa luennoilla mukana ja saisi SSD:llä, kun taas toi karvalakki Pro ei saa edes sitä 16G sirua käyttistä varten. Ja onhan se ulkoisesti oikea taideteos. Opiskelijana mulla on kuitenkin rajallinen budjetti, ja jos sen 11" Airin ottaa kaikilla mausteilla + ulkoisen superdriven, niin hinta on jo yli 1400€. Nyt vanhenevan karvalakkipron 1150€ on aikalailla kipukynnys, koska syödäkin täytyy. Päälle tulee kuitenkin vielä Airport Express ja Office 2011.
Perus-Prossa olisi ihan tarpeeksi mun käyttöön, joka on lähinnä Office-ohjelmia, nettiselailua, (HD-)videoiden ja kuvien katselua ja alkaen vuoden päästä varmaankin AutoCADin käyttöä, jos koululla on tarjota opiskelijoille mäkkiversio.
ef0p kirjoitti:Jos jostain elokuusta asti on odottanut, voi vain kysyä onko edes oikeasti tarvetta?
Kyllä nykymaailmassa on vähän kömpelöä elää ilman konetta. Välttämätöntä tarvetta mulla ei ole, koska voin tehdä yliopiston atk-luokissa kaiken tarvittavan, mutta kivempi kai se on opiskella illalla kotona kahvikupin äärellä kuin koululla nälkäisenä ja väsyneenä. Löytyy kyllä tämä avokin 6 vuotta vanha matolaatikko, joka boottaa mielialastaan riippuen 20-40 min, mutta tällä ei tosiaan voi tehdä muuta kuin selata nettiä katkonaisesti. Pdf-tiedostot on tälle myrkkyä ja flash-videot näkyy diaesityksinä...
iTupsu kirjoitti:Perus-Prossa olisi ihan tarpeeksi mun käyttöön, joka on lähinnä Office-ohjelmia, nettiselailua, (HD-)videoiden ja kuvien katselua ja alkaen vuoden päästä varmaankin AutoCADin käyttöä, jos koululla on tarjota opiskelijoille mäkkiversio.
Työkäyttöön oikein passeli configuraatio olisi mulle 11-13" MBA + sille työmaalla cinemadisplay, mutta en usko että sen core 2 duo riittää millään AutoCADille... Kotonakin 27" quad core i7 imacci 8 gigan muistilla käy välillä maanalaisen paikan kuumana ja tuulettimet vinkuu kun käyttää CADia pidemmän aikaa isommissa kuvissa...
Viimeksi muokannut pilkkakirves, 24.2.2011 klo 14.11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.