Apple-pakkomielle tai jopa fanaattisuus
-
Re: Apple-pakkomielle tai jopa fanaattisuus
Viesti Kirjoittaja redhat »

http://sisainenaani.com
-
Viesti Kirjoittaja OmenaOnPunainen »
Et vieläkään esitä mitään todisteita väitteillesi.theinonen kirjoitti:Noh, tuossa CAD/3D työskentelyssähän pärjää melko tehottomallakin koneella.OmenaOnPunainen kirjoitti:Et kuitenkaan osaa antaa sitä kerrointa, mutta en tietenkään sitä olettanutkaan. (Monta on muuten aika monta... Ja olen kiinnostunut vain ihan oikeista, kaupallisista ohjelmista - esim. CAD - enkä mistään teoreettisista testeistä.)theinonen kirjoitti:No, jos otetaan esimerkiksi tuo DELL.OmenaOnPunainen kirjoitti: Kuinka monin verroin? Annapa nyt kerroin, joka on monta.
Ja ei, en lue linkkejä, vaan oletan, että keskustelija osaa ainakin vetää yhteen todistusaineistona.
Mutta sillä välin: kyllä, CAD/3D-työskentelyssä (jonka Sinä muistaakseni otit nimenomaan esiin) todellakin pärjää melko tehottomalla koneella, koska suurin osa ajasta menee ajatteluun (toivottavasti Sinulla on sanakirja, että saat selville mitä se on.)
Myöskin epäilemättä jäänmurtajassa on enemmän hevosvoimia kuin autossani. Se ei tee jäänmurtajasta millään tavalla parempaa kapinetta kuin autoni.
-
Viesti Kirjoittaja theinonen »
Näköjään siinä työssä pärjää myös melko pienillä aivoilla, tosin koulutettu apinakin oppii piirtämään viivoja.OmenaOnPunainen kirjoitti: Mutta sillä välin: kyllä, CAD/3D-työskentelyssä (jonka Sinä muistaakseni otit nimenomaan esiin) todellakin pärjää melko tehottomalla koneella, koska suurin osa ajasta menee ajatteluun (toivottavasti Sinulla on sanakirja, että saat selville mitä se on.)
Miksiköhän muuten vain yhdeltä henkilöltä saa lukea epäasiallisia tai loukkaavia kommentteja topikista toiseen. Muistan tuossa jossain aiemmin maininneesi ettet ole käyttänyt kuin Applen tietokoneita. Kuinka voit sitten esittää väitteitäsi jos et oikeasti tiedä mistään yhtikäs mitään. Olen itse harrastus mielessä keräillyt työasemia, servereitä ja retrokoneita noin 15 vuotta, ja käyttänyt useampaa käyttöjärjestelmää kuin mihin osaat laskea. ( Tosin se nyt ei ole mikään saavutus, kun sormia ja varpaita on ihmisellä vain rajallinen määrä. )
Itselläni on pöytäkoneena Iyonix, jossa on käyttöjärjestelmänä RISC OS. Vaikka kuinka pidänkin käyttiksestä ja ohjelmista, niin en kuitenkaan ole niin harhainen etten tiedostaisi niissä olevia puutteita.
-
Viesti Kirjoittaja hatey »
Olen ämmä.gramdel kirjoitti:Vain ämmät ei vaihda vaihdelaatikoita ja vetareita autoon parin viikon välein.hatey kirjoitti:^Miksi niitä osia pitää koko ajan vaihtaa?![]()
En vaihda autoonikaan viikon välein uutta vaihdelaatikkoa ja seuraavana päivänä uusia vetareita.
/---
ap
Elmarit, Summarit ja pipo
MC-raato - FC-pilviWeikot
-
Viesti Kirjoittaja hatey »
Jos se on harrastus, niin miksi pitää nillittää mac foorumilla että mäcceihin ei voi vaihtaa osia? Itse harrastan vanhoja moottoripyöriä, mutta ei mieleenikään tulisi mennä mässyttämään osien vaihtamista ja kromiosien kiillotusta johkin muovista rakennettujen kyykkypyörien foorumille.jpsuominen kirjoitti:Harrastus. Yksi tuttuni purkaa joka talvi Vettensä alkutekijöihin, vaihtaa erinäiset määrät tingeltangelia ja kasaa taas kuntoon kevättä varten.hatey kirjoitti:^Miksi niitä osia pitää koko ajan vaihtaa?![]()
En vaihda autoonikaan viikon välein uutta vaihdelaatikkoa ja seuraavana päivänä uusia vetareita.
Minä muuten kuljen kotioloissa kumisaappaissa ja verskoissa, paskaisissa kalastusvermeissä tai pelastautumispuvussa. Ihmisten ilmoille mennessä vaivaudun ehkä heittämään jalkaan farkut ja maiharin + jonkun mainos t-paidan tai mitä nyt keliolosuhteet ja yleinen siveyskäytäntö kulloinkin vaatii. Autossa kiinnostaa suorituskyky jä käytännöllisyys, ulkonäkö ei muuten kuin värin osalta. Piereskelen, röyhtäilen, raavin muniani ja haistelen sen jälkeen sormiani. Joku voisi helposti luokitella minut sian ja alkueläimen välimaastoon, eikä "ämmämäinen" muutenkaan ole varmaankaan ensimmäinen adjektiivi joka mieleen juolahtaa meikäläisen habitusta katsellessa.
Siltikin ostin kotikoneekseni iMacin, eikä se ulkonäkö tosiaan ollut pienimmästä päästä niitä kriteerejä.
Nimim. "Onko minulla identiteettikriisi?"
Elmarit, Summarit ja pipo
MC-raato - FC-pilviWeikot
-
Viesti Kirjoittaja kari.patila »
Tätähän tämä ketju on ollut aina.Maza kirjoitti:Tästä on ihan vaivihkaa tullut PC-pakkomielle tai jopa fanaattisuus -ketju.
-
Viesti Kirjoittaja Macco »
Kolikon kaksi puolta; ilman toista ei ole toista. Noin karrikoiden.kari.patila kirjoitti:Tätähän tämä ketju on ollut aina.Maza kirjoitti:Tästä on ihan vaivihkaa tullut PC-pakkomielle tai jopa fanaattisuus -ketju.
-
Viesti Kirjoittaja Stobex »
Jäi miettimään frendinkin puolesta - Neljässä kaupungissa ja yhtämonessa toimipisteessä meillä on yhteensä 32 mac-työasemaa. Windows pohjaisia koneita on ehkä 10kpl - Olen tullut päätelmään että foorumi on äärimmäisen vihamielinen tuota toista käyttöjärjestelmää vastaan.Macco kirjoitti:Kolikon kaksi puolta; ilman toista ei ole toista. Noin karrikoiden.kari.patila kirjoitti:Tätähän tämä ketju on ollut aina.Maza kirjoitti:Tästä on ihan vaivihkaa tullut PC-pakkomielle tai jopa fanaattisuus -ketju.
2x240gb SSDvertex2 |Toughpower 2000W |Hailea+Na **OsX,W7,Linux Pinguy
-
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja amanita »
Tervetuloa foorumille.Stobex kirjoitti:
Jäi miettimään frendinkin puolesta - Neljässä kaupungissa ja yhtämonessa toimipisteessä meillä on yhteensä 32 mac-työasemaa. Windows pohjaisia koneita on ehkä 10kpl - Olen tullut päätelmään että foorumi on äärimmäisen vihamielinen tuota toista käyttöjärjestelmää vastaan.
Onko tuoreen jäsenen tullut pitkäänkin seurattua foorumin satoja ja taas satoja viestejä, jotta on kanttia tuoreeltaan tällaisia väittää. Kun on kirjautunut Apple-aiheiselle foorumille, on kai itsestään selvää, että täällä tykätään noin yleisimmin juuri näissä mainituissa tuotteissa käytetystä käyttöjärjestelmästä. Täällä on meitä aivan laidasta laitaan, moista äärimmäistä vihamielisyyttä en ole havainnut foorumin edustavan Minulla on kanttia väittää, että tuoreen jäsen Stobexin näkemys on väärä.
EDIT: Epäselväksi jäi, mitä tekemistä kirjoittajan edustaman firman lukuisilla laitteilla on samassa viestissä esitetyn päätelmän kanssa, puhumattakaan jonkun kaverin asioiden pohdiskelusta samassa yhteydessä.
Apple-käyttäjät ry:n jäsen • http://appleusers.fi/
-
- Vuoden Homppulainen 2009
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
Näin suuri foorumi tuskin on sellainen organismi joka voi tuota olla.Stobex kirjoitti:Olen tullut päätelmään että foorumi on äärimmäisen vihamielinen tuota toista käyttöjärjestelmää vastaan.
Mikäli puhutaan jäsenistä eli keskustelijoista, nykyään lähes kaikki ovat entisiä Windows-käyttäjiä, monet nykyisiäkin. Jos äärimmäistä vihamielisyyttä todella esiintyy kuten väität, voisiko siihen olla peräti jokin kokemuspohjainen syy?
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
-
Viesti Kirjoittaja heilei »
Itse voin todeta tällaisena foorumin pitkäaikaisena normijäsenenä, että kyllä, pidän Mac OS X:stä enemmän kuin Windows-järjestelmistä. Kumpaakaan en sen enempää rakasta kuin vihaakaan. Windows XP on/oli mielestäni melko huono valmiste, kun taas Win 7 on muutaman viikon tutustumisen jälkeen suorastaan erinomainen. Toivon vilpittömästi, että se pystyy pistämään kampoihin Applelle, koska kilpailua tarvitaan.Stobex kirjoitti:Jäi miettimään frendinkin puolesta - Neljässä kaupungissa ja yhtämonessa toimipisteessä meillä on yhteensä 32 mac-työasemaa. Windows pohjaisia koneita on ehkä 10kpl - Olen tullut päätelmään että foorumi on äärimmäisen vihamielinen tuota toista käyttöjärjestelmää vastaan.Macco kirjoitti:Kolikon kaksi puolta; ilman toista ei ole toista. Noin karrikoiden.kari.patila kirjoitti:Tätähän tämä ketju on ollut aina.Maza kirjoitti:Tästä on ihan vaivihkaa tullut PC-pakkomielle tai jopa fanaattisuus -ketju.
-
-
Viesti Kirjoittaja Le Corbusier »
-
- Vuoden Homppulainen 2009
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
Mikä sun niinku ajateltu kontribuutios nytten sitten on tässä ketjussa ja foorumilla laajemmin? Ilmeisesti ainakaan varsinainen keskusteleminen ei kuulu siihen?Stobex kirjoitti:Mac - spämmäys on ainakin saatettu tasolle, joka varmasti tervehdyttää myös Mr Jobsin 8) *virn
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
-
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja amanita »
Spämmit täällä näyttävät ainakin lisääntyneen.Stobex kirjoitti:Mac - spämmäys on ainakin saatettu tasolle, joka varmasti tervehdyttää myös Mr Jobsin 8) *virn
Apple-käyttäjät ry:n jäsen • http://appleusers.fi/
-
Viesti Kirjoittaja redhat »

http://sisainenaani.com
-
Ei saa Repe vaatia liikoja. Parantumattomasti sairaat, selkeästi erilaiset tai muuten vaan huono-osaiset ihmiset ovat aina olleet erinomainen huumorin repimisen lähde silloin, kun kyvyt eivät muuhun riitä. Onhan sekin jonkinlainen kontribuutio.Repe Ruutikallo kirjoitti:Mikä sun niinku ajateltu kontribuutios nytten sitten on tässä ketjussa ja foorumilla laajemmin? Ilmeisesti ainakaan varsinainen keskusteleminen ei kuulu siihen?Stobex kirjoitti:Mac - spämmäys on ainakin saatettu tasolle, joka varmasti tervehdyttää myös Mr Jobsin 8) *virn
![Surullinen [:(]](./images/smilies/icon_sad.gif)
-
Viesti Kirjoittaja exlex »
Stobex kirjoitti: Jäi miettimään frendinkin puolesta - Neljässä kaupungissa ja yhtämonessa toimipisteessä meillä on yhteensä 32 mac-työasemaa. Windows pohjaisia koneita on ehkä 10kpl - Olen tullut päätelmään että foorumi on äärimmäisen vihamielinen tuota toista käyttöjärjestelmää vastaan.
Tosiaan kuten useat edellä maininneet sanoivat, tämähän on luonnollisesti mäkkipalsta, jossa keskustellaan pääsääntöisesti Applen tuotteista yms. Joten on tietenkin täysin luonnollista, että kun usea meistä on entisiä Windowskäyttäjiä, niin siihen on varmastikkin ollut joku syy miksi on siirrytty mäkkiin, kuten minulla. Itse pidän hyvänä, että Windows on olemassa vaikka itse yritän välttää sitä, kuin ruttoa. Tämä johtuu yksinkertaisesti siitä, että olen vain kyllästyny Windows ongelmiin. Tarpeeksi monta kertaa, kun pettyy, niin ei sitä enää jaksa.
Se, että onko tämä palsta Windows vihapalsta, olen täysin eri mieltä. Useat meistä käyttävät Windowsia säännöllisesti ja osalla on kotona Windowskoneita edelleen. Minusta tuntuu ennemminkin siltä, että jos olet mäkkikäyttäjä, niin sinua sorretaan siitä aivan varmasti jossain vaiheessa. Itselläni on tästä paljon kokemusta ja olen itsekkin valitettavasti kuulunut tähän porukkaan menneisyydessäni. Tämä johtui yksinkertaisesti vain siitä, etten tiennyt mistä puhuin.
![Salaisuus [:#]](./images/smilies/47_47.gif)
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Tässä muutama hauska video miksi useat ihmiset ovat siirtyneet mäkkiin:
http://www.youtube.com/watch?v=zFx62_Ia ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=vzFUcDKC64E
http://www.youtube.com/watch?v=VHUNdye0 ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=4p_q9sh9 ... re=related
http://wheniskeynote.com
(Urheile, niin kuolet terveempänä.)
-
Viesti Kirjoittaja Touho »
Tosin juuri sellaista mässytystä harrastetaan käsittämättömän innokkaasti, ihan kuten täälläkin. Käypäs joskus vilkaisemassa menoa vaikka orgin merkkikohtaisissa. Itse jätin tuon foorumin seuraamisen jo vuosia sitten, pitkälti juuri moisen meiningin takia. Nyt tuo samanlainen käyttäytymismalli näyttäisi yleistyneen mainstreamiin myös Homppussa.hatey kirjoitti: Jos se on harrastus, niin miksi pitää nillittää mac foorumilla että mäcceihin ei voi vaihtaa osia? Itse harrastan vanhoja moottoripyöriä, mutta ei mieleenikään tulisi mennä mässyttämään osien vaihtamista ja kromiosien kiillotusta johkin muovista rakennettujen kyykkypyörien foorumille.
Olen varmaan todennut aiemminkin, että ilmiö ei rajoitu pelkästään mäkkeihin, vaan sitä esiintyy monella mullakin alalla. Kuvio ja nillitysmallit näyttäisivät olevan pitkälle samanlaisia. Joka paikassa sitä nillitystä tullaan harrastamaan nimenomaan sinne toisen merkin foorumille, jostain käsittämättömästä syystä.
Joidenkin maailmankuvaan ei ilmeisesti vaan mahdu se, että joku toinen on tehnyt hiukan toisenlaisen valinnan, ja on valintaansa jopa tyytyväinen. Vaikkei asia edes ole keltään muulta pois.
Meitä on tosiaan monenlaista hiihtäjää, ja osalta on suksetkin hukassa. Muita vastauksia tuohon miksi pitää nillittää -kysymykseen on vaikea keksiä.
-
...puhumattakaan siitä, että joku tekisi tätä ns. reaalimaailman puolella. Jos Kuopion torille kokoontuu N-kymmentä automerkin X harrastajaa, harvoin automerkin Y edustaja ajaa tarkoituksella paikalle, pistää kärrynsä X-rivin jatkoksi ja alkaa potkia X:ien renkaita mesoten suureen ääneen kuinka näissä X:n romuissa hapertuu helmat ja taipuu tuulilasit. Hateyn mainitsemissa kaksipyöräisten piirissä voisi tulla päin näköä kuin muutakin banni ko. torille.hatey kirjoitti: ...
Itse harrastan vanhoja moottoripyöriä, mutta ei mieleenikään tulisi mennä mässyttämään osien vaihtamista ja kromiosien kiillotusta johkin muovista rakennettujen kyykkypyörien foorumille.
Se on vaan niin helppoa tökkiä ja häröillä nimimerkin suojissa ja omassa kotona verhon takana.
(...ja seuraavaksi kävelen peilin eteen ja mietin kuinka usein teen sitä itse...
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
-
Muutama oma mutuhavainto/-mielipide:exlex kirjoitti: tämähän on luonnollisesti mäkkipalsta, jossa keskustellaan pääsääntöisesti Applen tuotteista yms. Joten on tietenkin täysin luonnollista, että kun usea meistä on entisiä Windowskäyttäjiä, niin siihen on varmastikkin ollut joku syy miksi on siirrytty mäkkiin, kuten minulla. Itse pidän hyvänä, että Windows on olemassa vaikka itse yritän välttää sitä, kuin ruttoa. Tämä johtuu yksinkertaisesti siitä, että olen vain kyllästyny Windows ongelmiin. Tarpeeksi monta kertaa, kun pettyy, niin ei sitä enää jaksa.
-jos tämä olisi esim suomi24, olisi normaalia että muka kilpailevat järjestelmät nauttisivat molempien leirien spämmäyksestä ( hekumoinnista )
-miksi foorumilla jossa kaikki jo olevat tietoisia tuotteiden erinomaisuudesta täytyy jokatoisessa postauksessa ylistää näitä ominaisuuksia, aivan kuin jenkkifirman hengennostatus seminaarissa, jossa jaetaan papukaijamerkkejä?
-mistä motivaatio ammentaa voimansa että 90% foorumin mac- käyttäjistä provosoi näemmä tarkoituksella tuota mahdollisesti 10% populaa joka vahingossa sivustolle eksyy? hmm -pysytäkseen heti perään lyttäämään tuon vähemmistön potemalla massahurmosta?
-miksi ei riitä se että tuote on mieluinen, toimiva ja sopiva? vai onko niin että "vanhat rekkautujat" eivät näe enää metsää puilta, eivät halua nähdä?
-minä en täällä ole edes lausunut yhtä ylistystä windowsille mutta pieneenkin ironianpoikaseen koskien applea nähdään tarpeelliseksi puuttua?
-ostakaa näitä applen tuotteita ja lopettakaa valitus, niin minä teen.
-exlex in spämmäykssen tuossa lainauksessa totean: " miksi helve..tissä olet ollut win käyttäjä? Maccejä sai jo 1984, minä ainakin hankin ensimmmäisen jo silloin.
Myönnän, olen väärässä kun tietokoneet eivät edusta uskontoa itselleni valmistajan nimeen vannomisessa - olen siis vääräuskoinen ja vähäälyinen looseri kuten edelläkin tituleerattu. Tosiasiassa omistan maccejä kuitenkin huomattavati useampia kuin keskiverto syvään mac kaikkivoipaisuuteen vannova "Homppulainen".
*Sine ira et studio
-
Viesti Kirjoittaja theinonen »
Monet SGI harrastajat, sekä RISC OS käyttäjät muuten käyttävät Applen tuotoksia nykyään. Itse en kuitenkaan ole vielä kääntynyt pimeälle puolelle.
Nyt joku fanaattinen Apple harrastaja voisikin yrittää vakuuttaa, miksi pitäisi siirtyä OS X käyttäjäksi. Itseäni kiinnostaa lähinnä ohjelmat, ja sellaiset joita ei saa muille käyttöjärjestelmille. Löytyykö loistavia ohjelmia, joita ei saa muille alustoille. Monet ainakin noista ammattikäyttöön tarkoitetuista ohjelmista saa myös Windowsille.
-
Viesti Kirjoittaja mikaw_ »
-
Viesti Kirjoittaja Mikael K. »
Meillä päin tuota kutsutaan pikkusieluisuudeksi - mainosta löyhästi siteeraten. Kerron esimerkin. Naapuriin muutti sellainen mukavan näköinen tyttö joskus ala-asteella ja taisin olla häneen ihastunut. Ainakin löin häntä karttakirjalla koulussa päähän. Niihin aikoihin nousi taas joku noista bändeistä pinnalle ja solistilla oli kuulemma aivan ihanat silmät. Minä puolestani olin hieman katkera, kun ihastukseni kohde ei reagoinut minuun vastaavasti. Tarinan opetus. Elämä ei aina mene sen mukaan miten itse haluaisi tai toivoisi. Sitä pitää ymmärtää ja toisia ihmisiä vaikka nämä eivät käyttäytyisikään haluamallasi tavalla. Se ei tee sinusta yhtään parempaa ihmistä kuin kukaan muukaan vaikka julistat toiset aivovaurioisiksi. Toivottavasti edes ymmärrät kuinka typerä tuollainen heitto on.mikaw_ kirjoitti:Sen verran tahdon sanoa, että minusta osoittaa järjen köyhyyttä fanittaa yhtään mitään. -- Mulle pakkomielteet ja fanittaminen näyttäytyvät aivovaurioina, jollekin toisella asia on toisin.
-
Viesti Kirjoittaja Peitsamo »
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
^ Ei kannata mielestäni sekoittaa mitään ihastuksia/rakastumisia tähän. Toisaalta johonkin kun suhtautuu fanaattisesti niin kenties aivojen kemiat osoittavat hieman samanlaisia muutoksia kuin edellä mainitussa skenaariossa, tosin jollain perversillä tavalla
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka