Hei.
Olen kuullut monia kauhutarinoita siitä että ulkomailla on netin datasiirrosta mennyt hirveetä laskua vaikka itse ei ole nettiä käyttänytkään. Mulla on elisa-saunalahti liittymä ja ip4. Olen kohta lähdössä Ranskaan ja haluan välttää noilta isoilta laskuilta. Voisiko joku neuvoa miten saan sen nettikytkimen poispäältä niin ettei tuu mitään yllätyksiä sitten kotopuolella? Ja onko nuo wifit sitten maksullisia?
Tack!
iPhonen datasiirto ulkomailla?
Täällä voit kysyä mistä tahansa, jos et löydä vastausta muualta.
10 viestiä
• Sivu 1/1
-
iPhonen datasiirto ulkomailla?
Viesti Kirjoittaja galenos686 »
Viimeksi muokannut amanita, 17.3.2011 klo 11.48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Macbook air 11,6 4gig, 128gig (2010), imac 27", iphone 4, ipod nano 8g.
-
Re: iphone datasiirto ulkomailla?
Viesti Kirjoittaja tarupi »
Asetukset -> Yleiset -> Verkko -> Data Roaming off
Jos löytyy maksullisia wifi-verkkoja, niin niihin ei pääse ennen kuin on maksanut ja sitä maksua ei sulta automaattisesti pystytä velottamaan.
Jos löytyy maksullisia wifi-verkkoja, niin niihin ei pääse ennen kuin on maksanut ja sitä maksua ei sulta automaattisesti pystytä velottamaan.
-
Viesti Kirjoittaja galenos686 »
Mulla taitaa olla muutenkin vakioasetuksena data roaming off. Mutta eikös se "käytä 3G" :kin pitää ottaa pois?tarupi kirjoitti:Asetukset -> Yleiset -> Verkko -> Data Roaming off
Macbook air 11,6 4gig, 128gig (2010), imac 27", iphone 4, ipod nano 8g.
-
Ei tartte, se ei vaikuta puhelujen hintaan.galenos686 kirjoitti: Mulla taitaa olla muutenkin vakioasetuksena data roaming off. Mutta eikös se "käytä 3G" :kin pitää ottaa pois?
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Soneran kytkyissä on myös operaattorin päässä dataroaming pois päältä. Miten mahtaa olla muilla operaattoreilla?
Itse alkaa pikkuhiljaa nyppiä tämä. Eikö ne operaattorit mitenkään saisi tuota datamaksua kohtuulliseksi koko Euroopassa edes, nythän iPhone on kuin orpo kun matkaat ulkomaille. Pakko tohon järjettömään hinnoitteluun on tulla muutos.
Itse alkaa pikkuhiljaa nyppiä tämä. Eikö ne operaattorit mitenkään saisi tuota datamaksua kohtuulliseksi koko Euroopassa edes, nythän iPhone on kuin orpo kun matkaat ulkomaille. Pakko tohon järjettömään hinnoitteluun on tulla muutos.
iMac 24" 4,5K, pari Mac miniä, iPhone 13, iPad 2021, Watch SE 2022 ja kaikenlaista muuta. FiMUG ry jäsen
-
Viesti Kirjoittaja mikian »
Kuten jo tuli esille, operaattorin paasta data-roaming esto on kaytannossa se idioottivarmin. Talloin puhelin ei saa lupaa eika siten onnistuu, vaikka mita tekisit. Ja jos jostain syysta kayttaisikin gsm-verkkoa, niin talloin se on operaattorin ongelma selkeammingalenos686 kirjoitti:Hei.
Olen kuullut monia kauhutarinoita siitä että ulkomailla on netin datasiirrosta mennyt hirveetä laskua vaikka itse ei ole nettiä käyttänytkään. Mulla on elisa-saunalahti liittymä ja ip4. Olen kohta lähdössä Ranskaan ja haluan välttää noilta isoilta laskuilta. Voisiko joku neuvoa miten saan sen nettikytkimen poispäältä niin ettei tuu mitään yllätyksiä sitten kotopuolella? Ja onko nuo wifit sitten maksullisia?
Tack!

Viimeksi muokannut mikian, 17.3.2011 klo 10.49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Muistanko väärin, vai tuliko EU:n alueelle joku 50 € katto tähän?
iMac 24" 4,5K, pari Mac miniä, iPhone 13, iPad 2021, Watch SE 2022 ja kaikenlaista muuta. FiMUG ry jäsen
-
Et muista, tuossa on Saunalahden linkki asiaan:MacFinn kirjoitti:Muistanko väärin, vai tuliko EU:n alueelle joku 50 € katto tähän?
http://saunalahti.fi/gsm/eudatavartija.php
-
Viesti Kirjoittaja mikian »
Ja mainittakoon etta Soneralla tuo on kansainvalinen, ei pelkastaan EU:n sisalla. Tosin 50EUR (veroton) ei kauhean kauaa etenkaan Aasiassa surffaile (nm. kokemusta ontarupi kirjoitti:Et muista, tuossa on Saunalahden linkki asiaan:MacFinn kirjoitti:Muistanko väärin, vai tuliko EU:n alueelle joku 50 € katto tähän?
http://saunalahti.fi/gsm/eudatavartija.php

-
Viesti Kirjoittaja Hiljaisuus »
Kap Verdessä en ehtinyt edes käyttää dataliikennettä, kun Sonera pisti yhteydet poikki tuon datakaton nimissä. Ei siitä kyllä mitään laskuakaan ehtinyt kertyä.mikian kirjoitti: Ja mainittakoon etta Soneralla tuo on kansainvalinen, ei pelkastaan EU:n sisalla. Tosin 50EUR (veroton) ei kauhean kauaa etenkaan Aasiassa surffaile (nm. kokemusta on)

"Ei käkikään kiekumatta kuki."
Ompput: Mb Pro 17" unibody, 2.8 Ghz, 8 gb, 500 gb, anti-glare / Air 11", 1.6 Ghz, 4 gb, 128 gb
Palvelin: AMD 64 Laptop / FreeBSD
iPod/iPad/iPhone: 16 gb nano 5th gen violetti / 32gb wifi / 4 32GB musta
Ompput: Mb Pro 17" unibody, 2.8 Ghz, 8 gb, 500 gb, anti-glare / Air 11", 1.6 Ghz, 4 gb, 128 gb
Palvelin: AMD 64 Laptop / FreeBSD
iPod/iPad/iPhone: 16 gb nano 5th gen violetti / 32gb wifi / 4 32GB musta
10 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka