kamina kirjoitti:Siis uusi vai käytetty tuo Vertex 2?
Tuskin Vertex 3't ainakaan pitkään ovat kalliimpia, he ovat jo siirtyneet 25nm valmistustekniikkaan joka on halvempi.
Apple kai käyttää Samsungin levyjä, tarkkoja malleja ei kerrota, mutta Anantechin vertailun mukaan uudet Samsungit ovat ainakin ihan päteviä levyjä.
Mun on vaikea uskoa että Apple tukisi vain itse toimittamiaan SSD levyjä, voisi moni Mac Pro käyttäjä vetää herneen nenään...
Joo siis toki oli tiedossa, ettei Apple nyt sentään valmista itse noita ssd-piirejä, tai miksi niitä sanoisi. Tuohon OCZ Vertex 3:kin Toshiba tekee nuo.
Vaikea löytää tietoa, että onko noita mitenkään uusittu / päivitetty noita SSD-levyjä, mitä saa valita jos tilaa Apple Storesta. Jos nuo levyt olisivat niitä samoja entisiä, niin kuumottaisi kyllä käytellä niitä 3-4 kk ennen, kun TRIM tulee. Vissiin mitään kauheen järkeviä ohjain virityksiä noissa taida olla, esim verrattuna SandForcen ohjaimiin?
Tuo OS Lionin mukana tuleva TRIM asettaa myös kysymyksiä. Vähän ihmettelisin, jos tuo tule tukemaan muidenkin valmistajien levyjä. Tosin kuten esille tuotiin, niin ainakin OCZ on levyissään jonkinlainen oma systeemi, joka pelaa ilmeisesti ihan hyvin.
Ihan vähän yli vuoden olen vedellyt Z-sarjan Sony Vaiolla, jossa on siis 4 x 64 gb Samsungin SSD-levyä raid 0 kytkettynä, enkä tuon jälkeen vaihda enään HDD-levyihin takaisin. Tosin ei tuossakaan tainut tulla Intelin päivitysten mukana TRIM tukea, mutta vuodenkin jälkeen antaa testeissä hyviä lukuja.
Joka tapauksessa parin vuoden välein läppäriä on tullut vaihdeltua, joten ainakin sen ajan saisi kestää tip-top kunnossa.