Koodi: Valitse kaikki
sudo /Developer/Library/uninstall-devtools --mode=all
Niin ja tuo loppu lataus, noin puolet ohjelmasta tuli noin kymmenessä minuutissa kun eilen meni siihen ensimmäiseen puolikkaaseen 1,5h.

Viesti Kirjoittaja Marbo »
Koodi: Valitse kaikki
sudo /Developer/Library/uninstall-devtools --mode=all
Viesti Kirjoittaja LariFari »
Viesti Kirjoittaja spiidi78 »
Viesti Kirjoittaja justeer »
Sama vika. Olisiko kellään ratkaisua?Reiska80 kirjoitti:Minulla ei edes suostu lataamaan Xcode 4:sta tuolta App Storesta. Lataa jonkun 10MB ja sitten sanoo ettei voikaan enää ladata. Netti toimii ihan ok muuten, ei mitään ongelmia, edes isompien latauksien kanssa. No lienee yritettävä vaikka illalla tai huomenna uudestaan.
Viesti Kirjoittaja mikian »
Kannattaa kokeilla vaihtaa US-layout kayttoon, sen jalkeen noi key bindingit alkaa tehda kummasti aika paljonkin jarkeaspiidi78 kirjoitti:Onhan tää editori nyt aivan eri galaksista verrattuna edelliseen. Huikeesti tullut parannuksia. Aika hyvin tuo itselläni on tähän mennessä toiminut tuota yhtä iljetysbugia lukuunottamatta. Key Bindingit joutu vetää samantien kyllä uusiks, koska noi defaultit toiminnoista joita itse käytän eniten on muuten aikasta uskomattoman hankalia käyttää (hiireen kun ei kosketa).
En lähe tohon US-layoutiin, koska en ole sitä koskaan tarvinnutmikian kirjoitti:Kannattaa kokeilla vaihtaa US-layout kayttoon, sen jalkeen noi key bindingit alkaa tehda kummasti aika paljonkin jarkeaSuomi-layoutilla ne onkin joo ihan pielessa, tosin niin on noi koodaamiseen tarvitut merkitkin, [{}] jne.
Viesti Kirjoittaja apple_fani »
Viesti Kirjoittaja karjalankarhu »
Viesti Kirjoittaja Reiska80 »
En osaa sanoa vielä ratkesiko lopullisesti, mutta täältä löytyi tälläistä. Eli DNS serveriksi Googlen 8.8.8.8 ja 8.8.4.4 ja ainakin itsellä meni ohi siitä kohdasta mihin aiemmin jäi (n.10MB). Josko nyt menisi ihan loppuun sittenjusteer kirjoitti:Sama vika. Olisiko kellään ratkaisua?Reiska80 kirjoitti:Minulla ei edes suostu lataamaan Xcode 4:sta tuolta App Storesta. Lataa jonkun 10MB ja sitten sanoo ettei voikaan enää ladata. Netti toimii ihan ok muuten, ei mitään ongelmia, edes isompien latauksien kanssa. No lienee yritettävä vaikka illalla tai huomenna uudestaan.
Kokeile vaikka näin:apple_fani kirjoitti: neuvoja tähän tilanteeseen?
LariFari kirjoitti:päivä siinä menikin, mutta installointiongelma ratkaistu. Sen sijaan, että käynnistät sen dockista:
Avaa ohjelmat
Näytä install Xcode -paketin sisältö
Contents -> Resources -> Xcode and iOS SDK.mpkg
-> asentaa saman roskan perinteisellä "asentajalla"
Viesti Kirjoittaja apple_fani »
Niin, mutta kun minä en saa koko roskaa ladattua koneelle. Lataa kyllä mutta latauksen jälkeen tuo dmg on epätäydellinen, ja se on kyllä loogista, kun lataus näyttää päättyneen 4.2 GT vaikka tuon tiedoston koko on 4.3 GT. Eli en ole päässyt edes tuohon asennusvaiheeseen.spiidi78 kirjoitti:Kokeile vaikka näin:apple_fani kirjoitti: neuvoja tähän tilanteeseen?
LariFari kirjoitti:päivä siinä menikin, mutta installointiongelma ratkaistu. Sen sijaan, että käynnistät sen dockista:
Avaa ohjelmat
Näytä install Xcode -paketin sisältö
Contents -> Resources -> Xcode and iOS SDK.mpkg
-> asentaa saman roskan perinteisellä "asentajalla"
Viesti Kirjoittaja justeer »
Jee, minullakin alkoi latautua. Kiitos! Olin jo kirjeenvaihdossa Applen kanssa, mutta en saanut mitään järkevää neuvoa. Laitoin linkin, jos niitä sattuisi kiinnostamaan jokin muukin kuin valmiiden vastausten kopiointi.Reiska80 kirjoitti:EDIT2: Tuo DNS serverin vaihto auttoi, latasi kokonaan ja nyt asentelen. Eli kokeiltaa tätä jos ongelmana on että ei lataa tuota. Toivon mukaan ei tule nyt asennusongelmia![]()
Viesti Kirjoittaja Markus_Sa »
Hei, tuo ei missään nimessä ole bugi jos olet luomassa NSObject-luokasta perittyä olioa. Se import on siellä sen takia, että siellä Foundationin headereissa on määriteltynä tuo NSObject-luokka. Jos taas perit jostain muusta luokasta, varmista että sen luokan headeri on importattu.LariFari kirjoitti: En tiedä liittyykö tuo siihen bugiin, että kun valitset new file -> new objective-c class with "cocoa", niin silti se lyö aina importtiin sen foundationin.
Saattaa olla tyhmä kysymys, mutta onhan headerissa myös @end lopussa?LariFari kirjoitti: Ja aina herjaa "missing @end" ihan sama mitä tuohon kirjoittais. Meni sekaisin kun yritin copy-pasteta yhden rivin toisesta luokasta.
Missä tuo ohje on? Kuulostaa siltä, että jotain tulee tehtyä väärin.LariFari kirjoitti:Jos yrittää tehdä esim. oman kontrollerin, niin onnistuu välillä ja välillä ei onnistu. Vaikka sen toteuttaa täsmällisesti Applen sivuilla olevan tutoriaalin mukaan, niin välillä kun yrität raahata uutta outputtia/actionia, niin aina herja "could not find any information about class "MunHienoLuokka"..."
Hyvin tuo näyttää minulla ainakin. Miten olet toteuttanut luokan? Ehkä koodia pastettuna tänne auttaisi selvittämään missä mättää.LariFari kirjoitti:Myöskin code completition on välillä täysi susi. Eikö idea kuitenkin olisi, että se osaisi näyttää myös itse tehtyjen luokkien attribuutit ja metodit. Ei ainakaan mulla toimi. Tosin en tiedä, teenkö jotain väärin vai tilttaileeko editori.
Jos otat new file ja valitset OS X puolelta new objective-C class, niin tuossa lukee "An Objective-C class, with a header that includes the <Cocoa/Cocoa.h> header."Markus_Sa kirjoitti: Hei, tuo ei missään nimessä ole bugi jos olet luomassa NSObject-luokasta perittyä olioa. Se import on siellä sen takia, että siellä Foundationin headereissa on määriteltynä tuo NSObject-luokka. Jos taas perit jostain muusta luokasta, varmista että sen luokan headeri on importattu.
-Markus
Nojoo, tuo templaatti on näköjään ainoastaan tuohon NSObjectista perittyyn luokaan, ehkä siksi että NSObject ei ole Cocoaa vaan Foundationia, jätetty vain muiden kanssa samaan pakettiin. Muissa (vaikka NSViewistä perityssä) tuo Cocoa on importoitu.LariFari kirjoitti: Jos otat new file ja valitset OS X puolelta new objective-C class, niin tuossa lukee "An Objective-C class, with a header that includes the <Cocoa/Cocoa.h> header."
Siitä huolimatta headeriin ei tule tuo, vaan sinne tulee foundation. En tiedä onko se virhe vai ei, mutta siltä se amatööristä vaikuttaa
Viesti Kirjoittaja Hiljaisuus »
Jaahas, minulle sitten kertoo seuraavaa: "You have updates available for other accounts".spiidi78 kirjoitti:Huomasitte varmaan, että 4.0.1 päivitys on tullut. Aikamoinen homma tosin ladata koko paketti sen takia uusiks.
Seuraava ongelma onkin, että miten tuo päivitetään? App Store näyttää Installed, eikä anna päivittää. Updates näyttää, että kaikki päivitykset ovat ajan tasalla.
Sulje App Store ja deletoi Install XCode.app ohjelmat-kansiosta, niin pitäisi sen jälkeen onnistua.Hiljaisuus kirjoitti:Ja vitsi on sitten siinä, että ei minulla ole koskaan ollut kuin tuo yksi ainoa Apple account, jolla olen tuon XCodenkin ostanut.
Palaa sivulle “Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet”