hatey kirjoitti:KunkkuJ kirjoitti:^ Ei siihen navigaattorin nopeuslukemaan parane liikaa luottaa, se kun seuraa nopeuden muutoksia vaihtelevalla nopeudella. Ne tolppakamerat on muuten joskus säädetty laukeamaan niin pienestä nopeuden ylityksestä, etteivät edes lähetä sitä hyihyi-kirjettä. Liekö tarkoitus vain pelotella ihmisiä?
Noilla turhilla kuvilla on vaan se huono puoli että siinä välähtäessä menee herne nenässä ja silloin nilkka oikenee: "Ajetaan sitten ylinopeutta prkl, kun kerran kuvankin jo otitte!"
Tjaah.. ainakin minä aina teen niin. Ja minä olen aina oikeassa.
Paitsi että tietyissä osissa maata, ainakin idässä, on paikka, missä paikallinen poliisivaikuttaja on paikallisten alkuasukkaiden mukaan palkannut, tai ainakin vaatinut palkattavaksi rutkasti lisää henkilökuntaa pelkästään noiden tolppakuvien analysointiin, ettei yksikään 3km/h ylinopeutta ajanut suurrikollinen pääsisi kuin koira veräjästä. Ihan sama mitä se lysti maksaa valtiolle. Sitä vartenhan meillä kerätään veroja.
Siellä villissä idässä ja etenkin viitostiellä noita tolppakin on tuhkatiheässä, jopa keskellä korpea. Toisin kuin muualla maassa, missä ne on törkätty johdonmukaisemmin joko ennen risteyksiä ja/tai taajamia muuten vaan otollisiin rahastuspaikkoihin. Mutta ei koskaan jonnekin huit hemmettiin. Siinäpä turisteillekin ihmettelyketjua kerrakseen.
Viime aikoina tuo Varkauden tauti on kait levinnyt myös ainakin 20-tielle, missä Rukalta ja Syötteeltä palaavia hiihtolomalaisia tervehtii yksi tolppa keskellä usean kilometrin esteettömän näkyvyyden suoraa. Onneksi vain yksi, ainakin toistaiseksi.
BTW, App Storessa näytti olevan tarjolla joku nopeuskamera-appi, noinkohan tuo oikeasti toimiskin?