Joo, taas kerran teki tuon (EyeTV 410):
MTV 3:sella ei muuta "automaagisesti" kuvasuhdetta, jää 4:3 vaikka lähetys 16:9!
Ko. ongelma on ikävin nauhoituksissa.
Onkos joku törmännyt ko. ongelmaan?
_ff_
EyeTV kuvasuhde "suksii"
Täällä voit kysyä mistä tahansa Mac-ongelmasta, jos et löydä vastausta muualta.
11 viestiä
• Sivu 1/1
-
EyeTV kuvasuhde "suksii"
Viesti Kirjoittaja funfunk »
-
Re: EyeTV kuvasuhde "suksii"
Viesti Kirjoittaja JuhaN »
Vaihdahan vaan kiltisti sieltä View-valikosta 16:9 sen automaatin tilalle ja sitten kun ohjelma loppuu takaisin automaatille. Toimii myös tallennetuissa ohjelmissa. Ei ne reunat ole mihinkään kadonneet!!
Tuo ongelma on tällä hetkellä kaikissa MTV3:n laajakuvasuhteisissa ohjelmissa. Muut kanavat eivät oireile. Ongelmasta on raportoitu Elgatolle jo pari viikkoa sitten. Ratkaisua odotellessa...
=)juha
Tuo ongelma on tällä hetkellä kaikissa MTV3:n laajakuvasuhteisissa ohjelmissa. Muut kanavat eivät oireile. Ongelmasta on raportoitu Elgatolle jo pari viikkoa sitten. Ratkaisua odotellessa...
=)juha
Aktiivilelut: iPad Pro 10.5, iPhone 12 Pro, AppleTV 4K
-
joo o, hassua sinänsä et kun tigru tuli ja tein päivityksen, oli silloin jo sama ongelma.
Katosi tigrun ja kaiken muun uudelleen asennuksen myötä!
Ja toimikin aikas pitkää ihan ok. mutta taas ilmeni tuo sama ongelma, btw. hyvä tietää et on raportoitu!
Ja sitten lisätään (vaikka ei ihan otsikkoon kuulu), kanavan vaihto ei onnistu heti noilla ylös & alas nappuloilla, mut kun käyttää muutaman kerran numeronäppäimiä, niin ylläri alkaa toimiin noi oikeetkin painikkeet!?
_ff_
Katosi tigrun ja kaiken muun uudelleen asennuksen myötä!
Ja toimikin aikas pitkää ihan ok. mutta taas ilmeni tuo sama ongelma, btw. hyvä tietää et on raportoitu!
Ja sitten lisätään (vaikka ei ihan otsikkoon kuulu), kanavan vaihto ei onnistu heti noilla ylös & alas nappuloilla, mut kun käyttää muutaman kerran numeronäppäimiä, niin ylläri alkaa toimiin noi oikeetkin painikkeet!?
_ff_
-
Mä meinasin kanssa hypätä kattoon noin viikko sitten kun EyeTV tunnisti oikein MTV3:n laajakuvan. Se tuuri jäi tosin siihen yhteen ohjelmaan ja ongelma jatkui... Kai tuon jotenkin saa joskus korjattua!
Mä en ole huomannut mitään ongelmia kaukosäätimen kanssa (siis ylös ja alas vastaavat aina ekalla yrittämällä), vaikka käytän sitä nykyään sellaisen iR-toistimen kautta. Mini, EyeTV ja muut AV-kilkkeet kun ovat kaapissa piilossa katseilta. Olisikohan sittenkään softavika?!
=)juha
Mä en ole huomannut mitään ongelmia kaukosäätimen kanssa (siis ylös ja alas vastaavat aina ekalla yrittämällä), vaikka käytän sitä nykyään sellaisen iR-toistimen kautta. Mini, EyeTV ja muut AV-kilkkeet kun ovat kaapissa piilossa katseilta. Olisikohan sittenkään softavika?!
=)juha
-
Viesti Kirjoittaja Pastori »
Mulla tämä toimi kans aiemmin, mutta nyt olen huomannut että mtv:llä tosiaan toi kuvasuhteen muuttaminen ei toimi automaattisesti. Vähän väsyttää toi manuaalinen vaihto, muttei niin paljon kuin ylen tekstiongelma. Tiedän toki ne tekstitv:n apusivut, mutta kaipaisin tekstitystä tallenteisiin.
PowerBook 165c
-
Elgato lupaili vastausmailissaan yhden kaukosäätimen näppäimen muuttamista vaihtamaan kuvasuhteita.Pastori kirjoitti:Mulla tämä toimi kans aiemmin, mutta nyt olen huomannut että mtv:llä tosiaan toi kuvasuhteen muuttaminen ei toimi automaattisesti. Vähän väsyttää toi manuaalinen vaihto, muttei niin paljon kuin ylen tekstiongelma. Tiedän toki ne tekstitv:n apusivut, mutta kaipaisin tekstitystä tallenteisiin.
Tiesithän, että ne tekstitv:n tekstitykset näkyvät myös tallennetuissa ohjelmissa?! EyeTV:stä exportatut ovat sitten taas ihan oma lukunsa...
=)juha
-
jep ja lisätääs vielä tähän:
exportatut leffat tuntuvat kärsivän kanssa "suhdeongelmista", näyttäis tekevän 16:9:sistä surureunoilla varustetun 4:3:sen.
Sitten se mikä hämmästyttää eniten, kun exporttaa ja softa kertoo vaikka et file on abt.4,2GB, yllätys tavaraa tuleekin vain abt.2,45GB. elikkä kuvanlaatu kärsii.
Oon kyllä yrittänyt eri formaatteihin eikä jeesaa.
_ff_
exportatut leffat tuntuvat kärsivän kanssa "suhdeongelmista", näyttäis tekevän 16:9:sistä surureunoilla varustetun 4:3:sen.
Sitten se mikä hämmästyttää eniten, kun exporttaa ja softa kertoo vaikka et file on abt.4,2GB, yllätys tavaraa tuleekin vain abt.2,45GB. elikkä kuvanlaatu kärsii.
_ff_
-
Mitä kaikkia exporttauksia sä olet kokeillut??funfunk kirjoitti:jep ja lisätääs vielä tähän:
_ff_
Nyt pitää tunnustaa, etten ole muutamaan versioon exportannut EyeTV:stä mitään, mutta tein kyllä kevät-talvesta useita anamorfisia laajakuva-DVD:itä TV-elokuvista... Pitää kuitenkin muistaa, ettei kunnollista laajakuvaa tule pääsääntöisesti kuin YLEltä ja Neloselta leffoja.
Itsellä tuntui parhaiten toimivan exporttaus program/elementary streameina, jolloin kuvalle ja äänelle EI TEHDÄ MITÄÄN muutoksia. Siitä kierrättelin FFMpegX:n (Mux as DVD - make VIDEO_TS) kautta Toastiin ja levylle. Jos YLEn tekstityksiä tarvitaan mukaan on ProjectX-niminen java-ohjelma näppärä siinä. Sillä saa EyeTV:n tallentamista transport streameista kaikki elementary streamit talteen, eli myös tekstityksen. Se vaan pitää muokata sellaiseen muotoon että jokin mac-ohjelma sen ymmärtää. Kokeilin tuota talvella ja onnistuinkin... En vaan yhtään muista miten?!
=)juha
-
Viesti Kirjoittaja Pastori »
Heh. Eilen juuri ajattelein toivorikkaasti, kurottaessani kättä hiirelle, että olispa kaukosäätimessä painike tälle toiminalle.JuhaN kirjoitti: Elgato lupaili vastausmailissaan yhden kaukosäätimen näppäimen muuttamista vaihtamaan kuvasuhteita.
Juu. Olen tästä jostain aiemmasta kommnetistasi lukenut. Olen muutaman kerran VLC:llä kokeillut, siinä onnistumatta.JuhaN kirjoitti: Tiesithän, että ne tekstitv:n tekstitykset näkyvät myös tallennetuissa ohjelmissa?! EyeTV:stä exportatut ovat sitten taas ihan oma lukunsa...
Voisitteko harjaantuneemmat antaa lyhyen vinkin, kuis tää nyt toimikaan?
---
Noin ylipäänsä täältä on kertynyt erinomaista oppia asian tiimoilta. Kiitosta vaan kaikille asianosaisille.
PowerBook 165c
-
Hehe... tuohon kait pitänee muistuttaa et, se se olin just meikäläinen joka ko. foorumilla mainitsi ekan kerran softan nimeltä projectX ! Tuttu jo parin vuoden takaa!JuhaN kirjoitti:Mitä kaikkia exporttauksia sä olet kokeillut??funfunk kirjoitti:jep ja lisätääs vielä tähän:
_ff_
Nyt pitää tunnustaa, etten ole muutamaan versioon exportannut EyeTV:stä mitään, mutta tein kyllä kevät-talvesta useita anamorfisia laajakuva-DVD:itä TV-elokuvista... Pitää kuitenkin muistaa, ettei kunnollista laajakuvaa tule pääsääntöisesti kuin YLEltä ja Neloselta leffoja.
Itsellä tuntui parhaiten toimivan exporttaus program/elementary streameina, jolloin kuvalle ja äänelle EI TEHDÄ MITÄÄN muutoksia. Siitä kierrättelin FFMpegX:n (Mux as DVD - make VIDEO_TS) kautta Toastiin ja levylle. Jos YLEn tekstityksiä tarvitaan mukaan on ProjectX-niminen java-ohjelma näppärä siinä. Sillä saa EyeTV:n tallentamista transport streameista kaikki elementary streamit talteen, eli myös tekstityksen. Se vaan pitää muokata sellaiseen muotoon että jokin mac-ohjelma sen ymmärtää. Kokeilin tuota talvella ja onnistuinkin... En vaan yhtään muista miten?!
=)juha
Jees asiaan: juurikin porttaan elementtary streaminina pihalle.
Mutta se on totta et ilmoittaa exportattavan olevan huomattavasti isompi kuin lopputulos,
samoin on levytilan käyttö tuolla eyetv-softassa, tiedä sitten mihin jotain "matkalla hukkuu"!
Mut toki kun vertaa DB7000s nauhoituksia, niin lopputulos on samaa luokkaa.
Ja tuon kuvasuhteen saa kyllä ko. kierrätyksellä kuntoon, ihmettelin vaan:
kun tekee tuolta suoraa dvd:n niin takuulla tulee 4:3:nen + surureunat!
Tekstityksen saa kuntoon ja DVD Studio Pro:n ymmärtämään formaattiin parin softan kautta,
toki on hieman työläs, mut jos laatua haluu niin sen eteen yleensä on jotain tehtäväkin!
_ff_
-
Heh!! Aika pieni piiri täällä näistä EyeTV-jutuista kirjoittelee...funfunk kirjoitti:Hehe... tuohon kait pitänee muistuttaa et, se se olin just meikäläinen joka ko. foorumilla mainitsi ekan kerran softan nimeltä projectX ! Tuttu jo parin vuoden takaa!
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Aikani näperreltyäni olen tullut siihen tulokseen, että ainoastaan ne leffat, joita ei mitenkään saa suomiteksti-DVDnä kannattaa exportata EyeTV:stä. Suomalaisen digitv:n kuva on useimmiten sellaista kuraa, että mielummin sijoittaa muutaman euro siihen originaaliin DVD:hen. EyeTV onkin ehdottomasti parhaimmillaan tilapäisessä tallennuskäytössä ja ajansiirrossa...
Yllättävän mukava tuo EyeTV:n käyttöliittymä kuitenkin on. Kuukausi sitten muutettiin uuteen kotiin, eikä telkkariin ole vielä jaksanut kaikkia analogisia kanavia edes virittää. Lähestulkoon kaikki kun tulee katsottua EyeTV:n kautta.
=)juha
11 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka