Emmänytiä... jos tuon näköinen virneKunkkuJ kirjoitti:Tauvokin on sitten pessyt kasvonsa ja näyttää taas kunnon kansalaiselta!

Viesti Kirjoittaja Macco »
Emmänytiä... jos tuon näköinen virneKunkkuJ kirjoitti:Tauvokin on sitten pessyt kasvonsa ja näyttää taas kunnon kansalaiselta!
Viesti Kirjoittaja Jamac »
Jaa miten niin?! Kuka sen nyt saikaan, tuskin voi olla tuntematon – ei näitä täällä kuule peukakloida!KunkkuJ kirjoitti:Huolimatta valtavasta kannatuksestani voittajaksi saatiin ihan joku muu, tuntematon tavis.
Viesti Kirjoittaja KunkkuJ »
Viesti Kirjoittaja hatey »
Viesti Kirjoittaja Salamijakk »
Peltipoliisit ei mittaa tutkanopeutta, vaan tien alle sijoitettujen antureiden välistä nopeutta, eli jos juuri tolpankohdalla jarrutat nopeuden lailliseksi, niin se ei auta.Tauvo kirjoitti:Hmmmm... Voi olla, että minusta ja autostani otettiin tänään valokuva kysymättä lupaani. Toisaalta yleisellä paikalla saa kuvata. En nyt viitsinyt ottaa selvää, mutta uskon olevan luvallista ottaa kuva vaikka olen autoni sisällä. Voi toki olla, että se oli vain aurinkokin, joka välähti Raumantiellä tolpassa. Vaikutelma oli kyllä kovin vahvasti salaman välähtämisen tapainen.
Ylinopeutta ei kyllä navigaattorin mukaan ollut kuin muutama km/h. Tiedä sitten jos olisi välähtänyt siksi, kun olin niin lähellä vanhaa taksia, jonka nopeus seilasi niin paljon, että olin tehnyt päätöksen jatkaa matkaani sen etupuolella...
Viesti Kirjoittaja KunkkuJ »
Oletko varma tuosta? Olisi ainakin helpommin siirrettävä systeemi, kun ei tarvi tien pintaan mitään upotella. Toinen juttu on sitten, miten kapea on sen tutkan keila. Väistääkö sen, jos ajaa vasenta kaistaa, eli ohittaa juuri kohdalla? Meneekö ylinopeus silloin ohitettavan piikkiin?Salamijakk kirjoitti:Ruotsissa peltipoliisit ovat tutkarakenteisia.
Viesti Kirjoittaja Salamijakk »
Tietoni olen saanut jostakin telkkariohjelmasta, mitä en nyt muista, tai olen lukenut sen jostain lehdestä. Toki suomessakin ne liikuteltavat peltipoliisit ovat tutkatekniikalla.KunkkuJ kirjoitti:Oletko varma tuosta? Olisi ainakin helpommin siirrettävä systeemi, kun ei tarvi tien pintaan mitään upotella. Toinen juttu on sitten, miten kapea on sen tutkan keila. Väistääkö sen, jos ajaa vasenta kaistaa, eli ohittaa juuri kohdalla? Meneekö ylinopeus silloin ohitettavan piikkiin?Salamijakk kirjoitti:Ruotsissa peltipoliisit ovat tutkarakenteisia.
Viesti Kirjoittaja Mikael K. »
On täällä muitakin ihmeitä. Yksi kesä kaikkien pömpelien välille vedettiin kaapelit, niin että niistä saa tarvittaessa keskinopeutta mittaavat mallit. Olikohan se jossakin Tohmajärvellä missä näin yhden kiväärillä puhkotun tolpan. Sitä oli käytetty maalitauluna melkoisen tovin. Olisikohan se välähtänyt ja tästä hermostunut kuljettaja sitten kesyttänyt tolpan. Täällä idässä näitä aseita on joka maajussilla. Taitaapa olla kaksi toimivaa panssarivaunuakin jossakin.Touho kirjoitti:[
Paitsi että tietyissä osissa maata, ainakin idässä, --
Viesti Kirjoittaja KunkkuJ »
Ei se mikään salaisuus ole se anturien sijainti. Niillä ei ole välimatkaa kuin muutama metri, jos sitäkään. Ovat hyvin lähellä sitä tolppaa.Salamijakk kirjoitti: Mutta itse asian kyllä muistan, siis että suomen peltipoliisit mittaavat nopeuden tieantureiden väliseltä matkalta. Sitä kuitenkaan en tiedä missä se ensimmäinen anturi on, onko se siinä varoituskyltin kohdalla vai sen jälkeen. Tämä lienee vain viranomaisten tiedossa.
Viesti Kirjoittaja Salamijakk »
Mutta tutkatekniikalla ne kamerat eivät suomessa toimi, vaan tien alle sijoitettujen valvontapisteiden välisellä mittauksella.KunkkuJ kirjoitti:Ei se mikään salaisuus ole se anturien sijainti. Niillä ei ole välimatkaa kuin muutama metri, jos sitäkään. Ovat hyvin lähellä sitä tolppaa.Salamijakk kirjoitti: Mutta itse asian kyllä muistan, siis että suomen peltipoliisit mittaavat nopeuden tieantureiden väliseltä matkalta. Sitä kuitenkaan en tiedä missä se ensimmäinen anturi on, onko se siinä varoituskyltin kohdalla vai sen jälkeen. Tämä lienee vain viranomaisten tiedossa.
Viesti Kirjoittaja ManiMicci »
Viesti Kirjoittaja ipot »
Viesti Kirjoittaja Macco »
Jos siellä pyörii porukka, joka ei yleensä ole ostanut Nokiaa, niin sittenhän kohderyhmä on oikea. Tämähän on mainonnan ikuisuuskysymys: kannattaako mainostaa niille, jotka jo ostaa, vai niille, jotka eivät vielä ole ostaneet? Vastaus on: molemmille.ipot kirjoitti:Miksi Nokia mainostaa Macmaa.fi:ssä?
Eikö ole nyt mennyt kohderyhmä vähän väärin?
Viesti Kirjoittaja tosikko »
Muistelen että jossain Kotkan suunnalla oli joskus (koe)käytössä tutkalla varustettuja tolppia. Saatan toki muistaa väärinkin.Salamijakk kirjoitti:Mutta tutkatekniikalla ne kamerat eivät suomessa toimi, vaan tien alle sijoitettujen valvontapisteiden välisellä mittauksella.
Viesti Kirjoittaja Dasboot »
Ja tästä syystä esim. motoristit koukkaavat kameratolpan kohdalla vastaantulijoiden kaistan kautta.Salamijakk kirjoitti:Mutta tutkatekniikalla ne kamerat eivät suomessa toimi, vaan tien alle sijoitettujen valvontapisteiden välisellä mittauksella.
Viesti Kirjoittaja pnp »
Miksiköhän, eihän heitä koukkaamattakaan saataisi kiinni ylinopeudestaDasboot kirjoitti:Ja tästä syystä esim. motoristit koukkaavat kameratolpan kohdalla vastaantulijoiden kaistan kautta.Salamijakk kirjoitti:Mutta tutkatekniikalla ne kamerat eivät suomessa toimi, vaan tien alle sijoitettujen valvontapisteiden välisellä mittauksella.
Viesti Kirjoittaja Erño »
Että kuvaan jäisi mahdollisimman vähän tuntomerkkejä. Kaikilla ei ole varaa maalauttaa pyöräänsä/kypräänsä.pnp kirjoitti:Miksiköhän, eihän heitä koukkaamattakaan saataisi kiinni ylinopeudestaDasboot kirjoitti:Ja tästä syystä esim. motoristit koukkaavat kameratolpan kohdalla vastaantulijoiden kaistan kautta.Salamijakk kirjoitti:Mutta tutkatekniikalla ne kamerat eivät suomessa toimi, vaan tien alle sijoitettujen valvontapisteiden välisellä mittauksella.
Viesti Kirjoittaja pnp »
Niin no, aika voimaton se poliisi kuitenkin taitaa olla vaikka se kuva tulisikin otettua kun siinä ei kuitenkaan näy mitään varmaa tunnistusta (rekisterilaatta), tai ainakin on valitellut juuri tätä ongelmaa ja suunniteltu takaakin kuvaavia tolppia.Erño kirjoitti:Että kuvaan jäisi mahdollisimman vähän tuntomerkkejä. Kaikilla ei ole varaa maalauttaa pyöräänsä/kypräänsä.pnp kirjoitti:Miksiköhän, eihän heitä koukkaamattakaan saataisi kiinni ylinopeudestaDasboot kirjoitti:Ja tästä syystä esim. motoristit koukkaavat kameratolpan kohdalla vastaantulijoiden kaistan kautta.Salamijakk kirjoitti:Mutta tutkatekniikalla ne kamerat eivät suomessa toimi, vaan tien alle sijoitettujen valvontapisteiden välisellä mittauksella.
Viesti Kirjoittaja KunkkuJ »
Viesti Kirjoittaja Touho »
Näin varmaan aasialaisvelmisteisten tusinapyörien kohdalla onkin, mutta vähänkään harvinaisemman mallin kanssa ei varovaisuus ole pahitteeksi. Tosin toimiihan se jarrukahvakin, jos vaan ajoissa hoksaa tolpan ja ansalangat.KunkkuJ kirjoitti:Tarpeetonta on motoristin koukkailu. Kaikki kameran ottamat kuvat moottoripyöräilijöistä menevät roskiin saman tien. Tunnistus on mahdotonta, jos ajoneuvon rekisterinumeroa ei saada ylös.
Viesti Kirjoittaja jjuka »
Viesti Kirjoittaja drTohtori »
Se on Pudasjärvellä hillittömän pitkän suoran keskellä. Kamera on molempiin suuntiin. Siinä kohtaa on levähdyspiste. Paikka on varsin suosittu ajoittain ja ihan oikeasti sitä poistumista ja liittymistä siltä kohdalta tulee. Kesällä ko. pätkällä 100 km/ h rajoitus mutta suoran vuoksi nopeudet nousee aika korkeiksi. Sieltä on paha tulla päätielle kun suoran vuoksi ei oikein voi arvioida edes tulijoiden nopeutta. Valitettavasti ymmärrän tolpan sijainnin hyvin. Muutoinkin vt 20 (Oulu-Kuusamo) tolpat on järkevissä paikoissa.Touho kirjoitti: Viime aikoina tuo Varkauden tauti on kait levinnyt myös ainakin 20-tielle, missä Rukalta ja Syötteeltä palaavia hiihtolomalaisia tervehtii yksi tolppa keskellä usean kilometrin esteettömän näkyvyyden suoraa. Onneksi vain yksi, ainakin toistaiseksi.
Viesti Kirjoittaja Touho »
Ei nyt millään pahalla, mutta ihan vaan noin yleisesti - mikä siinä nyt on niin mahdottoman vaikeaa? Eikö ihmisillä enää niska käänny, vai eikö malteta pysähtyä odottamaan esim. 3-5 sekunnin ajaksi, jotta voi paremmin arvioida mahdollisen tulijan etäisyyden ja nopeuden? Varsinkin jos/kun on "hillittömän pitkät" suorat molempiin suuntiin.drTohtori kirjoitti: Se on Pudasjärvellä hillittömän pitkän suoran keskellä. Kamera on molempiin suuntiin. Siinä kohtaa on levähdyspiste. Paikka on varsin suosittu ajoittain ja ihan oikeasti sitä poistumista ja liittymistä siltä kohdalta tulee. Kesällä ko. pätkällä 100 km/ h rajoitus mutta suoran vuoksi nopeudet nousee aika korkeiksi. Sieltä on paha tulla päätielle kun suoran vuoksi ei oikein voi arvioida edes tulijoiden nopeutta.
Valitettavasti minä en. Jos kyseessä olisi puhtaasti liikenteen turvallisuuden parantaminen, olisi molemmin puolin tuota taukopaikkaa riittäneet tavalliset varoitusmerkit ja liittymästä varoittava lisäkilpi kolmiomerkin alla. Se riittäisi jo oikein hyvin valpastuttamaan ja varoittamaan lähestyvästä liitymästä ja potentiaalisesta vaaran paikasta.Valitettavasti ymmärrän tolpan sijainnin hyvin. Muutoinkin vt 20 (Oulu-Kuusamo) tolpat on järkevissä paikoissa.
Samoin kuin vitostiellä Kuopion molemmin puolin. Itse asiassa kaikki tiet Kuopiosta poispäin on "jyrkitetty", ja niitä lisäverojen keruuautomaatteja on tosiaan ripoteltu sinne kuin ansoiksi paikkoihin, missä ei ole tönön tönöä eikä liittymän liittymää lähimaillakaan.Toisin kuin esim. Ysitiellä Jyskylä-Kuopio välillä missä ihan minkä mutkan takana voi olla kamera. Aivan puhdasta kiusaa sinne laitetut kamerat.
Viesti Kirjoittaja drTohtori »
Johtuu ihan perusfysiologiasta. Se nyt vain on ihmisen mahdotonta erottaa vaikkapa 80 km/h ja 150 km/h tulevien ajoneuvojen nopeuseroa kun katsoo suoraan edestäpäin.Touho kirjoitti:Ei nyt millään pahalla, mutta ihan vaan noin yleisesti - mikä siinä nyt on niin mahdottoman vaikeaa?drTohtori kirjoitti: Sieltä on paha tulla päätielle kun suoran vuoksi ei oikein voi arvioida edes tulijoiden nopeutta.
Viesti Kirjoittaja Touho »
Jepjep, vaikeaa tuntuu olevan, kuten arvelinkin.drTohtori kirjoitti: Johtuu ihan perusfysiologiasta. Se nyt vain on ihmisen mahdotonta erottaa vaikkapa 80 km/h ja 150 km/h tulevien ajoneuvojen nopeuseroa kun katsoo suoraan edestäpäin.
Ditto.For the record:
- olen tien päällä runsaasti