Lähti juuri ko. kaverille oheinen meili:
"Juttusi oli aivan puutaheinää minimäcistä Alatalo.blogissa.
Ilmeisesti et ole koskaan nähnyt ensimmäistäkään Applen käyttistä, kun et osaa painaa yhdistelmää
omena+j, mistä voit portaattomasti säätää ikonien koot.
Ikonien koot on pystynyt mäceissä vastaavasti säätämään jo käyttiksestä 6.0 vuodelta 1988 asti."
t. Lauri Sippu
Miehen ei kannata katua muuta kuin voitettuja kiusauksia!
AppleFarmer says: #3 2005-07-03 11:35 (Reply)
Tyhmyydestä saisi sakottaa. Jos hieman viitsisi opetella sen käyttiksen käyttöä ennen kuin avaa suuren suunsa....
Vielä kun levittelevät näitä "faktojaan" netissä totuutena, niin ei ole yhtään ihme että moni
wintoosan pyörittäjä pitää Applen käyttistä alkeellisena.
Totuus pitää lukea Iltalehdestä ja faktat tarkistaa Hymystä. Sanos nykäsmatti.
L. Sippu
Pitää oikein lähettää meiliä, jonka sanoma on käytännössä, että "ootpa tyhmä jätkä, paina omppu+j ja sit se toimii, mikset heti keksiny".
Tuollainen alentava suhtautuminen varmasti saakin perus-windows-switcherin ajattelemaan, että tuo mac-yhteisö taatusti on sellainen, johon voisin itsekin samaistua.
Kuule Jope, sitä saa mitä tilaa. Tutustupa Alatalon omaan kielenkäyttöön, niin ymmärrät mistä puhun. Huomattavasti siistimpää kieltä on kommenteissa kuin mr. Alatalolla itsellään.
Rowan Atkinson on johtanut anglikaanista kirkkoa vuodesta 2002.
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
Luitko kuinka monta hänen postaustaan ennenkuin tuomitsit?
Mielestäni tuo oli ensimmäinen postaus blogissa, joka enemmänkin kritisoi asioita. [edit: ohops, sori, muistin väärin, oli siellä finderistä myös kitinää]
Teidän kannattaa ihan vakavissanne miettiä, millaista kuvaa annatte yhteisöstänne - koko homman olis voinut kääntää niin päin, että olisitte asiallisesti vaan kertoneet, että hei, homma hoituu näin ja toivottavasti mac-urasi lähtee hyvin käyntiin.
Vaan ei, tehän rupesitte oikein liittoutumaan tätä "paskanpuhujaa" vastaan ja sulkeuduitte tänne sisäpiiriinne, lietsoen "kattokaa mitä toiki idiootti puhuu"-asennetta.
Menkää edelleen itseenne.
Mun mielestä teidän pitäisi olla ylpeitä siitä, kuinka hyvä käyttis OSX onkaan ja levittää informaatiota positiivisella asenteella, ei toista alentaen.
Mä oon kyllä ihan samaa mieltä Jopen kanssa. Koska olemme suomen maassa vähemmistöä, hyvän kuvan antaminen ulospäin on ensiarvoisen tärkeää. Eikä tuo blogi ollut nyt niin paha että se oikeuttaisi tällaiseen haukkumiseen ja vittuilupostien lähettämiseen.
...kele menkää nyt vähän itseenne! Ei ruveta heti haukkumaan jos joku esittää eriäviä mielipiteitä.
Pointti on siinä että koko kaverilla ei ole mitään mäcciä, saatika minimäcciä, luin ennen
postausta hänen laiteistonsa kokoonpanonsa täältä: http://rosvosektori.wipsl.com/blog/
kunhan vaan lämpimikseen jauhaa skeidaa..
on ehkä kerran päässyt kokeilemaan jossain liikkeessä 5 min. mäcciä ja sitten esiintyy
suurena asiantuntiana. Sitä saa mitä tilaa.
Lauri Sippu
PS. Minulla on myös kanttia kirjoittaa omalla nimelläni nuo vastaukset, samoin kuin tänne.
Mikä rohkeuden puute on myös lähes kaikilla tännekin postaavilla. MIKSI näin?
Jep, olen samoilla linjoilla Jopen ja hjuutilaisen kanssa. Kuten blogissakin sanotaan, siellä esitetään omia kokemuksia järjestelmästä absoluuttisten totuuksien sekaan. Kuka täälläkin osasi kaikki omppunapin yhdistelmät viikon käytön jälkeen (ensimmäisen macin kohdalla siis)? Käsi pystyyn vaan rohkeasti. Veikkaisin, että ei liian moni.
Olkoonkin, että blogipostauksen kielenkäyttö oli hieman rankempaa, mutta tekstillä on taipumus muuttua hieman kärkevämmäksi jos jokin asia käy v***ttamaan oikein urakalla. Korrekti vastaus tällaiseen olisi tyyliin "otas nyt rauhallisesti, näin se hoituu helposti [ohjeistusta]" EVO-huutelun sijaan. Tuolla ensimmäisellä lähestymistavalla saa ainakin huomattavasti parempia tuloksia aikaan.
Omena - mielenterveellisemmän tietojenkäsittelyn puolesta
lsippu kirjoitti:Pointti on siinä että koko kaverilla ei ole mitään mäcciä, saatika minimäcciä, luin ennen
postausta hänen laiteisto kokoonpanonsa täältä: http://rosvosektori.wipsl.com/blog/
Ekat aamukahvit on juotu jo 4 aikaan, saattapi olla että nää sivut on joidenkin 14 vuotiaiden poikien räpellyksiä.
Tuo mun meilikin tuli takaisin, kun sivun (wabbist.org) meiliosoite oli tuntematon.
L.Sippu
lsippu kirjoitti:Pointti on siinä että koko kaverilla ei ole mitään mäcciä, saatika minimäcciä, luin ennen
postausta hänen laiteistonsa kokoonpanonsa täältä: http://rosvosektori.wipsl.com/blog/
kunhan vaan lämpimikseen jauhaa skeidaa..
on ehkä kerran päässyt kokeilemaan jossain liikkeessä 5 min. mäcciä ja sitten esiintyy
suurena asiantuntiana. Sitä saa mitä tilaa.
Lauri Sippu
PS. Minulla on myös kanttia kirjoittaa omalla nimelläni nuo vastaukset, samoin kuin tänne.
Mikä rohkeuden puute on myös lähes kaikilla tännekin postaavilla. MIKSI näin?
Onko siis niin että kun netistä ei mistään löydy että minä omistaisin myös iMacin niin minä en semmoista omista vaikka se tuossa työpöydällä on? Eikä kyllä mitenkään suurena asiantuntijana esiinny, kirjoittaa asioista vaan oman aikaisemman tietokonekokemuksensa pohjalta. Mikä tuossa nyt noin paljon ottaa päähän? En ymmärrä...
Sitä saa mitä tilaa. Nimenomaan, myös tällä keskustelupalstalla. Itsekin olen fanaattinen mac-käyttäjä enkä yleensä hyvin helposti hermostu, mutta... Olen myös aina luullut että mac-käyttäjät olisivat niitä ihmisiä jotka erottuvat edukseen kohteliaalla ja tyylikkäällä käytöksellä mutta ilmeisesti olen ollut väärässä. Surullista...
Ja täytyy vielä täällä alkaa tappelemaan tällaisesta asiasta. peeveli nyt järkeä kaikille päähän! Terve...
lsippu kirjoitti:Pointti on siinä että koko kaverilla ei ole mitään mäcciä, saatika minimäcciä
Psst, onpas, Mac mini. Opettelehan kirjoittamaan myös itse nuo Maccien nimet oikein tai saat meitiltä vihaista mailia, jossa kommentoin äkäisesti kirjoitusasujasi.
No. Kerronko mikä mua henkkoht nyppi tuossa blogissa? Se, että ei voida kysyä asioista ennen kuin aletaan toitottaa kuinka takapuoli ne ovat. Olin kyllä silmäillyt aiemmista myönteisistä kokemuksista ja aloin miettiä, olisiko tässä nyt semmoinen tendenssi, että Mac kyllä tuntuu hienolta noin alkuun ja äkkiseltään mutta pitempään käytettäessä tulee esille yhä raivostuttavampia asioita, kunnes lopulta todetaan että paska mikä paska. Ehkä tästä ei sitten ollut kysymys, hyvä niin. Mutta kuten sanottu, ennen julistamista voisi ottaa selvää. Kenenkään ei odoteta olevan seppä syntyessään, eikä kenenkään myöskään itse pidä olettaa olevansa sellainen.
Repe Ruutikallo kirjoitti:No. Kerronko mikä mua henkkoht nyppi tuossa blogissa? Se, että ei voida kysyä asioista ennen kuin aletaan toitottaa kuinka takapuoli ne ovat.
Mä olen vähän samoilla linjoilla. Ärsyttää tuollainen paskan jauhanta, joka johtuu vain käyttäjän tietämättömyydestä. Mutta ei se silti oikeuta joitain mac-käyttäjiä vajoamaan samalle teini-ikäisen tasolle ja hyökkäämään kynnet ojossa kimppuun. Mac-käyttäjien kannattaa alkaa totutteleemaan näihin Windows-"teineihin", jotka olettavat, että Windowsin tapa tehdä asioita on se ainoa oikea ja ovat haluttomia opettelemaan mitään uutta. Näiltä Windows-"teineiltä" avointa mieltä tuskin löytyy, mutta yritetään me mac-käyttäjät näyttää, että me oikeasti osaamme Think Different.
Itse olin aikanaan onnellinen, kun joku kertoi omena + j -yhdistelmän olemassaolosta. Ilmeisesti se on niin perusjuttu, että pidempään mäkkiä käyttäneet olettavat, että tieto asiasta imeytyy rintaruokinnan yhteydessä.
Ja mitään tulee herneisiin nenissämme, olen huomannut, että Mac vierottaa käyttäjänsä ongelmatilanteista niin tehokkaasti, että kun joku bugi jossain tulee vastaan, tuntuu se kohtuuttoman isolta katastrofilta. Silloin saattaa se ruma sanakin lipsahtaa. Win-puolella asiat mättää niin taajaan, että turtumus tasoittaa primitiivireaktiot. Omat Mac-ongelmat ovat selittyneet harmitavan usein käyttäjän (minun) osaamattomuudella. Widowsista ei vierotuta ihan hetkessä.
Liipasiko tämä vuodatus aihetta miltä etäisyydeltä?
Forsteiner kirjoitti:Itse olin aikanaan onnellinen, kun joku kertoi omena + j -yhdistelmän olemassaolosta. Ilmeisesti se on niin perusjuttu, että pidempään mäkkiä käyttäneet olettavat, että tieto asiasta imeytyy rintaruokinnan yhteydessä.
Niin siis, eihän tämä omena + J ole mikään piilotettu ominaisuus, vaan pelkkä oikotie. Löytyy suoraan Finderistä: Sisältö -> Näytä valinnat.
jeee.... tappelu tappelu... luuta ja verta luuta ja verta...
voisitte kaikki ottaa hieman rennommin ja lopettaa joka suuntaan suuntautuvat elitistiset ajatukset.
onhan se totta että voi kertoa jollekin hänelle ennestään tuntemattomasta asiasta (tässä tapauksessa omppu + j) joko mukavalla tavalla, tai sitten todella v***umaisesti.
Eikö sekin ole totta ettei sitä aina huonona hetkenä jaksa kuunnella (saatika sitten ammentaa tietoa näille) jonkun ummikon kyselyitä ja tietämättömyyttä. Tiedän omista kokemuksista, ettei sitä jaksa kauaa kuunnella ja hymyillen auttaa, kun äiti huutaa joka viides minuutti apua tietokoneen ääreltä, jonkun mitättömän erehdyksen takia.
kallistun kuitenkin tämän positiivista asennetta ja kohteliaisuutta saarnaavan ryhmän ideologian puolelle.
nenänvarttapitkinkatselu ei koskaan ole mukavaa. ja jos ei ole mitään positiivista sanottavaa, niin ei sitten kannata suutaan avata.
instantmedia kirjoitti: jos ei ole mitään positiivista sanottavaa, niin ei sitten kannata suutaan avata.
Miulla on sellanen kutina, että jos tätä metodia olisi tarkoin noudatettu kautta aikain, keskustelisimme nuotion ääressä kivikirveiden erinomaisuuksista.