Tervetuloa forumille. Mahdollista se on, mutta kukaan ei voi sanoa varmaksi ajankohtaa tai edes unlockin tulemista. Seuraava hetki kun jotain voi odottaa, on iOS 4.3:n julkaisu ja sen jälkipyykki. Tämänkään ajankohdasta ei ole varmuutta, joten melkoista arvailua on luvassa.jonekakkonen kirjoitti:Hei! Mulle tuli uusi, käyttämätön iphone 3GS. Huomasin harmikseni että puhelin soneralle operaattorilukittu (itellä saunalahti) Noh ostin sitten telefinland prepaidin ja sillähän tuo toimii, mutta haluaisin toki oman saunalahden liittymän käyttöön. iTunes sitten ton päivitti ilmeisesti automaattisesti 4.2.1 iOssiin ja nyt modeemin firmis näyttää asetuksista katsottuna 05.15.04.
Tuota mun iphonen versiota lukemieni perusteella ei saa unlocattua ilman että kikkailisi ipadin modeemin firmiksen sisään? (jota en halua tehdä, koska siihen ilmeisesti liittyy bugeja&riskejä)
Onko mahdollisesti lähiaikoina mahdollista saada tuo unlocattua operaattori vapaaksi ilman tuota ipad firmis kikkailuja? Nimittäin jos ei ole, niin joudun harkitsemaan ipuhelimesta luopumista, koska en todellakaan vaihda nykyistä liittymääni prepaidiin.
iOS 4.2 Jailbreak + Unlock
-
Re: iOS 4.2 Jailbreak + Unlock
Viesti Kirjoittaja Armadillo »
-
Viesti Kirjoittaja jonekakkonen »
Joo. Jossain näköjään luki että tuo 4.3 olisi pitänyt jo julkaista viime joulukuussa, mutta näköjään vähäsen pitkittynyt :/Armadillo kirjoitti:Tervetuloa forumille. Mahdollista se on, mutta kukaan ei voi sanoa varmaksi ajankohtaa tai edes unlockin tulemista. Seuraava hetki kun jotain voi odottaa, on iOS 4.3:n julkaisu ja sen jälkipyykki. Tämänkään ajankohdasta ei ole varmuutta, joten melkoista arvailua on luvassa.
Hel***ti kun piti mennä sörkkimään puhelinta ennen kuin perehdyin tarkemmin, puhelimessahan varmastikkin olisi saattanut olla unlocattavissa oleva basebandi ennen tuota päivitystä

Soitin sonerallekkin ja imei numeron perusteella sanoi katsovansa koneelta eikähän sieltä mitään selvinnyt "jaa-a en näe täältä mitään muuta kuin että soneran kytky, eikä tietoa sopimuksen jäljellä olevasta ajasta saa, ilman kuin kytkyliittymän puhelin numeron perusteella..." jonka taas sitten vaan luoja tietää.
Että hyvin meni tämä ensimmäisen apple tuotteeni hankinta.
-
Viesti Kirjoittaja yksinkertainen »
Armadillo kirjoitti:Eiköhän tuo onnistu näin http://www.iclarified.com/entry/index.php?enid=12945 sillä tarkennuksella, että nuo ohjeet ovat Redsn0w 0.9.6b4:lle, joka ei vielä tue 4.2.1:n unlockkaamiseen tällä hetkellä vaadittua iPadin 06.15.00 -basebandia. Tuossa basebandissa on riskinsä ja jäljempänä tulevassa ohjeessa on kerrottu niistä. Mac -versioon on kirjoitettu ohjeet uudemman 0.9.6b5 redsn0wn mukaan: http://www.iclarified.com/entry/index.php?enid=12944 Eiköhän tuo uusin Windowssinkin versio tue samaa temppua (https://sites.google.com/a/iphone-dev.c ... ects=0&d=1)yksinkertainen kirjoitti:Hei!
Olen tyttö enkä ole koskaan ollut haka tietotekniikka-asioissa.
Osaisitteko ohjata minut oikean linkin luo, haluaisin saada lukitun puhelimeni toimimaan saunalahden liittymällä.
Puhelimeni on iPhone 3GS, päivitin sen tänään ja päivitys on 4.2.1.
Käytössäni on PC.
Kiitos jo etukäteen:)
Jos ylläoleva tuntuu äärettömän monimutkaiselta ja hankalalta etkä oikein ymmärrä mihin olet lähtemässä, suosittelen että odotat että iOS 4.3 julkaistaan ja unlocktilanne voi helpottua. Äläkä myöskään päivitä 4.3:een ennen kuin olet selvittänyt mitä se tekee unlockin mahdollisuudelle tai mahdottomuudelle.
Tota joo... mä oon tosi huono näissä hommissa mut eiköhän se ohjeita seuraamalla ja mahdollisesti jonkun frendin avulla onnistuisi.
Pari kysymystä tuli vielä mieleeni:
- Onko kukaan tehnyt tuota unlockia täällä onnistuneesti 4.2.1. käyttöjärjestelmään? Ja mahdollisesti vielä windowssilla? Menikö helposti?
- Käyttöjärjestelmää ei voi vaihtaa vanhempaan jotta unlock onnistuisi?
- Mikä on pahinta mitä voi tapahtua jos yritän tehdä ohjeiden mukaan unlockia ja epäonnistun? Onko niin käynyt kenellekään?
- suositteletteko koko operaatiota?
-
Viesti Kirjoittaja n0fear »
-
Eip, muuta kuin se iPadin basebandin käyttö.n0fear kirjoitti:Onko vielä tuolle 05.15.04 firmikselle tullut unlockia? Olis aika makee jos pikkuhiljaa tulis...
-
Mitäs luulet,milloin olis mahdollisesti tulossa, lähiaikoina?Armadillo kirjoitti:Eip, muuta kuin se iPadin basebandin käyttö.n0fear kirjoitti:Onko vielä tuolle 05.15.04 firmikselle tullut unlockia? Olis aika makee jos pikkuhiljaa tulis...
-
Viesti Kirjoittaja iDock »
DEV-Teamin on huhuttu julkaisevan unlockia tuolle basebandille helmikuun loppuun mennessä. En sitten tiedä pitääkö paikkaansa. Ei auta muuta kuin odotella. En suosittele iPadin basebandin asentamista.n0fear kirjoitti:Mitäs luulet,milloin olis mahdollisesti tulossa, lähiaikoina?Armadillo kirjoitti:Eip, muuta kuin se iPadin basebandin käyttö.n0fear kirjoitti:Onko vielä tuolle 05.15.04 firmikselle tullut unlockia? Olis aika makee jos pikkuhiljaa tulis...
- iPhone 12 Pro - 128 Gt
- iPad Pro 2. gen - 128 Gt - WiFi
-
iDock kirjoitti:DEV-Teamin on huhuttu julkaisevan unlockia tuolle basebandille helmikuun loppuun mennessä. En sitten tiedä pitääkö paikkaansa. Ei auta muuta kuin odotella. En suosittele iPadin basebandin asentamista.n0fear kirjoitti:Mitäs luulet,milloin olis mahdollisesti tulossa, lähiaikoina?Armadillo kirjoitti:Eip, muuta kuin se iPadin basebandin käyttö.n0fear kirjoitti:Onko vielä tuolle 05.15.04 firmikselle tullut unlockia? Olis aika makee jos pikkuhiljaa tulis...
Juu, ei tarvi asentaa......Kiitos tiedosta,jäädään odottelemaan...
-
Viesti Kirjoittaja micqo »
Olen kuluttanut yli 3h tutkien jailbreak / unlock- asioita sieltä täältä ja pää on ihan sekaisin. Ei enää keskity lukemaan / ymmärtämään sivuja / asioita, kun joka paikassa asiat kerrotaan eri tavalla
![Nörde [8-|]](./images/smilies/49_49.gif)
Toivottavasti joku vois hjelppiä. Haluaisin tehdä nyt unlockin jos mahdollista

Eli, kyseessä Soneran iPhone 4 ja sisässä viimeisin iOS eli 4.3.
Käsittääkseni modeemin firmis eli ns. baseband on olennainen asia unlockatessa, eikö? Jos ymmärsin oikein, iLuuri 4:ssa on valittavissa vain 3 basebandia jotka pystyy unlockkaa?
Kysymys kuuluu: kuinkaa saan sellaisen basebandin että se on unlockattavissa? Sisältääkö iOS 4.2.1 sellaisen basebandin, jotta sen voi unlockkaa vai pitääkö mun raudan olla tietyn "mallinen"?
Voiko 4.2.1 edes unlockata? Minkä voi?
Tarkoitukseni oli ladata iOS 4.2.1 ja tehdä ns. "clean install" ja sitten perään jailbreak tämän ohjeen avulla
http://www.iphonedownloadblog.com/2011/ ... eenpois0n/
…ja unlockin sitten sillä Ultrasnow:lla.
Vai olisiko parempi tehdä jailbreak tällä ohjeella?
http://www.iphonedownloadblog.com/2011/ ... wnagetool/
Entä, jos teen unlockin. Voiko puhelintani vielä päivitellä tai tärkeintä voiko sen palauttaa ns. tehdasasetuksiin kuten esim. Jailbreakin kohdalla voi palauttaa?
Nyt tarviis sellaisia "kädestä pitäen" ohjeita…nyt lyö niin pahasti tyhjää
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
-
Eiks toi baseband muutu iOS version mukaan jos oikein ole ymmärtänyt? Sen verran ehdin selvittää (tai luulen niin), että iOS 4.1:lle olisi unlock olemassa, eli jos ymmärsin oikein niin ton version asentamalla baseband on sitten sopiva ja unlock onnistuu?n0fear kirjoitti:sun baseband pitää olla unlockattavissa, tuossa 4.3:ssa ei vielä taida sitä mahdollisuutta olla kun on niin uusi versio.... Mulla on omassa 3gs 4.2.1 softassa baseband 05.15.04 ja sitäkään ei vielä pysty unlockaamaan,eli vissiin joudut odottelemaan jonkin aikaa...
Eniten muta hämää se, että mikä jailbreak / unlock prosessi on ns. "paras", jotta laitteen tehdasasetusten palautus onnistuu myös tulevaisuudessa…?
-
Viesti Kirjoittaja IIIMacci »
Baseband päivittyy firmiksen mukana, vain pääsääntöisesti ylöspäin. Eli vaikka jos saisit jollain taikatempulla downgreidattua firmiksen niin baseband pysyy samana! En ole varma löytyykö keinoa downgreidaa tuo baseband mutta jos löytyy nii on varmasti korkeampaa tiedettä.micqo kirjoitti:Eiks toi baseband muutu iOS version mukaan jos oikein ole ymmärtänyt? Sen verran ehdin selvittää (tai luulen niin), että iOS 4.1:lle olisi unlock olemassa, eli jos ymmärsin oikein niin ton version asentamalla baseband on sitten sopiva ja unlock onnistuu?n0fear kirjoitti:sun baseband pitää olla unlockattavissa, tuossa 4.3:ssa ei vielä taida sitä mahdollisuutta olla kun on niin uusi versio.... Mulla on omassa 3gs 4.2.1 softassa baseband 05.15.04 ja sitäkään ei vielä pysty unlockaamaan,eli vissiin joudut odottelemaan jonkin aikaa...
Eniten muta hämää se, että mikä jailbreak / unlock prosessi on ns. "paras", jotta laitteen tehdasasetusten palautus onnistuu myös tulevaisuudessa…?
Viimeisin unlock tuli 4.1sen basebandille, joten tälle uudelle joudut luultavammin odottaa piitkään. Sori.
![Enkeli [a]](./images/smilies/angel_smile.gif)
-
Kiitos vastauksesta. Se selvensi paljon!IIIMacci kirjoitti:Baseband päivittyy firmiksen mukana, vain pääsääntöisesti ylöspäin. Eli vaikka jos saisit jollain taikatempulla downgreidattua firmiksen niin baseband pysyy samana! En ole varma löytyykö keinoa downgreidaa tuo baseband mutta jos löytyy nii on varmasti korkeampaa tiedettä.micqo kirjoitti:Eiks toi baseband muutu iOS version mukaan jos oikein ole ymmärtänyt? Sen verran ehdin selvittää (tai luulen niin), että iOS 4.1:lle olisi unlock olemassa, eli jos ymmärsin oikein niin ton version asentamalla baseband on sitten sopiva ja unlock onnistuu?n0fear kirjoitti:sun baseband pitää olla unlockattavissa, tuossa 4.3:ssa ei vielä taida sitä mahdollisuutta olla kun on niin uusi versio.... Mulla on omassa 3gs 4.2.1 softassa baseband 05.15.04 ja sitäkään ei vielä pysty unlockaamaan,eli vissiin joudut odottelemaan jonkin aikaa...
Viimeisin unlock tuli 4.1sen basebandille, joten tälle uudelle joudut luultavammin odottaa piitkään. Sori.
Oletin, että baseband muuttuu alaspäin jos ajaa vanhemman iOS version. Se ei olisi ollut kummoinen temppu toteuttaa. No, jos asia on kerta näin pitää jäädä odottelemaan seuraavaa unlockkia tai harkit jämän maksua Soneraan…
-
Viesti Kirjoittaja BerZ »
-
Toimii.BerZ kirjoitti:Toimiiko Soneralle lukittu iPhone uudella TeleFinlandin liittymällä?
-
Viesti Kirjoittaja joke1ra »
Minulla 3G ja päivitin 4.2.1 ja BB:n 06.15.00.Kaikki toimii myös GPS (en tosin ole chekannut kuinka metrilleen pitää paikkaansa) akkua ei kuluta sen enempää kuin aikaisemmin.micqo kirjoitti:Kiitos vastauksesta. Se selvensi paljon!IIIMacci kirjoitti:Baseband päivittyy firmiksen mukana, vain pääsääntöisesti ylöspäin. Eli vaikka jos saisit jollain taikatempulla downgreidattua firmiksen niin baseband pysyy samana! En ole varma löytyykö keinoa downgreidaa tuo baseband mutta jos löytyy nii on varmasti korkeampaa tiedettä.micqo kirjoitti:Eiks toi baseband muutu iOS version mukaan jos oikein ole ymmärtänyt? Sen verran ehdin selvittää (tai luulen niin), että iOS 4.1:lle olisi unlock olemassa, eli jos ymmärsin oikein niin ton version asentamalla baseband on sitten sopiva ja unlock onnistuu?n0fear kirjoitti:sun baseband pitää olla unlockattavissa, tuossa 4.3:ssa ei vielä taida sitä mahdollisuutta olla kun on niin uusi versio.... Mulla on omassa 3gs 4.2.1 softassa baseband 05.15.04 ja sitäkään ei vielä pysty unlockaamaan,eli vissiin joudut odottelemaan jonkin aikaa...
Oletin, että baseband muuttuu alaspäin jos ajaa vanhemman iOS version. Se ei olisi ollut kummoinen temppu toteuttaa. No, jos asia on kerta näin pitää jäädä odottelemaan seuraavaa unlockkia tai harkit jämän maksua Soneraan…
-
Viesti Kirjoittaja Juustokahvi »
Canon EOS 450D
-
Viesti Kirjoittaja JeeRock »
-
Viesti Kirjoittaja Tege »
http://www.ihackintosh.com/2010/02/down ... ydia-shsh/JeeRock kirjoitti:Mikäs oli se tiedosto mihin piti muuttaa ip osoitteeksi jotain muuta kuin applen palvelimen osoite? Eli kun custon firmiksen koitan laittaa sisään luuriin niin tökkää siihen kun tarkistaa onko virallinen firmis.... jos vielä saisi molemmille macille ja winkkarille ohjeet asiaan.
Tätä haet? En ole varma onko ip-osoite enää sama.
-
Viesti Kirjoittaja wantsomeapple »
-
Seuraat kato sitä 4.3 niin selviää, että ei.wantsomeapple kirjoitti:Eihän mun ole mitään järkeä päivittää 4.3 kun mulla on tämä ipodi 4.2 greenp0isonilla breakattu? Eihän siihen ole untethered jb:täkään vielä? Olisi kai kuulunut tuohon 4.3 ketjuun.. mutta kysyn täällä
-
Suorilta käsin sanoisin että päivitys 4.2:een ei onnistu, ja päivityksen yhteydessä lähtee kaikki JB:ssä tehdyt muutokset sen siliän tien.Juustokahvi kirjoitti:Mulla on iPhone 4 ja tässä jailbreakattu 4.1. Nyt alkaa kuitenkin jo muutamat appit vaatimaan uudempaa firmistä niin saanko mitenkään päivitettyä tätä 4.2:een ilman että mulla häviää tästä mitään tietoja/cydia appeja/teemoja jne?
AptBackupilla (ladattavissa Cydiasta) voi aiemmin tehdyt muutokset palauttaa uuden JB:n jälkeen tietyllä riskillä. Eli ihan inhimillisen virheen mahdollisuus omassa päässä tai AptBackupin tekijöiden päädyssä, virheen huomaamisen jälkeen kun on luultavasti pelit pelattu. 4.2:een päivitys taas ei onnistu virallisia reittejä pitkin. TinyUmbrellan tyyppistä ratkaisua voisi teoriassa käyttää (google kertoo lisää), mutta epäilen että tuo onnistuisi noin. Kannattanee siis odotella että Applen päivityksiin ja restoreihin hyväksymälle iOS:lle tulee JB.
-
-
iOS 4.3. pelkkä jailbreak
Viesti Kirjoittaja lapule »
Olen ollut sivussa jb keskusteluista ties kuinka kauan. Omistan 3GS:n, jossa 3.1.3. (JB: Spirit). Haluaisin nyt kuitenkin vihdoin päivittää iOS 4.3. (ennenkuin 4.3.1. tulee). Käytössä siis Soneran kortti, enkä näin ollen tarvitse unlockia.
Olen yrittänyt lukea suomen ja englanninkielisiä artikkeleita jb asioista, mutta en yksinkertaisesti enää pysy kärryillä. Voisiko joku ystävällisesti kertoa tyhmälle millä softalla (Mac) voin tehdä pelkän JB:n puhelimeeni jos päivitän iOS4.3:seen. Edelliset JB:t olen tehnyt itse, joten ihan uusavuton en ole, mutta edelliset toimivat käytännössä päivityksien osalta yhtä nappia painamalla. Onko tälläistä helppoa&yksinkertaista mahdollisuutta (siis että cydia, installous yms. asennukset pysyvät) ilman että tarvitsee alkaa kaikkea alusta asentamaan..
Syy: Ketjut yhdistetty.
-
Viesti Kirjoittaja Ratva »
Minulla on Iphone 4 josta on sim-lukitus purettu. Laitteessa on iOS 4.1 (8b117) ja modeemin firmware 02.10.04. Nyt olisi ajatuksena iskeä JB sisään. Ajattelinpa vaan että mikähän olisi se paras softawersio mikä päivittää sisään ja mistä sen saan. Entä kannattaako tuosta modeemin firmwaresta kantaa huolta / ottaa sitä jotenkin JB:n avulla talteen vai onko sen kanssa kikkailu ainostaan SIM-lukitusta varten? Onnistuuko Iphone 4:ssä aiempaan versioon palaaminen? Entä onko väliä mitä JB:tä käyttää puhelimen toimivuuden kannalta tai muuten?
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka