Moottoriöljy-, koskenkorva- ja maitorauhas-topic
-
- Viestit: 14641
- Liittynyt: 23.6.2007 klo 15.13
- Paikkakunta: Luumäki
Re: Moottoriöljy, koskenkorva ja maitorauhas -topic
Viesti Kirjoittaja KunkkuJ »
-
- Viestit: 13087
- Liittynyt: 2.5.2009 klo 14.39
Re: Moottoriöljy, koskenkorva ja maitorauhas -topic
Viesti Kirjoittaja Tauvo »
Minusta tuli entistä ehompi! Ja minun kannaltani "hyvä asia" oli, että kolarin syyllinen oli pitkään eduskunnassa istuneen kansanedustajan veli. Korjaus- ja muut asiat hoituivat vähin äänin ja vaivatta.KunkkuJ kirjoitti:Mitäs yhdestä autosta. Sinua eivät sitten saaneet tuon parempaan kuntoon korjattua?
-
- Viestit: 5041
- Liittynyt: 8.7.2005 klo 2.59
Re: Moottoriöljy, koskenkorva ja maitorauhas -topic
Viesti Kirjoittaja Touho »
Minkähänlainen merkintä sinne tulee? Miksi siedettävillä kustannuksilla korjauskelpoinen ajokki pitäisi heittää automaattisesti paalaamoon?redhat kirjoitti:Aijai, suht hanurista tuo että korjauslinjalle joutuu. Rekisteriteitoihinhan tulee merkintä että auto on kolaroitu = jälleenmyyntiarvo tippuu.hatey kirjoitti:En viitti, nyt jo sattu niin paljon.Mailia kirjoitti:Kolaroi paremmin!hatey kirjoitti:Herra vakuutustarkastajan laskelmien mukaan autoni korjauskustannukset ovat alle 40% uuden vastaavan auton hinnasta, joten autoni korjataan, enkä saa uutta autoa. Fokkeriin vaihdetaan koko oikea kylki ja takaluukku, sekä oikean puolen eturenkaan ripustukset ja nivelet, sekä vanne.
Kuulostaa aika normipäätökseltä, jos/kun on tyypillinen fenderbender -tapaus, eli vahingot etupäässä ruttupeltiä ja vääntyneitä vanteita, eikä ajon tai törmäysturvallisuuden kannalta kriittisiä osia jouduta oikomaan tai vaihtamaan.
Sitäpaitsi, jos auton ostaa investointikohteeksi, jonka jälleenmyyntiarvo ei saa laskea, se uusi ajamaton auto kannattaa säilöä naftaliiniin seuraavaksi 50+ vuodeksi. Yleensähän nuo kotilot on tehty ja niitä hankitaan lähinnä kulkemista ja tavaran/ihmisten roudausta varten.
-
- Viestit: 5041
- Liittynyt: 8.7.2005 klo 2.59
Re: Vuodatustopic 2
Viesti Kirjoittaja Touho »
Jokaiselle jotakin. Ainakin itse haluaisin mielelläni kokeilla seuraavaksi semmoista rattiläpsytinvaihteistoa ja pikakytkintä, siis kunnollista sellaista. Tosin eri asia sitten mitä iloa tai hyötyä semmoisesta olisi jossain normikotilossa ja normiköröliikenteessä. Ainakin kokeilla ois kuitenkin kiva.hatey kirjoitti:Vuokraamassani sijaisautossa: Pirkka-Audissa, on kökkö 7 vaihteinen DirektSchaltGetriebe leikkiautomaatti. Aika onneton ja nykivä vaihto, kun vertaa oikeaan automaattiin. Miksiköhän tuollainenkin pellevaihteisto on pitänyt keksiä?
-
- Viestit: 25624
- Liittynyt: 12.1.2008 klo 9.57
Re: Moottoriöljy, koskenkorva ja maitorauhas -topic
Viesti Kirjoittaja hatey »
Minussa ei on koskaan ollut mitään vialla. Mutta surettaa autoni puolesta, kun se jäi ihan yksin sinne monien satojen kilometrien päähän. Siellä se nyt hädissään ja kylmissään miettii, että: "Missä se kiva henkilö on joka minut omistaa?"KunkkuJ kirjoitti:Mitäs yhdestä autosta. Sinua eivät sitten saaneet tuon parempaan kuntoon korjattua?

Elmarit, Summarit ja pipo
MC-raato - FC-pilviWeikot
-
- Viestit: 8622
- Liittynyt: 27.7.2007 klo 16.10
Re: Vuodatustopic 2
Viesti Kirjoittaja Sherukka »
Se on keksitty siksi että saadaan myytyä uusi autoja mukamas hienon tekniikan avulla. Itsekin petyin tuohon ja etenkin ruuhkissa ja ryöminnässä ei ole mukava. Momentinmuunninlaatikko on edelleen ykkösvalintani automaateista.hatey kirjoitti:Vuokraamassani sijaisautossa: Pirkka-Audissa, on kökkö 7 vaihteinen DirektSchaltGetriebe leikkiautomaatti. Aika onneton ja nykivä vaihto, kun vertaa oikeaan automaattiin. Miksiköhän tuollainenkin pellevaihteisto on pitänyt keksiä?
-
- Viestit: 95
- Liittynyt: 5.12.2010 klo 16.27
- Paikkakunta: Oulu
Re: Vuodatustopic 2
Viesti Kirjoittaja drTohtori »
Entisessä Passatissani oli DSG vaihteisto enkä ole paremmalla koskaan ajanut. Samaa sanoivat ne jotka testasivat. Onkohan pikku-Audissa jotenkin toisenlainen toteutus tai maanantaikappale kun ko. vaihteisto on kehujakin aika paljon autoalan julkaisuissa saanut?hatey kirjoitti:Vuokraamassani sijaisautossa: Pirkka-Audissa, on kökkö 7 vaihteinen DirektSchaltGetriebe leikkiautomaatti. Aika onneton ja nykivä vaihto, kun vertaa oikeaan automaattiin. Miksiköhän tuollainenkin pellevaihteisto on pitänyt keksiä?
-
- Viestit: 25624
- Liittynyt: 12.1.2008 klo 9.57
Re: Vuodatustopic 2
Viesti Kirjoittaja hatey »
Elmarit, Summarit ja pipo
MC-raato - FC-pilviWeikot
-
- Viestit: 8622
- Liittynyt: 27.7.2007 klo 16.10
Re: Vuodatustopic 2
Viesti Kirjoittaja Sherukka »
6-vaihteista (märkä) on jopa aidosti kehuttu (luistattaisiko hieman?). Kehut annetaan usein vain siitä että vaihtaa nopeasti ja jo kauan sitten on osattu tehdä laatikoita jotka vaihtavat riittävän nopeasti. 8)drTohtori kirjoitti:Entisessä Passatissani oli DSG vaihteisto enkä ole paremmalla koskaan ajanut. Samaa sanoivat ne jotka testasivat. Onkohan pikku-Audissa jotenkin toisenlainen toteutus tai maanantaikappale kun ko. vaihteisto on kehujakin aika paljon autoalan julkaisuissa saanut?hatey kirjoitti:Vuokraamassani sijaisautossa: Pirkka-Audissa, on kökkö 7 vaihteinen DirektSchaltGetriebe leikkiautomaatti. Aika onneton ja nykivä vaihto, kun vertaa oikeaan automaattiin. Miksiköhän tuollainenkin pellevaihteisto on pitänyt keksiä?
-
- Viestit: 28342
- Liittynyt: 21.2.2004 klo 12.07
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Vuodatustopic 2
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Octaviasta en tiedä, mutta Superbia koeajoin tuolla kuusipykäläiselle pari viikkoa sitten ja todella pehmeät olivat vaihdot. Tuntuivat jopa pehmeämmältä kuin pernteisillä automaateilla.hatey kirjoitti:^En tiedä, mutta kun vertaan tuota Octavian DSGtä tavalliseen momentinmuunnin automaattiin, joka on omassa autossani, on tuon DSGn liikkeelle lähtö jotenkin nykäysmäistä ja kuten sherukka sanoi, niin ryömintä on yhtä tuskaa. Samoin taaksepäin valahdus ylämäessä, kun päästää jarrun, on ärsyttävää.
-
- Viestit: 2470
- Liittynyt: 29.8.2004 klo 0.20
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Vuodatustopic 2
Viesti Kirjoittaja Jouna- »
Sitä varten siellä on ne tuplakytkimet ja parittomat ja parilliset vaihteet erikseen, että tulisi ne vaihdot saumattomasti. Huonosti on kyllä asiat jos ei saumattomuus toteudu DSG-automaatissa.kallekilponen kirjoitti:Octaviasta en tiedä, mutta Superbia koeajoin tuolla kuusipykäläiselle pari viikkoa sitten ja todella pehmeät olivat vaihdot. Tuntuivat jopa pehmeämmältä kuin pernteisillä automaateilla.hatey kirjoitti:^En tiedä, mutta kun vertaan tuota Octavian DSGtä tavalliseen momentinmuunnin automaattiin, joka on omassa autossani, on tuon DSGn liikkeelle lähtö jotenkin nykäysmäistä ja kuten sherukka sanoi, niin ryömintä on yhtä tuskaa. Samoin taaksepäin valahdus ylämäessä, kun päästää jarrun, on ärsyttävää.
-
- Viestit: 28342
- Liittynyt: 21.2.2004 klo 12.07
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Vuodatustopic 2
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
-
- Viestit: 8622
- Liittynyt: 27.7.2007 klo 16.10
Re: Vuodatustopic 2
Viesti Kirjoittaja Sherukka »
Ongelma syntyy silloin kuin aski ei tiedä mihin suuntaan seuraava vaihto tulee tapahtumaan, silloin olen tottunut että DSG:llä kestää ikuisuuden (tuntuu siltä), siis jos on arponut väärään suuntaan vaihteen. Momentinmuunninautomaatilla ei tämä ole ongelma (ei myöskään CVT-vaihteistolla). Ryömintää, eli liikkeellelähtöä, on moitittu ainakin 7-vaihteisessa DSG:ssä todella huonoksi (1-vaihde tai pakki) eli hypähtää kymmeniä senttejä kerralla. Kaikkeen voi tietty tottua, jotkut pitävät jopa semiautomaattilaatikoista (roboteista) ja tiedän ainakin yhden kaverin joka saa sillä ajettua siten ettei meno kyykähdä, ja se taitaa myös olla ylivoimaisesti toimintavarmin ja halvin ratkaisu automaattiseen vaihtamiseen? Trendikäs se ei todellakaan ole, ei ainakaan autohifistien mielestä!Jouna- kirjoitti:Sitä varten siellä on ne tuplakytkimet ja parittomat ja parilliset vaihteet erikseen, että tulisi ne vaihdot saumattomasti. Huonosti on kyllä asiat jos ei saumattomuus toteudu DSG-automaatissa.kallekilponen kirjoitti:Octaviasta en tiedä, mutta Superbia koeajoin tuolla kuusipykäläiselle pari viikkoa sitten ja todella pehmeät olivat vaihdot. Tuntuivat jopa pehmeämmältä kuin pernteisillä automaateilla.hatey kirjoitti:^En tiedä, mutta kun vertaan tuota Octavian DSGtä tavalliseen momentinmuunnin automaattiin, joka on omassa autossani, on tuon DSGn liikkeelle lähtö jotenkin nykäysmäistä ja kuten sherukka sanoi, niin ryömintä on yhtä tuskaa. Samoin taaksepäin valahdus ylämäessä, kun päästää jarrun, on ärsyttävää.
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
- Viestit: 8622
- Liittynyt: 27.7.2007 klo 16.10
Re: Vuodatustopic 2
Viesti Kirjoittaja Sherukka »
Onko niin että märkä-DSG:llä antaa hieman luistattaa?kallekilponen kirjoitti:Kyllähän ne saumattomasti tulevat, mutta pehmeää ajo ei niillä aina ole. Tuolla kuitenkin oli.
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
PS: Ollaan ihan väärällä alueella.
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
-
- Viestit: 3764
- Liittynyt: 17.7.2010 klo 13.13
Re: Vuodatustopic 2
Viesti Kirjoittaja redhat »
Octavian 6-pykäläisellä DSG:llä ajanut ja ollut vielä enemmän vain matkustajana. Kakkosvaihteen jälkeen ei huomannut että vaihde vaihtuu, todella pehmeää oli kyyti. Ryömittämisessä ei mitään ongelmaa, jalkaa pois jarrulta ja auto ryömii hitaasti eteenpäin, ei rynnännyt.kallekilponen kirjoitti:Octaviasta en tiedä, mutta Superbia koeajoin tuolla kuusipykäläiselle pari viikkoa sitten ja todella pehmeät olivat vaihdot. Tuntuivat jopa pehmeämmältä kuin pernteisillä automaateilla.hatey kirjoitti:^En tiedä, mutta kun vertaan tuota Octavian DSGtä tavalliseen momentinmuunnin automaattiin, joka on omassa autossani, on tuon DSGn liikkeelle lähtö jotenkin nykäysmäistä ja kuten sherukka sanoi, niin ryömintä on yhtä tuskaa. Samoin taaksepäin valahdus ylämäessä, kun päästää jarrun, on ärsyttävää.
Nyt sitä vain miettii miksei suomessa ole automaatit yleistyneet...
http://sisainenaani.com
-
- Viestit: 28342
- Liittynyt: 21.2.2004 klo 12.07
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Vuodatustopic 2
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Oikeassa olet. Siirretty.Sherukka kirjoitti:PS: Ollaan ihan väärällä alueella.
-
- Viestit: 1514
- Liittynyt: 14.9.2007 klo 22.39
- Paikkakunta: Turku
Re: Vuodatustopic 2
Viesti Kirjoittaja The raconteur »
Omalla kädellä vatkaaminen on paljon kivempaa.redhat kirjoitti: Nyt sitä vain miettii miksei suomessa ole automaatit yleistyneet...
-
- Viestit: 7872
- Liittynyt: 15.7.2009 klo 3.11
Re: Vuodatustopic 2
Viesti Kirjoittaja Mailia »
Kuulostaa rivolta.The raconteur kirjoitti:Omalla kädellä vatkaaminen on paljon kivempaa.redhat kirjoitti: Nyt sitä vain miettii miksei suomessa ole automaatit yleistyneet...
-
- Viestit: 7416
- Liittynyt: 20.5.2005 klo 10.41
- Paikkakunta: Turku I
Re: Vuodatustopic 2
Viesti Kirjoittaja Maza »
Niinpä. Jos automaatti olisi ylivertainen, sitä varmasti käytettäisiin F-ykkösissä ja rallissa.The raconteur kirjoitti:Omalla kädellä vatkaaminen on paljon kivempaa.redhat kirjoitti: Nyt sitä vain miettii miksei suomessa ole automaatit yleistyneet...
-
- Viestit: 7872
- Liittynyt: 15.7.2009 klo 3.11
Re: Vuodatustopic 2
Viesti Kirjoittaja Mailia »
Mutta eihän julkisilla teillä pääse ajamaan lähellekkään F1/Rally tasoa.Maza kirjoitti:Niinpä. Jos automaatti olisi ylivertainen, sitä varmasti käytettäisiin F-ykkösissä ja rallissa.The raconteur kirjoitti:Omalla kädellä vatkaaminen on paljon kivempaa.redhat kirjoitti: Nyt sitä vain miettii miksei suomessa ole automaatit yleistyneet...
-
- Viestit: 25624
- Liittynyt: 12.1.2008 klo 9.57
Re: Vuodatustopic 2
Viesti Kirjoittaja hatey »
Tää mikä mulla on lainassa on 7 pykäläinen.redhat kirjoitti:Octavian 6-pykäläisellä DSG:llä ajanut ja ollut vielä enemmän vain matkustajana. Kakkosvaihteen jälkeen ei huomannut että vaihde vaihtuu, todella pehmeää oli kyyti. Ryömittämisessä ei mitään ongelmaa, jalkaa pois jarrulta ja auto ryömii hitaasti eteenpäin, ei rynnännyt.kallekilponen kirjoitti:Octaviasta en tiedä, mutta Superbia koeajoin tuolla kuusipykäläiselle pari viikkoa sitten ja todella pehmeät olivat vaihdot. Tuntuivat jopa pehmeämmältä kuin pernteisillä automaateilla.hatey kirjoitti:^En tiedä, mutta kun vertaan tuota Octavian DSGtä tavalliseen momentinmuunnin automaattiin, joka on omassa autossani, on tuon DSGn liikkeelle lähtö jotenkin nykäysmäistä ja kuten sherukka sanoi, niin ryömintä on yhtä tuskaa. Samoin taaksepäin valahdus ylämäessä, kun päästää jarrun, on ärsyttävää.
Nyt sitä vain miettii miksei suomessa ole automaatit yleistyneet...
Elmarit, Summarit ja pipo
MC-raato - FC-pilviWeikot
-
- Viestit: 1799
- Liittynyt: 1.5.2008 klo 19.07
Re: Vuodatustopic 2
Viesti Kirjoittaja Leader dog »
Kyllä ne automaatit ovat yleistyneet ja jopa nuo "DSG:t" vaikka niiden luotettavuus on hieman kysymysmerkki ja tuntuvat olevan hieman kalliita ylläpitää vs. oikea automaatti.redhat kirjoitti:Octavian 6-pykäläisellä DSG:llä ajanut ja ollut vielä enemmän vain matkustajana. Kakkosvaihteen jälkeen ei huomannut että vaihde vaihtuu, todella pehmeää oli kyyti. Ryömittämisessä ei mitään ongelmaa, jalkaa pois jarrulta ja auto ryömii hitaasti eteenpäin, ei rynnännyt.kallekilponen kirjoitti:Octaviasta en tiedä, mutta Superbia koeajoin tuolla kuusipykäläiselle pari viikkoa sitten ja todella pehmeät olivat vaihdot. Tuntuivat jopa pehmeämmältä kuin pernteisillä automaateilla.hatey kirjoitti:^En tiedä, mutta kun vertaan tuota Octavian DSGtä tavalliseen momentinmuunnin automaattiin, joka on omassa autossani, on tuon DSGn liikkeelle lähtö jotenkin nykäysmäistä ja kuten sherukka sanoi, niin ryömintä on yhtä tuskaa. Samoin taaksepäin valahdus ylämäessä, kun päästää jarrun, on ärsyttävää.
Nyt sitä vain miettii miksei suomessa ole automaatit yleistyneet...
Itse olen jo jonkin aikaa ajanut CVT-vaihteistoisilla hybridiautoilla (Prius ja RX400h) ja niiden erityisen pehmeä toiminta ja kestävyys on ollut suorastaan loistavaa.
Normaali automaateista cruisaillessa pehmeiten on minulla vaihtanut is250:n 6-vaihteinen Aisin.
Suo & kuokka tyylisin automaattilaatikon vaihtotapahtuma oli Thunderbird SC:ssa ja sen toiminta oli muutenkin aika kulmikasta.
FC-pilviWeikot.
http://www.youtube.com/watch?v=D8Z1SYJ6Lbo
Malmin lentokentän puolesta; www.youtube.com/watch?v=ytaCH19R1cY
-
- Viestit: 2325
- Liittynyt: 30.8.2007 klo 20.35
Re: Moottoriöljy, koskenkorva ja maitorauhas -topic
Viesti Kirjoittaja Lihapipo »
-
- Viestit: 5041
- Liittynyt: 8.7.2005 klo 2.59
Re: Vuodatustopic 2
Viesti Kirjoittaja Touho »
Sou?Mailia kirjoitti:Mutta eihän julkisilla teillä pääse ajamaan lähellekkään F1/Rally tasoa.Maza kirjoitti:Niinpä. Jos automaatti olisi ylivertainen, sitä varmasti käytettäisiin F-ykkösissä ja rallissa.The raconteur kirjoitti:Omalla kädellä vatkaaminen on paljon kivempaa.redhat kirjoitti: Nyt sitä vain miettii miksei suomessa ole automaatit yleistyneet...
EIhän F1-autollakaan pääse ajamaan julkisilla teillä. Eipä se vaihdelaatikon malli siihen asiaan hirveästi vaikuta, mutta siihen auton ajettavuuteen vaikuttaa. Ajakoon ne tomaatilla ketkä haluaa, mutta ei se tee siitä vielä ylivertaista laatikkoa. Itse haluaisin mieluiten semmoisen läpsytinlaatikon ja tietysti F1-tasoisen radan vain omaan käyttöön.
BTW, miksi kaikki autoihin liittyvät jutut siirretään automaattisesti tänne äijätopiikkiin? Ikäänkuin ne autot nyt olisivat joku automaattisesti kaikkia miehiä vain ja ainoastaan kiinnostava asia, tai että niistä ei voisi puhua joskus muuallakin kuin miesten osastolla. Minusta vuodatus voi koskea ihan yhtä hyvin autotekniikkaa, tietokoneita kuin vaikka geneeristä känkkäränkkääkin. Nih.
-
- Viestit: 17376
- Liittynyt: 26.1.2005 klo 18.16
Re: Vuodatustopic 2
Viesti Kirjoittaja Macco »
Otsikossa lukee "Moottoriöljy, koskenkorva ja maitorauhas -topic".Touho kirjoitti:BTW, miksi kaikki autoihin liittyvät jutut siirretään automaattisesti tänne äijätopiikkiin? Ikäänkuin ne autot nyt olisivat joku automaattisesti kaikkia miehiä vain ja ainoastaan kiinnostava asia, tai että niistä ei voisi puhua joskus muuallakin kuin miesten osastolla. Minusta vuodatus voi koskea ihan yhtä hyvin autotekniikkaa, tietokoneita kuin vaikka geneeristä känkkäränkkääkin. Nih.
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka
- ↳ Myydään Mac
- ↳ Myydään iPhone, iPad ja iPod
- ↳ Myydään muut Applen tuotteet
- ↳ Myydään muuta tietotekniikkaa
- ↳ Ostetaan Mac
- ↳ Ostetaan iPhone, iPad ja iPod
- ↳ Ostetaan muut Applen tuotteet
- ↳ Ostetaan muuta tietotekniikkaa
- ↳ Vaihdetaan, annetaan, työtä haetaan ja tarjotaan
- ↳ Kauppapaikan keskustelu ja hintavinkit