Kyseessä siis tämä levy.

Edit: Tätä mallia löytyy myös Data-Systemsin ja Lapstoren hinnastoista samaan hintaluokkaan. Toinen juttu sitten on, mikä firma pystyy oikeasti toimittamaan. Vai pystyvätkö kaikki...
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
Viesti Kirjoittaja Fixx »
Viesti Kirjoittaja jeppe »
Ei ainakaan Beestingissä...jeppe kirjoitti:Heh, saitte halvalla. Hinta noussut nyt parisataa euroa![]()
No niinpäs olikin, pistin tilaukseen kuitenkin, eiköhän tuolle tohon hintaan jotain käyttöä keksi...Repe Ruutikallo kirjoitti:Ei ainakaan Beestingissä...jeppe kirjoitti:Heh, saitte halvalla. Hinta noussut nyt parisataa euroa![]()
Viesti Kirjoittaja harri_tku »
Viesti Kirjoittaja skenewear »
Viesti Kirjoittaja harri_tku »
Aika erikoinen virhe, kun on Data-Systemsissä, Lapstoressa ja Beestingissä. Kuluttajaviranomainen saattaisi kiinnostua siitä, miten tällainen voi olla mahdollista...skenewear kirjoitti:Tilasin data-systemistä.
Tuli vastaus, että tullut virhe maksaa 340.00 e kpl...
Tilausvavistuksessa lukee "Hinnat sitoumuksitta." joten katsotaan miten käy. Onneksi palautusoikeus olemassa ja itse tilasin postiennakollaRepe Ruutikallo kirjoitti:Aika erikoinen virhe, kun on Data-Systemsissä, Lapstoressa ja Beestingissä. Kuluttajaviranomainen saattaisi kiinnostua siitä, miten tällainen voi olla mahdollista...skenewear kirjoitti:Tilasin data-systemistä.
Tuli vastaus, että tullut virhe maksaa 340.00 e kpl...
Tilaushan on peruuntunut jo siinä vaiheessa, kun hinta pimpsahtaa yli kolminkertaiseksi. Asiakas on tehnyt satasen sopimuksen ja myyjä vedättääkin yli kolmeensataan —> sopimusta ei ole.harri_tku kirjoitti:Hei!
Minä peruisin tuon data-systemsin tilauksen ja tilaisin Beestingistä. Tilaus oli helppo tehdä ei tarvinnut edes rekisteröityä asiakkaaksi tms. hässäkkää.
Sehän se on ainoa mahdollinen selitys. Toisaalta saman virheen pitäisi sitten näkyä kaikkien (GNT:n?) asiakasliikkeitten hinnastoissa...jeppe kirjoitti: Tilausvavistuksessa lukee "Hinnat sitoumuksitta." joten katsotaan miten käy. Onneksi palautusoikeus olemassa ja itse tilasin postiennakollaJa syyhän tuohon lienee se että käyttävät tukkurin webkauppaa.
Viesti Kirjoittaja jjari »
Se on hieman tulkinnanvarainen asia. Jos virhe on sitä luokkaa että kuluttaja voisi hyvällä tahdolla luulla että ko. tuotetta saa ko. hintaan niin virhe sitoo myyjää. Mutta jos 1000 euron tuotteen hinta on virheellisesti 10e niin kuluttajan pitää kyetä tajuamaan että kyseessä on virhe eikä virheellinen tarjous silloin sido myyjää. Näin ainakin kuluttajaviraston mielestä.skenewear kirjoitti:Mulle tuli kyllä aika pian viesti että voin perua tilauksen, mutta voinko nyt käyttää tätä virhettä hyväkseen?
Kun kerta olen tilannut tuotteen tähän hintaan mutta sitä minulle ei myydä myyjän (tukkurin) virheen takia, mä soitan ja kysyn kuluttajaneuvonnasta.
Viesti Kirjoittaja OmenaOnPunainen »
Suomessa ei tietääkseni ole mitään "E&OE" -mahdollisuutta kuluttajien suhteen. Tavara on myytävä ilmoitetulla hinnalla.skenewear kirjoitti:Mulle tuli kyllä aika pian viesti että voin perua tilauksen, mutta voinko nyt käyttää tätä virhettä hyväkseen?
Kun kerta olen tilannut tuotteen tähän hintaan mutta sitä minulle ei myydä myyjän (tukkurin) virheen takia, mä soitan ja kysyn kuluttajaneuvonnasta.
Ehkä kopioit Kuluttajaviraston kannanoton tänne.jjari kirjoitti:Se on hieman tulkinnanvarainen asia. Jos virhe on sitä luokkaa että kuluttaja voisi hyvällä tahdolla luulla että ko. tuotetta saa ko. hintaan niin virhe sitoo myyjää. Mutta jos 1000 euron tuotteen hinta on virheellisesti 10e niin kuluttajan pitää kyetä tajuamaan että kyseessä on virhe eikä virheellinen tarjous silloin sido myyjää. Näin ainakin kuluttajaviraston mielestä.skenewear kirjoitti:Mulle tuli kyllä aika pian viesti että voin perua tilauksen, mutta voinko nyt käyttää tätä virhettä hyväkseen?
Ehkä en, asia ei kiinnosta mua niin paljoa että jaksaisin nähdä niin paljon vaivaa. Mutta tuollainen muisto löytyi muistin perukoilta.OmenaOnPunainen kirjoitti:Ehkä kopioit Kuluttajaviraston kannanoton tänne.jjari kirjoitti:Se on hieman tulkinnanvarainen asia. Jos virhe on sitä luokkaa että kuluttaja voisi hyvällä tahdolla luulla että ko. tuotetta saa ko. hintaan niin virhe sitoo myyjää. Mutta jos 1000 euron tuotteen hinta on virheellisesti 10e niin kuluttajan pitää kyetä tajuamaan että kyseessä on virhe eikä virheellinen tarjous silloin sido myyjää. Näin ainakin kuluttajaviraston mielestä.skenewear kirjoitti:Mulle tuli kyllä aika pian viesti että voin perua tilauksen, mutta voinko nyt käyttää tätä virhettä hyväkseen?
No, onhan Sinulla toki oikeus levittää häränulostetta.jjari kirjoitti:Ehkä en, asia ei kiinnosta mua niin paljoa että jaksaisin nähdä niin paljon vaivaa. Mutta tuollainen muisto löytyi muistin perukoilta.OmenaOnPunainen kirjoitti:Ehkä kopioit Kuluttajaviraston kannanoton tänne.jjari kirjoitti:Se on hieman tulkinnanvarainen asia. Jos virhe on sitä luokkaa että kuluttaja voisi hyvällä tahdolla luulla että ko. tuotetta saa ko. hintaan niin virhe sitoo myyjää. Mutta jos 1000 euron tuotteen hinta on virheellisesti 10e niin kuluttajan pitää kyetä tajuamaan että kyseessä on virhe eikä virheellinen tarjous silloin sido myyjää. Näin ainakin kuluttajaviraston mielestä.skenewear kirjoitti:Mulle tuli kyllä aika pian viesti että voin perua tilauksen, mutta voinko nyt käyttää tätä virhettä hyväkseen?
Viesti Kirjoittaja gramdel »
http://www.kuluttajavirasto.fi/faq/haku ... 82c9ba1b08OmenaOnPunainen kirjoitti:Ehkä kopioit Kuluttajaviraston kannanoton tänne.
No, ehkä itse kopioit tänne jonkin virallisen tahon lausunnon lähteineen jossa todistat väitteesi?OmenaOnPunainen kirjoitti:No, onhan Sinulla toki oikeus levittää häränulostetta.jjari kirjoitti:Ehkä en, asia ei kiinnosta mua niin paljoa että jaksaisin nähdä niin paljon vaivaa. Mutta tuollainen muisto löytyi muistin perukoilta.OmenaOnPunainen kirjoitti:Ehkä kopioit Kuluttajaviraston kannanoton tänne.jjari kirjoitti: Se on hieman tulkinnanvarainen asia. Jos virhe on sitä luokkaa että kuluttaja voisi hyvällä tahdolla luulla että ko. tuotetta saa ko. hintaan niin virhe sitoo myyjää. Mutta jos 1000 euron tuotteen hinta on virheellisesti 10e niin kuluttajan pitää kyetä tajuamaan että kyseessä on virhe eikä virheellinen tarjous silloin sido myyjää. Näin ainakin kuluttajaviraston mielestä.
Erikoista! Onkohan tästä oikeuden ennakkotapauksia? Kuluttajalla ei mielestäni ole mitään velvollisuutta tietää, mitä jokin maksaa.gramdel kirjoitti:http://www.kuluttajavirasto.fi/faq/haku ... 82c9ba1b08OmenaOnPunainen kirjoitti:Ehkä kopioit Kuluttajaviraston kannanoton tänne.
Eli juuri kuten tuossa viestissä todettiin.
/---
ap
Noh, olen samaa mieltä mutta meidän mielipiteet ei tässä valitettavasti paljon merkkaa, kuluttajaviraston mielipiteet kyllä. Mutta: nettikaupan hinta, jolla asiakas voi suoraan tehdä kauppasopimuksen, ei edes ole mikään mainos. Mainoksen tapauksessa kauppaa ei yleensä voi tehdä mainostetulla väärällä hinnalla lainkaan, kun myyjä oikaisee virheen ennen ostoaktia. Siinä voi sitten alkaa riihetä, jos on sitä mieltä että virhe ei ollut niin suuri että asiakkaan tulisi kaupunkilaisjärjellä tajuta hinta vääräksi.OmenaOnPunainen kirjoitti:Erikoista! Onkohan tästä oikeuden ennakkotapauksia? Kuluttajalla ei mielestäni ole mitään velvollisuutta tietää, mitä jokin maksaa.gramdel kirjoitti:http://www.kuluttajavirasto.fi/faq/haku ... 82c9ba1b08OmenaOnPunainen kirjoitti:Ehkä kopioit Kuluttajaviraston kannanoton tänne.
Eli juuri kuten tuossa viestissä todettiin.
Viesti Kirjoittaja Lappalainen »
Palaa sivulle “Kauppapaikan keskustelu ja hintavinkit”