Nikonin FM2 ja siinä MD-12 moottoriperä kiinni, ai että tuota taivaallista suljin/moottori ääni komboa siinä...Mailia kirjoitti:Ei vaan mitä ihanampi ääni. Sain kerran leikkiä toisen ihmisen järkkärillä ja siinä oli niin kiva ääni, että oli hauskaa ottaa kuvia. Sellainen audiopalkinto jokaisesta kuvasta.Macco kirjoitti:Tarkoittaako tämä siis sitä, että mitä hiljaisempi/pehmeämpi ääni, niin sen parempi kamera?
Hehkutustopic 2
-
Re: Hehkutustopick 2
Viesti Kirjoittaja Jaskak »
-
Viesti Kirjoittaja Tauvo »
Luulen, että sitä käytetään vieläkin leffoissa kuvausäänenä välillä... Mulla oli joskus muuten sama, mutta se oli FM, eli vanhempi malli...Jaskak kirjoitti:Nikonin FM2 ja siinä MD-12 moottoriperä kiinni, ai että tuota taivaallista suljin/moottori ääni komboa siinä...Mailia kirjoitti:Ei vaan mitä ihanampi ääni. Sain kerran leikkiä toisen ihmisen järkkärillä ja siinä oli niin kiva ääni, että oli hauskaa ottaa kuvia. Sellainen audiopalkinto jokaisesta kuvasta.Macco kirjoitti:Tarkoittaako tämä siis sitä, että mitä hiljaisempi/pehmeämpi ääni, niin sen parempi kamera?
-
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja Anghorn »
Menikö se siis rikki? Tuntuiko sormissa pieni värähdys joka kerta kun kuvan otti kun kamera särähtää?Tauvo kirjoitti:Jep. Kyllä tällaiselle joka kuvaa paljon Nikonilla se kuulostaa oudolta ääneltä. Olen jonkun verran kyseisellä laitteella kuvannut, kun oma oli huollossa ja luulin, että se hajosi jo ekaa kuvaa ottaessa, mutta on kuulemma ihan normaali ääni.Anghorn kirjoitti:Meinaat sellasta ääntä, minkä voisi tulkita "epänormaaliksi", semmonen vähän hitaamman puoleinen särähdys? Google tarjosi vastauksena kerta toisensa jälkeen "kaikissa kameroissa ääni on erilainen". No kylhämmää sen tiän mut kuiteski...Tauvo kirjoitti:Mun muistaakseni 5D:n suljin pitää sellaisen omituisen rusahtavan äänen. Samanlainen terävä ääni on 7D:ssäkin. Kaukana siitä "puf" äänestä, jonka vanhat Leicat päästävät...Anghorn kirjoitti:5D tuli haettua postista. Hieno peli. Etsimen koko ja manuaalitarkennuksen helppous on aivan toista kuin kymppisarjalaisessa. Dynamiikkaakin löytyy kunnolla. Onko muita vitosella kuvaavia / kuvanneita? Suljinääni mua nimittäin vähän mietityttää. Tuntus vähän särähtävän.
Nää on aina hyviä, kun yrittää ääntä selittää.

-
Ei mennyt rikki...Anghorn kirjoitti: Menikö se siis rikki? Tuntuiko sormissa pieni värähdys joka kerta kun kuvan otti kun kamera särähtää?
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Ääni oli vaan "väärä" mulle, kun olen toisenlaiseen ääneen tottunut..
-
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja Muffe »
Hei jee! Saadaanko Nikon vs. Canon väittely tähän, saadaanhan!Tauvo kirjoitti:Ei mennyt rikki...Anghorn kirjoitti: Menikö se siis rikki? Tuntuiko sormissa pieni värähdys joka kerta kun kuvan otti kun kamera särähtää?![]()
Ääni oli vaan "väärä" mulle, kun olen toisenlaiseen ääneen tottunut..

Mun mielestä Canoneissa on hirveän inhoittava, vähän elektroninen suljinääni (ainakin noissa pienemmissä satasarjalaisissa) verrattuna Nikoneihin.
![Salaisuus [:#]](./images/smilies/47_47.gif)
-
Viesti Kirjoittaja KunkkuJ »
Luulo ei ole tiedon väärti. Canonin Mark kakkosen räpättää tosi nätisti kahdeksan kertaa sekunnissa.Muffe kirjoitti:Mun mielestä Canoneissa on hirveän inhoittava, vähän elektroninen suljinääni (ainakin noissa pienemmissä satasarjalaisissa) verrattuna Nikoneihin.
-
- Ylläpitäjä
Vaikka canonisti olenkin, niin kyllä aidan toisella puolella on paljon nätimmät suljinäänet.KunkkuJ kirjoitti:Luulo ei ole tiedon väärti. Canonin Mark kakkosen räpättää tosi nätisti kahdeksan kertaa sekunnissa.Muffe kirjoitti:Mun mielestä Canoneissa on hirveän inhoittava, vähän elektroninen suljinääni (ainakin noissa pienemmissä satasarjalaisissa) verrattuna Nikoneihin.
-
Viesti Kirjoittaja Jaskak »
Joo käyppä kuunteleen D7k "Quiet" suljinääntä... hiljaisempi kuin Leica.Anghorn kirjoitti:Vaikka canonisti olenkin, niin kyllä aidan toisella puolella on paljon nätimmät suljinäänet.KunkkuJ kirjoitti:Luulo ei ole tiedon väärti. Canonin Mark kakkosen räpättää tosi nätisti kahdeksan kertaa sekunnissa.Muffe kirjoitti:Mun mielestä Canoneissa on hirveän inhoittava, vähän elektroninen suljinääni (ainakin noissa pienemmissä satasarjalaisissa) verrattuna Nikoneihin.
-
- Ylläpitäjä
Ei se pelkkä voimakkuus vaan se laatu. Hiljaisia on monet suljinäänet, mutta harva kuulostaa oikeasti nautinnolliselta.Jaskak kirjoitti:Joo käyppä kuunteleen D7k "Quiet" suljinääntä... hiljaisempi kuin Leica.Anghorn kirjoitti:Vaikka canonisti olenkin, niin kyllä aidan toisella puolella on paljon nätimmät suljinäänet.KunkkuJ kirjoitti:Luulo ei ole tiedon väärti. Canonin Mark kakkosen räpättää tosi nätisti kahdeksan kertaa sekunnissa.Muffe kirjoitti:Mun mielestä Canoneissa on hirveän inhoittava, vähän elektroninen suljinääni (ainakin noissa pienemmissä satasarjalaisissa) verrattuna Nikoneihin.
-
Viesti Kirjoittaja Mailia »
-
Viesti Kirjoittaja Touho »
Esim. Kunkkua kiusaamalla?Mailia kirjoitti:Päivän työt alkaa olemaan miltein tehdyt ja voin vihdoinkin rentoutua.
Siitä vaan. Meitsi ajatteli rentoutua saunassa. Kunhan sais jossain välissä lämmitettyä.
-
Viesti Kirjoittaja Anniel »

Kiukuttelin sille nälissäni ja sehän pinkaisi Siwaan ja osti kaikkia mun herkkuja, mm. suklaarusinoita, Mars-patukan, Ristorante Mozzarellapizzaa ja Taffelin Juustopalloja
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
-
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Yrittää lihottaa sua.Anniel kirjoitti:Mulla on maailmankaikkeuden ihanin mies
Kiukuttelin sille nälissäni ja sehän pinkaisi Siwaan ja osti kaikkia mun herkkuja, mm. suklaarusinoita, Mars-patukan, Ristorante Mozzarellapizzaa ja Taffelin Juustopalloja

Samaa selvästi juonii oma parempi puolisko, kun tuli kotiin berliininmunkkien kanssa.
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
-
Minua selvästikkään ei rakasteta kun minä syön vain kaikkea pahaa.kallekilponen kirjoitti:Yrittää lihottaa sua.Anniel kirjoitti:Mulla on maailmankaikkeuden ihanin mies
Kiukuttelin sille nälissäni ja sehän pinkaisi Siwaan ja osti kaikkia mun herkkuja, mm. suklaarusinoita, Mars-patukan, Ristorante Mozzarellapizzaa ja Taffelin Juustopalloja![]()
Samaa selvästi juonii oma parempi puolisko, kun tuli kotiin berliininmunkkien kanssa.
-
Viesti Kirjoittaja Erño »
NZXT H1| R7 5700G | RX6800XT/Vega 8|32GB RAM
Samsung Galaxy S10e
Paennut puutarhasta.
-
No en minä syökkään paljon. Tykkään paastota.Erño kirjoitti:Sinä sentäs syöt jotain! Kaikki ei ole niin hyvässä asemassa.
-
-
Viesti Kirjoittaja Maza »
Tuhannen tulimmaista turskattia! Meinasi unohtua. Kiitos tästä.Macco kirjoitti:First Blood Part II
-
Viesti Kirjoittaja hatey »
Elmarit, Summarit ja pipo
MC-raato - FC-pilviWeikot
-
- Ylläpitäjä
hatey kirjoitti:Beagle yritti syödä pikku-Leican. Onneton koiruus ei saanut pureskeltua kuin muutamia klommoja peltiseen kuoreen ja linssisuojukseen, sekä muutaman naarmun näytön pintaan. Pikku-Leica on siis beaglen kestävä. 8)

-
Viesti Kirjoittaja gramdel »
Mahtavaa, multa oma koira söi penskana puhelimen. Koulittavana ollut ongelmakoira sitten söikin tiensä häkistä läpi ja samalla energialla patjan, pöydän ja kattolampun (ja hiukan matkaa betoniseinän läpi), ihan säädyllinen otus siitä loppujen lopuksi tuli, mutta olipahan alkuhatey kirjoitti:Beagle yritti syödä pikku-Leican. Onneton koiruus ei saanut pureskeltua kuin muutamia klommoja peltiseen kuoreen ja linssisuojukseen, sekä muutaman naarmun näytön pintaan. Pikku-Leica on siis beaglen kestävä. 8)

/---
ap
http://gramdel.kapsi.fi/
-
Itselläni ei ole ollut ongelmallisia tai muunlaisiakaan eläimiä, mutta joskus minulla oli sellainen työkaveri, jonka koira söi silmälasit ja 500 mk:n setelin.gramdel kirjoitti:Mahtavaa, multa oma koira söi penskana puhelimen. Koulittavana ollut ongelmakoira sitten söikin tiensä häkistä läpi ja samalla energialla patjan, pöydän ja kattolampun (ja hiukan matkaa betoniseinän läpi), ihan säädyllinen otus siitä loppujen lopuksi tuli, mutta olipahan alkuhatey kirjoitti:Beagle yritti syödä pikku-Leican. Onneton koiruus ei saanut pureskeltua kuin muutamia klommoja peltiseen kuoreen ja linssisuojukseen, sekä muutaman naarmun näytön pintaan. Pikku-Leica on siis beaglen kestävä. 8)![]()
/---
ap
-
Viesti Kirjoittaja Touho »
Tuo on oikeastaan jo kohtuullisen hyvä mainos mukaLeicalle. Koirillahan on melkoisesti puruvoimaa siellä suupielissä.hatey kirjoitti:Beagle yritti syödä pikku-Leican. Onneton koiruus ei saanut pureskeltua kuin muutamia klommoja peltiseen kuoreen ja linssisuojukseen, sekä muutaman naarmun näytön pintaan. Pikku-Leica on siis beaglen kestävä. 8)
Tai sitten se on vaan pikkaisen jykertänyt sitä kameraa, vähän kuten esim. Bernin pennut mielellään pottuvarpaita.
-
Viesti Kirjoittaja Maza »
-
Viesti Kirjoittaja hatey »
Yöks stna!Maza kirjoitti:Loskaa, vesilammikoita, rapaa, roiskivia autoja, voi tätä autuutta! Ensi kuun jälkeen on jo toukokuu.

![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Elmarit, Summarit ja pipo
MC-raato - FC-pilviWeikot
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka