Ja MacBook Pro.kallekilponen kirjoitti:Ensimmäisen polven MacBook, ensimmäisen polven Intel iMac ja ensimmäisen polven Intel Mini.F1.4 kirjoitti:Mitkä macit tarkalleen on noita Core Duo laitteita kun en ole niin perehtynyt tuohon puoleen maceissä ? Tässähän voi olla pian kallista romurautaa käsissä.Omena-Pora kirjoitti:Core Duojen aikainen tiputus pois oli vähän yllättävä veto, itseltänikin moista rautaa löytyy ja ihan riittävän tehokasta. Koko Core Duo -sukupolvi Maceissa jäi vähän turhaksi PPC:n jälkeen kun siirtyminen 64-bittisyyteen oli/on kuitenkin väistämätöntä.
Inside 10.7 - Mac OS X Lion
-
Re: Inside 10.7 - Mac OS X Lion
Viesti Kirjoittaja tuomas92 »
-
Viesti Kirjoittaja mikian »
Muistetaan nyt kuitenkin etta kyseessa on developer beta, ei loppukayttajille tarkoitettu versio. Koko version tarkoitus on antaa 3rd party softien tekijoille aikaa tehda Lion yhteensopivat versiot omista ohjelmista. Se etta Frontrowta ei ole ensimmaisessa betassa ei tarkoita, etta se jatettaisiin pois, ainahan on mahdollista etta se kokee esim. jotain suurempia muutoksia eika ole viela valmis, eika developerit tarvitse front rowta. Tosin veikkaan etta jaa pois.kuda kirjoitti:Mikä vika Front Row:ssa on? Simppeli ja nätti.Mailia kirjoitti:Eikö olisi helpompi vain löytää Front Rowia parempi softa?kuda kirjoitti:Front Row jää sitten poisOllut aika aktiivisessa käytössä iMacissa. Tuli mieleen.... Toimisiko kopsattuna Snowista Lioniin kun se tulee? Jos ei niin iMacciin jää sitten Snow. No, eipä tarvitse päivittää kuin yksi kone...
-
Viesti Kirjoittaja spiidi78 »
Ja sen takia niissä on NDA:t, ettei keskeneräisiä tekeleitä julkaista uusina tuotteina. Tässä just huomaa, että ihmiset saavat sen käsityksen, että puolivalmis tuote olisi jo valmis.mikian kirjoitti: Muistetaan nyt kuitenkin etta kyseessa on developer beta, ei loppukayttajille tarkoitettu versio. Koko version tarkoitus on antaa 3rd party softien tekijoille aikaa tehda Lion yhteensopivat versiot omista ohjelmista. Se etta Frontrowta ei ole ensimmaisessa betassa ei tarkoita, etta se jatettaisiin pois, ainahan on mahdollista etta se kokee esim. jotain suurempia muutoksia eika ole viela valmis, eika developerit tarvitse front rowta. Tosin veikkaan etta jaa pois.
Toisaalta Apple antaa varmasti myös tahallaan ihmisten kertoa Lionin yksityiskohdista ympäri nettiä, että saadaan ennakkohype luotua.
-
Viesti Kirjoittaja miicah »
En kyllä käsitä tätä ennakkohypeä. Yhtään todella mullistavaa juttua ei ole nähty. Sen sijaan Finderista nähdyt esittelyt lupaavat saman surkean esityksen uusin värein. Samalla lisätään sekaannusta käyttöliittymässä entisestään, kuten täälläkin on jo aiemmin kritisoitu. Pahimpana pidän tätä Windows 3.11 käyttöliittymän paluuta. "Launchpad" on suora kopio vanhasta ikkunointimaailmasta.spiidi78 kirjoitti: Toisaalta Apple antaa varmasti myös tahallaan ihmisten kertoa Lionin yksityiskohdista ympäri nettiä, että saadaan ennakkohype luotua.
Ennen oli muutamia ohjelmia ja silti isot ikonit riveissä päällekäin oli sekavaa ja epäergonomista. Nyt ohjelmia on expotentiaalinen määrä ja tämä sama lähestymistapa tuodaan "uutena" ja "mullistavana".
On totta, ettei keskeneräisestä pidä vetää lopullista päätelmää ja siksi odotankin avoimin mielin positiivista yllätystä. Ennakkojen perusteella sellaista ei ehkä tule.
Käyttöliittymäsuunnittelu ei suinkaan ole tiensä päässä. Olen nähnyt lupaavia prototyyppejä ja konsepteja. Jotakin http://vimeo.com/7360019 tämän kaltaista...
Tähän allekirjoitus.
-
Viesti Kirjoittaja theinonen »
Suurin osa noista uudistuksista vaikuttaa lähinnä joiltain apuohjelmilta, eikä miltään varsinaiselta käyttöjärjestelmä päivitykseltä. OS X:n suurin puute on kuitenkin se, ettei käyttöjärjestelmään sisälly mitään kunnollista BASIC-ohjelmointikieltä. Esimerkiksi jos ei löydy tuollaista ristikon teko ohjelmaa, mistä on ollut puhetta joissakin ketjuissa. Voisi melko pienellä vaivalla yrittää tehdä sellaisen itse.
-
Viesti Kirjoittaja Mailia »
Launchpadhän taitaa avata overlayn minkätahansa ohjelman päälle, niin että ei tarvitse peruuttaa työpöydälle.theinonen kirjoitti:Miksei vain perinteinen pikakuvake työpöydälle useimmin käytetyistä ohjelmista.
-
Viesti Kirjoittaja Stargazers »
Niin no, itse en ainakaan halua työpöydälleni yhtään kuvaketta. Häiritsevät aivan suunattomasti kuvakkeet työpöydällä ja siksi joku launchpad jossa kuvakkeet tulevat näkyviin vain jotain nappia painettaessa/elettä tehdessä olisivat ainakin minulle hyvä ominaisuus.theinonen kirjoitti:Miksei vain perinteinen pikakuvake työpöydälle useimmin käytetyistä ohjelmista.
Jeps. QuickSilver on aivan mainio näihin.theinonen kirjoitti:Useimmat eivät kuitenkaan tarvitse enempää kuin muutamaa ohjelmaa omiin tarpeisiinsa.

Itse taas käytän tuota läppärin levyä ja pidän juurikin eleistä joita myös BetterTouchToolilla saa paremmin tuunattua. Loistava softa.theinonen kirjoitti:Nuo "eleet" sun muut tyhjänpäiväisyydet ovat myöskin aivan turhat työpöytä käytössä. Aika harva ihminen kuitenkaan käyttää sitä kosketuslevyä, jos on mahdollisuus käyttää hiirtä. Tuo hiiri on juurikin se, mitä ei oikein ole mielestäni hyödynnetty kunnolla Applen käyttöjärjestelmissä.
Onhan OSX:ssä shelliskriptausmahdollisuus jolla voi tuollaisia pieniä ohjelmia väsätä?theinonen kirjoitti:OS X:n suurin puute on kuitenkin se, ettei käyttöjärjestelmään sisälly mitään kunnollista BASIC-ohjelmointikieltä. Esimerkiksi jos ei löydy tuollaista ristikon teko ohjelmaa, mistä on ollut puhetta joissakin ketjuissa. Voisi melko pienellä vaivalla yrittää tehdä sellaisen itse.
Mutta juuh, eri käyttäjillä erilaiset tarpeet

-
Viesti Kirjoittaja jugih »
dockiin ilmestyy siis vain avoinna olevat ohjelmat. mielestäni nerokasta kunhan vaan opettelee näin toimimaan.
minusta appseja on turha pitää sekä dockissa että launchpadissa kummassakin.
-
Viesti Kirjoittaja tuomas92 »
Sinä, minä, 100% varmasti moni moni muukin. Nykyään Applen ohjauslevyt ovat IMHO niin loistavia että välillä hiiren olemassaoloa ei edes tule tiedostaneeksi.Stargazers kirjoitti:Itse taas käytän tuota läppärin levyä ja pidän juurikin eleistä joita myös BetterTouchToolilla saa paremmin tuunattua. Loistava softa.theinonen kirjoitti:Nuo "eleet" sun muut tyhjänpäiväisyydet ovat myöskin aivan turhat työpöytä käytössä. Aika harva ihminen kuitenkaan käyttää sitä kosketuslevyä, jos on mahdollisuus käyttää hiirtä. Tuo hiiri on juurikin se, mitä ei oikein ole mielestäni hyödynnetty kunnolla Applen käyttöjärjestelmissä.
-
Viesti Kirjoittaja gramdel »
Njoo, minä käytän huomattavasti mielummin trackpadia kuin hiirtä tuollaisessa toimistotyyppisessä hommassa, ei tarvitse niin paljon kättä siirtää trackpadilta näppäimistölle kuin hiireltä takaisin näppikselle. Kuvankäsittely sitten erikseen. Eleitä en kyllä käytä ollenkaan, koska useimmiten samat hommat voi hoitaa näppikseltä paljon nopeammin kuin hiirellä/sormella sohimalla.tuomas92 kirjoitti:Sinä, minä, 100% varmasti moni moni muukin. Nykyään Applen ohjauslevyt ovat IMHO niin loistavia että välillä hiiren olemassaoloa ei edes tule tiedostaneeksi.
/---
ap
http://gramdel.kapsi.fi/
-
Viesti Kirjoittaja exlex »
Siksi koska se tekee tuhottoman sekavan työpöydästä ja muutenkin ruman. Sama, kuin heittäisi vaatekaapista vaatteet lattialle ja ottais käyttöön niitä sieltä. Minusta toi käyttöliittymä ei enää selkeämmäksi voisi muuttua. Minusta toi uudistus on ihan loistava ja nopeuttaa / selkeyttää ohjelmien löytymistä todellapaljon. Itse olen muutenkin kansioinut ohjelmat jo nyt, mutta se ei ole ollut lähellekkään noin helppoa. Ja toisaalta eipä innostuta haukkumaan vielä hirveästi ennen kuin ollaan itse saatu käyttöömme.theinonen kirjoitti:Itse pidän yksinkertaisesta ja selkeästä käyttöliittymästä, enkä näe tuossa Launchpadissa mitään mullistavaa. Miksei vain perinteinen pikakuvake työpöydälle useimmin käytetyistä ohjelmista.
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Luulenpa, että tulevat myös käyttöön magic mousella tai sitten jotenkin toteuttavat normikäytössäkin toimivaksi. Läppärissä noi on ihan loistavia ja odotan innolla.theinonen kirjoitti: Nuo "eleet" sun muut tyhjänpäiväisyydet ovat myöskin aivan turhat työpöytä käytössä. Aika harva ihminen kuitenkaan käyttää sitä kosketuslevyä, jos on mahdollisuus käyttää hiirtä. Tuo hiiri on juurikin se, mitä ei oikein ole mielestäni hyödynnetty kunnolla Applen käyttöjärjestelmissä.
Kyllähän koko käyttöjärjestelmä muuttuu selkeämmäksi ja monia uusia toiminnallisuuksia tulee, kuten save history yms... Ohjelmointialustat kuuluvat harvemmin normikäyttille, joten koodaukseen voi hommata varmasti erillisen ohjelman.theinonen kirjoitti: Suurin osa noista uudistuksista vaikuttaa lähinnä joiltain apuohjelmilta, eikä miltään varsinaiselta käyttöjärjestelmä päivitykseltä. OS X:n suurin puute on kuitenkin se, ettei käyttöjärjestelmään sisälly mitään kunnollista BASIC-ohjelmointikieltä. Esimerkiksi jos ei löydy tuollaista ristikon teko ohjelmaa, mistä on ollut puhetta joissakin ketjuissa. Voisi melko pienellä vaivalla yrittää tehdä sellaisen itse.
http://wheniskeynote.com
(Urheile, niin kuolet terveempänä.)
-
No huh, varmaankin promilleluokaa, jotka haluavat jotain ristikoida väsäillä, missä ympäristössä tuollaisen tekeminen on oleellisesti helpompaa? Oletko kuullut applescriptistä, ei sillä toki varsinaisia ohjelmia tehdä, mutta paljon simppelimpää ei monen homman tehostaminen voi ohjelmoimalla olla? Mitä ylipäätään tarkoitat BASIC-ohjelmointikielellä, mitä sillä pitäisi pystyä tekemään?theinonen kirjoitti:Suurin osa noista uudistuksista vaikuttaa lähinnä joiltain apuohjelmilta, eikä miltään varsinaiselta käyttöjärjestelmä päivitykseltä. OS X:n suurin puute on kuitenkin se, ettei käyttöjärjestelmään sisälly mitään kunnollista BASIC-ohjelmointikieltä. Esimerkiksi jos ei löydy tuollaista ristikon teko ohjelmaa, mistä on ollut puhetta joissakin ketjuissa. Voisi melko pienellä vaivalla yrittää tehdä sellaisen itse.
/---
ap
-
Viesti Kirjoittaja L_A_G »
Jaah... Tuskimpa Apple screenshottien postaajioiden perään rupeaa katsomaan kun eivät edes ole viitsineet laittaa minkäänlaista "developer only" suojausta kehittäjille jakamansa asennuslevyn .dmg tiedostoon.heilei kirjoitti:Todennäköisesti ei voi, jos haluaa jatkossakin pitää itsensä Applen Dev-ohjelmassa.apple_fani kirjoitti:Voisko joku, kellä tää on, lähettää jotain screenshotteja, esim launchpadistä ja muista.
...
Syy: Applen lisenssiehtojen vastaiseen toimintaan viittaava tekstinosa poistettu. Tullaan poistamaan myös kaikista tämän viestin lainauksista,
MacBook Pro (mid 2007) 15" - 2,2 GHz Core 2 Duo - 4 Gt - 320 Gt (7200 RPM) - GeForce 8600 GT
Nokia N9 16Gt
Nikon D3100
iPod Touch 16Gt
-
Suosittelen tutustumista moderneihin BASIC-ohjelmointikieliin. Vertaaminen pelkkään skriptikieleen on virhe, koska BASIC on huomattavasti monipuolisempi ja soveltuu nykypäivänä melkein mihin tahansa. Olen jopa nähnyt CAD ja 3D mallinnusohjelmia jotka on kirjoitettu BASIC:lla.gramdel kirjoitti:No huh, varmaankin promilleluokaa, jotka haluavat jotain ristikoida väsäillä, missä ympäristössä tuollaisen tekeminen on oleellisesti helpompaa? Oletko kuullut applescriptistä, ei sillä toki varsinaisia ohjelmia tehdä, mutta paljon simppelimpää ei monen homman tehostaminen voi ohjelmoimalla olla? Mitä ylipäätään tarkoitat BASIC-ohjelmointikielellä, mitä sillä pitäisi pystyä tekemään?theinonen kirjoitti:Suurin osa noista uudistuksista vaikuttaa lähinnä joiltain apuohjelmilta, eikä miltään varsinaiselta käyttöjärjestelmä päivitykseltä. OS X:n suurin puute on kuitenkin se, ettei käyttöjärjestelmään sisälly mitään kunnollista BASIC-ohjelmointikieltä. Esimerkiksi jos ei löydy tuollaista ristikon teko ohjelmaa, mistä on ollut puhetta joissakin ketjuissa. Voisi melko pienellä vaivalla yrittää tehdä sellaisen itse.
/---
ap
Itse olen jonkin verran käyttänyt BBC BASIC ja WIMP BASIC ohjelmia. Tuo BBC BASIC kuuluu osaksi RISC OS käyttöjärjestelmää, ja jopa osia kyseisestä käyttöjärjestelmästä on kirjoitettu BASIC:lla. Tuo WIMP BASIC on vähän kuin Visual BASIC, ja helpottaa käyttöliittymä ohjelmointia huomattavasti. Windowsilla olen käyttänyt BBC BASIC for WINDOWSsia
On olemassa myös peliohjelmointiin tarkoitettuja BASIC-kieliä kuten BlitzMax, josta muuten löytyy Mac OS X versio. Jos oikein muistan, niin kaupallisista peleistä ainakin tuo Eschalon Book II on tehty sillä.
-
Mistä tää Basic on tänne yhtäkkiä vetästy? Ootko kokeillu koskaan Pythonia? Vaikuttas siltä mitä itse olet hakemassa...theinonen kirjoitti:Suosittelen tutustumista moderneihin BASIC-ohjelmointikieliin. Vertaaminen pelkkään skriptikieleen on virhe, koska BASIC on huomattavasti monipuolisempi ja soveltuu nykypäivänä melkein mihin tahansa. Olen jopa nähnyt CAD ja 3D mallinnusohjelmia jotka on kirjoitettu BASIC:lla.
Itse olen jonkin verran käyttänyt BBC BASIC ja WIMP BASIC ohjelmia. Tuo BBC BASIC kuuluu osaksi RISC OS käyttöjärjestelmää, ja jopa osia kyseisestä käyttöjärjestelmästä on kirjoitettu BASIC:lla. Tuo WIMP BASIC on vähän kuin Visual BASIC, ja helpottaa käyttöliittymä ohjelmointia huomattavasti. Windowsilla olen käyttänyt BBC BASIC for WINDOWSsia
On olemassa myös peliohjelmointiin tarkoitettuja BASIC-kieliä kuten BlitzMax, josta muuten löytyy Mac OS X versio. Jos oikein muistan, niin kaupallisista peleistä ainakin tuo Eschalon Book II on tehty sillä.
http://developer.apple.com/library/mac/ ... ction.html
-
Viesti Kirjoittaja heilei »
Sekä screenshotit että videot katoavat yleensä aika nopeasti MacRumorsista ym. sivustoilta; Homppu tuskin lienee erityistarkkailussa. Ja jos Developer-jakelussa olevan buildin saa ns. laillista tietä, on käyttäjä siinä vaiheessa allekirjoittanut aika monta vaitiolositoumusta. Torrentit on sitten eri asia, ja niistähän me emme täällä a) puhu ja b) tiedä muutenkaan mitään.L_A_G kirjoitti:Jaah... Tuskimpa Apple screenshottien postaajioiden perään rupeaa katsomaan kun eivät edes ole viitsineet laittaa minkäänlaista "developer only" suojausta kehittäjille jakamansa asennuslevyn .dmg tiedostoon.heilei kirjoitti:Todennäköisesti ei voi, jos haluaa jatkossakin pitää itsensä Applen Dev-ohjelmassa.apple_fani kirjoitti:Voisko joku, kellä tää on, lähettää jotain screenshotteja, esim launchpadistä ja muista.
...
.
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
Syy: Lainauksesta poistettu Applen lisenssiehtojen vastaiseen toimintaan viittaava tekstinosa.
-
spiidi78 kirjoitti: Mistä tää Basic on tänne yhtäkkiä vetästy? Ootko kokeillu koskaan Pythonia? Vaikuttas siltä mitä itse olet hakemassa...
http://developer.apple.com/library/mac/ ... ction.html
Ei taida tuo Python olla aloittelevalle ohjelmoijalle kuitenkaan läheskään yhtä selkeä kuin nuo BASIC-sukuiset ohjelmointikielet. Itse pidän siitä, kun voi nopeasti testata omia ideoitansa ja saa jotain aikaan ilman vuosien opiskelua.
Tuo BASIC on saanut vain turhaan huonon maineen, vaikkei esimerkiksi noita rivinumeroita ole tarvinnut enään vuosikausiin.
-
Kyllähän macillekin basic sukuisia ohjelmointiympäristöjä löytyy, en nyt tiedä miksi sen pitäisi tulla käyttiksen mukana.theinonen kirjoitti:Ei taida tuo Python olla aloittelevalle ohjelmoijalle kuitenkaan läheskään yhtä selkeä kuin nuo BASIC-sukuiset ohjelmointikielet. Itse pidän siitä, kun voi nopeasti testata omia ideoitansa ja saa jotain aikaan ilman vuosien opiskelua.
Tuo BASIC on saanut vain turhaan huonon maineen, vaikkei esimerkiksi noita rivinumeroita ole tarvinnut enään vuosikausiin.
/---
ap
-
Viesti Kirjoittaja L_A_G »
Developer buildin saa App Storesta suoraan olemaala rekisteröitynyt ja 99 euron "jäsenmaksun" maksanut keittäjä eikä tämä rekisteröityminen vaadi minkäänlaista vaitiolosopimuksen kirjoittamista.heilei kirjoitti:Sekä screenshotit että videot katoavat yleensä aika nopeasti MacRumorsista ym. sivustoilta; Homppu tuskin lienee erityistarkkailussa. Ja jos Developer-jakelussa olevan buildin saa ns. laillista tietä, on käyttäjä siinä vaiheessa allekirjoittanut aika monta vaitiolositoumusta. Torrentit on sitten eri asia, ja niistähän me emme täällä a) puhu ja b) tiedä muutenkaan mitään.
Sitäpaitsi lähes kaikki suuret tekniikkasivut ovat menneet penkomaan kyseisen buildin toimintoja ja speksejä ilman että ovat nähtävästi saaneet minkäänlaisia pyyntöjä ottaa kysyisiä artikkeleita pois jakelusta vaikka eivätkään ole minkäänlaisia kehittäjiä sekä ladanneet omatkin levy-imagensa torrenteilla.
Tuskimpa myös Apple poistelee niitä screenshotteja, kyllä ne on varmaan vaan amanitan tapaisia fanipoika (netissä ei ole naisia, ainoastaan miehiä jotka teeskentelevät olevansa naisia että vaan tiedät) modeja joiden mielestä heidän tehtvävänsä on suojella Applen intressejä vaikka Apple ei edes ole sanonut mitään screenshottien julkaisun kiellosta.
Jos tämän kehittäjäbuildin olisi tarkoitus olla mitään muuta kuin freewarea niin siinä olisi edes jonkinlainen suojaus ei-kehittäjiä kohtaan.
MacBook Pro (mid 2007) 15" - 2,2 GHz Core 2 Duo - 4 Gt - 320 Gt (7200 RPM) - GeForce 8600 GT
Nokia N9 16Gt
Nikon D3100
iPod Touch 16Gt
-
Ok. Jos näin tosiaan on, niin ehdot ovat sitten muuttunut siitä kun viimeksi aiheeseen sotkeuduin. I stand corrected.L_A_G kirjoitti:Developer buildin saa App Storesta suoraan olemaala rekisteröitynyt ja 99 euron "jäsenmaksun" maksanut keittäjä eikä tämä rekisteröityminen vaadi minkäänlaista vaitiolosopimuksen kirjoittamista.heilei kirjoitti:Sekä screenshotit että videot katoavat yleensä aika nopeasti MacRumorsista ym. sivustoilta; Homppu tuskin lienee erityistarkkailussa. Ja jos Developer-jakelussa olevan buildin saa ns. laillista tietä, on käyttäjä siinä vaiheessa allekirjoittanut aika monta vaitiolositoumusta. Torrentit on sitten eri asia, ja niistähän me emme täällä a) puhu ja b) tiedä muutenkaan mitään.
...
EDIT:
... or not.
Registered Apple Developer Agreement
4. Confidentiality. You agree that any Apple pre-release software and/or hardware (including related documentation and materials) provided to you as a Registered Apple Developer (“Pre-Release Materials”) ... will be considered and referred to as “Apple Confidential Information”.
5. Nondisclosure and Nonuse of Apple Confidential Information. Unless otherwise expressly agreed or permitted in writing by Apple, you agree not to disclose, publish, or disseminate any Apple Confidential Information to anyone other than to other Registered Apple Developers ...
Näitä tulkitkoon kukin kuinka haluaa, mutta Applen sanoma lienee kuitenkin se, että tuolla 100 taalalla ostettuja tietoja tai pre-release softia ei levitellä netissä. Onko se sitten a) oikein, b) reilua tai c) järkevää, on sitten toinen juttu. Kaikkihan näin kuitenkin tänä päivänä tekevät, ja itsekin kuolaan noita Lionin screenshotteja siinä missä muutkin. Faktat faktana kuitenkin.
-
Huolestuttavaa. Kysymys kuuluu, lukevatko jotkut ikinä käyttöehtoja?heilei kirjoitti:
... or not.
4. Confidentiality. You agree that any Apple pre-release software and/or hardware (including related documentation and materials) provided to you as a Registered Apple Developer (“Pre-Release Materials”) ... will be considered and referred to as “Apple Confidential Information”.
5. Nondisclosure and Nonuse of Apple Confidential Information. Unless otherwise expressly agreed or permitted in writing by Apple, you agree not to disclose, publish, or disseminate any Apple Confidential Information to anyone other than to other Registered Apple Developers ...
Näitä tulkitkoon kukin kuinka haluaa, mutta Applen sanoma lienee kuitenkin se, että tuolla 100 taalalla ostettuja tietoja tai pre-release softia ei levitellä netissä. Onko se sitten a) oikein, b) reilua tai c) järkevää, on sitten toinen juttu. Kaikkihan näin kuitenkin tänä päivänä tekevät, ja itsekin kuolaan noita Lionin screenshotteja siinä missä muutkin. Faktat faktana kuitenkin.
-
Minä luin noi ADC:n ehdot nyt ensimmäisen kerran, kun alkoi muistikuviin perustuva epäilys herätä. Toisaalta lienee aika selvää (ainakin kaikille Applen historiaa tunteville), että mikään kehittäjän saama ei-julkinen tieto on taatusti NDA:n alaista, kuten muillakin isoilla yrityksillä. Sattuuko sen pienen "I agree"-linkin takana olevan 150-sivuisen läpyskän lukemaan, on sitten toinen juttu. Ne fyysiset NDA:t tulee kieltämättä luettua työelämässä aika lailla tarkemmin, viimeistään vähän ennen kuin pistää nimensä alle.spiidi78 kirjoitti:Huolestuttavaa. Kysymys kuuluu, lukevatko jotkut ikinä käyttöehtoja?heilei kirjoitti:
... or not.
![Salaisuus [:#]](./images/smilies/47_47.gif)
-
Viesti Kirjoittaja McKorhone »
-
Viesti Kirjoittaja Stobex »
Mielenkiintoista, omasta mielestäni OSXn yksi huonoimpia ja sekavimpia puolia on juuri tuo desktop ja tiedostostojen hallinta - ollut aina ( ehkä ok kun sinulla on yksi kovalevy ja osiointi. mutta sitten kun kovalevyjä on vaikka edes 4-5 ja osioita +20 puhumattakaan kymmenistä kovalevyistä). Useasti tapellut ongelman kanssa että macistä et kirveelläkään löydä "minne fileet on tallentuneet". Sanottakoon et toki sama ongelma on kaikissa muissakin mutta windowsin alle sentään on tarjontaa käyttää tarpeisiin sopivaa tiedostonhallintaa ja tehdä käytöstä loogista ja sujuvaa.exlex kirjoitti:Siksi koska se tekee tuhottoman sekavan työpöydästä ja muutenkin ruman. Sama, kuin heittäisi vaatekaapista vaatteet lattialle ja ottais käyttöön niitä sieltä. Minusta toi käyttöliittymä ei enää selkeämmäksi voisi muuttua. Minusta toi uudistus on ihan loistava ja nopeuttaa / selkeyttää ohjelmien löytymistä todellapaljon. Itse olen muutenkin kansioinut ohjelmat jo nyt, mutta se ei ole ollut lähellekkään noin helppoa. Ja toisaalta eipä innostuta haukkumaan vielä hirveästi ennen kuin ollaan itse saatu käyttöömme.theinonen kirjoitti:Itse pidän yksinkertaisesta ja selkeästä käyttöliittymästä, enkä näe tuossa Launchpadissa mitään mullistavaa. Miksei vain perinteinen pikakuvake työpöydälle useimmin käytetyistä ohjelmista.![]()
2x240gb SSDvertex2 |Toughpower 2000W |Hailea+Na **OsX,W7,Linux Pinguy
-
Viesti Kirjoittaja Anniel »
Amalla on enemmän munaa kuin monella miehellä. Ja nyt jätettään ne torrent-jutut pois tästä ketjusta, niistä voi puhua jossain ihan muualla.L_A_G kirjoitti:Tuskimpa myös Apple poistelee niitä screenshotteja, kyllä ne on varmaan vaan amanitan tapaisia fanipoika (netissä ei ole naisia, ainoastaan miehiä jotka teeskentelevät olevansa naisia että vaan tiedät) modeja joiden mielestä heidän tehtvävänsä on suojella Applen intressejä vaikka Apple ei edes ole sanonut mitään screenshottien julkaisun kiellosta.
Palaa sivulle “Käyttöjärjestelmät”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka