Onko kenelläkään sellaista ongelmaa, että mms:t lähtee iPhone 4:stä vain aniharvoin? Mulla mms:t lähtee noin yhden kerran 20 yrityksestä. Useimmiten en saa viestin lähetyksen epäonnistumisesta edes virheilmoitusta, joskus tosin tulee ilmoitus että viestin lähetys on epäonnistunut. MMS:t tulee normaalisti, muttei siis lähde. Ne lähti vielä viime kuussa ihan ok, mutta nyt se onnellinen aika on historiaa.
![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)
Liittymä: Dna joku missä on 3000 kaikkee kuukaudessa, siis myös multimediaviestejä. Denalle on asiasta soitettu useaan otteeseen ja vikatiketti on avattu, mutta ei homma selviä. Mitään estoja liittymässä ei heidän mukaansa pitäisi olla. Kuulemma yksittäistä numeroa koskevien vikojen selvittelyt voivat kestää pitkäänkin. Ei oo tapahtunut mitään. Hivenen alkaa harmittaa.

MMS-asetukset: ei saa tilaamalla automaattisesti Denalta. Olis kyllä ihan hyvä, jos operaattori viitsisi vaivautua laittamaan ne nettisivuilleen... Sain operaattorilta tuesta seuraavanlaisen tekstiviestin:
Tässä lupaamani asetukset
Multimediapalvelun asetukset DNA:n asiakkaille:
Asetusryhmän nimi: dna MMS
Aloitussivu: http://mmsc.dnafinland.fi
Yhteystyyppi: Jatkuva
Siirtotie: GPRS
GPRS-yhteysosoite (apn): mms
IP-osoite: 10.1.1.2
Todennustapa: Normaali
Käyttäjätunnus: dna
Salasana: mms
No, suurin osahan näistä kentistä on sellaisia, ettei tuolla nimellä niitä edes iPhone 4:ssä ole. Ja luulen, ettei vika ole asetuksissa, kun kerran viestit edes joskus (harvoin) lähtee, ja Denan tuki oli samaa mieltä.
Olen koko ajan 3G-peittoalueella.
Applen sivuilta löysin Multimediaviestien vianmääritys -listan, jossa on 9 kohtaa. Kaikkea on kokeiltu: Data Roaming on käytössä, Wi-Fi- ja matkapuhelinverkon asetukset on nollattu, yms, yms. Viimeinen ohje on "Palauta iPhone". Onko se todellakin ainoa tehtävissä oleva asia?
Viimeisin ärsyttävä seikka on se, että olen siis Denan asiakas, mutta puhelin on ostettu Elisa Shopitista. Eli siis olen operaattoreille mitä mainioin palloteltava! Onko vika operaattorissa vai onko kyseessä laitevika? Osaisko kukaan neuvoa?