rahi kirjoitti:
Tervetuloa kun vielä sitä ei ole toivotettu. Toivottavasti saat hopeisesta omenasta myös hyödyllistä tietoa applen tuotteista ja niihin liittyvistä kuvioista. Täältä on huomattavan helppo löytää tietoa useimmiten kysyttyihin kysymyksiin. Switchaaminen on arka aihe täällä. Eli jos switchaat niin kaikki ok ja saat aploodit mutta jos "erehdyt" vertaamaan/löytämään jotain positiivista windows maailmasta, niin heti tulee takaisin kuten tässä olemme nyt huomanneet. Silti kaikesta huolimatta toivon että et saa väärää kuvaa foorumimme sisällöstä ja ihmisistä. Tyhmiä kysymyksiä ei ole olemassa.
Kiitoksia. Kuten jo alatalon blogissa kommentoin eilen, olen ajatellut tehdä tämmöisen switchin itsekin, joten blogia olen innolla seurannut.. Ja olen ollut tyytyväinen, että joku muu viitsii pitää tuollaista blogia, missä annetaan myös muuta infoa, kuin että aurinko paistaa ja kedon kukkaset tuoksuvat. Samat ongelmat olisivat myös minulla edessä ja olen varsin iloinen, että omppu-j on nyt tiedossani, mutta yhtä tyrmistyneenä otin vastaan tiedon siitä, että olen 14 vuotiaan teinin tasolla, kun en aiemmin omppu-j:stä ole tiennyt.
Se, ettei OSX ole täydellinen ja viaton on yhtä varmaa kuin tuleva kuolemani. Siksi minua ihmetyttääkin, että noinkin pienestä kuin omppu-j:stä aletaan tämmöiseen uskonsotaan, aivan kuin jotain pitäisi piilotella. Mies hyvänen aika on viikon saanut räplättyä konettaan ja räplättävää on varmasti paljon muutakin, kuin ikonit. Eilen luettuani blogin kommentit ja foorumin viestit minulla tosiaan alkoi oksettamaan ajatuskin switchista. Nukutun yön yli oksetus on mennyt, mutta ärtymystä vielä ilmassa.
Arvostan todellakin Alatalon bloggaamista, kun mies pistää itsensä likoon, kehtaa tunnustaa ettei osaa kaikkea, eikä varsinkaan oikein. Mies hakee itse ratkaisuja ongelmiinsa ja tuo niitä ongelmia esille. Blogi kertoo, mitä se switch tosiasiassa tarkoittaa, kun se ei todellisuudessa ole pelkkä laatikon vaihtaminen näppiksen ja näytön välistä. Eivät esimerkiksi vanhempani, joille olen Miniä ajatellut suosittelevani, tule koskaan käymään foorumeilla kysymässä ongelmiinsa vastauksia - ei kaikkien tarvitsekaan. Silloin tulee juuri tällaisia ajatuksia ja kokemuksia. Niistä on kiva tietää etukäteen ja niissä ihmisiä on helppo opastaa eteenpäin. Arvostan kovasti myös kohteliasta ja asiallista käytöstä, kuten sinä osoitat viestissäsi. Minä en arvosta taas sitä, että kun joku ajattelee toisin, hän on tyhmä ja vapaata riistaa. Oli ajatusten taustalla tietämättömyys tai jokin muu syy.
Edit: Niin ja.. "lsippu":lle osoittamani (osoittamatta jäänyt) vastaukseni oli tarkoitettu peilikuvaksi. Kuinka moni koki sen a) kannustavaksi ja b) hyväksyttäväksi c) kohtuulliseksi? Itse en ainakaan, mutta pistin sen juuri sen takia tuossa muodossa, että oma ääni kuuluu vain kaiusta - kuulostaako kaiku hyvältä?